Rabu, 8 Jun 2011

01 di johor bahru - Google Blog Search

01 di johor bahru - Google Blog Search


Lelaki Simbah Asid <b>di Johor Bahru</b> |melvister.com

Posted: 27 May 2011 06:12 PM PDT

Lelaki simbah asid kini dilaporkan berada di johor bahru. Selepas Lembah Klang, mungkinkah lelaki yang terlibat dengan siri kes menyimbah asid kini beralih sasaran ke Johor Bahru pula?

Itu persoalan yang heboh diperkatakan sejak kelmarin selepas maklumat kejadian itu tersebar melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), laman sosial Facebook dan Twitter.

Mengikut mesej tersebut, lelaki bermotosikal terbabit terlibat dalam kejadian simbah asid terhadap tiga mangsa yang kesemuanya wanita di daerah ini kelmarin.

Satu kes didakwa berlaku di hadapan pusat beli-belah Jusco di Tebrau pada pukul 4 petang, diikuti seorang wanita disimbah asid di Setia Indah pada pukul 8.15 malam dan mangsa terakhir di Taman Daya pada pukul 9.30 malam.

Tags: lelaki simbah asid, gambar lelaki simbah asid, khabar angin isu simbah asid di johor

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Suspek Simbah Asid kini <b>di Johor Bahru</b>?

Posted: 28 May 2011 12:49 AM PDT

Jumlah dibaca :443

awas botol asid suspek bermotosikal Suspek Simbah Asid kini di Johor Bahru?Salam 1bloggers,

Lagi kes simbah asid. Jika sebelum nih kecoh dengan kes simbah asid nih di sekitar Kuala Lumpur, kali nih dikatakan berlaku di area Hypermarket di Tebrau, Johor Bahru pulak. Adakah suspek simbah asid tuh dah beralih arah ke Johor Bahru pulak?

Kebenaran info nih masih lagi disiasat. Info nih pun diberitahu oleh kenalan isteri aku yang kebetulan turut sama berada di area pasaraya di Tebrau tuh. Katanya, mangsanya juga sama, wanita. Tapi adakah si pelakunya juga adalah orang yang sama? Jika benar, maka wanita-wanita di sini juga perlu berhati-hati agar tidak menjadi mangsanya.

Tak tahulah apa motif sebenar suspek nih main simbah-simbah asid nih. Nak kata ada masalah mental, pandai pula tuh guna plat motor palsu masa buat kerja simbah-simbah nih. Pandai juga kurangkan aktiviti dia ketika polis sibuk giatkan kerja mencarinya. Semua mangsanya wanita. Adakah dia ada berdendam dengan mana-mana kenalan wanitanya sehinggakan kebenciannya meluap-luap?

SMS dan pesanan di laman social juga telah tersebar di sekitar Bandaraya JB ini yang antaranya berbunyi ..

Kepada semua rakan terutamanya wanita, mengikut kenyataan sebuah syarikat pengawal keselamatan, beberapa kejadian simbahan asid berlaku di sekitar bandaraya ini..pada jam 4 petang semalam, seorang wanita Melayu disimbah asid di hadapan sebuah pasar raya di Tebrau.

Dalam kejadian yang berasingan, jam 8.15 malam semalam, seorang wanita disimbah asid di sekitar Setia Indah dan selepas itu di Taman Daya pada jam 9.30 malam.

Lihat lebih Details ---> Whoa! Terbaekkk..

Lelaki yang menyimbah asid itu menunggang motosikal Honda EX5 bernombor JPV ****..

- antara pesanan SMS yang diterima orang ramai dan meminta ianya disebarkan kepada yang lain.

Walau bagaimana pun, pihak berkuasa menyangkal dakwaan kejadian itu berlaku di Johor pada masa dan tempat dilaporkan dan menasihatkan orang ramai tidak panik dan menyebarkan SMS dan pesanan yang dikhuatiri tidak tepat tersebut. Sekiranya kejadian itu benar-benar berlaku, pihak berkuasa sudah pasti akan membuat hebahan menerusi media. (petikan ulasan akhbar Harian Metro Edisi Johor 28/5/2011, ms 44)

Apapun, kepada para wanita dan gadis di luar sana, diharap agar lebih berhati-hati. Betul atau tidak info tuh kita letak tepi dulu, yang penting kita kena tingkatkan keselamatan diri. Elakkan berada berhampiran dengan orang yang tidak dikenali terutamanya yang bermotosikal dan membawa botol. Mana ler tahu kalau botol tuh berisi asid? Kalau boleh, bawa bersama sebotol air bersama agar dapat digunakan segera untuk meneutralkannya jika terkena bahan kimia seperti asid tuh. Tapi janganlah sampai orang ingat korang pulak sebagai suspek (sebab bawa botol) …

wajah suspek simbah asid Suspek Simbah Asid kini di Johor Bahru?

Lakaran wajah suspek simbah asid di Kuala Lumpur. Jika benar kes ni berlaku juga di JB, adakah suspek yang sama?

p/s – Risau jugak dengan keselamatan orang tersayang bila dengar cerita macam nih. Apa pun, ingat mengingatkan jelah sesama kita agar lebih berhati-hati..

pixel Suspek Simbah Asid kini di Johor Bahru?

Tak nak terlepas updates terkini Blog UpProfits[dot]com? Langgan updates terkini via email .. [Klik Sini]

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads