Isnin, 16 April 2012

01 di tampoi - Google Blog Search

01 di tampoi - Google Blog Search


TITISAN NURANI: Sejenak <b>di</b> Jakel, <b>Tampoi</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:36 PM PST

Tarikh 25-02-2012. Sementara anak-anak yang duduk di asrama diberi kelepasan untuk balik ke rumah pada hujung minggu aku bersama anak-anak telah pergi ke Jakel, Tampoi. Sungguh rambang biji mata melihat beraneka warna dan corak kain berderet-deret. Tujuan asal mahu mencari tudung buat Yasmien sebagai basahan di asrama tetapi akhirnya kami terjebak membeli kain bahan. Bila tiba di kaunter baru sedar lima ratus juga kami berhabis. Tapi dengan jumlah terkumpul itulah membolehkan kami layak untuk menyertai cabutan bertuah. Kalau ada tuah itu bolehlah dapat sebuah kereta Myvi atau paling tidak dapat laptop (berangan dulu hihihi....). Mereka yang berbelanja seribu ke atas boleh masuk ke peti cabutan bertuah yang ganjarannya dapat melancung ke Paris (hebat kan....).

Kini telah ada dua pasang kain yang belum berjahit setiap seorang. Niat di hati untuk dipakai dihari pernikahan sepupu anak-anak yang bertunang pada tahun lepas. Dijangkakan dapatlah dipakai pada pertengahan tahun. Tudung Yasmien pula telah siap berjahit dan akan dihantar pada hari Ahad ini.


~~ Kena pergi sekali lagi untuk persediaan awal sebelum menjelang puasa. Lama sudah aku praktikkan tidak menjahit di waktu bulan Ramadhan. Terasa lebih tenang.~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads