Jumaat, 19 Ogos 2011

01 di parit jawa - Google Blog Search

01 di parit jawa - Google Blog Search


Malaysia Zoom » 120 bakal penuntut terima wang pendahuluan

Posted: 18 Aug 2011 04:06 PM PDT

MUAR 18 Ogos – Seramai 120 bakal mahasiswa Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dari seluruh kawasan Parlimen Muar diraikan dalam majlis penyerahan Wang Pendahuluan Diri (WPD) dan majlis berbuka puasa di Masjid Jamek Al-Ikhsan, Parit Jawa, di sini semalam.

Majlis penyampaian WPD daripada Perbadanan Tabung Pengajian Tinggi Nasional (PTPTN) yang bernilai RM1,500 kepada setiap mahasiswa itu disempurnakan oleh Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim.

Program anjuran Pusat Khidmat Parlimen Muar serta Rangkaian Anak Muar (RAM) itu merupakan sebahagian usaha untuk meringankan beban bakal mahasiswa dalam persiapan melanjutkan pelajaran ke IPTA.

Razali berharap, mahasiswa dan mahasiswi dari Parlimen Muar akan mengekalkan budaya kecemerlangan dan berjaya menempa kejayaan pada masa hadapan kerana kerajaan menitikberatkan soal pendidikan dan tidak wajar untuk mereka terbabit dengan mana-mana aktiviti tidak sihat.

"Menerusi program ini juga, para mahasiswa dapat mengeratkan hubungan dengan para penduduk dan selepas empat tahun melanjutkan pengajian, saya berharap mereka dapat kembali menabur bakti di Parlimen Muar dan daerah Muar," katanya.

Beliau berucap pada majlis berkenaan di pekarangan Masjid Jamek Al-Ikhsan, Parit Jawa, di sini semalam.

Hadir sama pada program yang turut melibatkan ceramah motivasi kepada para mahasiswa tersebut adalah Timbalan Naib Canselor Inovasi dan Penyelidikan, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Dr. Rahmad Mohamed.

Terdahulu, sebelum majlis berkenaan, Razali turut menyertai majlis khatam al-Quran yang diadakan di Masjid Jamek Al-Ikhsan, Parit Jawa, di samping beramah mesra dengan penduduk.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads