Ahad, 26 Februari 2012

01 di plentong - Google Blog Search

01 di plentong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2012 07:14 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2011 09:41 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Majlis Perkahwinan <b>di</b> Taman Saujana <b>Plentong</b> | Rasa Mewah <b>...</b>

Posted: 28 Sep 2011 09:43 PM PDT

Perkhidmatan katering di rumah En. Mohd Harith, Taman Saujana Plentong, Johor Bahru ini adalah untuk kali yang kedua.  Hanya selang 5 bulan sahaja dari Majlis Perkahwinan sebelumnya. Majlis kedua ini pada Sabtu lepas adalah Majlis Menyambut Menantu.
Pihak kami merakamkan jutaan terima kasih kepada En. Harith sekeluarga kerana sekali lagi memberikan kepercayaan kepada pihak kami untuk mengendalikan majlis keraian yang besar di rumah beliau.

Anecdote: Kali ke 2 juga team yang bertungkus lumus menyediakan hidangan untuk majlis perkahwinan di rumah En. Mohd Harith mendapat "Ang Pau", hadiah dari En. Mohd Harith sendiri. Semoga En. Harith sekeluarga bersama-sama menantu yang baru dan lama sentiasa dilimpahkan rezeki dariNya.


Rasa Mewah Catering

Sharing is Caring

Malaysia Zoom » Nelayan tuntut RM302,000

Posted: 20 Feb 2012 03:07 PM PST

JOHOR BAHRU 20 Feb. – Seramai 252 nelayan pesisir Pantai Selat Tebrau mendesak pihak pemaju projek jambatan kedua Permas Jaya di sini membayar pampasan RM302,000 kepada mereka dengan segera.

Pengerusi Kumpulan Nelayan Kampung Tengah Plentong, Ismadi Jimin mendakwa, kerja-kerja pembinaan jambatan yang dimulakan pada 2008 itu telah mencemarkan sungai di Selat Tebrau sehingga menjejaskan pendapatan nelayan terlibat.

"Projek pembinaan jambatan Permas Jaya telah mengakibatkan hidupan laut seperti ikan, ketam dan udang berkurangan.

"Ia berpunca daripada air kotor selain anak-anak sungai yang menjadikan habitat hidupan laut musnah," katanya kepada pemberita selepas mengadakan piket secara aman di Kampung Plentong Tengah di sini baru-baru ini.

Menurutnya, sebelum ini, nelayan pernah berunding dengan pihak pemaju bagi mendapatkan pampasan, namun hingga kini tiada sebarang persetujuan dicapai oleh kedua-dua pihak.

Seorang nelayan Orang Asli, Wah Bachik, 41, berkata, dia terpaksa menangkap ikan di kawasan lain yang lebih jauh sehingga ke Pasir Gudang bagi menyara keluarga.

"Untuk menangkap ikan di kawasan luar, ia memerlukan kos minyak yang lebih tinggi. Justeru, saya berharap pihak pemaju membayar pampasan dengan segera," katanya.

Sementara itu, Pengarah Perikanan negeri, Abd. Hamid Yasin berkata, isu pampasan itu akan dibawa ke pengetahuan kerajaan negeri dan berharap pemaju tersebut dapat menyelesaikannya dengan segera.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads