ads

Sabtu, 30 Jun 2012

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Mohamad Isamuddin Isa: Jom Heboh <b>Di</b> Plaza Angsana <b>Johor Bahru</b>.

Posted: 29 Jun 2012 05:44 PM PDT

 

1. Bermula hari ini dan esok akan berlangsunglah Jom Heboh di Plaza Angsana Johor Bahru, dan aku pastinya akan berkunjung ke situ setelah lama tidak pergi Jom Heboh sebab aku tidak suka lokasi sebelum ini iaitu di Danga Bay.

2. Untuk pengetahuan semua Plaza Angsana merupakan lokasi ketiga yang pernah dipilih oleh TV3 di Johor Bahru setakat ini. Semasa zaman aku sekolah Jom Heboh (dulu sure heboh) diadakan di dataran bandaraya Johor Bahru (menara jam tu), setelah itu ditukar ke Danga Bay untuk sekian lama sebelum memilih Plaza Angsana sebagai lokasi baru.

3. Jika disebutkan pasal Jom Heboh ni, pasti perkara buruk itu yang banyak digembar-gemburkan, yelah dimana pergaulan bebas merera-rata di tempat jom heboh itu, walaupun sejak aku zaman sekolah Jom heboh ni tujuannya dia adalah untuk hiburan keluarga.

4. Macam hari ni, aku akan pergi dengan mak abah aku, jalan-jalan, makan-makan, ambil apa-apa informasi yang ada kat situ.

5. Selain itu, jangan kita tak tahu, Jom Heboh ini umpama Nikmat Besar kepada peniaga-peniaga kecil, yang mana pendapatan mereka untuk 2 hari jom heboh ini, boleh capai kesamaan pendapatan mereka selama 2 bulan (itu jiran aku cakap, mungkin sekadar perumpamaan rambang darinya)

6. Jika disebut Jom Heboh, Konsert Jom Heboh malam ahad tu pasti tidak terlepas dari diperkatakan, dalam sejarah aku pergi jom heboh, aku pernah pergi sekali je konsert malam ahad tu, itu pun sebab kereta sepupu aku tak boleh keluar dari Danga Bay tu, oleh itu terpaksa tunggu sampai malam.

7. Oleh itu aku tak galakkan pun kalian ke konsert tu, tengok dalam TV pun lagi best, tak ada lah penyanyi atau pengacara tu paksa-paksa kita menjerit untuk uji ke-sporting-an kita katanya.

8. Selamat berhibur di Jom Heboh di Plaza Angsana Johor Bahru, pergi dengan keluarga lebih syok kot, sebab kurang sikit keluar duit.. hahahaha

9. Jom Jom Jom Jom, Jom Heboh Heboh..



01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


kehidupan <b>di</b> dunia: 50 keistimewaan wanita

Posted: 31 Jan 2001 04:00 PM PST

‎:: 50 Keistimewaan Wanita ::

Sekadar renungan buat insan yang bergelar wanita. Ketahuilah betapa istimewanya menjadi wanita. Betapa bertuahnya menjadi wanita. Bersyukurlah kerana menjadi wanita. Bacalah risalah ini dengan niat untuk diamalkan dan sampaikan kepada mereka yang lain. Insya Allah

... 1. Doa wanita lebih maqbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulallah s.a.w. akan hal tersebut, jawab baginda: "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang tidak soleh.

3. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali.

4. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh.

5. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah s.w.t. dan orang yang takutkan Allah s.w.t. akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

6. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedakah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail a.s.

7. Tidaklah seorang wanita yang haidh itu, kecuali haidhnya merupakan kifarat (tebusan) untuk dosa-dosanya yang telah lalu, dan apabila pada hari pertama haidhnya membaca "Alhamdulillahi'alaa Kulli Halin Wa Astaghfirullah Segala puji bagi Allah dalam segala keadaan dan aku mohon ampun kepada Allah dari segala dosa."; maka Allah menetapkan dia bebas dari neraka dan dengan mudah melalui shiratul mustaqim yang aman dari seksa, bahkan AllahTa'ala mengangkatnya ke atas darjat, seperti darjatnya 40 orang mati syahid, apabila dia selalu berzikir kepada Allah selama haidhnya.

8. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah s.a.w.) di dalam syurga.

9. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ehsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa taqwa serta bertanggung jawab, maka baginya adala syurga.

10. Daripada Aisyah r.ha. "Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka."

11. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

12. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

13. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan meredhainya (serta menjaga sembahyang dan puasanya).

15. Aisyah r.ha. berkata "Aku bertanya kepada Rasulullah s.a.w. siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita ?" Jawab baginda, "Suaminya" "Siapa pula berhak terhadap lelaki ?" Jawab Rasulullah s.a.w. "Ibunya".

16. Seorang wanita yang apabila mengerjakan solat lima waktu, berpuasa wajib sebulan (Ramadhan), memelihara kehormatannya serta taat kepada suaminya, maka pasti akan masuk syurga dari pintu mana saja yang dia kehendaki.

17. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah s.w.t. memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya(10,000 tahun).

18. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah s.w.t. mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

19. Dua rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

20. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari.

21. Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari.

22. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah s.w.t. mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah s.w.t.

23. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.

24. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

25. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.

26. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.

27. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 1/2 tahun), maka malaikat-malaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

28. Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.

29. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

30. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadat.

31. Apabila seorang wanita mencucikan pakaian suaminya, maka Allah mencatatkan baginya seribu kebaikan, dan mengampuni dua ribu kesalahannya,bahkan segala sesuatu yang disinari sang suria akan meminta keampunan baginya, dan Allah mengangkatkannya seribu darjat untuknya.

32. Seorang wanita yang solehah lebih baik daripada seribu orang lelaki yang tidak soleh, dan seorang wanita yang melayani suaminya selama seminggu, maka ditutupkan baginya tujuh pintu neraka dan dibukakan baginya lapan pintu syurga, yang dia dapat masuk dari pintu mana saja tanpa dihisab.

33. Mana-mana wanita yang menunggu suaminya hingga pulanglah ia, disapukan mukanya, dihamparkan duduknya atau menyediakan makan minumnya atau merenung ia pada suaminya atau memegang tangannya, memperelokkan hidangan padanya,memelihara anaknya atau memanfaatkan hartanya pada suaminya kerana mencari keredhaan Allah, maka disunatkan baginya akan tiap-tiap kalimah ucapannya,tiap-tiap langkahnya dan setiap renungannya pada suaminya sebagaimana memerdekakan seorang hamba. Pada hari Qiamat kelak, Allah kurniakan Nur hingga tercengang wanita mukmin semuanya atas kurniaan rahmat itu. Tiada seorang pun yang sampai ke mertabat itu melainkan Nabi-nabi.

34. Tidakkan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya.

35. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suaminya melihat isterinya dengan kasih sayang akan di pandang Allah dengan penuh rahmat.

36. Jika wanita melayan suami tanpa khianat akan mendapat pahala 12 tahun solat.

37. Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan medapat pahala jihad.

38. Jika wanita memicit suami tanpa disuruh akan mendapat pahala 7 tola emas dan jika wanita memicit suami bila disuruh akan mendapat pahala tola perak.

39. Dari Hazrat Muaz : Mana-mana wanita yang berdiri atas dua kakinya membakar roti untuk suaminya hingga muka dan tangannya kepanasan oleh api,maka diharamkan muka dan tangannya dari bakaran api neraka.

40. Thabit Al Banani berkata: Seorang wanita dari Bani Israel yang buta sebelah matanya sangat baik khidmatnya kepada suaminya. Apabila ia menghidangkan makanan dihadapan suaminya, dipegangnya pelita sehingga suaminya selesai makan. Pada suatu malam pelitanya kehabisan sumbu, maka diambilnya rambutnya dijadikan sumbu pelita. Pada keesokkannya matanya yang buta telah celik. Allah kurniakan keramat (kemuliaan pada perempuan itu kerana memuliakan dan menghormati suaminya).

41. Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis itu. Baginda lalu bertanya, "Adakah kamu menyembahyangkan mayat ?" Jawab mereka,"Tidak" Sabda Baginda, "Seeloknya kamu sekelian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat-ibadat orang lelaki.

42. Wanita yang memerah susu binatang dengan 'Bismillah' akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

43. Wanita yang menguli tepung gandum dengan 'Bismillah', Allah akan berkatkan rezekinya.

44. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di Baitullah.

45. "Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan mebinakan 7 parit diantara dirinya dengan api neraka, jarak diantara parit itu ialah sejauh langit dan bumi."

46. "Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utus benang yang dibuat dan memadamkan seratus perbuatan jahat."

47. "Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas takhta di hari akhirat."

48. "Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di mata orang-orang yang memerhatikannya."

50. Sabda Nabi s.a.w.: "Ya Fatimah barang mana wanita meminyakkan rambut dan janggut suaminya, memotong misai dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum akan dia dari sungai sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman- taman syurga dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka dan selamatlah ia melintas Titian Shirat."

Begitu istimewanya seorang yang bernama wanita
Hormatilah, sayangilah, kasihilah mereka seperti orang tuamu mengasihi kamu

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


:: Bittersweet Sourmix ::: <b>di tampoi</b>

Posted: 26 Jun 2012 01:01 AM PDT

assalammualaikum.. alhamdulillah sampai juga ditampoi , naik bas dari muar ke tampoi pada jam 0730am . tiba kat hadapan giant tampoi pada jam 0930am . tu pun setelah mengecall dan tak sudah mengwasuppp along ku , haha .. cian along .. tgh tdo kene kacau .. thanx so much alonggggg.. dalam bas , tbe tol skudai aku gerak depan jumpa ngn drebar tu mtk turun kat depan giant tampoi , nasib baik dia baik dan nak ler menurunkan kan aku di situ , hahah.. kalau tak terkial2 la aku nak gerak ke sini . hadoii . now da pukul berapa , pax da r takde dr pagi . bapak la sunyi . xtau nak watpe dah kat sini . dah makn dah cuci mata . dah jalan - jalan . sudahnya takda pax lagi . kekeke .

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Kerajaan <b>Negeri Johor</b> - Feb 2012

Posted: 25 Jun 2012 01:22 PM PDT

JAWATAN:
- PEGAWAI TADBIR N41

IKLAN JAWATAN:
http://spaj.johordt.gov.my/pdf/Iklan%20JCS%20N41.pdf

BORANG PERMOHONAN ONLINE:
http://spaj.johordt.gov.my/v1/

TARIKH TUTUP : 13 Julai 2012

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


Jalan Mangga 24, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2012 04:56 AM PDT

  • Street: No.3, Jalan Mangga 24, Taman Kota Masai, 81750, Pasir Gudang, Johor
  • Auction Date: 4 Julai 2012
  • Property Description: Rumah Teres Satu Tingkat Lot Tengah
  • Land/Floor Area ( in sqft ): 1,700
  • Tenure: Freehold
  • City: Pasir Gudang
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: June 23, 2012 7:56 pm
  • Expires: 22 days, 13 hours

Description

For Booking Hotline : 014-2789061 Suhaimi

Ad Reference ID: 2434fe5adfe15a46

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Mersing.my: Master Chef Noordin <b>di Mersing</b>

Posted: 09 Jun 2012 12:22 AM PDT

Senja <b>di Mersing</b> .. JUN 2012 - YA ALLAH.. MATIKAN KAMI DALAM <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2012 11:10 AM PDT

').attr('id','rainDiv') .css({position:'fixed',width:(c-20)+'px',height:'1px',left:'0px',top:'-5px',display:'block'}).appendTo('body');for(var i=1;i').attr('src',image_urls['rain'+e(1,4)]) .css({position:'absolute',left:e(0,c)+'px',top:'-30px',display:'block',opacity:'0.'+e(10,100),'margin-left':0}).addClass('rainDrop').appendTo('#rainDiv');f(g);g=null};var h=0;var j=0;$(window).resize(function(){c=$(window).width();d=$(window).height()})});

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


MNB: gaa gaa <b>di Kahang</b>

Posted: 24 Jun 2012 11:23 PM PDT


Equipment :-
Canon 5D Mark2
Canon 85mm F1.2
ISO 100
Exposure Time - 125
Canon 580Ex2 (2 unit)
Photix wireless flash trigger
Gary Fong Flash diffuser
Umbrella

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Bermalam <b>Di Batu Pahat</b>, Johor | Bro Framestone

Posted: 30 Jun 2012 06:53 AM PDT

Tak sangka,

Plan asal nak ke majlis kahwin si Irine Nadia Marcello di Melaka, itupun buat lepas pukul 12 tengahari.

Lepas majlis, terplan nak balik Batu Pahat.

Dah lama tak balik sini. Risau orang sana kata apa pulak.

Tapi, bro datang melengang. Baju ada, extra cuma part spander kena kitar semula he…23x

Awal pagi esok dah kena gerak balik KL. Risau jem teruk (orang cakap la kan). Lagipun, si dia perlu bekerja pada petang esok.

Sorry kepada kenalan bro di Batu Pahat. If bro plan awal-awal, boleh kita berjumpa. Mungkin next time, bro turun bro akan bagitau awal.

Bicara Bro : Ada orang melawak dengan bro. Jika tak dapat nk turun majlis dia dekat Melaka, dia suruh bro turun ke majlis sebelah lelaki dekat Perlis.

Lagi jauh.

Orang perak dapat orang johor, ok kan? Hope lepas PRU nie, lebuhraya utara selatan menghala ke johor dinaik taraf, senang orang perak nak balik beraya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


RUMAHKU SURGAKU: LIBURAN PART III (KE PANTAI <b>KUKUP</b>)

Posted: 24 Jun 2012 03:05 AM PDT

Setelah puas bermain di Pantai Baron, sekitar pukul 10.30 WIB kami berpindah ke Pantai Kukup yang hanya berjarak sekitar 1 km (di sebelah timur). Di sana kami lebih puas bermain karena lokasinya memang sangat menawan. Jika di Baron lebih cocok  untuk mereka yang ingin berbelanja ikan laut karena nelayan datang dan pergi melaut, maka di Pantai Kukup lebih cocok untuk bermain-main. Hamparan pasir putihnya mengundang kami untuk bermain di atasnya. Demikian pula lokasi pantainya yang landai di mana banyak kerang dan rumput laut yang bisa diambil sepuasnya. Di sana, kami bermain sepuas-puasnya. Setelah itu kami naik ke gardu pandang yang lokasinya menjorok ke laut. Di gardu pandang tersebut kita bisa memandang lepas ke tengah laut. Hanya saja, embusan angin laut yang kencang dan suara ombak membuat nyali sedikit takut. Bisa dibilang, di Pantai Kukup inilah kami benar-benar menikmati suasana.























01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


Johor Kini: Cari Rumah Sewa HomeStay <b>di Skudai</b>

Posted: 29 Jun 2012 05:06 PM PDT

Assalamuaikum. Selamat datang ke Johor Kini. Anda kini sedang melayari halaman web yang memaparkan berita-berita terkini tentang pembangunan di sekitar Johor. Anda juga dipersilakan untuk memberikan berita-berita terkini untuk dimuatkan di halaman web ini. Semoga kita sama-sama dapat menyebarkan informasi untuk kebaikan bersama. Wassalam.

Suatu Pagi <b>Di</b> Taman Rusa UTM <b>SKUDAI</b> ~ Hidup Sebuah <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2012 04:47 PM PDT

01 di pagoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pagoh - Google Blog Search


sabahkini.net: TAMRIN &#39;SERANG&#39; MUHYIDDIN <b>DI PAGOH</b>

Posted: 17 Jun 2012 11:15 AM PDT


PENCERAMAH Pakatan Rakyat, Tamrin Ghafar menjadikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai sasaran dalam satu ceramah di kawasan parlimen yang diwakili menteri tersebut.
Bercakap kepada kira-kira 300 hadirin dalam majlis minum petang di Sungai Terap, Bukit Pasir, anak kepada mantan Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba itu mengimbau kembali dakwaan yang timbul ketika Muhyiddin menjadi Menteri Besar Johor antara 1986 hingga 1995.
"Adakah awak ingat sewaktu beliau menjadi menteri besar dalam isu ladang Stamford Holdings, kerajaan negeri terpaksa pergi ke mahkamah dan akhirnya diselesaikan di luar mahkamah?
"Siapa yang untung? (Tan Sri) Syed Mokhtar Al-Bukhary. Siapa yang buat dia kaya? Muhyiddin," katanya dalam majlis anjuran PAS Johor di DUN Jorak, dalam parlimen Pagoh semalam.
Tamrin merujuk kepada kes saman ke atas Muhyiddin, ahli perniagaan Datuk Yahya Taib dan Syed Mokhtar yang didakwa berkonspirasi untuk memiliki 6,600 ekar tanah yang dimiliki oleh Stamford Holdings.
Syarikat itu mendakwa telah diugut bahawa, sekiranya ia tidak menyertai usahasama untuk membangunkan tanah tersebut dengan menyerahkan 70 peratus ekuitinya, tanah syarikat itu akan diambil alih oleh kerajaan negeri.
Muhyiddin menafikannya dakwaan tersebut, yang disifatkan sebagai cubaan untuk menjejaskan kredibiliti dan merosakkan imejnya.
Kes tersebut berakhir dengan penyelesaian luar mahkamah di mana kerajaan negeri dan syarikat berkaitan diperintah membayar RM405 juta berbentuk pampasan untuk pengambilan tanah berkenaan.

Jumaat, 29 Jun 2012

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!









Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


lokasi-lokasi kemudahan perbankan <b>di</b> dalam kampus <b>Johor Bahru</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2012 05:44 PM PDT

June 29, 2012
written by autoblog

lokasi-lokasi kemudahan perbankan di dalam kampus Johor Bahru :

SUB (Student Union Building/ Bangunan Kesatuan Pelajar)
-Cawangan CIMB UTM (ATM, CDM, Cheque Deposit dan Perbankan Kaunter)
-Bank Islam (ATM, CDM-akan datang)

Arked Cengal
-CIMB (ATM-akan datang)
- Bank Islam (ATM)

Arked Kolej Datin Sri Endon (K13)
-CIMB (ATM-akan datang)
-Bank Islam (ATM-akan datang)

Arked Kolej 9
-CIMB (ATM)
-Bank Islam (akan datang)

Arked Kolej 11
-CIMB (ATM)
-Bank Islam (akan datang)

Arked Kolej Perdana (Kempas)
-Maybank (ATM)

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Aien Not Alien: Pengalaman <b>Di Tampoi</b>

Posted: 12 Apr 2012 12:30 AM PDT


Entri kali ini aku nak kongsikan sedikit pengalaman mengikuti PAC AADK Siri 1/2012 yang bertempat di Klinik C&C 1 Malaysia Tampoi & beberapa aktiviti sampingan :
  • Pendaftaran dan mendengar taklimat awal. Masa ni aku terjumpa 2 orang course-mate yang berasal dari Batu Pahat, diorang terperanjat tengok aku dari Melaka datang JB, rupa-rupanya semua baru tahu calon Zon Selatan berpusat di JB. 
  • Selesai taklimat terus menduduki Ujian Psikologi yang boleh tahan Psiko-nya dengan masa yang terhad, terkojar-kojar den nak menjawab eaa...haha~
  • Habis Ujian Psikologi terus LDK untuk aktiviti yang memerlukan KBKK dibuat dalam 2 Sesi Bahasa Melayu dan 2 Sesi Bahasa Inggeris. Berbincang sesama ahli kumpulan dan buat pembentangan. Hampir 2 tahun habis belajar, berkarat otak...kikiki~
  • Sudah LDK ada Pengucapan Awam, tajuk dah diberi awal-awal jadi dalam keadaan rushing nak alert Jadual Kumpulan yang sentiasa bertukar ikut aktiviti semua calon kena bersedia dengan isi-isi penting untuk Pengucapan Awam. Agak mendukacitakan aku terlepas pandang "Tidak Dibenarkan Membawa Sebarang Nota Semasa Berucap" dengan slumber ya-yaaa aku pegang kertas sambil bercakap. POTONG MARKAH. Menyesal tak sudah sampai aku terus bad-mood. *Kalau-kalau tak dapat dah tahu sebab apa.
  • Sebelah malam disebabkan bad-mood kawan aku ajak jalan-jalan cuci mata kat Jusco Bukit Indah. Tengah jalan-jalan cuci mata mak aku SMS "Jangan putus asa, esok buat yang terbaik...." terus semangat kembali semula. Habis cuci mata pergi makan Laksam dekat kedai Pokok Ceri, sedapppp gilerrr Laksam!!! Balik rumah buat persiapan untuk Public Speaking keesokkan harinya.
Hari Kedua......BERSAMBUNG.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Kek tempahan Maz untuk Emak dan Abang Long untuk diraikan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 22 May 2012 08:54 AM PDT


Emak buat kenduri jadi ambil kesempatan raikan hari jadi Emak dan Abg long kebetulan pada bulan yg sama. Emak terperanjat besarnya kek siap 2 tgkt.Maz kata sesekali. kebetulan ramai yg datang.Kek memang sedap kata Maz.Bila dia kata untuk emak saya memang plan dalam kepala buat kek butter.Orang tua2 tak suka kek coklat.Memang terbukti terbaek memang mereka sukakannya.Lain kali order lagi yea..

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Mersing.my: Pakej Persiapan Pengantin Terbaik <b>di Mersing</b>

Posted: 17 Jun 2012 06:05 AM PDT

Sekolah <b>di Mersing</b>, Johor | rzkonline.com

Posted: 01 Jun 2012 06:47 AM PDT

JBA4001 SK BANDAR MERSING
JBA4002 SK LKTP NITAR 1
JBA4003 SK (FELDA) TENGGAROH 2
JBA4004 SK SERI PANTAI
JBA4005 SK SAWAH DATO'
JBA4006 SK TENGLU
JBA4007 SK AIR PAPAN
JBA4008 SK TERIANG
JBA4009 SK LEMBAGA ENDAU
JBA4011 SK TANJUNG RESANG
JBA4012 SK BANDAR ENDAU
JBA4013 SK (FELDA) TENGGAROH 4
JBA4014 SK (FELDA) TENGGAROH 6
JBA4015 SK PUSAT AIR TAWAR
JBA4016 SK TELOK LIPAT
JBA4017 SK PULAU AUR
JBA4018 SK PULAU PEMANGGIL
JBA4019 SK PULAU SIBU
JBA4021 SK PULAU TINGGI
JBA4022 SK (FELDA) TENGGAROH 1
JBA4023 SK PENYABONG
JBA4024 SK (LKTP) NITAR 2
JBA4025 SK (FELDA) TENGGAROH 5
JBA4026 SK (FELDA) TENGGAROH 3
JBA4027 SK MERSING KANAN
JBA4028 SK (FELDA) TENGGAROH 7
JBA4029 SK TANAH ABANG
JBA4030 SK PETA
JBA4031 SK LABUNG
JBA4032 SK KEM ISKANDAR
JBB4014 SK SRI MERSING
JBC4001 SJK(C) CHIAO CHING
JBC4002 SJK(C) KG HUBONG
JBC4003 SJK(C) JEMALUANG
JBC4004 SJK(C) PAI CHEE
JBD4021 SJK(T) MERSING
JEA4034 SMK (FELDA) TENGGAROH
JEA4035 SMK MERSING
JEA4036 SMK NITAR
JEA4037 SMK TAN SRI ABDUL KADIR
JEA4038 SMK ANJUNG BATU
JEB4044 SMK SRI MERSING
JEB4045 SMK PAI CHEE (CF)
JEE4036 SMK UNGKU HUSIN
JRA4001 SEKOLAH BERASRAMA PENUH INTEGRASI MERSING

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved