Jumaat, 15 November 2013

di negeri johor - Google Blog Search

di negeri johor - Google Blog Search


<b>Negeri Johor</b> Cuti Jumaat - NescafeAis.Com

Posted: 11 Nov 2013 07:19 PM PST

November 12th, 2013 .
.
.
.
ddd

Ada dakwaan yang mengatakan Johor bakal kembali cuti pada jumaat dan sabtu. Sebelum ini, Negeri Johor merupakan negeri yang pernah melaksanakan cuti hujung minggu pada hari Jumaat dan Sabtu sebelum tahun 1994 sebagaimana Negeri-Negeri Tidak Bersekutu yang lain, tetapi ditukar kepada Sabtu dan Ahad pada tahun 1994.

Dikatakan, Salah satu sebab Johor bakal Cuti Rehat Hari Jumaat adalah bagi menggalakkan golongan lelaki bersembahyang Jumaat. Penasihat Agama Negeri, Y.B. Dato' Noh Bin Gadut dikatakan telah mengusulkan kertas kerja Cuti rehat hari jumaat kepada Sultan Johor dan hanya tinggal menunggu perkenan sultan.

Dan terbaru terdapat maklumat yang mengatakan Sultan telah mengesahkan perkara ini:-

Maklumat yang diterima seperti dibawah :

Negeri Johor Darul Takzim confirm cuti mingguan diubah kembali kepada hari Jumaat dan Sabtu bermula Januari 2014. Sultan johor dah beri perkenan.

Ini bermakna Ahad kakitangan awam Johor kembali bertugas seperti di Kedah, Kelantan dan Terrengganu pada hari Ahad hingga Khamis seperti ditahun 90an.

apapun kita tunggu info rasmi. takut ni hanya rumor n khabar angin je…Selagi Belum ada Keputusan Rasmi mengenai cuti hari jumaat ni bermakna ianya belum sahih

VN:F [1.9.22_1171]

Rating: 7.8/10 (4 votes cast)

VN:F [1.9.22_1171]

Negeri Johor Cuti Minggu Hari Jumaat, 7.8 out of 10 based on 4 ratings
.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads