Jumaat, 7 Mac 2014

01 di permas jaya - Google Blog Search

01 di permas jaya - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Feb 2014 11:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2014 07:43 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2014 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RM480 juta untuk SRJK(C) Kuo Kuang <b>Gelang Patah</b>?

Posted: 01 Nov 2013 09:54 PM PDT

KUALA LUMPUR: Apakah Tan Sri Muhyiddin Yassin akan memperuntukkan RM480 juta kepada dua SRJK(C) Kuo Kuang1 dan 2 di Gelang Patah berasaskan janjinya dalam Pilihan raya Kecil Sungai Limau?

Ini untuk membuktikan bahawa Barisan Nasional akan terus membantu sekolah rendah Cina dan Tamil 'selagi ada matahari dan bulan'.

Demikian pertanyaan dilontarkan Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang dalam satu kenyataan, semalam.

Ini ekoran pada pilihanraya kecil Sungai Limau, Muhyiddin selaku Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pendidikan mengumumkan peruntukan sebanyak RM1 juta untuk SRJK(C) Aik Min, RM1 juta untuk SRJK(C) Yuk Meng di Sungai Limau dan RM50,000 untuk SRJK (C) Pek Hwa.

SRJK(C) Aik Min mempunyai 15 murid dalam lima kelas, iaitu Darjah 1( 2 murid), Darjah 2 (2), Darjah 3 (5), Darjah 4 (3), Darjah 5 (0) dan Darjah 6 (3).

SRJK(C) Yuk Meng di Sungai Limau pula mempunyai 41 orang murid dalam enam kelas, iaitu Darjah 1 (1), Darjah 2 (5), Darjah 3 (10), Darjah 4 (4), Darjah 5 (12) dan Darjah 6 (9).

Sewaktu mengumumkan peruntukan berkenaan dalam pilihanraya kecil Sungai Limau, Muhyiddin menyebut bahawa kerajaan Barisan Nasional akan terus membantu sekolah Cina dan Tamil selagi ada matahari dan bulan.

Menurut beliau, dakwaan yang menyebut Barisan Nasional hanya memberi peruntukan kepada sekolah-sekolah berbahasa ibunda ketika pilihanraya umum atau pilihanraya kecil adalah tidak benar.

Beliau mengatakan bahawa peruntukan kepada sekolah-sekolah Cina di Sungai Limau telah diluluskan lebih awal dan bukan "gula-gula" untuk meraih sokongan pengundi Cina yang berjumlah 1,800 orang di sana.

Kata beliau: "Walaupun di waktu tiada pilihanraya, kami tetap akan membantu kerana kerajaan Barisan komited untuk memperbaiki tahap pendidikan."

Justeru, Lim mengalu-alukan peruntukan berjumlah lebih RM2 juta kepada sekolah rendah Cina di Sungai Limau.

Katanya, berdasarkan peruntukan sebanyak RM1 juta kepada SRJK(C) Aik Min, atau RM66,666 bagi setiap seorang daripada 15 pelajar, dua buah SRJK (C) Kuo Kuang di Gelang Patah patut mendapat peruntukan sebanyak RM480 juta, atau RM213 juta untuk SRJK (C) Kuo Kuang 1 yang mempunyai 3,200 orang pelajar dan RM266 juta kepada SRJK (C) Kuo Kuang 2 yang mempunyai 4,000 orang pelajar.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2014 11:44 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jan 2014 07:51 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lim Kit Siang bersedia untuk mati <b>di Gelang Patah</b> | Warta Rakyat

Posted: 28 Mar 2013 08:00 PM PDT

27 Segamat, ketua pemimpin Pembangkang DAP di Parlimen Lim Kit Siang berkata, walaupun MCA berkata Gelang Patah tempat tanah perkuburan beliau, beliau bersedia untuk kalah dan bersedia untuk mati di situ!

Kit Siang berkata, hari ini beliau melihat di laman web pemimpin BN dan MCA mengeluarkan kenyataan itu, walaupun beliau tidak berani beri jaminan pasti menang, sebaliknya beliau telah buat persediaan apa sahaja yang akan berlaku, tidak seperti perdana menteri yang takut mati itu.

Beliau tambah lagi, bagi mahu lakukan UBAH kerajaan untuk membina negara Malaysia yang lebih adil dan wajar, diharap pada PRU kali ini Tsunami politik akan dimulakan dari Selatan Semenanjung.

Lim Kit Siang semasa melawat di pasar basah Segamat, berhadap rakyat dapat berdiri bersama-sama Pakatan Rakyat untuk lakukan perubahan.

Beliau berkata, selepas negara kita mencapai kemerdekaan, orang-orang Cina bangga dengan diri mereka, kerana tidak dianggap sebagai pendatang asing ataupun orang-orang keturunan China Melaysia.

Sebagai orang Malaysia yang sah

"baru-baru ini, MCA tuduh DAP mahu orang-orang Cina tadbir orang Cina, itu satu penghinaan. Selepas 56 tahun, pemimpin tertinggi MCA masih anggap orang-orang Cina di Malaysia masih lagi kaum China Malaysia, tidak anggap diri sendiri sebagai rakyat Malaysia dan tuan punya kepada negara ini."

Lim Kit Siang berkata, jika pemikiran dan fahaman MCA masih di takuk lama seperti ini, diharap ahli-ahli MCA nampak perkara ini dengan jelas, pilihlah masuk ke dalam barisan Pakatan Rakyat.

Beliau menegaskan, kita secara terang dan sah sebagai rakyat Malaysia, Kit Siang juga berkata, sebelum ini pada tahun 1986 BN telah berjanji mahu bina sekolah menengah Cina di Segamat, selama beberapa tahun ini hanya kedengaran bunyinya sahaja, tidak nampak ada orang yang turun laksanakananya.

Beliau berkata, jika politik dan kerajaan dilaksanakan untuk semua rakyat, pihak kerajaan mesti terima permohonan untuk buka sekolah menengah Cina, kerana kita semua rakyat Malaysia.

Selain itu, ahli Parlimen DAP Ipoh Barat M. Kulasegaran dan pengerusi DAP bahagian Segamat Peng Sue Liang mengiringi Lim Kit Siang ke pasar basah tersebut. Sumber : China Press

408 total views, 3 views today

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads