ads

Sabtu, 13 Ogos 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di</b> Kota Tinggi | Muar | Johor | KL

Posted: 04 Feb 2011 05:00 PM PST

Salam semua, ini adalah majlis persandingan Mala di Lok Heng Selatan, Kota Tinggi, Johor. Mala telah menempah 2 Tiers Kek Steam Buttercream + 1 Tiers Cupcakes sebagai kek perkahwinan untuk majlis yang berlangsung pada Bulan Dec yang lepas. Pihak Rbecca Cookies, cake & Cupcakes / Rbecca Wedding gallery mengucapkan berbanyak2 terima kasih pada Mala sekeluarga kerana sudi menggunakan perkhidmatan kami untuk memeriahkan lagi majlis yang bersejarah itu. Disamping itu kami juga mengucapkan Gong Xi Fa Cai pada pembaca sekalian.
______________________________________________

Hi, Happy Chinese New Year.... This is a wedding events for Mala from Lok Heng Selatan, Kota Tinggi, Johor on last Dec 2010. 2 Tiers Steam Buttercream Cake + 1 Tiers Cupcakes is ordered by Mala for this function. We would like to thanks Mala & Family for all their support.















Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 09:43 PM PDT


My Lovely Cakes: Tempahan dr Ct - <b>Felda Lok Heng</b> barat

Posted: 05 Apr 2011 08:19 PM PDT

Terima kasih di ucapkan dan Selamat Pengantin Baru buat Ct dn pasangan Huzaimie, kerna menempah kek ala english, cupcake dan popcake dr saya..proses menghantar satu cabaran baru bg sy..tp alhamdulillah semua berjalan lancar. Semua selamat sampai ke destinasi..alhamdulillah dan sy disambut mesra oleh ct dn ibunya. terimakasih sekali lg.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah | BLOG - BLOG <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2011 11:27 PM PDT


Lawatan kerja Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal Ke Negeri-Negeri

Posted: 11 Aug 2011 04:05 PM PDT

Mesyuarat Jawatankuasa Biro Felda dan Orang Asal yang diadakan pada 8hb Ogos 2011 jam 12.00 tengah hari di Pejabat Task Force Felda Negeri Selangor telah memutuskan untuk mengadakan siri lawatan ke Negeri-Negeri khususnya Negeri-Negeri yang mempunyai pertaburan rancangan Felda dan perkampongan Orang Asal yang ramai.
Setakat ini, Biro telah berjaya mengadakan siri lawatan kedua ke Negeri Johor, Negeri Sembilan, Selangor dan Pahang Timur.
Manakala lawatan kerja ke Negeri Perak dan Pahang tengah memerlukan satu siri lagi sebelum mengakhiri bulan Oktober 2011.
Siri-siri lawatan ke Negeri Sembilan berjaya menubuhkan Ranting Parti Keadilan di Palong 5 dan Palong 9 dan menghidupkan semula Ranting di Palong 10, serta menambahkan keanggotaan di kawasan Parlimen Jempol serta di rancangan-rancangan Pasoh 1 dan 2.
Disamping itu lawatan Biro juga telah berjaya mengumpulkan cukup ramai dari kalangan generasi ke-2 dan ke-3 didalam penawaran Peneroka Baru apabila Felda Plantation akan dibubarkan dengan pemerintahan Pakatan Rakyat.
Di Negeri Johor pula lawatan Biro telah berjaya menubuhkan 2 buah ranting baru iaitu di Felda Nitar 2 dan di Felda Lok Heng, sementara keanggotaan parti di Kg Selai, sebuah perkampongan Orang Asal di Mukim Bekok bertambah kepada 40 orang dan sebuah ranting pertama akan ditubuhkan di Mukim Bekok di perkampongan Orang Asal apabila dapat dikumpulkan kesemua 5 buah kampong Orang Asal di Mukim itu didalam lawatan siri ketiga Biro ini ke Negeri Johor.
Sementara itu lawatan itu juga berjaya mengumpulkan keanggotaan baru bagi parti disamping berjaya pula menerima begitu banyak borang penawaran Peneroka Baru.
Lawatan kerja itu menerima begitu banyak aduan daripada peneroka-peneroka Felda yang ditempat masing-masing kini sudah pun menubuhkan jawatankusa bertindak untuk mengemukakan saman samada dibidang peratusan KPG, mahupun menuntut kembali caruman tanam semula dan juga menuntut gantirugi kerana kegagalan Felda Technoplant menjalankan kerja-kerja tanam semula keatas tanah-tanah peneroka yang sudah ditebang.
Lawatan siri satu ke Pahang Timur berjaya membongkar kegagalan Felda Technoplant menjalankan tanam semula diatas ladang-ladang yang mereka sudah tebang; kegagalan Felda mengembalikan wang caruman tanam semula yang dicarum oleh peneroka-peneroka, dan kegagalan Felda didalam pengurusan dan penyeliaan tanam semula.
Disamping itu lebih dari 500 orang anak-anak peneroka di Rompin telah memohon untuk menjadi Peneroka Baru diatas tanah Felda Plantation yang bakal dimansuhkan apabila Pakatan Rakyat memerintah Negara ini.
Pengumpulan akan juga dibuat di gugusan Chini, Pekan bagi pengembalian borang tawaran menyertai Felda sebagai peneroka baru dari kalangan generasi ke-2 dan ke-3, manakalah lebih 200 borang permohonan telah terkumpul di Gugusan Felda Mempaga Bentong.
Lawatan ke Felda Suharto, Sg Tengi, Sg Tengi Selatan, dan Gedangsa menyaksikan kejayaan mengumpulkan lebih 1000 permohonan untuk menjadi Peneroka baru; dan bersama-sama Task Force Felda Negeri Selangor berjaya mendapatkan kelulusan Kerajaan Negeri Selangor untuk 50 ekar tanah bagi perumahan generasi ke-2 dan ke-3, dan berjaya mendapatkan geran tanah untuk peneroka-peneroka di Fasa 6 Felda Suharto, Felda Sg Tengi dan Felda Sg Tengi Selatan; manakala 20 orang dari pemohon-pemohon tol untuk kolam ikan yang telah mereka jayakan sedang diproses.
Di Negeri Perak sudah pun terkumpul borang-borang permohonan untuk menjadi peneroka baru dan akan membuat majlis penyerahan didalam siri lawatan kedua biro ini ke Negeri tersebut.
Didalam mesyuarat pada 8hb Ogos lepas, keputusan telah dibuat untuk meneruskan siri lawatan kerja ini. Negeri pertama yang akan dilawati adalah Negeri Pahang yang mempunyai 215 Rancangan Felda.
Biro akan memberikan masa selama 6 hari didalam siri lawatan kedua ke Pahang, iaitu 2 hari di Pahang Timur, 2 hari di Pahang Tengah dan 2 hari di Pahang Barat, dan pada setiap hari akan dilangsung 12 program, iaitu 6 program dialog dan 6 program ceramah setiap hari dan akan melibatkan tenaga2 penceramah yang disediakan oleh Biro serta penceramah-penceramah yang disediakan oleh PKR Negeri Pahang dan Cabang-Cabang.
Penumpuan didalam siri lawatan ke Pahang kali ini ialah penawaran Borang Menjadi Peneroka Felda yang baru hasil pemansuhan Felda Plantation didalam tempoh 100 hari Pakatan Rakyat memerintah Negara dan juga Borang Pengiktirafan Tanah Orang Asal untuk perkampongan Orang Asal seluruh Pahang.
Siri lawatan Biro ke Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Selangor dan Perak akan ditetapkan selepas selesai siri lawatan ke Negeri Pahang.

Peranan sebagai seorang Setiausaha

Posted: 11 Aug 2011 01:55 PM PDT

Ada eloknya jika setiausaha-setiausaha sesuatu organisasi itu diberikan kursus mengenai tanggungjawab dan tanggungan seseorang setiausaha.
Seseorang setiausaha itu perlu disetiap masa berkerja rapat dengan ketua/pengerusi. Untuk tujuan menjalankan mesyuarat, setiausahalah yang menghantar notis kepada setiap AJK, dan Setiausaha itu tidak boleh membuat pilihan yang mana satu AJK yang dia mahu panggil mesyuarat atau yang dia tidak mahu panggil.
Didalam mesyuarat beliau kena mengambil minit/nota mesyuarat untuk dia bentangkan minit itu didalam mesyuarat yang akan datang. Dia tidak boleh berlenggang tangan dengan tidak membawa buku minit, dan dia tidak boleh hadir mesyuarat apabila mesyuarat sudah berjalan separuh jalan, kerana dia tidak akan tahu apakah yang berlaku didalam mesyuarat sebelum kehadirannya.
Lagi tidak boleh untuk dia ponteng dari mesyuarat.
Tanpa minit, apakah boleh diperhatikan samada kerja yang diputuskan didalam mesyuarat telah diambil tindakan, dan apakah tindakan-tindakan yang sudah diambil dan yang masih perlu diambil. Minit mesyuarat bukanlah satu formaliti, tetapi catatan kerja, tugas dan panduan.
Apa juga keputusan yang dibuat didalam mesyuarat Jawatankuasa hendaklah diminitkan dan keputusan itu hendaklah dilaksanakan dan Setiausaha tidak mempunyai kuasa untuk memilih keputusan mana yang hendak diambil tindakan dan yang mana tidak diambil tindakan, seumpamanya, jika mesyuarat telah memutuskan untuk menghantar 8 nama untuk dijadikan bakal calon didalam pilihanraya, maka nama 8 calon itu wajib dihantar ke badan yang lebih tinggi, Setiausaha tidak berhak membuat saringan sendiri.
Jika Setiausaha itu benar-benar tidak dapat hadir mesyuarat, dia kena maklumkan kepada Ketua/Pengerusi dan memberi sebab kenapa dia tidak hadir. Memang dibolehkan dia tidak hadir jika dia sakit, ada kematian, atau keraian dalam keluarga yang dia tidak dapat elakkan. Tetapi bukan ketidakhadirannya semata-mata kerana dia sengaja tidak mahu hadir.
Apabila Ketua/Pengerusi mengetahui bahawa dia tidak dapat hadir, maka bolehlah Pengerusi melantik seorang pengganti bagi mencatat minit. Walaubagaimana pun, minit yang lepas hendaklah disediakan oleh Setiausaha tersebut.
Setiausaha yang cekap menyediakan fail mesyuarat untuk setiap AJK, dan semua dokumen yang sewajarnya seperti minit mesyuarat, laporan-laporan dari Setiausaha, dari Biro-Biro akan berada didalam fail itu, dan fail itu menjadi hakmilik organisasi dan tidak dibawa balik kerumah AJK-AJK.
Hubungan luar (seperti surat menyurat) disediakan oleh Setiausaha, dan Setiausaha adalah nadi kepada organisasi, lemahnya seorang Setiausaha maka lemahlah organisasi itu.
Ada Setiausaha sesebuah organisasi itu dipilih didalam mesyuarat agung tahunan organisasi itu, dan ada yang dilantik oleh Pengerusi/Ketua.
Setiausaha yang dipilih tidak boleh diberhentikan oleh Pengerusi/Ketua dan hanya boleh diberhentikan mengikut peruntukan didalam Perlembagaan organisasi itu; manakala seorang Setiausaha yang dilantik oleh Pengerusi/Ketua, maka Pengerusi/Ketua itu berhak menggantikan Setiausaha itu dengan seorang Setiausaha yang baru.
Kuasa yang diberikan oleh Perlembagaan untuk melantik atau melucutkan jawatan itu terbagai kepada dua kategori, samada kuasa mutlak atau kuasa yang disuarakan didalam mesyuarat Jawatankuasa. Jika kuasa mutlak, maka Pengerusi itu boleh melantik seseorang setiausaha dan boleh pula melucutkannya; tetapi jika kuasa itu tertakluk kepada keputusan Jawatankuasa, maka perlantikan itu atau perlucutan jawatan itu hanya boleh dibuat melalui keputusan mesyuarat jawatankuasa.
Jika jawatankuasa sudah mempersetujukan dengan perlantikan atau perlucutan, maka tidak timbul bahawa Pengerusi telah menggunakan kuasa "veto"nya walaupun cadangan untuk melantik atau melucutkan jawatan setiausaha itu datangnya dari cadangan pengerusi.
Ini adalah ABC mengenai pemahaman kedudukan seseorang Setiausaha agar tidak dipertikaikan jika tindakan melucutkan jawatan setiausaha itu diambil.
Seseorang yang dilucutkan jawatan Setiausaha itu perlu akur kepada keputusan yang diambil terhadapnya sebagai menghormati prinsip berorganisasi.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


salamesrabadikhlasepenuhati: Terbayek La Org <b>Tangkak</b>..

Posted: 12 Aug 2011 05:09 PM PDT

Assalamualaikum..bukan nak memuji pape la...xda niat di hati redzz nk membangga diri dgn org2 di daerah tangkak ni..walaupun xsebesar mana pn tp, redzz suka akn kaumnya yg pelbagai dan berbudi bahasa..wallah~ puji sakan ni..ok, kpd yg xsuka tu, jgn marah k..ataupn korg leh baca entri2 sblm ni..jgn tutup dulu..nanti2..sabar...hik3
entri hari ni khas tok warganegara tangkak ye..tahniah la dgn pencapaian yg tlh ditunjukkan oleh korg..walaupun barangnya stoknya dah habis, tp korang mampu memahami dan tersenyum bila jumpa ktaorg..xda nak marah2..mmg redzz slut dgn korg la..bkn tu je, ada juga customer yg nak belanja ktaorg makan..dia leh ckp nasib baik korang puasa, kalau x, dh lama sy ajak keluar makan..dia ni seorang lecturer dan tgh cuti drpd belajar..mcm redzz juga la..lg satu, dia siap nak bg van mini milo satu kat ktaorg..tp, di sebabkn skrg hnya kaunter utk post redeemtion je yg buka, xdapat la..hu3..dia ni blh di katakan pelanggan tetap la juga..selain tu, ada juga yg tnya dh berapa kod bar yg ktaorg kumpul..adess~ kitaorang xsempat nak mengumpul2 ni..kalau nak bg free blh gak r..kitaorg terima dgn hati yg mengalu alukan..
alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi sebab mengurniakan rakyat yg berbudi bahasa di daerah ledang ni..kjadian ugut mengugut ni xda..tp, xtau la hari ini, kita tgk je ye..hopefully xda kejadian2 yg xdi ingini berlaku..semoga kaunter penebusan hari ni berjalan seperti biasa.. =P
note netri : ok, bye..nk msk kije ni..lg bape minit je..hu3..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


ALEHONESTOP: Aduhai <b>BEKOK</b>

Posted: 24 Jul 2011 08:33 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


salamesrabadikhlasepenuhati: Terbayek La Org <b>Tangkak</b>..

Posted: 12 Aug 2011 05:09 PM PDT

Assalamualaikum..bukan nak memuji pape la...xda niat di hati redzz nk membangga diri dgn org2 di daerah tangkak ni..walaupun xsebesar mana pn tp, redzz suka akn kaumnya yg pelbagai dan berbudi bahasa..wallah~ puji sakan ni..ok, kpd yg xsuka tu, jgn marah k..ataupn korg leh baca entri2 sblm ni..jgn tutup dulu..nanti2..sabar...hik3
entri hari ni khas tok warganegara tangkak ye..tahniah la dgn pencapaian yg tlh ditunjukkan oleh korg..walaupun barangnya stoknya dah habis, tp korang mampu memahami dan tersenyum bila jumpa ktaorg..xda nak marah2..mmg redzz slut dgn korg la..bkn tu je, ada juga customer yg nak belanja ktaorg makan..dia leh ckp nasib baik korang puasa, kalau x, dh lama sy ajak keluar makan..dia ni seorang lecturer dan tgh cuti drpd belajar..mcm redzz juga la..lg satu, dia siap nak bg van mini milo satu kat ktaorg..tp, di sebabkn skrg hnya kaunter utk post redeemtion je yg buka, xdapat la..hu3..dia ni blh di katakan pelanggan tetap la juga..selain tu, ada juga yg tnya dh berapa kod bar yg ktaorg kumpul..adess~ kitaorang xsempat nak mengumpul2 ni..kalau nak bg free blh gak r..kitaorg terima dgn hati yg mengalu alukan..
alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi sebab mengurniakan rakyat yg berbudi bahasa di daerah ledang ni..kjadian ugut mengugut ni xda..tp, xtau la hari ini, kita tgk je ye..hopefully xda kejadian2 yg xdi ingini berlaku..semoga kaunter penebusan hari ni berjalan seperti biasa.. =P
note netri : ok, bye..nk msk kije ni..lg bape minit je..hu3..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Dari mata lensa ku menulis: Kereta masuk <b>parit</b>

Posted: 21 Nov 2010 06:30 PM PST



Kejadian ini berlaku sekitar jam 4 ptg 20 Nov 2010 di parit yani tengah. Pemandu adalah seorang wanita. Menurut penduduk kereta yang dibawa oleh wanita tersebut tidak dapat mengawal kereta kancil tersebut lalu masuk ke dalam parit. Wanita tersebut telah dihantar ke klinik berhampiran.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


Tian Chua <b>di</b> ceramah Pakatan Rakyat & Hari Keluarga Pas <b>Benut</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2011 04:18 AM PDT

Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua akan hadir ke ceramah Pakatan Ralyat di Markaz Pas MTD Benut, Jalan Parit Mesjid, Pontian, Ahad 26 Jun ini.

Program yang dijadualkan bermula jam 9.00 malam itu turut dihadiri oleh Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar.
Pada pagi hari yang sama, majlis perasmian Markaz Pas MTD Benut diadakan diselangi program sumbangan kepada fakir miskin dan armalah.

Hari Keluarga Pas Benut diadakan selama dua hari bermula Sabtu, 25 Jun ini. Ia sebagai platform Pakatan Rakyat melalui untuk mendekati masyarakat selain diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Antaranya sukaneka kanak-kanak, gerai jualan dan pameran, kempen derma darah rawatan, homeopathi dan semakan daftar pengundi. Pada sebelah petang, acara diteruskan lagi dengan pameran produk halal, pameran dan pertandingan motosikal dan kuliah Maghrib.

Penduduk di sekitar daerah Pontian dijemput hadir beramai-ramai.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15909

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Sabahdaily: Normala Sudirman Calon PAS Bagi N05 Tenang

Posted: 17 Jan 2011 01:58 PM PST

PAS meletakkan calon wanita - Normala Sudirman - untuk bertanding mewakili parti itu dalam pilihan raya kecil DUN Tenang pada 30 Januari ini.

Pengumuman itu dibuat oleh presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu majlis ceramah Pakatan Rakyat di Dataran Wayang Pacak di Labis.

Hadir memberi sokongan ialah presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, penasihat DAP Lim Kit Siang, setiausaha agung PAS, serta beberapa pemimpin Pakatan yang lain.

Normala merupakan ketua Muslihat PAS Labis, dan tidak pernah bertanding dalam pilihan raya sebelum ini.

Normala adalah guru lulusan Kolej Perguruan Tuanku Bainun, Pulau Pinang dan bertugas di Sekolah Kebangsaan LKTP Kemelah, Segamat, sebelum meletak jawatan baru-baru ini.

Beliau berbuat demikian kerana undang-undang pilihan raya melarang kakitangan kerajaan bertanding dalam pilihan raya.

Keputusan PAS meletak calon wanita di Tenang dilihat sebagai satu langkah untuk mensasarkan sokongan pengundi Cina yang merupakan 39 peratus pemilihan berdaftar di Tenang.

Pemilihan Normala juga akan membantu menyekat persepsi di kalangan bukan Islam yang mellihat PAS sebagai sebuah parti Islam konservatif yang mendiskriminasi terhadap wanita.

Seramai 5,635 pengundi Cina di Tenang dilihat menjadi kunci untuk mengurangkan majoriti BN sekiranya ia dapat mempertahankan kerusi tersebut dalam pilihan raya kecil 30 Januari depan.

Pengundi Melayu, yang majoritinya merupakan penduduk perkampungan Melayu dan peneroka tanah rancangan Felda, adalah penyokong tradisi Umno.

Walaupun lebih sedikit daripada separuh pengundi Cina menyokong PAS dalam pilihan raya umum lalu, tetapi dipercayai masih ada ruang untuk meningkatkan lagi sokongan mereka kali ini.

Terdapat kemungkinan Umno juga akan meletakkan calon wanita bertanding di Tenang. Pergerakan itu telah melobi pucuk pimpinan untuk meletakkan ketua Wanita Labis, Haslinda Salleh bertanding dalam pilihan raya kecil tersebut.

Calon BN akan diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin Rabu ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 22 Januari sebagai tarikh penamaan calon. -MK

Berita dari harakahdaily

Normala Sudirman calon PAS di Tenang

LABIS, 16 Jan: Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Johor, Normala Sudirman (gambar) diumumkan sebagai calon PAS mewakili Pakatan Rakyat untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang, 30 Januari ini.

Pengumuman itu dibuat Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di majlis pengisytiharan calon di Dataran Wayang Pacak, dekat sini, malam ini.

Normala, 38 merupakan seorang guru lulusan Maktab Tuanku Bainun, Pulau Pinang sebelum meletakkan jawatan pada akhir 2010 kerana mahu menumpukan sepenuh masa kepada tugas parti.

Beliau yang dilahirkan di Kampung Serom 3, Muar Johor ini merupakan anak sulung daripada lima orang adik beradik.

Bapanya, Sudirman Suratman merupakan bekas ketua peserta Felcra dan juga pengerusi koperasi Felcra Sekijang manakala ibunya Mukmini Yahya juga merupakan peneroka Felcra.

Beliau yang mesra di kalangan penduduk setempat dengan panggilan Cikgu Mala, mendirikan rumah tangga dengan Makrof Abd Mutalib dan mempunyai tiga orang anak.

Normala mula bergiat aktif dalam PAS selepas tamat pengajian di maktab pada tahun 1997.

Pada tahun 2000 beliau dilantik sebagai Ketua Dewan Muslimat PAS Labis.

Selain Ketua Muslimat Johor, beliau juga merupakan Exco Pendidikan Dewan Muslimat PAS Pusat.

Kini beliau menumpukan kepada usaha membantu masyarakat Labis setelah dipertanggungjawabkan sebagai penyelia pusat aduan rakyat Dun Tenang.

Turut hadir di majlis tersebut ialah Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamad, Ketua Muslimat PAS Pusat, Nuridah Salleh, Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamarudin, Ketua Wanita DAP, Chong Eng dan beberapa pimpinan Pakatan Rakyat yang lain. -harakahdaily

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Perantau <b>di</b> perantauan: :: SURAT: Kisah guru bahasa Inggeris SMK <b>...</b>

Posted: 28 May 2011 03:07 AM PDT


Pelajar terkilan sikap guru bahasa Inggeris perbodohkan pelajar

2011/05/28

KAMI pelajar tingkatan tiga di SMK Dato Sulaiman, Parit Sulong amat kecewa dengan sikap seorang guru bahasa Inggeris yang berkelulusan dari universiti di Amerika Syarikat.
Pada hari pertama beliau memasuki kelas kami, kami begitu bangga dan teruja kerana mendapat guru bahasa Inggeris lulusan dari luar negara.
Tentu hebat orangnya, tentu juga hebat cara mengajarnya dan tentu sekali harapan kami akan dapat menguasai bahasa Inggeris dengan lebih cepat dan mudah.
Malangnya, apa yang kami harapkan tidak kesampaian. Pada setiap hari, beliau memulakan pengajarannya dengan memperbodoh-bodohkan kami, mukanya tidak pernah menyenangkan hati kami dan ada kalanya menyalahkan guru bahasa Inggeris kami yang terdahulu.
Agaknya, begitulah caranya lulusan luar negara mengajar? Memaki, menghina, menjatuhkan maruah kami?
Semuanya ini berbeza dengan guru bahasa Inggeris kami yang terdahulu, iaitu lulusan dalam negara saja. Mereka begitu sabar, teliti, sentiasa memberi motivasi dan tekun mengajar, malah tidak kedekut dengan masa, tenaga malahan wang ringgit.
Jika guru lulusan Amerika ini terus mengajar kami, saya rasa akan gagal dalam mata pelajaran bahasa Inggeris dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) kelak.
Mohon jasa baik pengetua menggantikan guru ini dengan guru bahasa Inggeris lain yang lebih memahami jiwa, kehendak dan pencapaian kami.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


Pemeriksaan Aset Alih Kerajaan <b>di</b> PKG <b>Parit Jawa</b> - JQA5005 PKG <b>...</b>

Posted: 26 Jul 2011 12:31 AM PDT

:: d/a, Sekolah Kebangsaan Orangkaya Ali, Muar, Johor. :::::::::: email: pkg_sungai_balang@moe.edu.my atau jqa5005@gmail.com :::::::::::::::::::::: << SKT 2011 :: Membantu melaksanakan Tek Pend :: Memberi Khidmat Sokongan Inisiatif ICT :: Memberi Khidmat Sokongan Pelaksanaan Sekolah Bestari dan Pembestarian :: Memantau dan Khidmat Sokongan Pembangunan Pusat Sumber :: Mengedar, promo dan khidmat sokongan Tek Pend :: Khidmat Kepakaran Tek Pend >>

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tempahan Cupcake Hantaran <b>di Parit Jawa</b>, Muar, Johor - Rbecca Cookies

Posted: 10 May 2011 06:15 PM PDT

Tempahan Dari / Order By : Faridah dari Kuala Lumpur
Lokasi / Location : Parit Jawa, Muar, Johor
Tarikh / Date : 2 February 2011
Jenis / Type : Cupcake Hantaran / Cupcakes for gift
Tujuan / Function : Hantaran Majlis Perkahwinan / Wedding Day
P/S : Cupcake hantaran tempahan dari Faridah dari Kuala Lumpur untuk majlis perkahwinan adiknya di Parit Jawa, Muar.... Thanks ye Faridah....
P/S : This cupcakes is ordered by Faridah from KL for his brother Wedding Event at Parit Jawa Muar....  Thanks Faridah...

Full Feed Generated by
Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


:: Semuanya Tentang Kita ::: Buffet Ramadhan <b>di Muar</b> Marina Bay

Posted: 10 Aug 2011 03:47 AM PDT

Dah lepas Asar 10 Ramadhan, baru tergedik-gedik nak cerita maghrib 9 Ramadhan. Ape daa... Tapi nak cite jugak! Hehe...

Sebelum berpuasa hari tu, my SIL ade pergi minum petang di Kompleks Marina Muar. Jadi, semalam Encik Suami ajak berbuka di luar..saya ajak dia pergi berbuka di sini. Ade buffet Ramadhan rupanya.. murah je. RM25 nett per pax.

Ini Restoran Marina di dalam Kompleks Marina Muar tu. Untuk Ramadhan ni, ruang dalam memang sepenuhnya untuk buffet. So, tempat makan semuanya di luar restoran. Ada juga tempat makan di bawah rimbunan pokok kelapak! Of course, tempat yang paling direbut ialah yang menghadap sunset.

Sunset sikit-sikit. Sunset betul-betul dah tak dan nak capture. Sibuk amik lauk! Hehe..

Ini yang kami jamah dulu. Kurma dan kuih-muih. Ambil sedikit buah-buahan. Rasanya mula-mula tu, meja kami yang paling kosong. Lepas tu, .... Mujur tak ambil gambar pinggan-pinggan kosong. :p

Tunjuk gambar gelas je. Hehe..berlawan-lawan minum air.
Untuk semalam saja, lebih 15 jenis lauk-pauk disediakan. Tidak termasuk nasi kosong, nasi goreng dan mee goreng. Ada juga disediakan rojak pasembor, bihun sup dan bubur lambuk. Kuih-muih pun banyak jenis. Kiranya RM25 tu memang berbaloi sangatlah. Untuk Encik Suami yang cerewet bab makan, bila dia kata sedap tu..memang sedaplah! 
Saya makan dengan lahapnya sampai kena gastrik. Huhu..sebab terlalu banyak makan. Mulalah tak dapat tidur malam, asyik terjaga. Sudahnya lepas bersahur pagi tadi, kononnya nak baring sekejap..2-2 hanyut. Lambat sampai sekolah :)
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Sabahdaily: Normala Sudirman Calon PAS Bagi N05 Tenang

Posted: 17 Jan 2011 01:58 PM PST

PAS meletakkan calon wanita - Normala Sudirman - untuk bertanding mewakili parti itu dalam pilihan raya kecil DUN Tenang pada 30 Januari ini.

Pengumuman itu dibuat oleh presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu majlis ceramah Pakatan Rakyat di Dataran Wayang Pacak di Labis.

Hadir memberi sokongan ialah presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, penasihat DAP Lim Kit Siang, setiausaha agung PAS, serta beberapa pemimpin Pakatan yang lain.

Normala merupakan ketua Muslihat PAS Labis, dan tidak pernah bertanding dalam pilihan raya sebelum ini.

Normala adalah guru lulusan Kolej Perguruan Tuanku Bainun, Pulau Pinang dan bertugas di Sekolah Kebangsaan LKTP Kemelah, Segamat, sebelum meletak jawatan baru-baru ini.

Beliau berbuat demikian kerana undang-undang pilihan raya melarang kakitangan kerajaan bertanding dalam pilihan raya.

Keputusan PAS meletak calon wanita di Tenang dilihat sebagai satu langkah untuk mensasarkan sokongan pengundi Cina yang merupakan 39 peratus pemilihan berdaftar di Tenang.

Pemilihan Normala juga akan membantu menyekat persepsi di kalangan bukan Islam yang mellihat PAS sebagai sebuah parti Islam konservatif yang mendiskriminasi terhadap wanita.

Seramai 5,635 pengundi Cina di Tenang dilihat menjadi kunci untuk mengurangkan majoriti BN sekiranya ia dapat mempertahankan kerusi tersebut dalam pilihan raya kecil 30 Januari depan.

Pengundi Melayu, yang majoritinya merupakan penduduk perkampungan Melayu dan peneroka tanah rancangan Felda, adalah penyokong tradisi Umno.

Walaupun lebih sedikit daripada separuh pengundi Cina menyokong PAS dalam pilihan raya umum lalu, tetapi dipercayai masih ada ruang untuk meningkatkan lagi sokongan mereka kali ini.

Terdapat kemungkinan Umno juga akan meletakkan calon wanita bertanding di Tenang. Pergerakan itu telah melobi pucuk pimpinan untuk meletakkan ketua Wanita Labis, Haslinda Salleh bertanding dalam pilihan raya kecil tersebut.

Calon BN akan diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin Rabu ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 22 Januari sebagai tarikh penamaan calon. -MK

Berita dari harakahdaily

Normala Sudirman calon PAS di Tenang

LABIS, 16 Jan: Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Johor, Normala Sudirman (gambar) diumumkan sebagai calon PAS mewakili Pakatan Rakyat untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang, 30 Januari ini.

Pengumuman itu dibuat Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di majlis pengisytiharan calon di Dataran Wayang Pacak, dekat sini, malam ini.

Normala, 38 merupakan seorang guru lulusan Maktab Tuanku Bainun, Pulau Pinang sebelum meletakkan jawatan pada akhir 2010 kerana mahu menumpukan sepenuh masa kepada tugas parti.

Beliau yang dilahirkan di Kampung Serom 3, Muar Johor ini merupakan anak sulung daripada lima orang adik beradik.

Bapanya, Sudirman Suratman merupakan bekas ketua peserta Felcra dan juga pengerusi koperasi Felcra Sekijang manakala ibunya Mukmini Yahya juga merupakan peneroka Felcra.

Beliau yang mesra di kalangan penduduk setempat dengan panggilan Cikgu Mala, mendirikan rumah tangga dengan Makrof Abd Mutalib dan mempunyai tiga orang anak.

Normala mula bergiat aktif dalam PAS selepas tamat pengajian di maktab pada tahun 1997.

Pada tahun 2000 beliau dilantik sebagai Ketua Dewan Muslimat PAS Labis.

Selain Ketua Muslimat Johor, beliau juga merupakan Exco Pendidikan Dewan Muslimat PAS Pusat.

Kini beliau menumpukan kepada usaha membantu masyarakat Labis setelah dipertanggungjawabkan sebagai penyelia pusat aduan rakyat Dun Tenang.

Turut hadir di majlis tersebut ialah Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamad, Ketua Muslimat PAS Pusat, Nuridah Salleh, Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamarudin, Ketua Wanita DAP, Chong Eng dan beberapa pimpinan Pakatan Rakyat yang lain. -harakahdaily

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved