Rabu, 7 September 2011

01 di muar - Google Blog Search

01 di muar - Google Blog Search


Bajonz Jambul: Raya ke-2 Beraya <b>di Muar</b>

Posted: 06 Sep 2011 11:37 PM PDT

Pada hari raya yang kedua baru-baru ni aku telah beraya di Muar - kg Ayah mertuaku di Air Hitam.. Sebelum ke Muar aku singgah beraya dulu di rumah kakak ku yang berada di Gemencheh. Alang-alang tu aku terus pergi ke Muar sebab dah makin dekat kesana. Perjalanan ke Muar pun tak jem sangat, cuma jem bila nak masuk ke bandar muar melalui jambatan utama Muar.
Aku dan Isteri bercadang kesana untuk 1 malam sahaja. Jadi kenelaa duduk hotel yang berada di Muar. Yela kalo duduk kat kg tu nanti takut penuh plak dengan sanak saudara.. Macam biasa bila time raya hotel mesti penuh punya. Antara hotel-hotel yang jadi pilihan adalah Muar Traders hotel, Classic hotel, sri pelangi hotel dan D99 Hotel. Memang tepat jangkaan aku, semua hotel penuh. Nasib menyebelahi aku, akhirnya ada bilik kosong D99 hotel sebab sebelum tu ada call mengatakan dah penuh.
Okla dapat D99 sebab sebelum ni aku pernah duduk disana selama 2 minggu atas urusan kerja. Siap ada breakfast lagi.. dan kedudukan memang betul2 di tgh2 bandar.. kalo turun jambatan muar tu memang dah nampak hotel d99 tu.. harganya ok la berpatutan pada sekitar RM130++ hingga RM200++. pada musim perayaan harganya mungkin berbeza..
Hari ke-2 kat Muar akhirnya dapat la jumpa member2 lama yang rasanya hampir 11 tahun tak jumpa. Ada ramai lagi member yang kat sana tak sempat nak jumpa..

Masa kat muar tu sempat laa aku bawa isteri dan anak jalan-jalan naik bot merentasi sungai muar sehingga ke jambatan ke-2 muar. 40 minit.. okla tu.. harga Dewasa Rm10 dan kanak-kanak RM5.



penat baru balik beraye :)

~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

google: D99 Hotel di muar, lokasi D99 Hotel, map to D99 Hotel, harga bilik D99 Hotel, website D99 Hotel, gambar D99 Hotel muar, pemandangan D99 Hotel, kemudahan di D99 Hotel, beraya di D99 Hotel, no telefon D99 Hotel, contact person D99 Hotel

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads