Sabtu, 7 Julai 2012

01 di kluang - Google Blog Search

01 di kluang - Google Blog Search


(GAMBAR) Kemalangan maut <b>di Kluang</b>…kaki bayi putus | Blog <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 08:49 PM PDT

Tiga sekeluarga maut, manakala seorang parah, apabila kereta mereka naiki bertembung treler muatan sawit sebelum dirempuh kenderaan pacuan empat roda di Kilometer 70, Jalan Kota Tinggi-Kluang, pagi semalam.

http://3.bp.blogspot.com/-JLJBEUai26w/T78VeNtNXeI/AAAAAAAAJHk/LDub24yPqX8/s1600/ngeri.png

Dalam kejadian jam 10.15 pagi berhampiran Ladang Tabung Haji itu, mangsa, Marlisa Mansor, 25, yang memandu Perodua Kancil, bersama anaknya, Sharmila Jumadi, 2, serta adiknya, Mariana, 22, mati di tempat kejadian.

Seorang lagi anak Marlisa, Sofea Balqis, 5, parah dan dihantar ke Hospital Kluang, sebelum dipindahkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru untuk rawatan lanjut.

Pemandu lori muatan sawit berusia 44 tahun dan pemandu kenderaan pacuan empat roda berusia 29 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan, manakala treler terbabit terperosok ke bawah cerun berdekatan tempat kejadian.

Mayat ketiga-tiga mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Kluang untuk bedah siasat sebelum dituntut anggota keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam FELDA Bukit Tongkat.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali, berkata siasatan awal mendapati Perodua Kancil yang dipandu mangsa dalam perjalanan dari arah Kluang ke Kota Tinggi.

"Ketika tiba di laluan terbabit, mangsa cuba memotong Toyota Hilux, tetapi bertembung dengan treler membawa muatan sawit daripada arah bertentangan.

"Sejurus pertembungan itu, Toyota Hilux turut merempuh Perodua Kancil terbabit menyebabkannya kenderaan itu remuk teruk di bahagian kanan.

"Kemalangan membabitkan tiga kenderaan itu menyebabkan tiga sekeluarga meninggal dunia di tempat kejadian, manakala seorang lagi kanak-kanak berusia lima tahun dilaporkan dalam keadaan kritikal," katanya.

Katanya, punca sebenar kemalangan masih dalam siasatan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Saudara mangsa, Sharifah Saad, 62, berkata kemalangan itu berlaku ketika empat beranak terbabit dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di FELDA Bukit Tongkat, selepas menghantar adik mangsa ke Terminal Bas Kluang, yang mahu pulang ke rumahnya di Johor Bahru.

Beliau berkata, anak sulung Marlisa, Sofea Ameera, 7, tidak mengikut ibunya kerana belajar di Sekolah Kebangsaan Ulu Belitong.

"Marlisa dan Mariana baru saja menamatkan syif kerja malam di sebuah kilang elektronik dekat Tenggara, sebelum mereka bersama-sama menghantar adik mereka, Norafidah ke stesen bas," katanya.

Sementara itu, suami Marlisa, Jumadi Sim, 30-an, masih dalam keadaan terkejut enggan ditemu bual dan difahamkan beberapa kali pengsan ketika menunggu di Unit Kecemasan Hospital Kluang.

Incoming search terms:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads