ads

Jumaat, 29 Jun 2012

01 di permas jaya - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Suara Simpang Kiri: PESTA UDANG KARA <b>DI PARIT SULONG</b>

Posted: 29 Jun 2012 05:41 AM PDT

Dah lama tak bercerita di sini. Sebabnya notebook aku ni dah rosak. Dua-dua dah masuk ICU. Yang satu ni baru pulih, dan satu lagi dah tiga hari, taukey tu kata, manyak lama mau format awak punya komputer. Lagi satu keyboard pun dah dimasuki air sirap ke entah susu bayi agaknya.
Okey, netbook Ili ni dah boleh digunakan. Petang tadi meninjau apakah yang berlaku di Pt Sulong. Kalau ada berita politik memang aku buat dekk aje, hatta siapapun yang datang ke sini, tak kira menteri ke, bapak menteri ke, Anwar Ibrahim ke, siapa ke....aku tak ambil peduli.  
Tetapi pemandangan petang tadi agak luar biasa. Memang pelik, sejak aku duduk di bumi Parit Sulong 17 tahun dulu, tak pernah muncul udang kara begini banyak di kawasan ini. Jom kita saksikan gelagat orang Parit Sulong dalam dua tiga hari ni....!!!!
 Taukey basuh kereta ni tak melepaskan peluang menjala udang kara itu


 Zainal, orang kuat Parit Sulong menunjukkan udang kara yang ditangkapnya
 Yang memandu pun berhenti nak tengok apa yang berlaku di sini
 Yea....Dia tanya aku....Abang ni wartawan Metro ke?Ish...ish...masuk blog ajelah
 Lokasinya berdekatan dengan lampu isyarat Parit Sulong ni....
 Ada yang dapat setengah baldi, ada yang dapat dua ekor, ada yang kecik, ada yang besar
 Hello, emak ....aku tengah sauk udang ni .....yelah...kejap lagi baliklah ni kata budak Cina ni


 Lain macam je, macam nak tangkap buaya je brother sorang ni




Cikgu Fika yang mengajar di sekolah Pasti ni turut menangkap udang bersama-sama suaminya sebagai aktiviti petang yang permai ini.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved