Sabtu, 28 April 2012

01 di lok heng - Google Blog Search

01 di lok heng - Google Blog Search


jUsT mE!!!!: JoUrNeY To <b>GeLaNG PaTah</b>~

Posted: 22 Apr 2012 05:09 PM PDT

Semalam kami sekeluarga telah dikejut kan dgn berita kematian pakcik aku di Gelang Patah, Johor...sbnarnyer die mmg da sakit lame...so ari 2 anak die ade call bgtau yg pakcik aku nie nk jmpa mak aku...kebtolan masa 2 mymom br jer blk dr JB sbb tgk kematian ank buah die..so mak aku kt hari wesak nnti kt blk ler tgk die...

So hari sabtu lepas aku sruh mymom nie call ler cousin aku tny address umah die..sbb pakcik aku dok umah die so da bg address sume dlm kul 3pg smlm dpt call dr anak die ckp die da xder da...terkilan gak sbb xsmpat nk jmp die...tp ape nk buat Allah lg syg kan die...so ktorg pon siap2 then dlm kul 4.30am trus keluar rumah cr pump minyak and bank...seriusly xbyk pump minyak and bank bkk time nie...nsb baek la ade CIMB so cucuk duit kat c 2 then kt g Shell and Petronas kat sec. 18 2 xbkk plak...so trus ke bt 3,sbb kat c 2 sure bkknyer sbb kat highway kan....

Settle so trus bertolak ke Johor...tp smpi di RnR Seremban berhenti jap mkn dulu....dr umah td akak aku yg drive so aku dok seblah membuta la...lps kat seremban pon die drive gak tp ms benti kat Ayer Keroh die nk tukar sbb xthan da ngantuk..so aku drive smpi la ke rumah arwah..memandang kan xtau rumah die kat mana..so call cousin aku yg kebtolan nk pegi sn gak...die sruh ktorg msk toll Skudai...so die tggu ktorg kat Petronas Skudai...smpi sn isi minyak dulu then kami trus kan perjalanan ke Gelang Patah lalu highway yg br siap kat Nusajaya...lalu berhampiran dgn LegoLand...

Smpai jer rumah arwah nsib baek belum kebumikan lg...bila da settle sume dlm kul 1lbh mcm 2 kami pon bergerak blk ler...memula akak aku yg drive...benti kat Smpang Renggam memula sbb nk buang air n nk ilang kan ngantuk...aku mmg keluar jer highway trus tido..ngantuk wei~pas 2 benti lg kat pagoh..kali nie tukar driver..bapak aku plak yg drive...2 pon 2 kali benti ngatuk punye pasal...last2 benti kat Seremban sbb nk minum ptg aku plak pekene laksa trus cerah mate..so aku plak take over drive smpi la Shah Alam...pnatnyer xusah ckp la...smpi umah pon da kul 6ptg...msuk2 umah jer trus cr kipas nk bantal baring tgh2 umah...da ler smlm panas btol...

Kirenyer wlwpon smlm adelah hectic dan pnt gilo atleast kami sume dpt tgk muke arwah sblom smpat di kebumikan...smlm gak dpt jmp ramai sedara mara yg jarang2 dpt jmp...bak kat sorang makcik aku raye pon xdpt berkumpul mcm nie...aku pon dpt jumpa arwah atuk aku punya adik...alhamdulillah sumenyer telah selamat dan Al-Fatihah pd Pak Tan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads