ads

Rabu, 29 Jun 2011

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Dari mata lensa ku menulis: Kereta masuk <b>parit</b>

Posted: 21 Nov 2010 06:30 PM PST


Kejadian ini berlaku sekitar jam 4 ptg 20 Nov 2010 di parit yani tengah. Pemandu adalah seorang wanita. Menurut penduduk kereta yang dibawa oleh wanita tersebut tidak dapat mengawal kereta kancil tersebut lalu masuk ke dalam parit. Wanita tersebut telah dihantar ke klinik berhampiran.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Tepak Bersulam.com: Salam sahabat <b>di Pengerang</b>

Posted: 01 Apr 2011 01:46 PM PDT

Salam kawan kawan , khususnya kawan kawan dari Pengerang. Apa khabar YB Che Gu Haron , apa khabar Che Gu Wahab , apa khabar Atan Ketua Pemuda UMNO Pengerang . Apa khabar Pak Akob dan apa khabar Tok Halidon. lama kita tidak bersua dan bertanya khabar. Apa khabar semua sahabat sahabat yang saya kenali lelaki dan perempuan , Suriati , Hawa , boy , Khan, Zambri YB Kak Mimah. Macam mana Kak Mimah ok ker jadi YB? Al Fatihah kepada Allahyarham Macha.Takziah buat keluarga beliau. Azalina tak datang ya......

Bukan apa kawan sebenarnya nak bagi notis kat kawan kawan di Pengerang, war war kan kepada semua bahawa kawan akan mula aktif menulis balik babak kedua kesah si Tanggang - SI Tanggangi II. Kali ini hebat kerana ada banyak gambar gambar baru dari Singapore dan juga Gambar orang orang Thailand yang saya dapat untuk di pratontonkan.Kali ini si Tangang II memang hebat berkisar berapa berita menarik. Tentu menarik kerana penulis difahamkan tentu sekali DS Najib tahu akan semua tingkah laku Ahli Ahli parlimen beliau, jika Anwar dengan Video ahak ahak dia , kita jugaakan dapat melihat Video terbaru si Tanggang dengan ahkz ahakz nya. Latest.Lama penulis simpan story ini ~TepakBersulam

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Suhaizan Kayat: Lebuhraya Pasir Gudang – <b>Desaru</b> Memalukan Rakyat Johor

Posted: 12 Jun 2011 06:22 PM PDT

Lebuhraya satu lorong tapi ber"tol"

Kenyataan Media

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor

Isnin 13 Jun 2011

Lebuhraya Pasir Gudang – Desaru Memalukan Rakyat Johor

Rakyat Negeri Johor sememangnya tertunggu-tunggu siapnya lebuhraya daripada Senai ke Desaru di Kota Tinggi. Lebuhraya ini adalah sebahagian daripada projek pembagunan Iskandar Malaysia. Panjangnya 77 km melingkari daripada Senai, Ulu Tiram, Pasir Gudang dan Desaru. Nama singkatan lebuhraya ini adalah Senai-Desaru Expressway(SDE). Ia boleh menjimatkan masa perjalanan daripada jalan biasa dua jam setengah kepada hanya satu jam sahaja. Projek ini telah dibina oleh syarikat Ranhill Engineers & Constructors Sdn Bhd dan merentasi Sungai Johor berhampiran Pasir Gudang sepanjang 1.7 km. Fasa terakhir lebuhraya adalah daripada Pasir Gudang Ke Desaru telah dibuka pada hari jumaat 10 jun 2011 dan percuma tampa bayaran tol selama sebulan.

Pemuda PAS Johor begitu kecewa apabila fasa terakhir lebuhraya Pasir Gudang ke Desaru hanya mempunyai satu lorong sahaja. Tidak pernah rakyat Johor mendengar atau melihat lebuhraya dalam dunia ini hanya satu lorong dan bakal dikenakan tol selepas 10 Julai 2011. Laluannya terlalu sempit dan tidak mempunyai 'side table' atau bahu jalan yang cukup untuk tujuan kecemasan. Laluan ini sangat merbahaya kepada kenderaan khususnya waktu malam kerana kawasannya yang gelap tampa lampu jalan yang cukup. Pengguna hanya selesa membawa kenderaan dengan kelajuan 60 km sejam sahaja.

Apabila kemalangan atau kerosakkan kenderaan berlaku maka lebuhraya ini akan berlaku kesesakan yang teruk di kedua-dua belah lorong. Kesesakan yang paling ketara dijangka akan berlaku dihujung minggu atau musim cuti adalah laluan menurun dari atas Jambatan Sungai Johor dan di tol Desaru. Ini kerana Laluan di atas jambatan terdapat dua lorong tetapi malangnya laluan selepas jambatan hanya mempunyai satu lorong sahaja. Kaunter tol pula hanya ada dua sahaja untuk bayaran tunai.

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor ingin mendapatkan penjelasan daripada kerajaan mengapa projek Lebuhraya Pasir Gudang–Desaru hanya mempunyai satu lorong sahaja? Jika pihak kerajaan membenarkan syarikat konsesi ini mengutip bayaran tol selepas 10 Julai 2011 maka Dewan Pemuda PAS Negeri Johor akan membuat bantahan besar-besaran kepada pihak kerajaan.

Suhaizan Bin Kayat

Ketua Pemuda PAS

Negeri Johor

019-7285174

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


Ikram <b>Pontian</b>: IKRAM <b>Pontian</b> Berjaya Anjur Program Jom Jadi Sihat

Posted: 26 Jun 2011 08:12 AM PDT











26 Jun 2011 bersamaan 24 Rejab 1432, satu lagi sejarah berjaya dilakukan oleh ahli-ahli IKRAM Pontian, khususnya Wanita IKRAM dengan kerjasama Jawatankuasa dan ahli-ahli kariah masjid Jamek Al-Faizin Kg Pt Semerah kerana penganjuran Karnival Jom Jadi Sihat (JJS).

Bermula jam 8.00 pagi di perkarangan masjid persiapan karnival JJS, ahli-ahli IKRAM mula membuat persiapan. Pengunjung mula sampai sekitar jam 8.30 pagi dan sekitar 9.30 bermula acara perasmian JJS dan selepas itu dikuti dengan acara forum JJS di dewan sembahyang masjid.

Di perkarangan masjid, pelbagai aktiviti pameran oleh IKRAM dan Aqsa Syarif, jualan oleh penggerai dan pemeriksaan kesihatan oleh kakitangan jabatan kesihatan Pontian dijalankan.

Program JJS adalah suatu inisiatif Biro Wanita dari Pertubuhan IKRAM Malaysia Pontian dengan kerjasama Pegawai-pegawai dan jamaah masjid Jamek Kg Pt Semerah Pontian. Program ini bertujuan untuk meningkatkan kesedaran dan kefahaman masyarakat tentang kepentingan mengamalkan gaya hidup sihat di samping mendedahkan ahli-ahli IKRAM dengan kerja-kerja kebajikan di dalam masyarakat di samping mengeratkan hubungan dengan masyarakat setempat.

Sebagai pertubuhan NGO yang mempunyai misi untuk melakukan kerja-kerja kebajikan dan pendidikan, Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM) membuka keahlian kepada semua golongan dalam masyarakat Islam tanpa mengira status dan latar belakang. IKRAM mengalakkan ahli-ahlinya melibatkan diri di dalam aktiviti kemasyarakatan dan kebajikan. Progra JJS ini adalah salah satu program yang dirancang khusus agar IKRAM dapat berganding bahu dengan agensi-agensi kerajaan seperti Pejabat Kesihatan, pejabat Kadhi dan pejabat Agama Pontian mendidik masyarakat akan kepentingan menjaga kesihatan dan hidup sihat sepanjang hayat.

Selain dari menyentuh perkara di atas, YDP IKRAM Pontian, PM Dr Mohd Zin Kandar di dalam ucapannya menjelaskan secara ringkas objektif dan aktiviti yang telah dijalankan di Pontian.

Di dalam ucapan perasmian majlis yang disempurnakan oleh Pegawai Jabatan Agama Pontian (bhg Pengurusan Masjid & Surau), Tn Hj Muntaha Hj Tua yang mewakili Yg Bhg Tuan Kadhi Pontian menjelaskan bahawa jabatan agama sentiasa menyokong ngo Islam yang melaksanakan usaha mendidik masyarakat dan menjalankan aktiviti kemasyarakatan. Beliau memetik betapa sedihnya keadaan masyarakat dari segi sosial di mana di Malaysia ini kes kelahiran luar nikah semaki meningkat dengan catatan 2 kelahiran setiap jam, bermakna purata 48 orang sehari.

Kehadiran IKRAM di Pontian mendapat sokongan padi dari jabatan agama dan sedia beekrjasama di dalam menjalankan aktiviti-aktiviti yang bermanfaat kepada masyarakat.

Turut berucap di majlis perasmian ialah Pengerusi kariah masjid, Tn Hj Muhammad dan do'a pembukaan oleh tuan Imam masjid, Ust Hj Shafie Muhammad.

Forum JJS - Sihat Sepanjang Hayat telah disampaikan oleh Ustaz dari Sek Dato' Penggawa Barat dan Dr Murniati dari Hospital Sultanah Aminah.

Bagi kanak-kanak berumur 12 tahun kebawah, acara peraduan mewarna dan melukis telah juga diadakan serentak dengan majlis forum.

Sesuatu yang sangat bermanfaat di dalam program ini ialah pemeriksaan glukos di dalam darah dijalankan oleh pegawai-pegawai jabatan Kesihatan secara percuma. Para pengunjung yang menjalani pemeriksaan, seandainya kandungan gula dalam darah didapati melebehi 7, para pengunjung akan terus diberikan kad kuning untuk membuat temu janji di Hospital Pontian. Dengan itu, mudahlah para penduduk mendapat pemeriksaan lanjut dengan segera.

Sekitar 300 pengunjung hadir di dalam karnival JJS dan IKRAM bercadang untuk mengadakan program yang sama di masjid-masjid lain di sekitar Pontian pasa masa-masa akan datang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


&#39;Bullied by the state&#39; | Free Malaysia Today

Posted: 29 Jun 2011 12:41 AM PDT

Bersih supporters denounce police for kowtowing to BN

UPDATED

KUALA LUMPUR: It is state-sponsored intimidation. That is what activists are saying about the police crackdown on supporters of the July 9 Bersih rally.

Kuantan MP Fuziah Salleh, Sarah Devaraj of Suaram and Maria Chin Abdullah of the Bersih 2.0 steering committee spoke to reporters in the parliament lobby today about the ongoing arrests and accused the Royal Malaysian Police Force of allowing itself to be used by Barisan Nasional for its selfish interest.

Chin said 15 police officers were in the midst of raiding Bersih's Petaling Jaya office even as the press conference was going on. Bersih activists told FMT afterwards that the officers refused to produce a warrant allowing the raid.

In Sungai Siput this morning, police arrested 14 DAP and PKR members for being in possession of the yellow T-shirts associated with the July 9 Walk for Democracy. That brought to 95 the number of those arrested so far in connection with the rally.

"When was wearing these T-shirts against the law?" said Fuziah. "The police are being used by BN for its own interests."

Chin alleged that eight of the arrested 95 were being held in solitary confinement and said she was bewildered by the heavy-handed police action.

"Solitary confinement for wearing T-shirts? What is this justice that we are talking about? Why are they so hard on us just because we want free and fair elections?"

Devaraj said Inspector-General of Police (IGP) Ismail Omar was accountable for the recent raids and arrests.

"We call upon the IGP to release all those arrested thus far," she said, citing the Federal Constitution as guaranteeing the right to peaceful assembly.

"We want them to be released without any charges."

Be positive, Mahfuz tells BN

Meanwhile, PAS leader Mahfuz Omar urged the government to exercise positive thinking in dealing with the prospect of the July 9 mass rally.

Mass arrests and other harsh measures against supporters of the Bersih march would not improve BN's reputation as a ruling government, said Pokok Sena MP Mahfuz Omar, who is a vice-president in PAS.

He said the arrests, the outlawing of Bersih T-shirts and other acts of intimidation were counter-productive.

"The government needs positive thinking, and that is to allow this gathering," he told reporters in the parliament lobby.

"It will reduce the people's anger."

According to Mahfuz, the ruling elite is making a grave political mistake.

"The actions of the police, driven by Umno and BN interests, plus Home Minister Hishammuddin's statements will only increase people's anger and hatred against them," he said.

He said that the government would have scored points with Malaysians if it had allowed the rally to proceed.

"People would have thought, 'Oh, this is great of BN. It is democratic of them.'

"Unfortunately, they have chosen to veil their hearts."

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Menjamu selera <b>di Stulang</b> bersama blogger Johor

Posted: 15 Mar 2011 07:27 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Menjamu selera di Stulang bersama blogger Johor. On March 16, 2011, in Blog, by Sumijelly. So..sambung citer semalam… kan aku citer hari ahad tu hari g Johor… so..malam tu aku g makan la… so, dah dekat ngan The Zone tu.. g makan situ ...

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


salamesrabadikhlasepenuhati: bangunan hitam merah <b>di Parit Raja</b>

Posted: 28 Jun 2011 06:07 PM PDT

assalamualaikum...yess!! rsanyer ari ni nk citer mengenai 1 bngunan hitam yg berdiri megah di d tepi jln raya BP - Parit Raja ni...haaaa~ agk2 korg, bngunan ape 2 ye?? cpt teka...hu3...salah... jwpn anda slh...slh lg la akk, sila cba lg...hehehe...xkn korg tatau kot especeli bdk2 UTHM kn...kompom2 korg epy bila tgk bangunan ni dh siap...xpyh r korg nk g baru pahat 2 (squar one) bila nk mkn...hu3... yg bestnyer tmpt ni, perghhh~ ari2 sesak kot...ada je pelanggan... ye r, mna xnyer, tmpt strategik kot...mmg laris r...kompom2 r customer nyer student kn...nk2 dekat ngn Taman U...haaaa~
tp, dlm jgka msa smggu bangunan ni mula beroperasi, ada yg ckp dia punyer pengurusan agk kelam kabut gak r...order lain, dpt lain...dgn mklum bls yg d trma ni, dh blh menggambrkn betapa sesak dan ramainyer umat manusia kt sini...mmg sng la kn, xyh byr rm2 tok g square one 2...dh jmt cikit...mmg bgs r MAcD ni...halamak!! terbagi tau lak bangunan ape...
tp, sepnjg hmpr sebulan dia beroperasi ni, bru 2x je Redzz g...agk mahal r mkn kt sini...sekali skala blh r..nk2 Redzz skrg ni short sem...bknnyer ada PT...ermmm~ sabo je r...hu3

ok lah, kalau korg msh pending / blur2, ni dia bangunan 2....

.

.

.

t

a

d

a

a

a

.

.

.

ni r bangunan yg di maksudkn 2...hu3

ni la menu yg Redzz mkn ari 2..

entri note : ekceli, Redzz xbpe mnt ngn MacD ni...kalau dlm sjrh hdp pn, mmg leh kira r bpe kli g MacD..sbb, terlalu mhl r...baik g KFC, mcm2 ada....hu3...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Surrender <b>di Plentong</b> Epic Ride 2010 | TheBananaRide.com

Posted: 07 Dec 2010 12:00 AM PST

Published on December th, 2010

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved