ads

Isnin, 13 Februari 2012

01 di kukup - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 08:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

SUATU CATATAN PERJALANAN: KURAU MASIN <b>KUKUP</b> LAUT

Posted: 03 Feb 2012 08:00 AM PST

ALHAMDULILLAH

Hari tu masa ku ke Tg Piai, dalam perjalanan pulang sempat aku korner lipat moto roda tiga ku ke pekan Kukup Laut. Terperanjat aku kerana di penghujung jalan menghala ke jeti tu, punyalah sesak kenderaan mengalah jalan Bukit Bintang.

Kalau nak parking pun, mau kena menapak dalam 2 km juga. Penghabisnya aku bawak moto cabuk ku hingga ke hujung dan aku tunggu kat motor je sementara mak itam pi tengok hasil laut yang dijual di deretan kedai kayu berdekatan.

Hasilnya, dapatlah dia beli sikit ikan kurau masin serta udang kering dan ikan bilis yang masih "fresh" lagi dan harganya katanya murah lebih kurang kat Kota Kinabalu yg mmg terkenal dengan hasil lautnya.

Mana tak murah kat Kukup Laut ni karena hasilannya dari laut depan je tu.

Inilah hasilnya setelah digoreng utk santapan tengahari , ikan kurau masin goreng dengan lada kering dan bawang besar.

Sedap tau hehehe

Alhamdulillah

OK, selamat bercuti buat semua sempena sambutan Maulidur Rasul junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W dan semoga kita dapat menghayati perjuangan Baginda .

Lagi satu hari cuti hari Thaipusam yang pasti kita sebagai umat islam tidak meraikannya , tapi kita kira cuti umum, maka kita pun cutilah juga hehehe




Full content generated by Get Full RSS.

ahmadmaslan.com: Buku "AURA ALAM"

Posted: 02 Feb 2012 08:58 AM PST

 Buku "AURA ALAM" : PONTIAN, 2 Feb -- Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan (kanan) dan Pengarah Perbadanan Taman Negara Johor Suhairi Hashim (kiri) menunjukkan buku "AURA ALAM" mengenai Taman Negara Johor dan "PULAU KUKUP" yang menunjukkan gambar-gambar pemandangan keindahan Pulau Kukup yang dilancarkan sempena perasmian sambutan Hari Tanah Lembap Sedunia 2012 di Taman Negara Pulau Kukup di sini hari ini.

Menanam Pokok Bakau : PONTIAN, 2 Feb -- Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan (kiri) dan Pengarah Perbadanan Taman Negara Johor Suhairi Hashim (kanan) menanam anak pokok bakau sempena sambutan Hari Tanah Lembap Sedunia 2012 di Taman Negara Pulau Kukup di sini hari ini.

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2012 11:39 AM PST

URL Sumber Asal :-

Disty Ghalda Natasari: Pantai <b>Kukup</b>

Posted: 12 Feb 2012 04:25 AM PST

Pantai Kukup terletak di Desa Kemadang Kecamatan Tanjungsari Gunungkidul Yogyakarta. Di pantai Kukup ada sebuah karang yang menjorok ke laut terpisah dari daratan dengan jembatan yang terbentang. Jalan mendaki yang sengaja di buat sebagai akses ke karang tersebut semakin memanjakan para pengunjung.
Beberapa fasilitas yang terdapat di pantai Kukup antara lain : tempat parkir yang luas, sehingga para pengunjung tidak kebingungan untuk memarkir kendaraannya. Parkir ini terletak di pintu masuk agak jauh dari pantai sehingga pengunjung harus berjalan kaki untuk sampai di pinggir laut. Di kiri kanan jalan memasuki pantai kukup berjajar para pedagang yang menawarkan berbagai souvenir khas pantai, makanan-makanan laut dan ada juga biota laut termasuk ikan hias yang dapat dibeli dengan harga yang wajar.
Untuk menjamin keselamatan para pengunjung, pihak pengelola menyiapkan armada SAR untuk memberikan pertolongan kepada yang membutuhkan sekaligus menginformasikan kondisi pantai, ombak dan datangnya biota laut berbahaya. Perlu diketahui dan diwaspadai oleh para pengunjung, bahwa di pantai ini kadang datang ubur-ubur di kawasan pantai yang jika menggigit akan menyebabkan keracunan. Tapi jangan khawatir, tim SAR akan menginformasikan datangnya ubur-ubur dan siap membantu jika ada pengunjung yang terlanjur terkena ubur-ubur.
Untuk para pengunjung yang ingin bermalam di Pantai Kukup tak usah binggung. Di kawasan obyek wisata Pantai Kukup, ada penginapan PONDOK WISATA yang akan melayani para wisatawan yang ingin merasakan pemandangan malam di Kukup dengan harga terjangkau.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved