ads

Sabtu, 17 September 2011

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Bazar Ramadhan <b>Gelang Patah</b>, Johor. | terajubintang7

Posted: 06 Aug 2011 06:26 AM PDT

03 Ramadhan 1432H / 03 Ogos 2011


Assalammualaikum dah Hi buat kawan-kawan. Selepas entry Bazar Ramadhan yang pertama kami lawati iaitu Bazar Ramadhan @mart Kempas, Bazar Ramadhan ke-2 yang kami lawati kali ini ialah Bazar Ramadhan Gelang Patah, Johor pula. 
Di sini memang menjadi tumpuan sekeliling penempatan kawasan berdekatan. Mana tidaknya, dari Nusajaya, PTP, KSAB, Taman Nusantara, Penduduk asal Gelang Patah, Mahupun Pontian dan warga Singapura kalau menyingah balik kerja tu, mereka akan menuju ke sini untuk membeli juadah berbuka puasa.
Tak nak banyak cerita, Gambar di bawah menceritakan segalanya.





Target kali ini, kami nak beli Kuih Talam dan Murtabak. Tidak mengecewakan, Kami dapat membelinya di sini. Rasa memang sedap dan memuaskan. Kalau tak percaya, kawan-kawan boleh cuba. Harga Murtabak saiz kecil RM4.50 satu. Kuih Talam 3 keping RM1.00. Baiklah, sampai sini sajalah cerita Bazar Gelang Patah, Johor ini. Jumpa di entry akan datang dengan Bazar ramadhan di tempat lain. Sekian
Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


Hi Tea Bersama che&#39;GuBard & Ust Radzi Melissa <b>di Benut</b>, Malam <b>...</b>

Posted: 26 May 2011 07:02 PM PDT

Hi Tea bersama che'GuBard & Ust Radzi Melissa
27 Mei , 5 petang
Pekan Sanglang, Benut

(pertanyaan 01
77617144)

sebelah malam;

Ceramah Umum
27 Mei, 9.00 mlm
Markas PAS, Pekan Nenas, Pontian

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Gurindam12: Gas LPG 3 Kg Mulai Langka <b>di</b> Pengencer

Posted: 15 Sep 2011 04:51 AM PDT


Pekanbaru-Gurindam12.com. Gas LPG 3 kg mulai mengalami kelangkaan di beberapa pedangang pengencer yang ada di daerah Pekanbaru,saat tim Gurindam 12 (G12) mensurvey di beberapa tempat penjualan gas LPG beberapa hari ini. Kamis (15/09)

Sejumlah pedagang pengencer mengeluhkan kelangkaan yang mulai terjadi pada gas LPG yang memiliki berat 3 kg, Edy (35) mengutarakan bahwa dirinya sangat kecewa karena pasokan yang dikirim oleh agen dari pertamina tidak mencukupi perharinya. Biasanya perhari Edy selalu mendapatkan pasokan gas sekitar 50 tabung gas, namun saat ini agen pertamina hanya memberikan 10 tabung gas perhari. Perharinya Edy dapat menjual gas tersebut sekitar 15-17 buah.

"Saya juga tidak tidak tau kenapa agen tersebut memberikan saya hanya sepuluh tabung gas, ketika saya tanyai kepada petugas tersebut hanya mengatakan bahwa pasokan yang ada hanya sedikit," ujarnya

ketika dikonfirmasi dengan agen LPJ yang ada di pekanbaru mereka enggan menjawabnya
Hal serupa juga dialami oleh Yani yang membuka warung di depan rumahnya dijalan utama mengatakan bahwa saat ini ia tidak memiliki stok tabung gas, hanya ada dua buah tabung gas yang saat ini masih dimillikinya. Namun Yani enggan menjualnya karena dirinya merasa khawatir agen pertamina tidak memberikannya gas LPG lagi saat ini, dan rencanya akan ia gunakan untuk keperluannya sehari-hari.


di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


JOM CARI KERJA: Jawatan Kosong <b>di</b> Pusat Pelaburan <b>Negeri Johor</b>

Posted: 15 Sep 2011 06:00 AM PDT

JAWATAN:
1. PENGURUS GRED N48
2. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI) GRED N17

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://www.jsic.com.my/db_2/features/file_upload/Pengurus%20dan%20PTPO.pdf

BORANG PERMOHONAN
http://www.jsic.com.my/db_2/features/file_upload/Borang.pdf

Tarikh Tutup : 20 September 2011

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


DSCN7094 : Pembangunan SMSM <b>Mersing</b>. ( Sekarang sekolah ini <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 31 Aug 2011 12:00 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Bazar Ramadhan <b>Gelang Patah</b>, Johor. | terajubintang7

Posted: 06 Aug 2011 06:26 AM PDT

03 Ramadhan 1432H / 03 Ogos 2011


Assalammualaikum dah Hi buat kawan-kawan. Selepas entry Bazar Ramadhan yang pertama kami lawati iaitu Bazar Ramadhan @mart Kempas, Bazar Ramadhan ke-2 yang kami lawati kali ini ialah Bazar Ramadhan Gelang Patah, Johor pula. 
Di sini memang menjadi tumpuan sekeliling penempatan kawasan berdekatan. Mana tidaknya, dari Nusajaya, PTP, KSAB, Taman Nusantara, Penduduk asal Gelang Patah, Mahupun Pontian dan warga Singapura kalau menyingah balik kerja tu, mereka akan menuju ke sini untuk membeli juadah berbuka puasa.
Tak nak banyak cerita, Gambar di bawah menceritakan segalanya.





Target kali ini, kami nak beli Kuih Talam dan Murtabak. Tidak mengecewakan, Kami dapat membelinya di sini. Rasa memang sedap dan memuaskan. Kalau tak percaya, kawan-kawan boleh cuba. Harga Murtabak saiz kecil RM4.50 satu. Kuih Talam 3 keping RM1.00. Baiklah, sampai sini sajalah cerita Bazar Gelang Patah, Johor ini. Jumpa di entry akan datang dengan Bazar ramadhan di tempat lain. Sekian
Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


the Mira Marcello blog.: Handmade Cupcake <b>Di Batu Pahat</b>....

Posted: 19 Aug 2011 05:03 PM PDT


dah 2 hari aku dok peram idea nak update blog. idea dah ada tapi kemalasan tahap maksimum dah jadi raja kat badan aku. ada sesiapa boleh bagi kerajinan tahap maksimum kat aku tak? pelissss pelissss (buat muka kesian cepat)
dua hari lepas aku ada tunjuk WW (wordless wednesday) aku tuh dengan gambar cupcake siap tunjuk 19 kan kan? hari nih nak bagi jawapan dah. mintak ampun sangat sebab bagitahu lambat. kihkihkih. 










malam tuh aku dengan mak sibuk bersilat kat dapur semata-mata nak buat cupcake tak comel tu. agak mencabar keimanan bila ada adik umur 3 tahun dok sibuk 'membantu' kat dapur. sampai aku kena sukat balik tepung yang dah dicampur. geram yang amat. nasib baik ah dia budak lagi. aiyerr -,- kalau dia kuceng, dah lama aku tuang tepung tuh kat kuceng.








cupcake coklat, topping gula ising & chocolate rice
cupcake nih bersempena birthday aku la konon. orang lain masa birthday dapat hadiah, aku masa birthday bagi orang hadiah. terbaik. selama 19 tahun tak pernah buat kek sendiri. tapi 19 tahun nie aku buat kek sendiri untuk birthday. pencapaian yang bagus. dah besar kena buat kek sendiri, kalau tak hingat ada yang nak sedekah kek kat aku? dah besar, lilin tak cukup nak letak atas kek.
so untuk menjimatkan dari pakai lilin bagai, aku susun cupcake tu sampai jadi bentuk 19. walaupun macam cacat sikit. tetap nak jugak buat.
inilah hasilnya. im sweet 19 now. err sweet ke?
malam tuh ramai yang wish. alhamdulillah. masih ramai yang sayang kat aku. terima kasih kawan-kawan. kat blog pun sama. weee~ terima kasih sangat.

takkan baca je kot, meh komen sekali

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


RM Pak Ji Konco DW <b>di</b> Pantai <b>Kukup</b> yang enak « hadiyanta.com <b>...</b>

Posted: 17 Sep 2011 05:56 AM PDT

Posted on by hadiyanta

Ini pas baksos ultah koboys kemarin, kita makan di warung Pak Ji di depan parkiran Bus Wisata Pantai Kukup.

menunya

Terlihat menunya transparan ada harganya.

Selengkapnya klik disini

Ikan Bakar

langusng parkir didepan warung, gak perlu bayar parkir

Masakannya memang enak, yang paling joss adalah sambelnya yang pedes dan nyamleng.

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS PEMBANDARAN <b>PASIR GUDANG</b> <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2011 05:13 AM PDT

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia dan keutamaan akan diberikan kepada RAKYAT NEGERI JOHOR DARUL TAKZIM untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di Majlis Perbandaran Pasir Gudang:-
JAWATAN & GRED
KLASIFIKASI KUMPULAN PERKHIDMATAN JADUAL GAJI MATRIKS JUMLAH KEKOSONGAN
PEMBANTU KESIHATAN AWAM (TETAP)
U17
PERKHIDMATAN PERUBATAN DAN KESIHATAN SOKONGAN
  1. P1T1 RM 862.73 – P1T17 RM 1,711.21
  2. P2T1 RM 914.16 – P1T17 RM 1,809.64
  3. P3T1 RM 967.10 – P1T17 RM 1,912.44
12
TARIKH TUTUP Sebelum atau pada : 30 APRIL 2011 (12.00 Tengahari)
JAWATAN & GRED
KLASIFIKASI KUMPULAN PERKHIDMATAN JADUAL GAJI MATRIKS JUMLAH KEKOSONGAN
PENGAWAL KESELAMATAN (KONTRAK)
KP11
PERKHIDMATAN KESELAMATAN SOKONGAN P1T1 RM740.62 – P1T21 RM1714.26
P2T1 RM783.09 – P2T21 RM1802.40
P3T1 RM827.19 – P3T21 RM1892.17
3
TARIKH TUTUP Sebelum atau pada : 5 MEI 2011

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


Homestay <b>di Parit Raja</b> Berdekatan UTHM Hanya 5... - Iklan Simple

Posted: 07 Sep 2011 12:23 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Homestay di Parit Raja. Berdekatan UTHM. Hanya 5 minit dari UTHM / Pekan Parit Raja. Muslim sahaja. Fully furnished. 3 bilik (penyaman udara di bilik utama.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


kudakepang: PAS: Mat Sabu dan Mat Indera

Posted: 26 Aug 2011 01:22 PM PDT

Saya cukup kagum membaca kenyataan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, yang membela Mat Indera --- komunis Melayu --- kononnya sebagai wira negara.

Inilah buktinya beliau seorang yang buta sejarah. Oleh kerana beliau pemimpin nombor dua dalam PAS, inilah juga dalilnya bahawa PAS kini dipimpin oleh salah seorang yang buta sejarah.

Maka, saya silakan Mat Sabu datang ke kampung-kampung pendalaman di Muar dan Batu Pahat untuk menjalankan kajian bagi menyokong kenyataan ini.

Di Muar, saya cadangkan Mat Sabu menjelajah kampung-kampung di kawasan Parlimen Pagoh, Ledang dan Bakri. Di Batu Pahat, jelajahilah kawasan Parlimen Parit Sulong, Air Hitam, Seri Gading dan Batu Pahat.

Lebih spesifik lagi, kalau Mat Sabu ke Parlimen Parit Sulong, jelajahilah kampung-kampung di Dewan Undangan Negeri Seri Medan dan Semerah – Sejagong, Parit Warijo, Air Putih, Parit Sulong, Parit Maimon, Separap, Parit Sidek, Sungai Nibong Darat dan Lubok Darat.

Selaku bekas Ahli Parlimen Parit Sulong, saya arif dengan kampung-kampung ini. Lebih-lebih lagi, saya dari Kampung Separap bersebelahan dengan Parit Maimon, kampung Panglima Salleh Selindang Merah yang memimpin sekumpulan pahlawan Melayu bagi menumpaskan kezaliman gerila Komunis Bintang Tiga pada tahun 1945.

Di Kampung Air Putih, temuilah Haji Sharif Peto. Pastinya beliau akan menghuraikan bagaimana seluruh penduduk Melayu di kampung itu melarikan diri dan meninggalkan kampung halaman mereka selama berpuluh-puluh tahun akibat serangan gerila PKM.

Lawatilah Kampung Sungai Nibong Darat. Di sana ada sebuah surau. Tanya penduduk sekitar, khusus Wak Sumito. Tanya kepada mereka apa jadi di surau berkenaan sewaktu gerila Bintang Tiga bermaharalela pada zaman itu.

Pastinya Wak Ito dan lain-lain warga emas di kawasan itu akan menyatakan bahawa di surau itulah gerombolan PKM berpesat arak dan menyembelih babi di zaman itu.

Datanglah ke Parit Maimon. Temuilah Haji Yusof Mohd Salleh --- anak Panglima Salleh. Beliau boleh temukan Mat Sabu dengan beberapa warga emas yang pernah menjadi Pahlawan Parang Panjang bersama-sama ayahandanya.

Temuilah orang tua-tua di Parit Sidek. Mat Sabu pasti akan mendengar kisah bagaimana gerila PKM merebus orang Melayu dalam kawah besar yang berisi minyak kelapa panas menggelegak.

Kalau sudi singgah ke Separap --- kampung saya sendiri --- temuilah Haji Samad Yunos. Pastinya beliau boleh tunjukkan kepada Mat Sabu kawasan serumpun buluh yang rimbun yang menjadi pusara kepada sekeluarga Melayu yang ditanam hidup-hidup oleh gerila PKM. Inilah tugu peringatan mangsa gerila PKM di kampung saya.

Haji Samad juga boleh bawa Mat Sabu melawat tapak bekas Rumah Pasong (balai polis) Kampung Separap di pinggir Sungai Simpang Kiri di mana Mat Indera pernah di lokap di balai itu buat beberapa hari supaya orang kampung melihat sendiri wajah komunis Melayu.

Kalau sudi lagi, jumpai ibu saya, Hajah Rukiah Haji Suleiman, 87 tahun, Tanya beliau tentang kisah keganasan gerila PKM. Pastinya ibu saya akan ceritakan bagaimana satu keluarga --- adik kepada ayahanda beliau – mati dibedil gerila PKM di depan mata keluarganya. Ibu saya juga pasti akan bercerita kisah berpuluh-puluh rumah di bakar sampaikan penduduknya jadi sehelai sepinggang.

Jika Mat Sabu masih belum yakin lagi, kunjungilah Perpustakaan Awam di Bandar Penggaram, Batu Pahat. Di sama tersimpan dokumen dan data mengenai keganasan gerila PKM di daerah tersebut.

Jika beliau masih tidak puas hati, telefon saya, kerana dalam simpanan saya ada satu tesis sejarah mengenai kepengganasan gerila PKM di Batu Bahat tulisan seorang rakan sekolah saya di Muar --- anak Bukit Pasir Batu Pahat --- bernama Salmah Brix. Atau pun hubungi Hajah Zaharah Nawawi --- seorang penulis --- yang pernah menjalankan kajian untuk bukunya mengenai Panglima Salleh.

Saya mencabar Mat Sabu melakukan kajian ini kerana saya mahu buktikan kepadanya bahawa beliau adalah buta sejarah dalam konteks kenyataannya mengenai Mat Indera, sekali gus buta sejarah mengenai siapa yang perlu dikategorikan sebagai pejuang bangsa atau pengkhianat bangsa di Malaysia.

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Perkahwinan Nadia & Suami <b>di Labis</b>, Johor

Posted: 03 May 2011 08:23 PM PDT

Minggu lepas merupakan weekend yg best sebabnyer Isnin cuti mengantikan Hari pekerja yg jatuh pada hari Ahad...best memang best tapi bukan untuk berehat..tp nak pergi menghadiri majlis perkahwinan Nadia dan juga perkahwinan AJ di Melaka hr Ahadnyer pulak...Ya Allah jauhnyer perjalanan, tp berbaloi2 sebabnyer, aku dapat mengenali saudara mara dan dapat kenalkan suamiku ngan saudara mara sebelah emak aku..Mengeratkan silaturrahimm amat2 digalakkan dalam Islam..oleh itu mari kite tgk gbr2 sekitar perkahwinan Nadia & Suami..

Kami otw ke labis nie...hiihhi itupun dah lambat sebab suami ku balik keje kul 6am td n nak bg dia tido dulu, sampai kat labis kul 4pm, tp majlis masih belum abis lagi..

Inilah dia pengantin baru..Nadia nie pangkat anak buah kepada aku, wpun nampak cam sebaya je nie...ini menunjukkan aku tersangatlah mude hhahahahahaa...hihihi Tahniah Nadia! Mak nadia iaitu kak lembeng, sepupu ngan aku..Emak kak lembeng merupakan makcik aku kakak kepada emak aku..jgn peninglaa ek, atuk aku dulu kawen ramai..so beranak pinaklah keluarga kami nie.

Mengambil kesempatan bergambar bersama pengantin b4 balik, itupun panten ckp dah nak tukar uniform dah, sebab dah x tahan panas hihihi, baru ko tau kan ..camtulah aku maser jadi panten hari tu..
Berkenal2 kenalan laa yer...semua abg ipar na tu...

Abg sham yg kelakar & sempoi giler...best borak2 ngan abg nie..ade je idea dia..

tgk tu bile abg omar dah start wat lawak hihihiihihi

Bersama kak kama..adik kepada kak lembeng dan juga merupakan kakak sepupu ku.

Jumpa pakcu disana, aku kawin x nak dtg, oleh lain kawin dtg, dahlah pakcu..nak bawak marah sampai ke mati ker...kot ye pun marah kat nyamuk...jgnlah bakar kelambu...yg salah ibu & paksu yg cari gado..yg kitaorg anak2 buah nie x tau menahu pun...yg jahat mulut semua dah Allah bg balasan, semuanye sakit kat sana..Allah dgr doa2 org teraniaya nie..baliklah tgk mak kat bentong..nanti mak dah pejam mata..pakcu jgn menyesal pulak..

Bersama2 ngan anak buah aku yg ceria dan sempoi i like!!
X melepaskan peluang bergambar berdua...dah kamcing dah skrg nie...mesti pojie selalu nak ke melaka jumpa abg nie!

hahhahah ratu dunia dah mula berbaris...tp pemenang dia nadialaa sebab baju dia paling lawa hahhahaa

Percaya tak aku diapit oleh sepupuku? x penah jumpa dan ini yg pertama kali, aku cr sendiri diaorg kat dapo umah kak nab, pakcu n makcu pun xde lah beriya2 nak kenalkan, xpelah Allah tu sayang pada org yg mengalah dan x berkira ngan org yg keras hati n ego, nasib baik sepupu2 aku nie ok, nak gaklah ajak bergambar wpun masih blur2 sapelah aku nie sebenarnya, the moral of the story..peringatan kat aku, dah de anak, bawak2lah kenal ngan sedare mare..jgn nak jadi katak bawah tempurung sangat...

Pelamin Nadia yg cantik sangat, serba keungguan lagi...tahniah2..

Abg ghani pun ade gak, xsempat nak jumpa, aku puji abg ghani nie..dialah satu2 sepupu aku yg memang suke bersaudara...

Bilik tido pengantin yg kelas!!!! cantik sangat!!

Pengantin bersanding...rasernyer kaler baju panten lelaki sama ngan kaler baju pengapit perempuan..hihihihiihjgn salah panten pulak ekhihihih

Kak nor dr Pasir gudang pun ade dtg gak...maser kat pasir gudang x nampak pun org labis...hihihiih

Melawak lagi...tergelak2 kat ana & kak nab...

Anak kak Nab berbaju hijau nama dia Farisha, anak kak Ana nama dia Nabila...semuanyer lawa2

Kami semua yg heppi go lucky....kak nab dah start ambik order utk kuih raya, aku tgh test salah satu kuih kak nab..memang sedap, n nak order jugak!!!!

Antara saudara mara yg datang....rugi mak aku x datang...

Abg Ali, suami kak ana yg bertungkus lumus...org kuat nie..bz memanjang...

Saudara mara yg dtg tp aku x dapat jumpa sebab sampai lambat hihihih


Selamat pengantin baru, semoga ikatan perkahwinan ini, dikurniakan anak2 yg ramai, persefahaman dan keserasian yg berkekalan dan semoga penyatuan cinta 2 hati ini akan selama2nya hingga ke syurga..amin..
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved