Rabu, 13 Julai 2011

01 di endau - Google Blog Search

01 di endau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2011 12:00 AM PDT

Setelah berada di Pantai PASIR LANUN, PENYABUNG, Endau Mersing selama  30 jam, aku dapat membuat cadangan kepada bakal pengunjung/pelancong yang ingin berehat di Pantai Penyabung tentang Resort dan Chalet yang ada di pantai yang indah ini.

Di kawasan Pantai Penyabung ini terdapat 4 Resort/Chalet yang boleh ditempah iaitu

  1. Pantai Penyabung Resort- Sibuk punya hal, aku terlupa nak ambik gambarnya. Tetapi boleh dicari dalam carian Google dan Yahoo.
  2. Endau Beach Resort- Resort yang mempunyai pakej yang lengkap. Ada swimming pool dan tempat yang ekskusif dengan harga RM 150- RM 200 SAHAJA.
  3. Pasir Lanun Camp And Chalet....Ada Dorm 10 tempat tidur. Katil bertingkat. Ada yang berharga RM 80.00 dan RM 130.00 (KIPAS ANGIN)
  4. Coconut Beach Resort- Murah sekali cuma RM 60.00. Atap Rumbia dan di depannya anda boleh melihat pantai yang terindah di sini.  

OK Kita lihat Resort-resort yang saya katakan itu:

ENDAU BEACH RESORT 

Endau Beach Resort dari pandangan hadapan

Parking yang luas di Endau Beach Resort

Endau Beach Resort pada waktu malam

Kolam Renang dewasa dan kanak-kanak di Endau Beach Resort

Ada peti ais...bukan semua chalet ada peti ais

Anda boleh borak-borak di sini. Air minuman pun murah.

Bilik di Endau Beach Resort

Boring-boring boleh jerit-jerit, tak ada sesiapa yang peduli

Aku nak melompatlah, mesti mama bengang nanti

Kat sini pun kena jaga anak

Boleh bincang-bincang bersama keluarga dan teman

Endau Beach Resort dari pandangan teratas

OK.....! Kita melawat Chalet yang ke tiga di Pantai Penyabung ni....

NAMANYA...

PASIR LANUN CAMP AND CHALET

 Untuk ke Pasir Lanun Champ And Chalet ni perlu melalui hutan dan jalan yang agak

mendebarkan. Kerajaan Johor harap tarlah segera jalan yang berlopak-lopak ni. Kalau lemah semangat memang patah balik jawabnya, sebab dari Endau Beach Resort tu jauh juga.

Anak GADIS pasti ngeri melalui tempat macam ni. Semasa aku lalu di sini

Aku terserempak dengan dua ekor Babi hutan. 

Kalau nak berjoging bagus juga kat sini

Tu dia!!!!! Dah sampai!!!

 Ramai orang kat sini rupa-rupanya!

 Boleh baring-baring sambil dengan lagu syahdu.....macam lagu Bila Bulan Bicara

 Cantikkan pemandangannya macam lukisan!

Aku hampir satu jam juga baring-baring dibuai yang bergoyang ni...

Di sini ombaknya best sikit dari semalam (pantai di depan Endau Beach Resort tu langsung tak ada ombak)  

(Ni anak Isa biras aku)
Ombaknya tak bahaya, dan aku boleh lelap tanpa jaga anak-anak

 Aliff Iskandar pun macam mandi kat besen je...

 Irfan asyik dengan memancingnya....ikan pulak masa kami ke sini macam dah kenyang

Dan Chalet yang ke empat......

COCONUT BEACH RESORT

Chalet di Coconut Beach Resort ni murah sekali...RM 60.00.

Kalau nak lari dari debu-debu kota...Lima hari baru RM 300.00. Tetapi tak ada ekonlah....!

Kenangan yang paling indah....

KELEBIHAN PANTAI PENYABUNG

 Ada makanan yang unik...pulut bakar...murah

 Mak Cik ni bakar kuih secara tradisional lagi

 Mak Cik..Mak Cik...kenapalah kuih ni hangus....Kuih apa ni ek?

Nasi Lemak ni pun baru RM 1

 Aku beli nasi dagang ni...sebungkus baru RM 1.50

 Nasi dagang lauk sardin...lapar punya fasal, habislah aku makan

 ...aku tak pandai makan nasi niDi sini juga kita boleh ngeteh macam kat kampung sambil menikmati nyanyian merdu penyanyi karoke.
(Isa biras aku mengajak aku ngeteh jam 12.00 malam. Lokasi warung ini di depan Endau Beach Resort).

PESANAN AKU DI SINI:

Kalau nak mandi laut di sini, mandilah di Pantai yang letaknya di depan Pasir Lanun Camp And Chalet dan Coconut Beach Resort itu, kerana Pantainya lebih halus dan kurang berbatu.

Ramai yang datang ke sini cuma mandi sampai di depan Endau Beach Resort. Nanti kalian akan kata, Pantai Penyabung banyak batu-batu tajam. Memang betul! Sesiapa yang ada kencing manis bahaya mandi di situ. Mereka kenalah melepasi jalan yang berhutan dan akan jumpa pantai yang lebih mesra pengunjung.

Oklah Tuan-puan, begitulah promosi aku untuk bakal pengunjung Pantai Penyabung. Cuma aku harap  

Resort dan chalet serta pihak berkuasa di sini, tolonglah jaga kebersihan pantai ini...sayang sekali negeri Johor banyak mempunyai kawasan yang boleh menarik pelancong, malangnya kebersihan tidak dijaga....soryle atas teguran aku ini....




Gratisan Musik
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads