ads

Jumaat, 24 Jun 2011

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Dia buat dah: 75 Pati ditahan PGM <b>di Kota Tinggi</b>

Posted: 23 Jun 2011 09:41 PM PDT



JOHOR BAHRU – Seramai 75 pendatang asing tanpa izin (Pati) warganegara Indonesia ditahan Pasukan Gerakan Marin (PGM) Wilayah Dua selepas cuba meloloskan diri dengan seludup keluar dari negara ini secara haram dalam dua serbuan berasingan di Kota Tinggi, semalam.

Komander PGM Wilayah Dua, Asisten Komisioner Zainul Abidin Hasan berkata, kesemua Pati termasuk 10 wanita berusia 22 hingga 43 tahun itu dipercayai dalam cubaan untuk pulang ke negara asal mereka.

Menurutnya, serbuan pertama pada jam 12.15 malam dilakukan di hutan Bukit Raja Darat dekat Sungai Rengit yang menjadi tempat persembunyian 40 Pati termasuk empat wanita.

"Hasil pemeriksaan mendapati mereka tidak mempunyai sebarang dokumen perjalanan yang sah dan dibawa ke Balai Polis Sungai Rengit untuk tindakan selanjutnya," katanya dalam satu kenyataan, di sini.

Zainul Abidin berkata, dalam serbuan kedua sekitar jam 3.30 pagi, sepasukan anggotanya yang membuat rondaan di Pantai Pasir Gogok di Kota Tinggi terserempak dengan sebuah bot dalam keadaan mencurigakan.

"Sebaik pihak kami cuba menghampiri, bot terbabit terus memecut melarikan diri dan selepas 20 minit mengejar barulah bot berkenaan berjaya dipintas dan ditahan.

"Namun, tindakan tekong bot yang cuba menghimpit bot peronda menyebabkan tangan salah seorang warga asing berkenaan cedera.

"Pemeriksaan mendapati 35 Pati termasuk enam wanita itu tidak mempunyai sebarang dokumen perjalanan yang sah," katanya.

SH Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


KiSaH hAti kAmI....: Mandi manda <b>di Bekok</b>...yuhuuuu

Posted: 13 Jun 2011 09:11 PM PDT

Dari hr khamis..kak ipar..'Kak Yan' dh plan nk g Bekok...
cik hubby dh mgeluh.."

allaaa Bekok x bess laaaa...."g la Tangkak lg bess..
emm nk wat cmne...'I follow....."  

sprti yg d'plankan'..hr ahad 12JUN..tersampaila 
kami di Bekok..tu pun cam kurg syok..jer..bab ktorg
p dh ptg..kul3 br btolak..smpai sne dlm 4 lbh ckitla..dsebabkan.. 

byk hal nk kn settel kt rmh..trip ke Bekoh di'sengajakan'lmbt...

blh plak.?hehe..pe2 pun jom lyn gmbo...yuhuuuu.....!!!

(peringatan; abaikan tarikh di kamera..tgn sp ntah yg gtl2 tkr..) 



Yeyyy iman pn dh syok main air...sukeee sgt die dpt dok dlm air..jap2 tgn die kocak2 air..
ni ayah die la yg pndai pujuk die..mama nk letak iman dlm pelampung trus iman krskan kaki...

ayah wat blh plak...elok jer die dok...emm.iman..iman...

hehe..tp xleh lm2 la..tgok die sjuk mgigil dh..mama pn  x brani nk lm2...serius sjukkkk

air trjun ni..cam air batu jer..eeiiiiii....gggggrrrrrrrr.....

dptla mndi 2jam gitu..ms ktorg smpai pon org dh x rmai..yelaaa..org sume dh 

siap2 nk blik..kt br thegeh2..dtg..huhu...dh kul 6 sume siap2 dh tkr bju,,kms2 brg..

buang smpah (d'tpt yg disediakan ye...),

huuuhhhh,,,ade gak yg x mo naik..si adik ku.Haris ngan si Intan (anak k.Yan..)

heiiii bdk2 ni..kn jerit2 br nk 

naiik..jerit kak yan...:"INTAN,mak pggil lg sekali ko xnk naik..mak tggl"!!!...

haha tu la kak Yan...


haris pon sm naik...wat dekk jer bl dpggil...syok sgt dh lm x g mndi air tjun...

on the way blik..pekena air panas dlu (ngeteh)tp ade gak yg mnum ais..huhuhu
 so tireddddd lorrrr but so fun.. :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


<b>YANNI</b> SAID: Memecahkan Rahasia Stonehenge

Posted: 24 Jun 2011 06:35 AM PDT


Para ahli arkeologi menyatakan akan menguak tabir rahasia Stonehenge, monumen batu megalistik yang megah di Inggris Selatan – lalu kapankah batu pertama berdiri diletakkan di tempat religius kuno?
Lingkaran batu konsentris yang membentuk Stonehenge, 130 km sebelah barat daya London di atas dataran Salisbury yang luas, terdiri dari bongkahan batu pasir berukuran raksasa dan bluestones lebih kecil-batuan vulkanik berwarna kebiruan dengan bintik-bintik putih.
Para pakar Stonehenge, Tim Darvill dan Geoff Wainwright akan menggunakan teknik modern menghitung umur dengan karbon dan menganalisa serbuk soil (tanah) dan cangkang laut untuk mengetahui kapan batu-batu itu disusun, di tempat penggalian pertama arkeologi (benda purba) di lokasi World Heritage sejak 1964.

"Bila anda ingin tahu mengapa Stonehenge dibangun, anda perlu melihat sejauh 250 km ke perbukitan Presili di Pembrokeshire Utara, dari mana bluestones (batu biru) pertama untuk membangun Stonehenge berasal." Wainwright mengatakan ini kepada wartawan saat dua minggu penggalian dimulai.
Kedua pakar arkeologi, yang sudah bekerja keras di perbukitan Presili (Presili Hills) tahun-tahun belakangan ini, mempercayai bluestones, adalah pembentuk lingkaran batu pertama di Stonehenge, mempunyai kekuatan penyembuhan magis.
Batu yang berdiri kokoh itu didirikan 5.000 tahun yang lalu, mengungguli tempat religi yang lebih tua, ditandai oleh sejumlah timbunan gundukan tanah atau gerobak-gerobak beroda satu.
"Jika anda ingin tahu kapan batu pertama diletakkan di Stonehenge, anda perlu menggali sebuah parit kecil disekitar sambungan batu dan memberi tanggal pada apa yang anda temukan. Itu lah yang kami kerjakan saat ini," kata Wainwright.
Teori dari peran Stonehenge berkisar dari supranatual-salah satu yang dikatakan tukang sihir legendaris Merlin –bangunan itu dibuat untuk menghubungkan persembahan pemujaan kepada matahari.
Wainwright, president of the Society of Antiquaries, dan Darvill, professor arkeologi di Bournemouth University, berharap penemuan mereka akan mendukung teori mereka bahwa Stonehenge adalah sama dengan spa yang menyehatkan di jaman kuno.
"Ini adalah tempat penyembuhan untuk jiwa raga," kata Darvill. "The Presili Hills adalah tempat yang magis. Bebatuan dari sana dianggap memiliki kekuatan penyembuhan.
Sebanyak 80 bluestones, mempunyai berat masing-masing antara 1 hingga 4 ton. Diangkut lewat darat dan laut dari Wales Selatan ke dataran Salisbury antara 4.500 dan 5.000 tahun yang lalu.
Hanya kira-kira sepertiganya tersisa di lokasi asalnya, sisanya telah dicuri atau dihancurkan sela-ma ribuan tahun.
"Di awal 1900-an ada tanda-tanda di Amesbury (kota terdekat dengan lokasi tersebut) menawarkan palu untuk disewakan sehingga orang dapat datang untuk mengambil sendiri sedikit batu-batu bluestone tersebut," kata Darvill.
Mereka berbeda dengan batu pasir 'sarsens' yang digunakan untuk membuat monument dengan cepat dapat dikenali.
Penggalian bahkan telah direstui oleh Druids, keturunan spiritual dari pendeta-pendeta terpelajar sebelum Christian Celt ic Europe, yang mempunyai ikatan dengan lokasi-lokasi kuno.

Sumber: http://misteridunia.wordpress.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Kain dan Langsir <b>di Tangkak</b> memang cantik dan murah | Kimi Rekonen

Posted: 20 Jul 2010 05:24 PM PDT

");jQuery("span#sb_status").fadeOut("slow")});jQuery("span#sb_status").ajaxSuccess(function(a,b,c){jQuery(this).fadeOut("slow")});setTimeout("sb_reload()",reload_time*1000)}function delete_message(c){if(!confirm("Delete this message?"))return false;var d="&";jQuery.ajax({type:"POST",url:plugin_path+"ajax_shoutbox_process.php",cache:false,data:"op=delete"+d+"m_id="+c,success:function(a,b){if(parseInt(a)>0)jQuery('div#sb_message_'+a).hide('slow');jQuery('input#sb_message').val('');jQuery('div#input_area').hide('slow')}})}

Popular Posts

Recent Comments

Pengomen Terbanyak

  • Admin (67)
  • Kimi Rekonen (65)
  • zik (15)
  • Anonymous (11)
  • Affan (9)
  • titan (9)
  • Kimizo (7)

ADS - RM10 PER MONTH

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


Tian Chua <b>di</b> ceramah Pakatan Rakyat & Hari Keluarga Pas <b>Benut</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2011 04:18 AM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


9W2GND uji pancar dari <b>Masai Johor</b> Bharu <b>di</b> 9M4RBC - 9W2DYA

Posted: 23 Jun 2011 07:17 PM PDT

9W2DYA STESEN RADIO AMATUR: 9W2GND uji pancar dari Masai Johor Bharu di 9M4RBC
skip to main | skip to sidebar

9W2GND uji pancar dari Masai Johor Bharu di 9M4RBC

Malam tadi lebih kurang jam 1.55 pagi kedengaran audio 9W2GND dari Masai, Johor Bharu menguji pancar ke 9M4RBC 147.750MHz. Antena setinggi 40 kaki dan kuasa pancaran 50 watt telah berjaya memancar ke repeater di Genting. Mungkin malam tadi propagasi sangat baik membolehkan memancar terus ke kawasan tengah.

73, Jojet, 9W2DYA.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Puting Beliung Melanda <b>Mersing</b>, Sampan Berpusing <b>Di</b> Udara

Posted: 18 Jun 2011 03:30 AM PDT

Mersing – Puluhan sampan mengalami kerosakan dalam satu kejadian angin puting beliung yang berlaku kira-kira lima minit di pesisiran pantai Mersing berhampiran Pulau Setindan, Teluk Buih, Kampung Air Papan, di sini, semalam.

Bagaimanapun, tiada kecederaan dilaporkan dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 3.30 itu.

Seorang saksi, Sharifah Aini Mohd Zin, 34, berkata, ketika puting beliung itu berlaku, dia berada di jeti Teluk Buih dan melihat angin puting beliung itu bermula daru Pulau Setindan menghala ke arah jeti dia berdiri.

"Melihat angin puting beliung itu menuju ke jeti, saya bergegas lari ke darat untuk menyelamatkan diri," katanya ketika ditemui semalam.

Seorang pemilik sampan, Mohd Rashid Terang, 47, berkata, peristiwa itu adalah kali pertama dialami dan dilihatnya sepanjang dia menjadi nelayan.

"Saya terkejut apabila melihat salah satu dari puluhan sampan berputar-putar naik ke udara, sebelum jatuh menghempap jeti Teluk Buih. saya bersyukur kerana sempat menyelamatkan diri," katanya.

Mohd Asri Jaafar, 55, memberitahu, dia bersama beberapa nelayan dalam menyediakan persiapan untuk turun ke laut pada keesokan harinya.

Menurutnya, dia tidak menyangka kejadian angin puting beliung dalam sekelip mata menyebabkan kerugian kerana bot rosak.

"Angin puting beliung datang terlalu cepat sehingga menyebabkan bumbung kedai makan di jeti saya turut rosak.

"Suasana ketika itu memang kelam-kabut dan saya hanya berserah kepada Allah," katanya yang tidak mengalami sebarang kecederaan.

Difahamkan, kejadian angin puting beliung itu adalah pertama kali berlaku di kawasan terbabit yang menggemparkan penduduk berhampiran. -SH


Mimpi ngeri dua kampung

MERSING - Keasyikan berehat di waktu petang menjadi igauan ngeri bagi penduduk dua kampung di sini, apabila rumah yang didiami rosak di pukul ribut kira-kira jam 3.45 petang kelmarin.

Dalam kejadian tersebut, lebih 30 rumah di Kampung Pengkalan Batu dan Kampung Bahagia terlibat, namun tiada kecederaan dan kemalangan jiwa yang dilaporkan.

Salah seorang mangsa dari Kampung Pengkalan Batu yang juga pemilik bengkel lori di situ, Hamdan Jarakasi, 45, berkata, bengkel lori miliknya runtuh disebabkan angin kencang yang terlalu kuat ketika kejadian.

"Ketika kejadian tersebut, saya tidak berada di bengkel. Saya hanya mengetahui bengkel runtuh apabila seorang penduduk memberitahu selepas keadaan kembali reda.

"Ini kejadian pertama sejak saya membuka bengkel di sini. Alhamdulillah, walaupun bengkel roboh, namun tiada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku. Setakat ini, saya masih belum mengetahui jumlah kerugian yang dialami," katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Mengimbas kembali kejadian yang berlaku petang kelmarin, ribut yang berlaku kira-kira 20 minit tersebut merosakkan 30 rumah di dua kawasan terbabit dan enam daripadanya rosak teruk akibat dihempap pokok besar yang tumbang.

Seorang lagi mangsa, Ismail Awang ,73, berkata, ketika kejadian tersebut berlaku, dia bersama ahli keluarganya sedang berehat di rumah.

Menurutnya, dia tidak menyangka kejadian itu akan memusnahkan hampir keseluruhan bahagian bumbung rumahnya.

"Semasa kejadian tersebut, angin sangat kuat dan ditambah pula dengan hujan lebat. Pada mulanya, saya hanya menyangka hujan seperti biasa sahaja. Tetapi ia berubah apabila angin kencang tiba-tiba datang dan terus menerbangkan bumbung rumah.

"Suasana ketika itu memang kelam-kabut. Saya dan keluarga hanya mampu berserah serta berharap tiada kejadian yang lebih buruk berlaku. Syukur tiada kecederaan yang menimpa keluarga dan hanya perkakas rumah sahaja yang rosak," katanya. -SH

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


2 mayat mangsa bot karam <b>di Pengerang</b> ditemui: APMM | Malaysian <b>...</b>

Posted: 04 Jun 2011 02:06 PM PDT

June 5 2011

JOHOR BAHRU: Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) menemui dua lagi mayat dipercayai mangsa bot karam yang membawa pendatang tanpa izin di perairan Pengerang, dekat Kota Tinggi, Rabu lalu.

See the original post:
2 mayat mangsa bot karam di Pengerang ditemui: APMM

Did you like this? Share it:

You can leave a response, or trackback from your own site. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved