ads

Rabu, 1 Februari 2012

01 di benut - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


saifulam-agrofarm: KURSUS CENDAWAN <b>DI BENUT</b>,PONTIAN <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2012 01:52 AM PST

BERMINAT MENYERTAI KURSUS PENANAMAN CENDAWAN PADA 29/1/2012 INI BOLEH HUBUNGI SAYA SEGERA 0137501589.YURAN HANYA RM250 SAHAJA.DI BERIKAN SIJIL,VCD,NOTA DAN KIT PENANAMAN CENDAWAN. Full content generated by Get Full RSS.

Hari Terakhir <b>Di Benut</b> | Faizul Osman : Ikhlas Dari Hati

Posted: 29 Jan 2012 09:18 AM PST

Ini adalah hari yang terakhir aku di Benut untuk program Operasi Khidmat Masyarakat ( OPKIM ) dan Program anak angkat. Pasti kenangan seperti ini aku tak akan lupa sampai akhir hayat aku.
Hari ini jam 9 pagi aku dan geng opkim yang lain telah bersiap nak sambut pelajar sekolah rendah dan menengah untuk program kecemerlangan yang di uruskan oleh kami. Program untuk pelajar sekolah rendag telah di adakan di SK Seri Ulum, Parit Marjunit. Pelajar sekolah menengah programnya di Dewan Parit Marjunit.
Aku menguruskan pelajar sekolah menengah. Ramai jugak pelajar yang nak ikit program ni. Adalah dalam 61 orang yang join. Mereka semua kena dengar ceramah yang telah disampaikan oleh pensyarah UMT. Lepas tu seorang pelajar Master UKM jurusan Psikology telah memberi motivasi kepada pelajar tersebut.
Lepas tu ada sesi LDK. Aku  and the geng opkim dikehendaki berkongsi pengalaman di UKM ni. Aku pun bercerita lah beriya-iya. Yang penting aku bercerita.

Pukul 12.30 tgh, program ni habis. Lepas tu melantak lah. Lepas zohor balik rumah sampai malam. 
Tapi, petang tu aku dan keluarga angkat bersantai di tepi parit bersama jiran depan rumah mak aku. Seronok jugak bersantai-santai ni. Lebih-lebih lagi ada budak-budak. Bertambah seronok. Sambil berseronok bergambar bersama.
Malam lepas isyak ada malam kebudayaan. Malam terakhir kat kampung ni. Macam-macam persembahan aku tengok. Paling menarik ialah persembahan tarian oleh murid Sek Keb Bandar Pontian. Memang gempak. Menurut info murid ni dah mewakili malaysia dalam pertandingan zapin serantau di Hong Kong. Jeles gila aku. Budak kecik ni dah sampai Hong Kong. Aku kat sini lagi.
Persembahan yang lain ialah Nasyid oleh kaum-kaum ibu. Penuh dengan pesanan dan nasihat. Persembahan silat pin ada. Memang gempak malam tu. Persembahan akhir sebelum tutup mata malam itu adalah tarian zapin oleh pelajar UKM.
Malam lepas majlis tu aku balik jalan kaki sampai rumah mak. Seronok berjalan di malam hari di kampung.
Hari ini adalah hari kesedihan aku sebab hari ini aku akan pulang ke rumah aku di Kota Tinggi. Aku sedih sebab bersama keluarga angkat memang best. 
Pukul 10 pagi majlis penutupan dan penyerahan anak angkat semula. Bagi aku pertalian yang aku telah bina tak akan aku putuskan. Ada majlis salam bersalaman. Memang leleh air mata. Tapi, aku tak lah. Buat segan je. Tapi dalam hati ni sebak juga lah nak leleh. Tetap cool walaupun hati merintih. Cewah!
Dalam pukul 2 baru bertolak balik dari Kg Parit Marjunit ke Kota Tinggi. Hari ni jugak aku baru dapat jumpa keluarga kandung aku.


Cerita berkaitan sebelum ini :
Cutiku Bermula
Aku Di Angkat Di Benut
Full content generated by Get Full RSS.

Pembukaan Rangkaian Homestay Terbaru <b>di Benut</b>, Pontian

Posted: 22 Dec 2011 01:50 AM PST

Assalamualaikum,

Seperti yang telah dirancang, homestay terkini kami di Benut, Pontian sudah mula beroperasi dari awal bulan Disember ini setelah melalui projek transformasi terancang sejak bulan Oktober. Rumah kayu klasik kami telah dinaik taraf bersesuaian dengan keperluan semasa selain mengekalkan struktur asal dengan tambahan bilik air & ruang santai di bahagian luar rumah utk keselesaan ANDA sekeluarga. Ruang parkir juga diperbesarkan utk meletak kenderaan ANDA dgn mudah.

Bagi ANDA yang ingin bercuti di daerah Pontian, ANDA boleh menginap di homestay kami yang beroperasi 31 hari sebulan, 365 hari setahun.

  1. Homestay kami terletak di dalam kawasan Pekan Benut. Jika ANDA sampai di Pekan Benut, ANDA pasti akan melalui sebuah simpang empat yang mempunyai sebuah Balai Polis. Lokasi kami terletak di belakang Balai Polis ini. ANDA pasti tidak akan terlepas menemui homestay kami di sana.

    Jika ANDA dari lebuhraya Utara Selatan, ambil exit Simpang Renggam. Kemudian ambil selekoh kiri di simpang tiga (berlampu trafik). ANDA sekarang berada di Jalan Parit Ismail. Dari simpang tersebut pandu 15km menuju ke Pekan Benut, sehingga bertemu simpang empat yg diberitahu di atas.


     

    Jika ANDA melalui jalan negeri (Jalan Pontian), Pekan Benut terletak lebih kurang 23km dari Bandar Pontian (dari arah Selatan) dan 50km dari Bandar Batu Pahat (dari arah Utara).


     

    Sila klik link di bawah utk lokasi homestay kami:-


     

    http://maps.google.com.my/maps/ms?msid=214617892478182373802.0004b4a8fcb1e93a325c4&msa=0&ll=1.649481,103.258739&spn=0.013341,0.022681


     

  2. Kemudahan
  • 2 bilik tidur – bersaiz sederhana. Bilik pertama mempunyai 2 katil single TEBAL berserta almari utk meletak pakaian ANDA. Juga disediakan cermin & tempat menggantung pakaian/tuala utk kemudahan ANDA. Selain itu, pilihan kipas atau air cond disediakan utk menyejukkan diri sambil baring di katil empuk yang pasti menanti kehadiran ANDA sebagai tetamu ISTIMEWA. Bilik kedua disediakan katil double TEBAL, sesuai utk pasangan suami isteri menikmati rehat di waktu malam. Kemudahan lain yg disediakan adalah sama seperti di bilik pertama.
  • Ruang tamu – kerusi yg selesa berserta meja kopi yg sepadan. Sesuai utk ruang berkumpul bersama keluarga sambil menikmati juadah ringan serta menonton rancangan TV kegemaran ANDA.
  • Aircond – berkuasa 1hp, amat bersesuaian dgn saiz bilik sederhana. ANDA pasti SEJUK sambil menikmati tidur yg lena.
  • Ruang makan – terletak di bahagian belakang rumah yg disertakan dengan meja makan (6 kerusi). Meja ini diletak berdekatan dgn sinki boleh diguna utk tujuan membasuh pinggan mangkuk mahupun mencuci tangan selepas menikmati juadah makanan.
  • 2 bilik air – terletak berdekatan dengan ruang makan. Bilik air pertama mempunyai water heater dan juga tandas klasik (cangkung) manakala bilik air kedua mempunyai tandas duduk yg lebih moden.
  • Ruang parker – cukup luas utk meletak 2 kereta bersaiz besar.
  • Ruang santai di laman rumah – ruang ini sesuai bagi mereka yg sukakan aktiviti santai, samada minum petang sambil menghirup udara segar kampung yg tidak tercemar.
  • Peti sejuk mini – jika ANDA membawa bekalan makanan yg perlu disimpan di dalam peti sejuk utk memastikan kesegaran, kami menyediakan peti sejuk mini utk kemudaham ANDA.
  • TV – bersaiz sederhana, agar ANDA tidak terlepas menikmati siaran kegemaran walaupun berjauhan dgn rumah.
  • Water heater – setelah penat mengharungi perjalanan ke destinasi tujuan ANDA, membersihkan diri dgn air suam-suam panas pasti memberi kelegaan yg ANDA perlukan.
  • Seterika – walaupun berjauhan dari rumah, ANDA masih boleh memastikan pakaian yg ingin dipadankan pada badan ANDA berada dlm keadaan sempurna supaya ANDA kelihatan kemas senantiasa.
  • Cerek air panas – utk ANDA yg perlukan minuman panas, kami menyediakan cerek agar ANDA boleh menyediakan meniman kegemaran ANDA.
  • Ruang koridor yg luas – kami tahu yg ANDA sukakan ruang yg LUAS utk bergerak dari satu ruang ke ruang yg lain. ANDA pasti tidak mengeluh! Kami GERENTI.

  1. Tempat berhampiran
  • Lebuhraya PLUS (exit Simpang Renggam) – 19km
  • Bdr Pontian – 25km
  • Kukup (seafood heaven area/menaiki feri ke pulau2 di Indonesia) – 44km
  • Kedai makan 24 jam (jln kaki) – 5min
  • Kedai barangan terpakai dari S'pura (jln kaki) – 10min
  • Stesen minyak (Shell/Petronas) – 1~2km
  • Masjid besar – <1km
  • Pekan Benut (stesen bas/teksi/tpt turun ikan) – 1km
  • Pekan Rengit (syurga beli belah barangan terpakai S'pura) – 15km
  • Tmn Negara Johor, Tanjung Piai (kwsn paling selatan Benua) – 55km
  • Gunung Pulai – 57km
  • Muzium Nenas – 43km
  • Muzium Bugis – 35km
  • Lembah Orkid (di lembah Gunung Pulai) – 57km

Utk melihat mengenai tpt2 menarik di Pontian, sila klik link di bawah:-

http://www.johordt.gov.my/pelancongan/page/pontian/

Kadar bayaran penginapan:-

Satu malam (sebuah rumah) – RM120
Satu bilik – RM65++

Utk maklumat lanjut/tempahan, sila hubungi:-
1) 07-6903030, 019-7781865 Hj Andi Yusoff


 


 


 

Full content generated by Get Full RSS.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved