Isnin, 11 Jun 2012

01 di parit yani - Google Blog Search

01 di parit yani - Google Blog Search


muhammad <b>yani</b>: VIDEO PSPK (Persatuan Sepakbola <b>Parit</b> Kabir)

Posted: 30 May 2012 12:06 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]muhammad yani. Kamis, 31 Mei 2012. VIDEO PSPK (Persatuan Sepakbola Parit Kabir). video. Diposkan oleh muhammad centre di 02:06 · Kirimkan Ini lewat EmailBlogThis! ... TEAM KEBANGGAAN PARIT KABIR....IT'S SO COOL · VIDEO ...

SiaPaLaH aKu: Tersadai <b>di</b> tepi lebuh raya

Posted: 11 Jun 2012 05:30 PM PDT

Di hari kejadian..saya smp2 jer..adik saya tengah termenung sambil nengok kete yg berdesup desap meluncur di atas jalan raya..masa kejadian lebih kurang pkul 6.30 ptg..high way nkve menghala ke kuala lumpur..tayar depan moto adik saya  kak siah pancit..dia pinjam moto kak siah sbb kete rosak..ada jer yg rosak kete tue..oleh itu,adik saya mtk bantuan kewangan sbb pagi td ms gie keje,dia kena pau rm30 dah sbb tayar blkang pancit..balik keje,tayar depan ar plak.. 

 Sepanjang highway nie x perlu risau kalu tayar pancit ke hapa..mmg byk nombor tepon runner yg wat keje2 baiki motor nie sepanjang jalan..kowg cuma perlu ada tepon,credit yg mencukupi utk wat call ngan stand by duit dlm rm30 tuk tukar tiub tayar sahaja..mmg berkali ganda kos dia dr biasa..tp what to do..kalu nak syg duit,ko tolak ar motor tue smp umah!
Mcm abg runner yg bantu kami ptg tue,dia wat keje2 nie secara full time..waktu keje dia dr pepagi buta org nak gie keje sampai ar ke tgh malam,time org yg gie keje tadi dah selamat tido..Biler saya tanya brapa org insan yg dia bantu setiap hari,ngan senyum yg terukir diwajahnye.."bleh ar abg skolahkan anak2..bagi makan anak bini..alhamduillah"
Hati kakak mana ar x luluh tgk adik sndr dalam kesusahan..saya x smp hati tgglkn adik saya gtue jer..saya follow dia smp umah mak..pas tue paksa dia anta akak dia nie balik port klang sbb saya nak kasi dia guna kete saya tuk dia berulang gie keje..kebetulan saya tgh wat odit kt klang..mudah saya tmpg en somi jer gie wat odit..
Rasa ralat dihati sbb saya bagi kete lama saya tuk adik saya gunakan..pas tue suh dia smbg bayo bulan2 kete tue..walau x byk sgt,tp bulan2 dia kena top up tuk baiki kete tue..tiap bulan,ada jer hal kete tue..kecian ko dik..maafkan akak sbb x bleh bagi yg terbaek buat ko..
saya tgh bantu adik beli kete lain..kete dia sndr..kete lama nie nak jual byk hutang lg..x pe,kita baiki pelan2 then bg kt abah guna wat gie surau ngan mengeteh kt kedai depan ngan mak.. ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads