Khamis, 2 Februari 2012

01 di gelang patah - Google Blog Search

01 di gelang patah - Google Blog Search


PAS <b>Gelang Patah</b> Meraikan Kedatangan Tahun Baru Cina ~ Pusat <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 07:39 PM PST

GELANG PATAH, 16 Jan 2012: YDP PAS Kawasan Gelang Patah Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang juga merupakan Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Nusajaya bersama dengan YB Dr Boo Chen Hau (ADUN Skudai) dengan disertai oleh Hj. Musa Wahab (NYDP PAS Gelang Patah) telah membuat edaran buah limau dan kad ucapan Selamat Tahun Baru Cina kepada masyarakat sekitar khususnya kepada masyarakat Cina sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang dalam beberapa hari lagi.


Program edaran ini telah berlangsung selama dua hari. Bermula pada hari Sabtu, 14 Jan 2012, edaran berjalan di sekitar Pasar Teetah, Taman Universiti. Program ini dilihat mendapat sambutan baik daripada peniaga dan juga pengunjung Cina yang tidak putus-putus datang menbanjiri kawasan tapak pasar seawal 8.30 pagi lagi. Selain itu, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad turut mengadakan edaran sambil beramah mesra dengan kaum Tionghua dan masyarakat setempat sekitar kawasan Pasar Taman Universiti, Mutiara Rini dan Lima Kedai meliputi premis-premis perniagaan di dalam pekan. Di sebelah malamnya, edaran berjalan sekitar gerai-gerai makan milik peniaga Cina di kawasan Taman Universiti dan Pulai Utama.


Keesokan harinya pula, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad bersama rombongannya meneruskan lagi edaran buah limau sambil menyantuni masyarakat setempat, sekitar kawasan pasar dan premis-premis perniagaan di Kangkar Pulai dan Ulu Choh. Kelihatan masyarakat setempat khususnya masyarakat Cina gembira dengan kehadiran YDP PAS Kawasan Gelang Patah, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang turut sama meraikan kedatangan Tahun Baru Cina.
Di samping edaran buah limau dan kad ucapan, kalendar 2012 turut diedarkan sempena tahun 2012 yang baru bermula. Diharapkan program tahunan seperti ini akan lebih merapatkan lagi hubungan di antara kaum tanpa mengira fahaman politik dan agama antara kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) Gelang Patah dengan para penduduk kawasan Gelang Patah khususnya di DUN Nusajaya.

Full content generated by Get Full RSS.

IsmailDotCom: Bersantai <b>di</b> Jeti Kampung Pendas <b>Gelang Patah</b>

Posted: 07 Jan 2012 08:01 AM PST

Pada hari Jumaat yang lepas adalah hari terakhir minggu Orintasi Isz di GiatMara Gelang Patah( Kampung Tiram Duku). Selepas selesai solat jumaat kami bertiga bersiar-siar menerokai kawasan Pendas. Terdapat jeti nelayan dan banyak bot pakir di situ. Kebiasaan jeti ini di gunakan untuk membawa kaki pancing ke bawah jambatan singapura ( 2nd link) Isz dan rakan-rakan sempat  juga bergambar. Di bawah ini adalah antara gambar-gambar kami.








Kami bertiga adalah dari Kursus Pendawai Elektrik SKM 1&2 Fasa 1 (PW2) selama 2 tahun. Dan selama 9 bulan Praktikal di industri berkenaan. Selepas tamat Isz bercita-cita untuk sambung pelajaran sehingga SKM 3&4 Fasa 3 (PW4). Full content generated by Get Full RSS.

Empat sekeluarga terselamat dalam kebakaran kedai runcit <b>di Gelang</b>

Posted: 20 Dec 2011 10:39 PM PST

[unable to retrieve full-text content]JOHOR BAHRU: Empat sekeluarga nyaris maut apabila kedai runcit yang juga juga kediaman mereka terbakar dalam kejadian di Taman Perumahan Rakyat, Lima Kedai dekat Gelang Patah, hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads