Jumaat, 10 Februari 2012

01 di parit jawa - Google Blog Search

01 di parit jawa - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Dec 2011 08:07 PM PST

URL Sumber Asal :-

Asam Pedas <b>Parit Jawa</b>, Muar. Johor. Terbaik... | terajubintang7

Posted: 25 Dec 2011 08:12 PM PST

Parit Jawa, Muar. Johor. Apa yang ada di Parit Jawa? haa... sebenarnaya banyak.sampai ada yang membuat telemovie berjudul Parit Jawa yang akan ditayangkan di Astro Box Office Movie Tayangan Hebat saluran 952 pada bulan Disember ini.
Antara perkara yang terkenal dan sinonim dengan nama Parit Jawa adalah Asam Pedas Parit Jawa. Memang banyak kedai-kedai, warung-warung yang menjual Asam Pedas ini sama ada pagi, tengahari mahupun malam. kalau tak percaya. kawan-kawan pergilah sendiri. Ada Medan Asam Pedas Parit Jawa, Asam Pedas Mak Ngah, Asam Pedas Ani, dan macam-macam lagi. kebiasaannya kami makan di Asam Pedas Ani, bersebelahan Jeti Parit Jawa.

Dalam banyak-banyak kedai yang menjual Asam Pedas, kali ini kami nak berkongsi pengalaman makan di kedai seperti gambar di bawah (Maaf, kami tak tau nama kedai ni.) tapi ianya terletak di Parit Jawa/Parit Lapis. Kami makan di sini pada Sabtu, 17 Disember 2011 jam 8.00malam. nanti kalau kami makan di kedai lain, kami buat entry berkenaan kedai tu pula ye...
 Kebiasaannya, di kedai ini ada ikan Cencaru,Pari,Sembilang dan Merah. Yang kami order ialah 2 ekor Cencaru, 2 potong Pari dan sepotong Sembilang bahagian ekor.Nasi 5 pinggan dan air pelbagai 5 glass. Harga keseluruhan RM.39.00. Amacam? berbaloi tak?
Jadi, kami ada ambil beberapa keping gambar untuk dikongsi bersama. Jom kira tengok gambar dibawah.
Macam Mana nak ke kedai Asam Pedas Ini?
Ni kami dah lukis peta simple Parit Jawa & kedai Asam Pedas yang terdapat di sekitar Parit Jawa untuk rujukan kawan-kawan.
Sekian sahaja entry kami kali ini, kalau kawan-kawan outstation atau jalan-jalan di sekitar Muar atau Batu Pahat, Singgah lah di Parit Jawa untuk menikmati Asam Pedasnya. tak kira pagi, tengah hagi mahupun malam, ada sahaja kedai yang menjualnya, kenar rajin tanya orang di situ. Sekian, Terima Kasih.

Kawan-kawan mungkin meminati entry terdahulu berkenaan asam pedas. Klik dibawah.  

Asam Pedas Ikan Parang, Melaka

Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 03:41 AM PST

URL Sumber Asal :-

Media Pirates: <b>Parit Jawa</b> (2011)

Posted: 26 Jan 2012 04:53 AM PST

Mengisahkan kehidupan sebuah keluarga berketurunan Jawa yang telah menetap di Parit Jawa, Muar sejak berkurun lamanya. Telefilem yang disampaikan dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Jawa ini menyelami perasaan Tuminah dan Sapian yang mengimpikan kehidupan bahagia di umur senja mereka bersama anak-anak.
Setelah Sapian (Ghazali Abu Noh) meninggal dunia, Tuminah (lakonan Ruminah Sidek) menjadi semakin risau akan keluarganya yang semakin kucar-kacir. Anaknya hanya mahukan tanah pusaka keluarga kerana masing-masing mempunyai agenda sendiri tanpa mempedulikan ibunya yang masih hidup. Tuminah sedih kerana anak-anaknya tidak mempedulikan kehendaknya dan kehendak arwah Sapian. Manakala Arman (lakonan Eman Manan) dan Jalal (Zahiril Adzim) masing-masing inginkan tanah pusaka itu menjadi milik keluarga dan tidak mahu memecah-belahkan tanah itu.

Eman Manan, Zahiril Adzim, Ruminah Sidek, Jalil Hamid, Nam Ron, Ghazali Abu Noh, Rashidah Jaafar, Kathy Azean, Zack Kool, Hariyanto Hassan, Safura, Ramli Salleh, Shahriza Mahmud
Full content generated by Get Full RSS.

Berhari Raya <b>Di Parit Jawa</b> Muar | Pezol Stylez

Posted: 08 Nov 2011 12:24 AM PST

Dah nama adat bila belajar berjauhan dari keluarga akan merasai semua ini. Nak balik raya kat sarawak memang tak lah..jauh sgt..tiket pon mahal kan...so aku hanya berhari raya di Parit Jawa kat Muar, Johor. Memang banyak gak makanan tradisi yang popular di Johor aku ketahui seperti lepat, lodeh dan sambal goreng. Semua makanan ni aku suke sangat makan. *aku memang kuat makan yer*. Yelah benda baru kan tp sayang sebab suke sangat makan aku terlupa nak amek gambar tuk korang. hehehe. Tapi takpelah korang tengok je la ape yang ade.

Full content generated by Get Full RSS.

DRAMA <b>PARIT JAWA DI</b> ASTRO BOX OFFICE[SINOPSIS]

Posted: 30 Nov 2011 08:36 PM PST

No of View :1706
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Nama Drama/Filem : Parit Jawa

 Arahan: Tunku Mona Riza

Pelakon: Zahiril Adzim, Eman Manan, Ruminah Sidek, Jalil Hamid, Safura, Nam Ron dan Ghazali Abu Noh

Mula Siaran : 1hb Dis 2011 di Astro Box-Office Tayangan Hebat (Astro 952)

 Dengan hanya RM9.95, untuk melanggan, sila hubungi 1300823838 atau sila ke Saluran 130 dan tekan butang merah.

SINOPSIS TELEMOVIE PARIT JAWA

Parit Jawa yang dipersembahkan dalam Bahasa Melayu dan Jawa ini mengisahkan kehidupan sebuah keluarga berketurunan Jawa yang telah menetap di Parit Jawa, Muar berkurun lamanya. Penonton berpeluang untuk menyorot perasaan Tuminah dan Sapian yang mengimpikan kehidupan bahagia di usia tua mereka bersama anak-anak.

Setelah Sapian meninggal dunia, Tuminah menjadi semakin risau akan keluarga mereka yang semakin kucar-kacir. Anaknya hanya ingin merebutkan hak tanah pusaka peninggalan keluarga mereka dengan setiap daripada mereka memasang strategi dan agenda sendiri tanpa mepedulikan ibunya yang masih hidup.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

Tuminah sedih kerana anak-anaknya tidak mempedulikan kehendaknya dan kehendak arwah bapa mereka. Berbeza Arman dan Jalal yang masing-masing inginkan tanah pusaka itu terus menjadi milik keluarga dan tidak mahu memecah-belahkan tanah pusaka itu,

Keadaan menjadi lebih rumit apabila berlaku satu tragedi yang menimpa keluarga tersebut, dan anak-anak Tuminah menjadi lebih tamak untuk menjual tanah pusaka itu. Yang tinggal hanyalah Tuminah dan Jalal untuk mempertahankan tanah pusaka warisan keluarga mereka itu.

Drama Parit Jawa bakal disiarkan di saluran Astro Box-Office Tayangan Hebat (Astro 952) mulai 1 Disember ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads