Jumaat, 3 Jun 2011

01 di parit raja - Google Blog Search

01 di parit raja - Google Blog Search


Apa Aku Rasa: Masalah jalan <b>di parit raja</b>

Posted: 05 May 2011 12:48 PM PDT

Selama 3 tahun aku menetap disini, aku dapati pemandu dan penunggang disini amat kurang terdidik. Nak kata lesen P semua dah kompeten konon. Tapi bila membawa kenderaan sumpah cam kucing melintas jalan. Otak ada akal letak dalam laci.

Selama ini, dah 2 orang kawan aku eksiden teruk. Satu patah gigi, Satu jari putus. Because i dont see those excidents right infront of my eyes, aku tidak berani cakap siapa salah siapa betul. Tapi kebanyakannya mereka menerima kecelakaan kerana ada binatang yang tak reti bagi signal, melintas umpama singa nak mengawan, tak sabar sabar semuanya.

Comeone la. Sian budak budak uni, ramai dah arwah, yang sakit pun dah ramai, penat belajar jauh jauh pastu terlantar dekat hospital atas sikap kurang proffesional awak.

Kedua, di hadapan perwira adalah tempat paling najis sekali keadaannya. Kadang kadang tak faham dengan pihak berkuasa ni, kan boleh pacakkan traffic light dekat situ, senang sikit student nak melintas pergi kelas. Ini tidak, dah macam matador dalam kandang lembu. Semua terpaksa menyelit, mengelak , dan membahayakan nyawa demi untuk sampai ke kelas awal.
Adoi. wahai wakil rakyat, tolonglah, buat la proposal kepada kerajaan negeri mintak peruntukan ke, gunalah kuasa anda.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads