Selasa, 13 Mac 2012

01 di masai johor - Google Blog Search

01 di masai johor - Google Blog Search


IPOH MALAY: <b>Masai</b> Darul Jinayah

Posted: 12 Mar 2012 09:06 PM PDT

Pembunuhan seorang kanak-kanak yang mayatnya ditemui rentung di Masai, Johor mengulangi kisah insiden pembunuhan seorang gadis Melayu oleh lelaki Tamil yang turut menyebabkan di gadis itu dibakar rentung pada Jun 2011.

Nurrahayu Qomarodin 16, dibunuh, disembelih, dikerat kepala, dan di bakar dua kali oleh D. Kalaiselvam, 46 sebelum dihumban ke perkuburan Cina, hampir menimbulkan ketegangan kaum di Johor.
Jenayah oleh samseng-samseng Tamil ini menjadi kebimbangan penduduk di Masai, Johor kerana daerah tempat 'penjenayah terbuang' ini telah semakin terkenal aksi jenayahnya hingga ke utara tanah air.
Malah seorang rakan yang bekerja di situ pernah mengalami pintu pejabat YANG DIKUNCI OLEHNYA DARI DALAM cuba diumpil pada waktu makan tengahari!
Pembanterasan penjenayah dengan apa cara sekalipun oleh Polis Johor perlu dibuat dikawasan tersebut.
Janganlah apabila masyarakat merasakan polis gagal, undang-undang kembali ke tangan masyarakat yang geram, benci dan berdukacita.

Nurul Nadirah dibunuh, dibakar

JOHOR BAHRU 12 Mac - Teka-teki kehilangan kanak-kanak berusia lima tahun, Nurul Nadirah Abdullah atau Dirang sejak awal bulan ini akhirnya terjawab apabila polis mengesahkan rangka manusia rentung yang ditemui di sebuah ladang kelapa sawit di Nusa Damai, Masai pada Khamis lalu adalah mayat kanak-kanak itu.

Pengesahan itu dibuat berdasarkan hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dijalankan terhadap rangka tersebut.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supritendan Roslan Zainuddin berkata, sampel DNA yang diperolehi daripada serpihan tulang di tempat kejadian telah dihantar ke makmal dan ia sepadan dengan DNA ibunya.

"Sebelum ini, siasatan awal mendapati rangka tersebut milik manusia dewasa. Bagaimanapun setelah siasatan lanjut dijalankan, ia sebenarnya milik kanak-kanak yang hilang itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads