Sabtu, 21 April 2012

01 di parit raja - Google Blog Search

01 di parit raja - Google Blog Search


Coolblog <b>di Parit Raja</b> | Secret Propaganda

Posted: 21 Apr 2012 08:40 AM PDT


baru cuti mid-sem seminggu, aku dah tak tau perkembangan semasa di Parit Raja ni. baru seminggu, kalau sebulan ke, setahun ke, mesti dah bertambah maju pekan ni kan? sekarang pun dah nampak sikit-sikit.

tetiba kawan-kawan aku dah heboh-heboh. dah ada Coolblog di Parit Raja. woah, aku rasa teruja banyak. iyalah kan, penggemar sepenuh masa Coolblog. siapa yang tak kenal aku?

aduh, aduh. tapi siapa juga yang perkenalkan aku dengan minuman ringan ni kan? kalau tak silap whether BF aku or kawan aku. lupalah, dah lama kot. tapi masa-masa noob, pandai minum yang ice blended je.

sekarang ni, macam-macam flavour aku nak mix-kan. so memang dah takde rasa paling disukai kot. semua pun aku boleh bedal. yang aku tak rasa tak sedap je aku tolak ke tepi. err, kalau nak beli pearl je tak boleh ke?

banyak melalut dah ni. memandangkan Parit Raja dah ada Coolblog, makin selalu aku singgah beli tu. tak payah nak susah ke BP Mall. eh, tak bagus juga selalu tau? duit rabak, sakit dapat pula nanti.

:: oh ! LASSIE ::: Program Rehlah Da&#39;wah <b>di</b> Masjid UTHM, <b>Parit Raja</b>

Posted: 20 Apr 2012 09:36 PM PDT

Assalamualaikum

Hi !

Pada hari khamis lepas, di Masjid UTHM ada diadakan satu program rehlah dakwah bersama  seorang ulama  terkenal dan masyur iaitu Al'Alamah Habib Umar Ben Hafidz. Apa yang lassie tahu dan nak bagitawu bahawa beliau merupakan nasab keturunan Nabi Besar Muhammad Rasullullah S.A.W. Selebihnya jika ingin tahu tentang beliau boleh rujuk di sini :)

Masjid UTHM Parit Raja, Batu Pahat

Al'Alamah Habib Umar Ben Hafidz

Anjuran : Pusat Islam Kelab Staf UTHM & Jabatan Mufti Johor
Majlis bermula pada jam 05.00 petang hingga jam 10.00 malam . Tapi  lassie hanya dapat hadir pada sebelah petangnye kerna ade kelas pada belah malam. Terkilan rasanya tak dapat nak dengar ceramah daripada ulama yang masyur . Takpelah mungkin bukan rezeki kan ? =.=
Pada sebelah petang ada diadakan tahlil dan khatam alQuran di Masjid. Makanan turut disediakan untuk para tetamu yang datang. Ada dua jenis nasi iaitu nasi putih ayam sambal dengan nasi beriani. Nasi berianinya memang mantap ! Bab makan lassie memang numb satu kan ? Well . Hehehe . Dikatakan makanan yang disediakan untuk 10ribu tetamu. Woow ! Banyak kan ? Tapi memang tak dinafikan memang ramai yang datang ke Masjid ni .
pening nak pilih nak mana =.=

Anyway terima kasih untuk belog khairulazwa kerana bercerita serba sedikit tentang isi ceramah tersebut . Namun lassie still rasa terkilan tidak dapat pergi kerana jarang untuk kita berpeluang ke majlis ilmu seperti sebegini. Takpe maybe next time kan ? :)
Okey. Now got to go . Happy weekend guys ! :*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads