ads

Selasa, 4 Oktober 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


PORTAL FELDA <b>LOK HENG</b> BARAT BLOK 2: Perasmian Majalah <b>...</b>

Posted: 04 Oct 2011 11:46 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Laman Komuniti Rasmi Perkampungan Felda Lok Heng Barat Blok 2 Kota Tinggi Johor ~ Memartabatkan transformasi komuniti di persada dunia ~. Wednesday, October 05, 2011. Perasmian Majalah Pertama Profil Blok 2. Posted by Felda ...

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Bazar Ramadhan <b>Gelang Patah</b>, Johor. | terajubintang7

Posted: 06 Aug 2011 06:26 AM PDT

03 Ramadhan 1432H / 03 Ogos 2011


Assalammualaikum dah Hi buat kawan-kawan. Selepas entry Bazar Ramadhan yang pertama kami lawati iaitu Bazar Ramadhan @mart Kempas, Bazar Ramadhan ke-2 yang kami lawati kali ini ialah Bazar Ramadhan Gelang Patah, Johor pula. 
Di sini memang menjadi tumpuan sekeliling penempatan kawasan berdekatan. Mana tidaknya, dari Nusajaya, PTP, KSAB, Taman Nusantara, Penduduk asal Gelang Patah, Mahupun Pontian dan warga Singapura kalau menyingah balik kerja tu, mereka akan menuju ke sini untuk membeli juadah berbuka puasa.
Tak nak banyak cerita, Gambar di bawah menceritakan segalanya.





Target kali ini, kami nak beli Kuih Talam dan Murtabak. Tidak mengecewakan, Kami dapat membelinya di sini. Rasa memang sedap dan memuaskan. Kalau tak percaya, kawan-kawan boleh cuba. Harga Murtabak saiz kecil RM4.50 satu. Kuih Talam 3 keping RM1.00. Baiklah, sampai sini sajalah cerita Bazar Gelang Patah, Johor ini. Jumpa di entry akan datang dengan Bazar ramadhan di tempat lain. Sekian
Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


nama saya nazheef ikhwan: berjimba <b>di segamat</b> :D

Posted: 22 Sep 2011 10:17 PM PDT

jari nazheefikhwan kembali menari nari di atas papan kekunci !
for your information, nazheefikhwan dan rakan rakan yang lain sudah selesai menjawab 2subjek dari 5subjek untuk peperiksaan akhir semester. subjek tersebut ialah merupakan subjek universiti iaitu BEL120 dan juga CTU101 :D
cepat lahh masa berlalu, i cant wait to go homee :(
......................................................................................................
setelah penat berhempas pulas bagi mengahadapi peperiksaan akhir ini *hempas pulas sangat lahh kan :P
kami (nazheefikhwan dan rakan rakan) mengambil keputusan untuk berjimba di pekan segamat, hal ini adalah kerana *dah macam tulis esei SPM, kami tak tahan duduk kat kampus jee sebenarnyaa, bosan. so kami ke restoran utara selatan yang mana lokasi nya amat lah strategik *strategik ke? 
"aunty! shisha satu, apple mint taw!"
makan duluu laa kawan, baru pekena shisha :D


 shisha sekali sekala bolehh, jangan selalu yee ;)
anyway, we have good time.
okeee focus on the next paper 

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Bazar Ramadhan <b>Gelang Patah</b>, Johor. | terajubintang7

Posted: 06 Aug 2011 06:26 AM PDT

03 Ramadhan 1432H / 03 Ogos 2011


Assalammualaikum dah Hi buat kawan-kawan. Selepas entry Bazar Ramadhan yang pertama kami lawati iaitu Bazar Ramadhan @mart Kempas, Bazar Ramadhan ke-2 yang kami lawati kali ini ialah Bazar Ramadhan Gelang Patah, Johor pula. 
Di sini memang menjadi tumpuan sekeliling penempatan kawasan berdekatan. Mana tidaknya, dari Nusajaya, PTP, KSAB, Taman Nusantara, Penduduk asal Gelang Patah, Mahupun Pontian dan warga Singapura kalau menyingah balik kerja tu, mereka akan menuju ke sini untuk membeli juadah berbuka puasa.
Tak nak banyak cerita, Gambar di bawah menceritakan segalanya.





Target kali ini, kami nak beli Kuih Talam dan Murtabak. Tidak mengecewakan, Kami dapat membelinya di sini. Rasa memang sedap dan memuaskan. Kalau tak percaya, kawan-kawan boleh cuba. Harga Murtabak saiz kecil RM4.50 satu. Kuih Talam 3 keping RM1.00. Baiklah, sampai sini sajalah cerita Bazar Gelang Patah, Johor ini. Jumpa di entry akan datang dengan Bazar ramadhan di tempat lain. Sekian
Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Perkahwinan Nadia & Suami <b>di Labis</b>, Johor

Posted: 03 May 2011 08:23 PM PDT

Minggu lepas merupakan weekend yg best sebabnyer Isnin cuti mengantikan Hari pekerja yg jatuh pada hari Ahad...best memang best tapi bukan untuk berehat..tp nak pergi menghadiri majlis perkahwinan Nadia dan juga perkahwinan AJ di Melaka hr Ahadnyer pulak...Ya Allah jauhnyer perjalanan, tp berbaloi2 sebabnyer, aku dapat mengenali saudara mara dan dapat kenalkan suamiku ngan saudara mara sebelah emak aku..Mengeratkan silaturrahimm amat2 digalakkan dalam Islam..oleh itu mari kite tgk gbr2 sekitar perkahwinan Nadia & Suami..

Kami otw ke labis nie...hiihhi itupun dah lambat sebab suami ku balik keje kul 6am td n nak bg dia tido dulu, sampai kat labis kul 4pm, tp majlis masih belum abis lagi..

Inilah dia pengantin baru..Nadia nie pangkat anak buah kepada aku, wpun nampak cam sebaya je nie...ini menunjukkan aku tersangatlah mude hhahahahahaa...hihihi Tahniah Nadia! Mak nadia iaitu kak lembeng, sepupu ngan aku..Emak kak lembeng merupakan makcik aku kakak kepada emak aku..jgn peninglaa ek, atuk aku dulu kawen ramai..so beranak pinaklah keluarga kami nie.

Mengambil kesempatan bergambar bersama pengantin b4 balik, itupun panten ckp dah nak tukar uniform dah, sebab dah x tahan panas hihihi, baru ko tau kan ..camtulah aku maser jadi panten hari tu..
Berkenal2 kenalan laa yer...semua abg ipar na tu...

Abg sham yg kelakar & sempoi giler...best borak2 ngan abg nie..ade je idea dia..

tgk tu bile abg omar dah start wat lawak hihihiihihi

Bersama kak kama..adik kepada kak lembeng dan juga merupakan kakak sepupu ku.

Jumpa pakcu disana, aku kawin x nak dtg, oleh lain kawin dtg, dahlah pakcu..nak bawak marah sampai ke mati ker...kot ye pun marah kat nyamuk...jgnlah bakar kelambu...yg salah ibu & paksu yg cari gado..yg kitaorg anak2 buah nie x tau menahu pun...yg jahat mulut semua dah Allah bg balasan, semuanye sakit kat sana..Allah dgr doa2 org teraniaya nie..baliklah tgk mak kat bentong..nanti mak dah pejam mata..pakcu jgn menyesal pulak..

Bersama2 ngan anak buah aku yg ceria dan sempoi i like!!
X melepaskan peluang bergambar berdua...dah kamcing dah skrg nie...mesti pojie selalu nak ke melaka jumpa abg nie!

hahhahah ratu dunia dah mula berbaris...tp pemenang dia nadialaa sebab baju dia paling lawa hahhahaa

Percaya tak aku diapit oleh sepupuku? x penah jumpa dan ini yg pertama kali, aku cr sendiri diaorg kat dapo umah kak nab, pakcu n makcu pun xde lah beriya2 nak kenalkan, xpelah Allah tu sayang pada org yg mengalah dan x berkira ngan org yg keras hati n ego, nasib baik sepupu2 aku nie ok, nak gaklah ajak bergambar wpun masih blur2 sapelah aku nie sebenarnya, the moral of the story..peringatan kat aku, dah de anak, bawak2lah kenal ngan sedare mare..jgn nak jadi katak bawah tempurung sangat...

Pelamin Nadia yg cantik sangat, serba keungguan lagi...tahniah2..

Abg ghani pun ade gak, xsempat nak jumpa, aku puji abg ghani nie..dialah satu2 sepupu aku yg memang suke bersaudara...

Bilik tido pengantin yg kelas!!!! cantik sangat!!

Pengantin bersanding...rasernyer kaler baju panten lelaki sama ngan kaler baju pengapit perempuan..hihihihiihjgn salah panten pulak ekhihihih

Kak nor dr Pasir gudang pun ade dtg gak...maser kat pasir gudang x nampak pun org labis...hihihiih

Melawak lagi...tergelak2 kat ana & kak nab...

Anak kak Nab berbaju hijau nama dia Farisha, anak kak Ana nama dia Nabila...semuanyer lawa2

Kami semua yg heppi go lucky....kak nab dah start ambik order utk kuih raya, aku tgh test salah satu kuih kak nab..memang sedap, n nak order jugak!!!!

Antara saudara mara yg datang....rugi mak aku x datang...

Abg Ali, suami kak ana yg bertungkus lumus...org kuat nie..bz memanjang...

Saudara mara yg dtg tp aku x dapat jumpa sebab sampai lambat hihihih


Selamat pengantin baru, semoga ikatan perkahwinan ini, dikurniakan anak2 yg ramai, persefahaman dan keserasian yg berkekalan dan semoga penyatuan cinta 2 hati ini akan selama2nya hingga ke syurga..amin..

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


Polis halang ceramah Anwar <b>di Gelang Patah</b> - KeadilanDaily.com <b>...</b>

Posted: 01 May 2011 07:15 PM PDT

JOHOR BAHRU: Polis mengganggu ceramah Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Kempas malam tadi apabila mengarahkannya memendekkan ucapan.

Kira-kira 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Anwar sepatutnya berceramah di program terakhir dalam siri lawatannya ke Johor di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, Gelang Patah, namun akibat halangan polis menyebabkan pihak penganjur terpaksa memindahkan lokasi ke Taman Dahlia.

Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan  orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.
Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya sempat menyelar kerajaan pimpinan Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap.

"Jelas ini  adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan (rakyat).

Secara sinis Anwar berkata, beliau 'diawasi' pihak polis sejak memimpin gerakan mahasiswa.

"Saya ini memang sentiasa 'dijaga' oleh polis. Dari zaman mahasiswa di Universiti Malaya, jadi Timbalan Perdana Menteri sampailah sekarang ini pun.

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula," ujarnya.

Beliau dalam masa sama memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah?

"Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

Terdahulu sebelum itu, Anwar menyampaikan ucapan di Konvensyen Keadilan negeri di Pulai Spring Resort dan merasmikan ibu pejabat baru Keadilan negeri Johor di Bandar Baru Uda.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=12599

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Perkahwinan Nadia & Suami <b>di Labis</b>, Johor

Posted: 03 May 2011 08:23 PM PDT

Minggu lepas merupakan weekend yg best sebabnyer Isnin cuti mengantikan Hari pekerja yg jatuh pada hari Ahad...best memang best tapi bukan untuk berehat..tp nak pergi menghadiri majlis perkahwinan Nadia dan juga perkahwinan AJ di Melaka hr Ahadnyer pulak...Ya Allah jauhnyer perjalanan, tp berbaloi2 sebabnyer, aku dapat mengenali saudara mara dan dapat kenalkan suamiku ngan saudara mara sebelah emak aku..Mengeratkan silaturrahimm amat2 digalakkan dalam Islam..oleh itu mari kite tgk gbr2 sekitar perkahwinan Nadia & Suami..

Kami otw ke labis nie...hiihhi itupun dah lambat sebab suami ku balik keje kul 6am td n nak bg dia tido dulu, sampai kat labis kul 4pm, tp majlis masih belum abis lagi..

Inilah dia pengantin baru..Nadia nie pangkat anak buah kepada aku, wpun nampak cam sebaya je nie...ini menunjukkan aku tersangatlah mude hhahahahahaa...hihihi Tahniah Nadia! Mak nadia iaitu kak lembeng, sepupu ngan aku..Emak kak lembeng merupakan makcik aku kakak kepada emak aku..jgn peninglaa ek, atuk aku dulu kawen ramai..so beranak pinaklah keluarga kami nie.

Mengambil kesempatan bergambar bersama pengantin b4 balik, itupun panten ckp dah nak tukar uniform dah, sebab dah x tahan panas hihihi, baru ko tau kan ..camtulah aku maser jadi panten hari tu..
Berkenal2 kenalan laa yer...semua abg ipar na tu...

Abg sham yg kelakar & sempoi giler...best borak2 ngan abg nie..ade je idea dia..

tgk tu bile abg omar dah start wat lawak hihihiihihi

Bersama kak kama..adik kepada kak lembeng dan juga merupakan kakak sepupu ku.

Jumpa pakcu disana, aku kawin x nak dtg, oleh lain kawin dtg, dahlah pakcu..nak bawak marah sampai ke mati ker...kot ye pun marah kat nyamuk...jgnlah bakar kelambu...yg salah ibu & paksu yg cari gado..yg kitaorg anak2 buah nie x tau menahu pun...yg jahat mulut semua dah Allah bg balasan, semuanye sakit kat sana..Allah dgr doa2 org teraniaya nie..baliklah tgk mak kat bentong..nanti mak dah pejam mata..pakcu jgn menyesal pulak..

Bersama2 ngan anak buah aku yg ceria dan sempoi i like!!
X melepaskan peluang bergambar berdua...dah kamcing dah skrg nie...mesti pojie selalu nak ke melaka jumpa abg nie!

hahhahah ratu dunia dah mula berbaris...tp pemenang dia nadialaa sebab baju dia paling lawa hahhahaa

Percaya tak aku diapit oleh sepupuku? x penah jumpa dan ini yg pertama kali, aku cr sendiri diaorg kat dapo umah kak nab, pakcu n makcu pun xde lah beriya2 nak kenalkan, xpelah Allah tu sayang pada org yg mengalah dan x berkira ngan org yg keras hati n ego, nasib baik sepupu2 aku nie ok, nak gaklah ajak bergambar wpun masih blur2 sapelah aku nie sebenarnya, the moral of the story..peringatan kat aku, dah de anak, bawak2lah kenal ngan sedare mare..jgn nak jadi katak bawah tempurung sangat...

Pelamin Nadia yg cantik sangat, serba keungguan lagi...tahniah2..

Abg ghani pun ade gak, xsempat nak jumpa, aku puji abg ghani nie..dialah satu2 sepupu aku yg memang suke bersaudara...

Bilik tido pengantin yg kelas!!!! cantik sangat!!

Pengantin bersanding...rasernyer kaler baju panten lelaki sama ngan kaler baju pengapit perempuan..hihihihiihjgn salah panten pulak ekhihihih

Kak nor dr Pasir gudang pun ade dtg gak...maser kat pasir gudang x nampak pun org labis...hihihiih

Melawak lagi...tergelak2 kat ana & kak nab...

Anak kak Nab berbaju hijau nama dia Farisha, anak kak Ana nama dia Nabila...semuanyer lawa2

Kami semua yg heppi go lucky....kak nab dah start ambik order utk kuih raya, aku tgh test salah satu kuih kak nab..memang sedap, n nak order jugak!!!!

Antara saudara mara yg datang....rugi mak aku x datang...

Abg Ali, suami kak ana yg bertungkus lumus...org kuat nie..bz memanjang...

Saudara mara yg dtg tp aku x dapat jumpa sebab sampai lambat hihihih


Selamat pengantin baru, semoga ikatan perkahwinan ini, dikurniakan anak2 yg ramai, persefahaman dan keserasian yg berkekalan dan semoga penyatuan cinta 2 hati ini akan selama2nya hingga ke syurga..amin..

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


Teratakarmo: Hari Raya Kedua <b>Di Muar</b> 2011 | Ops Jolok

Posted: 03 Sep 2011 09:53 PM PDT

Hari Raya Kedua di Muar hari yang agak sibuk untuk aku kerana telah ditugaskan untuk memasak lauk untuk tetamu yang akan datang. Menu masakan yang aku kena masak adalah Nasi Minyak, Ayam Masak merah, Telur masak Merah. Kedatangan keluarga 69 dari Klang dinanti-nantikan. Tunggu gak kak ina dan Ciklily tapi diaorang tak sempat nak datang sebab sibuk sakan berhari raya kut..hehe

Persiapan untuk Menu masakan telah tersedia dan dibantu oleh PA aku iaitu Cik Puan MAZ..hehe. Tiga masakan siap dalam tempoh tak sampai 3 jam. Dua periuk Nasi Minyak, Ayam cuma 3 ekor dan telur tak pulak aku kira (Menu Standby). Aku rasa ok kut masakan aku sebab habis semua ayam masak merah dan aku sempat rasa seketul jer. Ada gak yang tak sempat rasa.

MISI MENJEJAK LOKASI TERBAIK UNTUK PETIK BUAH
 OPS JOLOK SEDANG DIJALANKAN
Keluarga 69 sampai jer Ketua Misi iaitu Anjang Udin tanpa berlengah terus menjengah belakang rumah sebab ada beberapa pokok duku berbuah..hehe.Apa lagi sambil berhari raya, operasi menjolok buah dijalankan. Tapi sayang buah duku yang masak berada tinggi kat atas pokok dan buah pulak kurang sebab dah abis musim. Korang tengok jerlah gelagat Keluarga 69 beraya dikebun kat SINI
Sesi makan pula diteruskan setelah Operasi Jolok Buah berehat seketika (Petang sambung lagi..). Masing-masing lepas makan terus berehat kerana diaorang akan balik petang dan juga malam. Penat memang penat tapi puashati sebab dapat berkumpul ramai-ramai kat rumah mak mertua aku pada hari raya kedua.
AZAM BERJAYA DALAM MISI MEMETIK BUAH RAMBUTAN
Petang sesi memetik buah diteruskan. Kebun Rambutan diseberang jalan dijadikan Lokasi memetik buah seterusnya. Dah agak petang jadi masa agak terbatas dengan Unggas dan Nyamuk banyak keluar pada waktu ni. Jadi dek kerana badan dah berbintat gara-gara digigit Nyamuk Misi Ops Jolok buah di tamatkan..
Majlis pada Hari Raya kedua cukup meriah dengan kehadiran Keluarga 69. Dari Pagi sehinggalah ke Malam kemudian bersambung lagi sebab Keluarga blogger DIBAPISCES pulak datang setelah sesat berjalan Hari raya..hehe..Seharian melayan Keluarga 69 memang penat tapi best sebab Keluarga 69 punya kecoh memeriahkan suasana Hari Raya di Muar pada Kali ini...

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


Hantaran Perkahwinan <b>di Kluang</b>

Posted: 13 Mar 2011 08:00 PM PDT


Chocolate box (LOVE) saiz XL
ada 23 biji praline kat dalam
including transperent box(tanpa hiasan)
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved