ads

Ahad, 31 Julai 2011

01 di bekok - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 09:07 PM PDT

PERKASA HOMESTAY, SEGAMAT: Tempat Menarik <b>di</b> Segamat - Sungai <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 10:55 PM PDT

Air Terjun Sungai Bantang
Bekok, Segamat
Sungai Bantang Bekok terletak kira-kira lebih kurang 50 km dari bandar Segamat. Ia di bawah seliaan Jabatan Hutan Negeri Johor. Dengan hanya pemanduan kira-kira 1 jam dari bandar Segamat, anda akan dapat menikmati keindahan alam dan kesejukan air di Hutan Lipur ini.

Di kaki sungai

Atas gunung

Jangan lepaskan peluang untuk bermandi manda di sini jika anda berkunjung ke Segamat. Masuk adalah percuma!!

Macamana nak g sana???? Pandu terus dari bandar Segamat ke arah selatan (lebih kurang 40km). Belok ke kiri dan teruskan pemanduan hingga pekan Bekok (lebih kurang 11km). Belok ke kiri dan teruskan perjalanan lebih kurang 6km. Air Terjun Sg. Bantang di sebelah kiri anda.

Selamat bercuti!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

aunizznasr77: Jom kite gie Air Kejun.....

Posted: 05 Jun 2011 03:51 AM PDT

Mandi-manda di Air Terjun di Bekok

Kalau ikutkan badan rasa mcm tak larat, masih lagi dlm proses pemulihan. Tp kesian pula pada anak2 yg teringin pergi mandi-manda. Walaupun tahu cuaca sekarang tidak tentu. Tp utk puaskan hati anak2 bertolak kami ke Bekok utk mandi manda. Jauh? Mmg jauh, tp En suami lebih suka ke sana drp Air Terjun Kota Tinggi. Cik Isteri dan anak2 ikut je la.
Kami bertolak drp Sg Sayong ke Tmn Putri utk bertukar kereta. Almaklum, wira kami lum ada rotex dan insurance lagi. So, mengharapkan Wak Awang la membawa kami anak beranak ke Air Terjun Bekok. Sampai bandar Yong Peng singgah di Econsave beli barang2 utk di makan. Sblm bertolak td kami dah breakfast kat umah. So, terus je kami ke tempat tujuan. Sampai di Bekok kami diberi peluang tuk masuk ke kawasan park kereta didlm kerana Wak Awang adalah org OKU. Sampai je, dpt la sedikit ruang tuk dirikan khemah dan tempat duduk tuk memasak apa yg dibeli tadi. Anak2 & En Suami terus mandi manda, Abis mengoreng nugget, drumet & sosej aku plak masuk sekejap. Tak lama berendam agak2 tak sampai 1 jam. Hujan turun dgn lebatnya. Oleh kerana Muhammad Izz kurang sihat, kami terus kemas2 dan balik.
Singgah di Kluang mkan di Radix. Nasi ayam, order 4 tp Muhammad Izz tak abis mkn sebb tak sihat. Kemudian kami terus balik ke Sg Sayong.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 09:30 PM PDT

myra aria: mce kemPINg <b>Di BeKoK</b> (01-03.ApRil.2011)

Posted: 18 Apr 2011 06:24 AM PDT

EM ceronok gile a Mce gi Kemping kat bekok dpt kawn2 bru yg plg bes aq dpt b'kawn gn akk2 from5 contokny mcm KAK SAYAHIRAH(SARJEN),KAK MIERA,KAK ROS n KAK AIN.....huhuhu..........
         
                 em Tpi ade jekn org yg X cuke Kte dpt rpt dgn AKK2 kn pelik a budk2 jaman cekrg ni kn??
aq x cuke btol la lau de budk2 yg cuke kutuk2 belkg ni menyamph betol la............     he germ betol la..............

                 tPI x pe agi  BNYK kenagan yg menarik mce aq kat cane....conthny aq dpte thu jenis2 pokok yg ade dlm hutn bekok 2,aq dpt belja cre hidp dlm hutn,cre msk air n msk nasi dlm daun emmmm..... ade bnyk agi a aktiviti2 yg menrk mce kat cme........ em ape yg aq dpt ckp kat cini cume cpe yg x pegi mce 2 memang ugi gile a........

                huhu........ ko org ado bjo ke pekre2 mcm ni kat cekolh x de kn ????????

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

SEGERA : ARAHAN PEMBERHENTIAN SEMENTARA AKTIVITI REKREASI <b>DI</b> HUTAN <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 01:34 AM PDT

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Kluang

Adalah dengan hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Untuk makluman, Hutan Lipur Bantang, Bekok Labis akan diberhentikan segala aktiviti perkhemahan dan rekreasi buat sementara waktu berikutan berlakunya kes Leptospirosis (Air Kencing Tikus).

3. Pihak sekolah diminta menghebahkan maklumat di atas kepada semua warga pentadbiran di sekolah masing-masing.

Sila muat turun surat edaran dari Pejabat Hutan Daerah Johor Utara dan Pejabat Kesihatan Segamat <<<<< KLIK DI SINI >>>>>

Filed under: AKADEMIK

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 09:26 PM PDT

Sipot Si Tukang Tulis: <b>Bekok</b> : Permulaan cerita aku <b>di</b> bumi Segamat.

Posted: 19 Mar 2011 03:20 PM PDT

   Sebelum ni, aku ada cerita pasal Paloh, Pekan Bekas Peninggalan Komunis, kali ni aku tergerak untuk cerita pasal satu lagi pekan yang pernah meninggalkan titik hitam putih dalam diari hidup aku. Semuanya bermula bila kawan lama aku, yang mesra dengan panggilan Aza, tag aku dalam gambar lama dekat facebook. Gambar zaman aku sangat nerd, rambut sikat belah tepi, baju tuck-in, seluar paras pusat, dan tak lupa juga buku teks tinggal bawah meja.


   Bekok. Menurut lagenda warganya, berasal dari nama seekor burung seakan garuda atau helang, atau phoenix yang bernama burung Bekoh, yang sangat besar, telah mati dan disemadikan di tanah itu. Aku pun tak tahu ni cerita betul atau cerita tipu. Kalau tipu maknanya aku kencing korang ar. Hahaha.. Padan muka.


   Aku tahu, ramai warga UiTM Segamat tahu akan Bekok ni kerana Air Terjun Bantang Bekok yang ada dekat Bekok ni. Tapi bagi aku, Bekok bukan sekadar sebuah air terjun, bukan sebuah pekan yang sangat dalam, bukan pekan penempatan orang asli yang membuatkan Tengku Mahkota Johor seringkali melawat Bekok. Bukan. Bagi aku Bekok lambang sebuah keharmonian. Lambang kecintaan. Lambang kesederhanaan. Lambang setiakawan dijunjung tinggi.


   Aku berpindah ke Bekok dari Kulai masa aku tingkatan 4, jadi mungkin ambik masa untuk sesuaikan diri dengan persekitaran baru, Bayangkan dari suasana bandar, tercampak ke pedalaman. Sesak bai. Tapi apa nak buat? Terpaksalah turutkan. Aku ingat lagi apa yang berlaku masa mula-mula masuk sekolah kat sana. SMK Bekok. 

   Aku tak tahu pun masa tu periksa setengah tahun. Oleh kerana aku ambik aliran perakaunan masa sekolah STARP, Kulai dulu, aku terus masuk aliran akaun jugak kat situ. Peperiksaan Bahasa Melayu. Aku masuk kelas tu. Aku jadi ralit bila tengok suasana kelas tu. Ramai, india, cina dan melayu cuma ada berapa kerat je. Ah, peduli la.

   Habis je subjek Bahasa Melayu tu, terus waktu rehat. Aku tengok jadual periksa. Lepas ni Pendidikan Islam. Aku belum ada buku teks lagi. Jadi buat muka hensem la nak pinjam siapa-siapa. Aku tengok sebelah kanan aku sorang mamat ni, pakai vase pengawas, muka hensem (kurang sikit dari aku). Tengok name tag dia. Faizul Nizam.

   "Errr, bro, pinjam buku agama, boleh tak?"

   "Haaa?" mamat tu tercengang.

   "Nak pinjam buku agama lah bro"

   "Errr.."

   Tiba-tiba sorang brader menyampuk, aku tengok tag nama dia tertulis Amirul.

   "Dia ni orang asli, mana ambik agama. Nah baca buku aku" sambil menghulurkan buku teks Pendidikan Agama Islam.

   Oh man!!!! (sila sebut gaya Swiper si Pencuri watak musang dalam Dora The Explorer). Macamana aku boleh tak dapat detect dia ni orang asli. Kulit sawo matang. Chis!! Ya, di situlah bermula hubungan aku dengan kawan aku itu, Amirul dan Faizul Nizam atau nama komersialnya Badu. Dalam kelas tu ada empat kaum ok. Melayu, Cina, India dan Asli. dan sepanjang belajar di sekolah tu, aku lebih rapat dengan Badu, Vickey dan Ganesan. 1 Malaysia? Yes, ni kalau PM Najib tengok, mesti kami jadi gambar mana-mana kulit buku perpaduan pun. 

   

   Tapi aku paling rapat dengan Badu. Budak asli yang langsung tak macam asli. Gayanya seakan melayu. Banyak kerja bangang jugak yang aku dah buat dengan Badu ni sepanjang kat sekolah. Lebih-lebih lagi dia ni pengawas. Mudah jadi tulang belakang sepanjang aktiviti hitam kami di sekolah. Muahahahahahaha!! (Harap-harap kalau ada cikgu baca ni, sila maafkan kami ya? (^_^") <---muka comel).

  Cikgu kelas aku ada cadangkan untuk aku masuk kelas sans berikutan performance aku dalam pelajaran. (bukan puji diri sendiri tapi ni kenyataan).  Tapi aku tolak sebab aku kurang minat dunia sains. Walaubagaimanapun, aku tetap rapat dengan budak-budak kelas sains.  


   

   Budak kelas sains ni ramai sikit budak melayu. So, senang lah nak ngam. Lagipun budak kelas sains ramai gadis-gadis yang comel dan ayu. Cuma waktu tu aku malas nak fikir pasal indahnya cinta meskipun ramai antara mereka menawarkan untuk menjadi pasangan sehidup semati. (Kalau rasa menyampah, sila beritahu).


  Dari kanan, atas : Aqidah, Awin, Aza.
  Dari kanan, bawah : Nazira, Liza, Zura, Iza, No'in


   Kalau kumpulan nasyid ar-Raudhah tengok gambar ni, mesti mereka berubah kerjaya. Kalau ada yang nak kenal, sila lupakan sebab masing-masing dah ada balak. Semua kawan-kawan kat SMK Bekok ni ada karakter masing-masing. Yang penting semua sporting. Walaupun kalau dirujuk ke google maps, memang kami jauh terceruk di pedalaman. Tapi di pedalaman inilah yang mengajar kami erti menghargai. Aku eksiden teruk dulu pun, kalian ada di samping. Tak putus-putus ziarah aku. Buat aku tersenyum. 


   Weh, Serius aku rindu korang semua. Kenangan ni semua buat jiwa aku meruntun. Jiwa lelaki aku kalah dengan kenangan sebegini. Kenangan yang takkan aku dapat beli. Yang takkan aku dapat baca di mana-mana bahan cetakan pun. Kenangan yang dah aku semadi rapi dalam hati. Dalam sanubari. Terimas korang. Sebab korang lah aku kenal apa itu setiakawan.


Sejauh mana aku berjalan, setinggi mana aku berdiri, aku takkan lupakan sebuah sekolah di pekan pedalaman ni.


Bila nak buat re-union ni? dah lebih 4 tahun tak jumpa semua... Arrgghh!!!


Kepada Aza : aku dah tunaikan permintaan kau... Hahahahaaa... 
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Dari hr khamis..kak ipar..'Kak Yan' dh plan nk g Bekok...
cik hubby dh mgeluh.."

allaaa Bekok x bess laaaa...."g la Tangkak lg bess..
emm nk wat cmne...'I follow....."  

sprti yg d'plankan'..hr ahad 12JUN..tersampaila 
kami di Bekok..tu pun cam kurg syok..jer..bab ktorg
p dh ptg..kul3 br btolak..smpai sne dlm 4 lbh ckitla..dsebabkan.. 

byk hal nk kn settel kt rmh..trip ke Bekoh di'sengajakan'lmbt...

blh plak.?hehe..pe2 pun jom lyn gmbo...yuhuuuu.....!!!

(peringatan; abaikan tarikh di kamera..tgn sp ntah yg gtl2 tkr..) 

Yeyyy iman pn dh syok main air...sukeee sgt die dpt dok dlm air..jap2 tgn die kocak2 air..
ni ayah die la yg pndai pujuk die..mama nk letak iman dlm pelampung trus iman krskan kaki...

ayah wat blh plak...elok jer die dok...emm.iman..iman...

hehe..tp xleh lm2 la..tgok die sjuk mgigil dh..mama pn  x brani nk lm2...serius sjukkkk

air trjun ni..cam air batu jer..eeiiiiii....gggggrrrrrrrr.....

dptla mndi 2jam gitu..ms ktorg smpai pon org dh x rmai..yelaaa..org sume dh 

siap2 nk blik..kt br thegeh2..dtg..huhu...dh kul 6 sume siap2 dh tkr bju,,kms2 brg..

buang smpah (d'tpt yg disediakan ye...),

huuuhhhh,,,ade gak yg x mo naik..si adik ku.Haris ngan si Intan (anak k.Yan..)

heiiii bdk2 ni..kn jerit2 br nk 

naiik..jerit kak yan...:"INTAN,mak pggil lg sekali ko xnk naik..mak tggl"!!!...

haha tu la kak Yan...


haris pon sm naik...wat dekk jer bl dpggil...syok sgt dh lm x g mndi air tjun...

on the way blik..pekena air panas dlu (ngeteh)tp ade gak yg mnum ais..huhuhu
 so tireddddd lorrrr but so fun.. :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved