ads

Ahad, 31 Julai 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Polis halang ceramah Anwar <b>di Gelang Patah</b> | Metrokini

Posted: 02 May 2011 03:27 AM PDT

JOHOR BAHRU: Polis mengganggu ceramah Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Kempas malam tadi apabila mengarahkannya memendekkan ucapan.

Kira-kira 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Anwar sepatutnya berceramah di program terakhir dalam siri lawatannya ke Johor di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, Gelang Patah, namun akibat halangan polis menyebabkan pihak penganjur terpaksa memindahkan lokasi ke Taman Dahlia.

Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan  orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.
Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya sempat menyelar kerajaan pimpinan Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap.

"Jelas ini  adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan (rakyat).

Secara sinis Anwar berkata, beliau 'diawasi' pihak polis sejak memimpin gerakan mahasiswa.

"Saya ini memang sentiasa 'dijaga' oleh polis. Dari zaman mahasiswa di Universiti Malaya, jadi Timbalan Perdana Menteri sampailah sekarang ini pun.

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula," ujarnya.

Beliau dalam masa sama memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah?

"Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

Terdahulu sebelum itu, Anwar menyampaikan ucapan di Konvensyen Keadilan negeri di Pulai Spring Resort dan merasmikan ibu pejabat baru Keadilan negeri Johor di Bandar Baru Uda. – Keadilan Daily

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 07:08 AM PDT

URL Sumber Asal :- Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Rohani Property Management: Tanah Untuk <b>Di</b> sewa - <b>Gelang Patah</b>

Posted: 28 Jun 2011 01:52 AM PDT

We are a Property Management Services such as Renting, Leasing, Selling and Buying of Properties in Johor and other prime locations likes Apartments, Condominiums, Residental Houses, Office Lot, Office Space, Shop Lot, Industry Factory, Light Factory, Development Land and Agriculture Land. Maintenance and Cleaning Services, Construction and Repair Works, Accommodation , Auction consultant, Home Stay and etc.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 09:07 PM PDT

PERKASA HOMESTAY, SEGAMAT: Tempat Menarik <b>di</b> Segamat - Sungai <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 10:55 PM PDT

Air Terjun Sungai Bantang
Bekok, Segamat
Sungai Bantang Bekok terletak kira-kira lebih kurang 50 km dari bandar Segamat. Ia di bawah seliaan Jabatan Hutan Negeri Johor. Dengan hanya pemanduan kira-kira 1 jam dari bandar Segamat, anda akan dapat menikmati keindahan alam dan kesejukan air di Hutan Lipur ini.

Di kaki sungai

Atas gunung

Jangan lepaskan peluang untuk bermandi manda di sini jika anda berkunjung ke Segamat. Masuk adalah percuma!!

Macamana nak g sana???? Pandu terus dari bandar Segamat ke arah selatan (lebih kurang 40km). Belok ke kiri dan teruskan pemanduan hingga pekan Bekok (lebih kurang 11km). Belok ke kiri dan teruskan perjalanan lebih kurang 6km. Air Terjun Sg. Bantang di sebelah kiri anda.

Selamat bercuti!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

aunizznasr77: Jom kite gie Air Kejun.....

Posted: 05 Jun 2011 03:51 AM PDT

Mandi-manda di Air Terjun di Bekok

Kalau ikutkan badan rasa mcm tak larat, masih lagi dlm proses pemulihan. Tp kesian pula pada anak2 yg teringin pergi mandi-manda. Walaupun tahu cuaca sekarang tidak tentu. Tp utk puaskan hati anak2 bertolak kami ke Bekok utk mandi manda. Jauh? Mmg jauh, tp En suami lebih suka ke sana drp Air Terjun Kota Tinggi. Cik Isteri dan anak2 ikut je la.
Kami bertolak drp Sg Sayong ke Tmn Putri utk bertukar kereta. Almaklum, wira kami lum ada rotex dan insurance lagi. So, mengharapkan Wak Awang la membawa kami anak beranak ke Air Terjun Bekok. Sampai bandar Yong Peng singgah di Econsave beli barang2 utk di makan. Sblm bertolak td kami dah breakfast kat umah. So, terus je kami ke tempat tujuan. Sampai di Bekok kami diberi peluang tuk masuk ke kawasan park kereta didlm kerana Wak Awang adalah org OKU. Sampai je, dpt la sedikit ruang tuk dirikan khemah dan tempat duduk tuk memasak apa yg dibeli tadi. Anak2 & En Suami terus mandi manda, Abis mengoreng nugget, drumet & sosej aku plak masuk sekejap. Tak lama berendam agak2 tak sampai 1 jam. Hujan turun dgn lebatnya. Oleh kerana Muhammad Izz kurang sihat, kami terus kemas2 dan balik.
Singgah di Kluang mkan di Radix. Nasi ayam, order 4 tp Muhammad Izz tak abis mkn sebb tak sihat. Kemudian kami terus balik ke Sg Sayong.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 09:30 PM PDT

myra aria: mce kemPINg <b>Di BeKoK</b> (01-03.ApRil.2011)

Posted: 18 Apr 2011 06:24 AM PDT

EM ceronok gile a Mce gi Kemping kat bekok dpt kawn2 bru yg plg bes aq dpt b'kawn gn akk2 from5 contokny mcm KAK SAYAHIRAH(SARJEN),KAK MIERA,KAK ROS n KAK AIN.....huhuhu..........
         
                 em Tpi ade jekn org yg X cuke Kte dpt rpt dgn AKK2 kn pelik a budk2 jaman cekrg ni kn??
aq x cuke btol la lau de budk2 yg cuke kutuk2 belkg ni menyamph betol la............     he germ betol la..............

                 tPI x pe agi  BNYK kenagan yg menarik mce aq kat cane....conthny aq dpte thu jenis2 pokok yg ade dlm hutn bekok 2,aq dpt belja cre hidp dlm hutn,cre msk air n msk nasi dlm daun emmmm..... ade bnyk agi a aktiviti2 yg menrk mce kat cme........ em ape yg aq dpt ckp kat cini cume cpe yg x pegi mce 2 memang ugi gile a........

                huhu........ ko org ado bjo ke pekre2 mcm ni kat cekolh x de kn ????????

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

SEGERA : ARAHAN PEMBERHENTIAN SEMENTARA AKTIVITI REKREASI <b>DI</b> HUTAN <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 01:34 AM PDT

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Kluang

Adalah dengan hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Untuk makluman, Hutan Lipur Bantang, Bekok Labis akan diberhentikan segala aktiviti perkhemahan dan rekreasi buat sementara waktu berikutan berlakunya kes Leptospirosis (Air Kencing Tikus).

3. Pihak sekolah diminta menghebahkan maklumat di atas kepada semua warga pentadbiran di sekolah masing-masing.

Sila muat turun surat edaran dari Pejabat Hutan Daerah Johor Utara dan Pejabat Kesihatan Segamat <<<<< KLIK DI SINI >>>>>

Filed under: AKADEMIK

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 09:26 PM PDT

Sipot Si Tukang Tulis: <b>Bekok</b> : Permulaan cerita aku <b>di</b> bumi Segamat.

Posted: 19 Mar 2011 03:20 PM PDT

   Sebelum ni, aku ada cerita pasal Paloh, Pekan Bekas Peninggalan Komunis, kali ni aku tergerak untuk cerita pasal satu lagi pekan yang pernah meninggalkan titik hitam putih dalam diari hidup aku. Semuanya bermula bila kawan lama aku, yang mesra dengan panggilan Aza, tag aku dalam gambar lama dekat facebook. Gambar zaman aku sangat nerd, rambut sikat belah tepi, baju tuck-in, seluar paras pusat, dan tak lupa juga buku teks tinggal bawah meja.


   Bekok. Menurut lagenda warganya, berasal dari nama seekor burung seakan garuda atau helang, atau phoenix yang bernama burung Bekoh, yang sangat besar, telah mati dan disemadikan di tanah itu. Aku pun tak tahu ni cerita betul atau cerita tipu. Kalau tipu maknanya aku kencing korang ar. Hahaha.. Padan muka.


   Aku tahu, ramai warga UiTM Segamat tahu akan Bekok ni kerana Air Terjun Bantang Bekok yang ada dekat Bekok ni. Tapi bagi aku, Bekok bukan sekadar sebuah air terjun, bukan sebuah pekan yang sangat dalam, bukan pekan penempatan orang asli yang membuatkan Tengku Mahkota Johor seringkali melawat Bekok. Bukan. Bagi aku Bekok lambang sebuah keharmonian. Lambang kecintaan. Lambang kesederhanaan. Lambang setiakawan dijunjung tinggi.


   Aku berpindah ke Bekok dari Kulai masa aku tingkatan 4, jadi mungkin ambik masa untuk sesuaikan diri dengan persekitaran baru, Bayangkan dari suasana bandar, tercampak ke pedalaman. Sesak bai. Tapi apa nak buat? Terpaksalah turutkan. Aku ingat lagi apa yang berlaku masa mula-mula masuk sekolah kat sana. SMK Bekok. 

   Aku tak tahu pun masa tu periksa setengah tahun. Oleh kerana aku ambik aliran perakaunan masa sekolah STARP, Kulai dulu, aku terus masuk aliran akaun jugak kat situ. Peperiksaan Bahasa Melayu. Aku masuk kelas tu. Aku jadi ralit bila tengok suasana kelas tu. Ramai, india, cina dan melayu cuma ada berapa kerat je. Ah, peduli la.

   Habis je subjek Bahasa Melayu tu, terus waktu rehat. Aku tengok jadual periksa. Lepas ni Pendidikan Islam. Aku belum ada buku teks lagi. Jadi buat muka hensem la nak pinjam siapa-siapa. Aku tengok sebelah kanan aku sorang mamat ni, pakai vase pengawas, muka hensem (kurang sikit dari aku). Tengok name tag dia. Faizul Nizam.

   "Errr, bro, pinjam buku agama, boleh tak?"

   "Haaa?" mamat tu tercengang.

   "Nak pinjam buku agama lah bro"

   "Errr.."

   Tiba-tiba sorang brader menyampuk, aku tengok tag nama dia tertulis Amirul.

   "Dia ni orang asli, mana ambik agama. Nah baca buku aku" sambil menghulurkan buku teks Pendidikan Agama Islam.

   Oh man!!!! (sila sebut gaya Swiper si Pencuri watak musang dalam Dora The Explorer). Macamana aku boleh tak dapat detect dia ni orang asli. Kulit sawo matang. Chis!! Ya, di situlah bermula hubungan aku dengan kawan aku itu, Amirul dan Faizul Nizam atau nama komersialnya Badu. Dalam kelas tu ada empat kaum ok. Melayu, Cina, India dan Asli. dan sepanjang belajar di sekolah tu, aku lebih rapat dengan Badu, Vickey dan Ganesan. 1 Malaysia? Yes, ni kalau PM Najib tengok, mesti kami jadi gambar mana-mana kulit buku perpaduan pun. 

   

   Tapi aku paling rapat dengan Badu. Budak asli yang langsung tak macam asli. Gayanya seakan melayu. Banyak kerja bangang jugak yang aku dah buat dengan Badu ni sepanjang kat sekolah. Lebih-lebih lagi dia ni pengawas. Mudah jadi tulang belakang sepanjang aktiviti hitam kami di sekolah. Muahahahahahaha!! (Harap-harap kalau ada cikgu baca ni, sila maafkan kami ya? (^_^") <---muka comel).

  Cikgu kelas aku ada cadangkan untuk aku masuk kelas sans berikutan performance aku dalam pelajaran. (bukan puji diri sendiri tapi ni kenyataan).  Tapi aku tolak sebab aku kurang minat dunia sains. Walaubagaimanapun, aku tetap rapat dengan budak-budak kelas sains.  


   

   Budak kelas sains ni ramai sikit budak melayu. So, senang lah nak ngam. Lagipun budak kelas sains ramai gadis-gadis yang comel dan ayu. Cuma waktu tu aku malas nak fikir pasal indahnya cinta meskipun ramai antara mereka menawarkan untuk menjadi pasangan sehidup semati. (Kalau rasa menyampah, sila beritahu).


  Dari kanan, atas : Aqidah, Awin, Aza.
  Dari kanan, bawah : Nazira, Liza, Zura, Iza, No'in


   Kalau kumpulan nasyid ar-Raudhah tengok gambar ni, mesti mereka berubah kerjaya. Kalau ada yang nak kenal, sila lupakan sebab masing-masing dah ada balak. Semua kawan-kawan kat SMK Bekok ni ada karakter masing-masing. Yang penting semua sporting. Walaupun kalau dirujuk ke google maps, memang kami jauh terceruk di pedalaman. Tapi di pedalaman inilah yang mengajar kami erti menghargai. Aku eksiden teruk dulu pun, kalian ada di samping. Tak putus-putus ziarah aku. Buat aku tersenyum. 


   Weh, Serius aku rindu korang semua. Kenangan ni semua buat jiwa aku meruntun. Jiwa lelaki aku kalah dengan kenangan sebegini. Kenangan yang takkan aku dapat beli. Yang takkan aku dapat baca di mana-mana bahan cetakan pun. Kenangan yang dah aku semadi rapi dalam hati. Dalam sanubari. Terimas korang. Sebab korang lah aku kenal apa itu setiakawan.


Sejauh mana aku berjalan, setinggi mana aku berdiri, aku takkan lupakan sebuah sekolah di pekan pedalaman ni.


Bila nak buat re-union ni? dah lebih 4 tahun tak jumpa semua... Arrgghh!!!


Kepada Aza : aku dah tunaikan permintaan kau... Hahahahaaa... 
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Dari hr khamis..kak ipar..'Kak Yan' dh plan nk g Bekok...
cik hubby dh mgeluh.."

allaaa Bekok x bess laaaa...."g la Tangkak lg bess..
emm nk wat cmne...'I follow....."  

sprti yg d'plankan'..hr ahad 12JUN..tersampaila 
kami di Bekok..tu pun cam kurg syok..jer..bab ktorg
p dh ptg..kul3 br btolak..smpai sne dlm 4 lbh ckitla..dsebabkan.. 

byk hal nk kn settel kt rmh..trip ke Bekoh di'sengajakan'lmbt...

blh plak.?hehe..pe2 pun jom lyn gmbo...yuhuuuu.....!!!

(peringatan; abaikan tarikh di kamera..tgn sp ntah yg gtl2 tkr..) 

Yeyyy iman pn dh syok main air...sukeee sgt die dpt dok dlm air..jap2 tgn die kocak2 air..
ni ayah die la yg pndai pujuk die..mama nk letak iman dlm pelampung trus iman krskan kaki...

ayah wat blh plak...elok jer die dok...emm.iman..iman...

hehe..tp xleh lm2 la..tgok die sjuk mgigil dh..mama pn  x brani nk lm2...serius sjukkkk

air trjun ni..cam air batu jer..eeiiiiii....gggggrrrrrrrr.....

dptla mndi 2jam gitu..ms ktorg smpai pon org dh x rmai..yelaaa..org sume dh 

siap2 nk blik..kt br thegeh2..dtg..huhu...dh kul 6 sume siap2 dh tkr bju,,kms2 brg..

buang smpah (d'tpt yg disediakan ye...),

huuuhhhh,,,ade gak yg x mo naik..si adik ku.Haris ngan si Intan (anak k.Yan..)

heiiii bdk2 ni..kn jerit2 br nk 

naiik..jerit kak yan...:"INTAN,mak pggil lg sekali ko xnk naik..mak tggl"!!!...

haha tu la kak Yan...


haris pon sm naik...wat dekk jer bl dpggil...syok sgt dh lm x g mndi air tjun...

on the way blik..pekena air panas dlu (ngeteh)tp ade gak yg mnum ais..huhuhu
 so tireddddd lorrrr but so fun.. :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 09:54 PM PDT

URL Sumber Asal :- Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:18 PM PDT

Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


ARMAND&#39;S HOMESTAY: Homestay <b>di Tangkak</b>

Posted: 06 Jul 2011 07:13 AM PDT

HOMESTAY ARMAND LEDANG TANGKAK offers accommodation during The Festival, Wedding ceremony, Job or Business in Tangkak Ledang Johor.
Penginapan Homestay kami terletak di tengah-tengah Bandar Tangkak Ledang Johor.
Check out: 12.00 Tengahari
Menerima tempahan untuk bulanan.
- Berhampiran restoran makan,kedai runcit,kedai dobi.
Homestay kami berdekatan dengan:-
- Pusat Membeli belah kain murah Tangkak Ledang.(1km)
- Sek Men Tun Mamat (300m)
- Kolej Komuniti Ledang (1km)
- Kolej Matrikulasi Tangkak (1km)
- Gunung Ledang Resort(20km)
- ILP Tangkak Sagil.(15km)
if u need internet, u can rent my broadband
Raudah Siman -01706673039
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Sambutan tiket Maharaja Lawak <b>di Johor Bahru</b> terhebat | Media Malaya

Posted: 17 Jun 2011 03:02 AM PDT


Menurut page Maharaja Lawak di laman Facebook, mereka terperanjat dengan sambutan orang Johor yang diluar jangkauan. Mana taknye, jam 3 petang kaunter tiket mulai dibuka, kurang 2 jam tiket sudah sold out! Sehinggakan pihak Astro terpaksa melimitkan satu tiket untuk satu orang.

Related posts:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Semusim | Selamanya : Sepagi <b>di</b> Pantai <b>DESARU</b> + Sepetang <b>di</b> Tg. Balau

Posted: 12 Jul 2011 12:10 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


PERKASA JOHOR DARUL TAKZIM: Dijemput semua hadir <b>di Pontian</b> dan <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2011 12:00 AM PST

Mesyuarat Khas Tahunan Perkasa Daerah Pontian
Tarikh : 2hb Julai 2011 (Sabtu)
Masa : 8.30 malam
Tempat : Dewan Hj Arshad, Kg Hj Abd Rahman, Benut.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 09:54 PM PDT

URL Sumber Asal :- Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 12:52 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 03:29 AM PDT

Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di</b> Kota Tinggi | Muar | Johor | KL

Posted: 16 May 2011 06:30 PM PDT

Tempahan Dari / Order By : Faridah dari Kuala Lumpur

Lokasi / Location : Parit Jawa, Muar, Johor

Tarikh / Date : 2 February 2011

Jenis / Type : Kek Hantaran Kahwin / Wedding Cakes for gift

Tujuan / Function : Hantaran Majlis Perkahwinan / Wedding Day

P/S : Rentetan dari post yang lepas tempahan Faridah yang berada di Kuala Lumpur untuk majlis perkahwinan adiknya di Parit Jawa, Muar.... Thanks ye Faridah....

P/S : Connections from previous post - Faridah from KL for his brother Wedding Event at Parit Jawa Muar....  Thanks Faridah...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 03:50 AM PDT


Alhamdulillah, hari ini kami dapat bersama lagi untuk bertemu. Sahabat sejak sekolah rendah lagi sampai ke sekolah menengah, terpisah sementara kerana berbeza haluan pengajian. Walaupun terpisah, kami selalu saja bertemu jika ada masa lapang. Alhamdulillah.

Sehingga hari ini, masing-masing cuba 'kacau' antara satu melalui Facebook  atau SMS atau membuat panggilan telefon. Bertanya khabar. Aku sebenarnya takut untuk berlebih-lebihan dalam bergurau dengan sahabat ini walaupun telah lama kenal. Manusia mudah berubah. Malah, aku juga pernah ditegur kerana mengganggu seseorang yang aku cuba bertanya khabar dan bergurau. Aku tidak kisah dengan teguran itu. Mereka berhak. Walaupun ada yang mengatakan mereka stress atau apa pun, tetapi alasan itu bukan rasional untuk menghukum orang lain  kerana masalah sendiri. Yup, aku terima teguran dengan baik. Bercampur dengan masyarakat, maka aku kena sedia bertolak ansur. Aku ni kan faham bahasa. huhuhu..

Seawal jam 10am, kereta kawan aku sudah sampai di depan rumah. Adesh!! Awal betul. Perjalanan dalam cuaca yang kurang baik, sejuk dengan hujannya, tetapi ia cukup bermakna. Kawan yang bercuti hujung minggu balik kampung, maka kenalah melayan aku yang masih penganggur ini.

Apa yang special tentang mereka ini,aku rasa semuanya menerima kelemahan dan kelebihan. Malah, kalau mereka ada masalah apa pun, mereka semua lebih matang menyelesaikan masalah. Tertekan? Mereka pasti ada. Cuma ,bagaimana mereka menghadapinya juga amat berbeza. Hampir  7 tahun aku merantau sana sini dan membandingkan sahabat yang ada dengan sahabat yang bersama sejak sekolah rendah sampai sekarang. Perbezaan yang amat ketara. Namun, bukanlah perbezaan itu mengatakan sahabat lain jahat. Tidak! Ini merupakan perbezaan untuk disesuaikan oleh diri. Bukannya mencari alasan bersengketa.  Mungkin sahabat yang sama-sama membesar lebih memahami diri. Sebab itulah kami mudah menerima. Pernah juga aku buat kerja giler, membuat hal, tapi mereka dengan selamba mengatakan ' rilax lah, dont worry, i know you.hahaha" Sambil tergelak menganggap apa yang aku buat mereka sakit hati itu sebagai perkara biasa. huhuhu... Walau apa pun harapan. Suatu masa kita akan berpisah juga. InshaAllah, aku tidak akan melupakan jasa baik semuanya.  Arigatogozaimas.

Dalam pukul 10 45am, sampai di Parit Jawa. Walaupun ada road-block, pak cik Polis tanya, 'nak pergi  mana?" sambil matanya melihat satu kereta. Huhuhu.. Soalannya mesra tetapi itu bukan soalan yang dia mahu cari. Baju kami semua tiada yang bewarna emas. Walaupun aku memang mahu pakai baju jersi bola yang berwarna harimau. Aduih!! Aku tahu, ia kurang selamat jika dipakai buat masa ini. Maka, pakailah aku baju hijau.


Ikan merah, ikan kerapu, ikan cencaru serta sayur kangkung dan belacan. Fuh.. Bagi aku ok lah. Nak lagi best kena makan panas-panas dan kena pekatkan lagi kuah tu.

Misi Parit jawa Asam Pedas tercapai. : Mission Accomplished.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :- Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved