ads

Ahad, 30 September 2012

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng? « ibn_bacoks

Posted: 12 Sep 2012 05:25 PM PDT

GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

Ura-ura peletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato` Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

"Apabila ditanya terhadap isu alocasi kerusi Gelang Patah, Dato' Jui Meng Chua
berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab orang sana "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan".

"Dato' Jui Meng Chua dianggap salah satu calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

"salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenang oleh PR di Malaysia barat.

"Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan mula dari Sabah dan
merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatupadu dan sudah mencapai consensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

Salahuddin Ayub berkata demikian dalam sidang media selepas Menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi PKR Johor Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Misteri Kemayan City <b>Di Johor Bahru</b>

Posted: 15 Sep 2012 03:10 AM PDT

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, Kisah kali ini adalah di kawasan Johor Bahru. Orang Johor Bahru terutama yang di sebelah Tampoi, Skudai, Kulai dan sebagainya tentunya mengenali Kemayan City. Kemayan City adalah sebuah kompleks yang terbengkalai mangsa kegawatan ekonomi tahun 1998. Ia dikenali ramai kerana gahnya semasa pelancarannya dahulu juga jalan Overheadnya yang menjadi tempat U-turn ke Skudai atau Tampoi. Tak taulah status jalan tersebut samada diiktiraf atau tidak tetapi memang jem di situ terutama semasa waktu petang.

Tetapi kini Kemayan City menjadi tempat yang misteri dan dipercayai menjadi port Mat gian. Namun ada juga yang mengatakan Kemayan City berhantu terutama oleh warga Singapura seperti yang diceritakan oleh Ustaz JAIJ, Ustaz Hanafiah Abdul Razak.

JOHOR BAHRU: Mall berpuaka! Itulah gelaran diberi kepada kompleks beli-belah terbengkalai Kemayan City di Tampoiapabila beberapa keluarga rakyat Singapura terjebak membeli-belah di situ sebelum pulang ke negara asal mereka dengan membawa daun kering atau barangan dibeli lenyap begitu saja.

Cerita pelik dan menyeramkan berkaitan aktiviti paranormal di kompleks Kemayan City bukan lagi asing di kalangan masyarakat bandar raya ini, malah misteri alam ghaib di pusat beli-belah terbengkalai lebih 10 tahun lalu itu menjadi buah mulut penduduk Singapura. .

Bagaikan badi kepada warga Singapura, cerita menggerunkan di Kemayan City dikatakan popular kalangan warga republik berkenaan yang mendakwa mengalami peristiwa dianggap susah diterima akal seperti berbelanja dan makan di pusat beli-belah yang sebenarnya tidak pernah beroperasi selepas projek itu terhenti pada 1998.

Kejadian menyeramkan di pusat beli-belah berkenaan pernah dialami sekeluarga rakyat Singapura dari kawasan perumahan di Woodland pada Jun tahun lalu. Semuanya bermula apabila keluarga terbabit dikatakan mengunjungi pusat beli-belah terbengkalai terletak di tepi Jalan Johor Bahru-Air Hitam pada satu malam, ketika mereka dalam perjalanan pulang menghadiri majlis kenduri kahwin saudara di Melaka.

Sebaik tiba di Kilometer 13 Jalan Johor Bahru-Air Hitam menghala pusat bandar raya kira-kira jam 9 malam, keluarga terbabit tertarik ke arah bangunan di sebelah kiri jalan berkenaan yang bergemerlapan dengan lampu aneka warna dan meriah dengan kunjungan orang ramai. Tarikan itu menyebabkan keluarga terbabit membuat keputusan singgah dan mendapati kemeriahan itu adalah majlis pembukaan pusat beli-belah yang diadakan secara besar-besaran. Menyangkakan Kemayan City dipulih dan memulakan operasinya, keluarga berkenaan tidak melepaskan peluang singgah memandangkan malam masih awal.

Selepas berada lebih setengah jam di situ, keluarga berkenaan beredar kerana mempunyai satu lagi destinasi yang perlu singgah sebelum balik ke Singapura. Mereka menuju rumah saudara di Kampung Pasir yang terletak tidak jauh dari pusat beli-belah berkenaan. .

Ketika berada di rumah saudara, seorang ahli keluarga terbabit bercerita mengenai kehebatan majlis pembukaan Kemayan City ketika singgah di situ. Sungguh mengejutkan apabila keluarga malang itu mendapat berita daripada saudara mereka bahawa bangunan yang didakwa beroperasi sebenarnya masih terbengkalai sehingga kini, bahkan semakin usang. .

Pengalaman yang ditempuhi keluarga terbabit diceritakan sendiri mangsa kepada pegawai di Unit Falaq Syarie Jabatan Mufti Johor, Hanafiah Abdul Razak. Menurut Hanafiah, beliau dihampiri mangsa ketika menyampaikan kuliah agama bulanan di kawasan perumahan berkenaan, beberapa hari selepas kejadian menyeramkan itu. "Lelaki itu sering mengikuti kuliah agama saya dan pada satu hari dia bertanyakan kepada saya apakah yang berlaku di Kemayan City kerana ada ahli keluarganya mendakwa berbelanja di pusat beli-belah itu. .

"Namun, semua barangan dibeli itu termasuk pakaian, didapati hilang sebaik mereka tiba di rumah dan keadaan itu menimbulkan gangguan emosi kepada keluarga berkenaan selepas melalui detik dianggap pelik dan menyeramkan itu," katanya. Menurut Hanafiah, beliau turut pernah diajukan soalan yang meminta penjelasan berhubung alam ghaib oleh orang ramai yang mengikuti kuliah agamanya di negara republik itu, terutama berkaitan kejadian aneh di Kemayan City.

"Dari segi pandangan Islam, kejadian dialami segelintir pihak di bangunan terbengkalai itu angkara syaitan yang sentiasa mencari jalan untuk memperdaya dan menyesatkan umat Nabi Adam. "Imam An-Nawawi dalam kitab Al-Adzkar menerangkan beberapa jenis syaitan termasuk bernama Zalanbur berkeliaran di bandar untuk melalai dan melekakan manusia termasuk mendalangi kejadian individu yang pernah tersesat ke bangunan terbengkalai Kemayan City itu" katanya. Katanya, dalam hadis yang diriwayatkan Imam Ahmad ada menerangkan bahawa rumah atau bangunan yang dibiarkan kosong dan kotor untuk satu tempoh lama akan menjadi kediaman syaitan kerana lumrah makhluk yang dilaknat Allah itu menyukai benda kotor dan busuk.

"Namun, umat manusia amat bertuah kerana dikurniakan hadiah yang tidak ternilai oleh Allah iaitu al-Quran mengandungi ayat yang boleh dijadikan pendinding dari diganggu mahkluk halus seperti jin dan syaitan iaitu ayat Kursi" katanya.

Jika anda suka artikel ini, jangan lupa sertakan kami dengan copy salah satu link di bawah ^_^

Kopi link post yang comel ini ^_^

Kalau nak dalam bentuk HTML, kopi saya lak ^_^

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Vios Terbang <b>di Mersing</b> : Mean Shiney

Posted: 24 Jul 2012 09:54 PM PDT

Kalau difikirkan macam mana kereta Toyota Vios nie boleh bertenggek di atas bukit tersebut 'kan?

Tapi inilah kenyataannya apabila seorang pemandu yang dipercayai wanita (berbaju kurung hijau) telah hilang kawalan sehingga kereta tersebut 'memanjat' tembok bukit tersebut.

Menurut sumber kejadian ini berlaku di Felda Nitar Mersing, Johor. Berhati-hati semasa di bulan puasa tambah-tambah lagi nak balik raya nanti.

Sumber : http://www.rileks.my

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 03:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kulaan Niring: Puaka Niring : Misteri Kipmai <b>Masai Johor</b>...

Posted: 02 Sep 2012 05:04 AM PDT

Kipmart Masai, di sinilah dulu terdapat sebuah surau lama yang di katakan 'berpenghuni'
Tahukah korang bahawa setiap surau 'berpenghuni'? Apatah lagi jika surau tersebut dah lama tak digunakan? Maka terjadilah tempat-tempat jin melepak.. Jangan disangka rumah kosong yang dibiarkan lama je 'berpenghuni'.. heh heh..
Surau sepi ini berdekatan dengan pekan Masai.. Surau tu dibuat persinggahan atau pun rumah tumpangan untuk pekerja kontrak MSE pada masa itu sekitar tahun 1980an. Kalau surau tu di guna sekalipun, cuma untuk beberapa kerap sahaja.. Sehinggalah datang seorang ustaz untuk mengajar kuliah di surau berkenaan..
Yang anehnya setiap kali mengikuti kuliahnya pasti apa yang diajar pada hari itu adalah perkara atau masalah yang dihadapi pada hari itu walau pun pengikut kuliahnya tidak menyuarakan apa-apa pertanyaan.. Ustaz itu sepertinya mengetahui masalah mereka..
Ustaz ini amat daif kehidupannya dari segi harta. Semua kenderaan yang digunakan adalah sumbangan dari anak muridnya. Dia tinggal di rumah setingan & mempunyai anak yang ramai.. Berulang alik menaiki motor dari Kota Tinggi ke Masai untuk membuat kuliah agama. Masyallah hebatnya ustaz nih.. Tetapi begitulah rupanya Allah lebih sayang kepadanya... Dia telah kembali ke rahmutullah pada tahun 1990an.
Tahukah di mana lokasi surau itu sekarang? Bangunan surau ini telah pun dirobohkan oleh PBTPG (kini dikenali sebagai Majlis Perbandaran Pasir Gudang) dengan alasan untuk menggantikan surau yang baru.. Tetapi sampai sekarang habuk pun tak ada.. Sekarang ni tapak tersebut telah didirikan sebuah pasaraya KIPMART..! ya KIPMART MASAI..!

Sebelum dirobohkan dulu, ada juga penduduk setempat yang mengatakan bahawa ternampak kelibat orang bersembahyang dikala Maghrib & Isyak.. Lampu terang benderang.. tetapi bila diperiksa pada siang hari, tiada pula kesan bekas tayar kereta, motosikal mahupun basikal.. Lagipun surau berkenaan dah lama tiada bekalan elektrik..! Dari segi cerita ini kita dapat tahu bahawa yang menumpang sembahyang itu adalah jin-jin Islam..

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2012 03:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2012 03:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 03:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kulaan Niring: Puaka Niring : Misteri Kipmai <b>Masai Johor</b>...

Posted: 02 Sep 2012 05:04 AM PDT

Kipmart Masai, di sinilah dulu terdapat sebuah surau lama yang di katakan 'berpenghuni'
Tahukah korang bahawa setiap surau 'berpenghuni'? Apatah lagi jika surau tersebut dah lama tak digunakan? Maka terjadilah tempat-tempat jin melepak.. Jangan disangka rumah kosong yang dibiarkan lama je 'berpenghuni'.. heh heh..
Surau sepi ini berdekatan dengan pekan Masai.. Surau tu dibuat persinggahan atau pun rumah tumpangan untuk pekerja kontrak MSE pada masa itu sekitar tahun 1980an. Kalau surau tu di guna sekalipun, cuma untuk beberapa kerap sahaja.. Sehinggalah datang seorang ustaz untuk mengajar kuliah di surau berkenaan..
Yang anehnya setiap kali mengikuti kuliahnya pasti apa yang diajar pada hari itu adalah perkara atau masalah yang dihadapi pada hari itu walau pun pengikut kuliahnya tidak menyuarakan apa-apa pertanyaan.. Ustaz itu sepertinya mengetahui masalah mereka..
Ustaz ini amat daif kehidupannya dari segi harta. Semua kenderaan yang digunakan adalah sumbangan dari anak muridnya. Dia tinggal di rumah setingan & mempunyai anak yang ramai.. Berulang alik menaiki motor dari Kota Tinggi ke Masai untuk membuat kuliah agama. Masyallah hebatnya ustaz nih.. Tetapi begitulah rupanya Allah lebih sayang kepadanya... Dia telah kembali ke rahmutullah pada tahun 1990an.
Tahukah di mana lokasi surau itu sekarang? Bangunan surau ini telah pun dirobohkan oleh PBTPG (kini dikenali sebagai Majlis Perbandaran Pasir Gudang) dengan alasan untuk menggantikan surau yang baru.. Tetapi sampai sekarang habuk pun tak ada.. Sekarang ni tapak tersebut telah didirikan sebuah pasaraya KIPMART..! ya KIPMART MASAI..!

Sebelum dirobohkan dulu, ada juga penduduk setempat yang mengatakan bahawa ternampak kelibat orang bersembahyang dikala Maghrib & Isyak.. Lampu terang benderang.. tetapi bila diperiksa pada siang hari, tiada pula kesan bekas tayar kereta, motosikal mahupun basikal.. Lagipun surau berkenaan dah lama tiada bekalan elektrik..! Dari segi cerita ini kita dapat tahu bahawa yang menumpang sembahyang itu adalah jin-jin Islam..

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 04:46 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Tembikai 27, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2012 04:46 AM PDT

Nota: Laman web ini diadakan untuk menolong pembeli rumah mencari rumah lelongan awam johor / rumah lelong johor / hartanah lelong oleh bank bank di Malaysia. Semua maklumat disediakan boleh diubahsuai tanpa sebarang notis selanjutnya, sila hubungi kami untuk maklumat terkini.  

By accessing, using or browsing on this Site you agree that you have read,understood and agree to be bound by these Privacy Policy and to comply with all applicable laws, rules and regulations. 

Rumah Lelong Bank Johor
Reviewed by Lelong Bank on July 17 2012
Rating: 4.5

Best viewed using FireFox 3.0+, Internet Explorer 8.0+, Chrome 7.0+, a resolution of 1024 x 768 or higher.

End Lot | Jalan Delima 19, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 01:15 AM PDT

Nota: Laman web ini diadakan untuk menolong pembeli rumah mencari rumah lelongan awam johor / rumah lelong johor / hartanah lelong oleh bank bank di Malaysia. Semua maklumat disediakan boleh diubahsuai tanpa sebarang notis selanjutnya, sila hubungi kami untuk maklumat terkini.  

By accessing, using or browsing on this Site you agree that you have read,understood and agree to be bound by these Privacy Policy and to comply with all applicable laws, rules and regulations. 

Rumah Lelong Bank Johor
Reviewed by Lelong Bank on July 17 2012
Rating: 4.5

Best viewed using FireFox 3.0+, Internet Explorer 8.0+, Chrome 7.0+, a resolution of 1024 x 768 or higher.

(GAMBAR) Kilang terbakar <b>di</b> Taman Megah Ria <b>Masai Johor</b> | Blog <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2012 04:42 AM PDT

Sebuah kilang memproses minyak pelincir kenderaan musnah dalam kebakaran di Taman Perindustrian Kota Puteri, Masai, di Pasir Gudang hari ini.

Kejadian pada pukul 4.19 petang tersebut dipercayai berpunca dari bahagian bawah premis dua tingkat tersebut.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Johor, Hamid Suari berkata, pihaknya terpaksa menggunakan semburan air buih untuk mengawal kebakaran, namun sehingga pukul 8 malam ini, api masih lagi marak.

"Ia kerana bahan yang terdapat dalam kilang itu merupakan minyak pelincir yang likat dan susah untuk dipadamkan apabila terbakar.

"Bomba juga menghadapi masalah tekanan air rendah yang turut menjejaskan operasi memadam," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Hamid menjelaskan, ketika pihak bomba tiba pada pukul 4.30 petang, api sedang marak dan kesemua pekerja kilang berkenaan termasuk pemiliknya, Voon Lin Yau, 62, berjaya menyelamatkan diri.

Tambah beliau, kebakaran itu turut menyebabkan berlaku beberapa letupan kecil.

"Setakat ini, anggaran kemusnahan dan kerugian belum dapat dipastikan," ujarnya.

Beliau menambah, sebanyak enam buah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Johor Bahru, Johor Jaya dan Pasir Gudang bersama 38 anggota terlibat dalam operasi tersebut.




Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2012 01:44 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Gelang Patah</b>, Johor « Adnin Naim&#39;s Blog

Posted: 04 Sep 2012 10:59 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Perjalanan kami bersembilan selama 5 hari dari Kelantan melalui Pahang – Kuala Lumpur – Negeri Sembilan – Melaka dan Johor mengeratkan ukhuwwah kami. Maklumlah apabila sudah memasuki fasa bekerja, kami jarang berbual-bual mengenai hal selain KERJA! KERJA dan KERJA JAJAJAJAJAJA !!!!!

Alhamdulillah dikesempatan ini, kami manfaatkan bersama-sama. Makan bersama, tidur bersama dan bermusafir bersama-sama membuatkan kita lebih mengenali teman yang selalu disamping kita. Pelbagai ragam, karenah dan banyak cerita lucu yang kami kongsi. Bahkan sehingga ke hari ini (hari kedua selepas pulang), kami hanya berkesempatan berkongsi satu cerita, satu hari kerna terlalu banyak plot yang berlaku terutama kisah "Yasmin masuk bilik bedah". MasyaAllah, tak pernah kami semua bergelak ketawa sebegitu, maklumlah di hari-hari biasa, kerut di kening mengalahkan Ziana Zain!

***

Saya sudah lama tidak ke Johor. Kali terakhir saya ke Johor kerana mengikuti Misi Banjir di Johor pada tahun 2007. Sebelum tu, saya ke sana bersama projek Anjung Selatan di Skudai, UTM bersama teman-teman MSK termasuklah Izzah Hayati dan Hurhull Aein pada tahun 2004. Lapan tahun sebelum itu, saya ke Johor menemani Allahyarham Che Su bekerja sebagai kerani sekolah menengah di Gelang Patah (saya lupa nama sekolah tu) pada musim cuti sekolah. Maklumlah sekolah cuti, kerani sekolah lah yang paling setia menjaga sekolah selain pak guard.

Banyak kenangan saya bersama arwah berkumpul selama sepanjang cuti sekolah akhir tahun 1996. Banyak pengalaman  pertama saya lalui di sana:

Teman-teman selalu bertanya, siapakah dalam keluarga saya yang mempunyai persamaan seperti saya? Mereka takkan dapat melihatnya lagi sehingga dikumpulkan semula di Syurga Allah nanti. Arwah meninggal dunia pada hari Wukuf di Arafah 9 Zulhijjah 1420H bersamaan 15 Mac 2000, beberapa minggu sebelum keputusan SPM saya diumumkan. Terima kasih Che Su kerna mengenalkan banyak pengalaman yang berharga walaupun tak sempat melihat saya masuk Universiti. Semoga roh arwah dicucuri rahmat. Ameen. Al Fatihah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cafe Awana Restoran Kopitiam, <b>Gelang Patah</b>, Nusajaya « Makan <b>...</b>

Posted: 11 Jun 2012 04:59 PM PDT

Cafe Awana kat pekan Gelang Patah, Johor Bahru ni adalah satu-satunya cafe ala-ala kopitiam Melayu yang terdapat di sini. Sebelum kita tengok keunikan Cafe Awana mari kita selami dulu latarbelakang Gelang Patah ni dulu ye…

cafe-awana-gelang-patahGelang Patah ni sebenarnya terletak sebelah je dengan Nusajaya yakni Nusajaya yang mengandungi Kota Iskandar- pusat pentadbiran baru Kerajaan Negeri Johor -JSNAC. Nusajaya nilah juga yang terdapat Bandar Medini yang juga menempatkan Legoland Malaysia. Legoland Malaysia kini sedang dalam pembinaan dan akan dibuka pada bulan September nanti.

Malangnya Gelang Patah ni tak dibangunkan seiring dengan pembangunan mega yang dijalankan di sebelahnya iaitu Nusajaya. Kalau kita pergi ke Gelang Patah ni macam pekan koboi je (cowboy town kalau yang kat Air Keroh tu best juge..) Suasana sekitarnya juga amat biasa-biasa jer , landskapnya juga biasa-biasa je..kemudahan pejalan kaki dahlah amat menyedihkan , tak mesra pejalan kaki (disable) dan tak mesra OKU.

Wakil Rakyatnya iaitu ADUN Bahagian Nusajaya digesa agar bangunkan lah pekan Gelang Patah supaya jgn jadi pekan koboi sedangkan Legoland Malaysia akan dibuka kepada pelancong dari seluruh dunia pada bulan September 2012 ni. Banyak perkara boleh dibuat oleh ADUN Nusajaya ni  antaranya:

1.Yang paling utama-bangunkan Food Court Berpusat supaya nasib gerai-gerai anak bangsa yang bertaburan dan keadaan gerai-gerai usang yang menyedihkan tu dinaikkan taraf sekurang-kurangnya macam Food Court yang diuruskan oleh Projek Lebuhraya Utara-Selatan ( PLUS Berhad ). Harap jangan lah jadikan peniaga anak-anak bangsa kita tu sebagai  peniaga-peniaga kelas bawahan yang tercicir dari pembangunan mega projek 1Malaysia. Jangan biarkan mereka dipandang dan diperlekehkan sebagai peniaga-peniaga kelas bawahan ataupun peniaga-peniaga gerai yang hanya layak berniaga di sudut-sudut jalan, sudut-sudut padang kawasan lapang atau peniaga-peniaga nasi lemak  tepian jalan yang sungguh menyedihkan  .

2. Yang Kedua -Suasana persekitaran pekan koboi Gelang Patah – upgradekan lah pekan tu , bina walkway yang mesra pejalan kaki dan OKU macam kat Melaka ke Singapore, YAB ADUN Nusajaya boleh pergi ke Singapore kalau nak dapatkan idea, bukannya jauh pun 40 minit naik SUV Mewah, Besar dan Laju tu dah sampai Orchard Road – Singapore dengan melalui Second Link Bridge ke Tuas Singapore. Tanam lah pokok-pokok dan pokok-pokok renek yang cantik-cantik. Kalau pelancong-pelancong dari Jepun, Taiwan , China, Singapore datang singgah ke Gelang Patah tak de la malu dengan suasana koboi pekan Gelang Patah sekarang ni. Apalagi la kalo pelancong dari Jerman, Nederland, Spain, USA, Uk datang lagi la malu

3. Yang Ketiga- pelancong asing Eropah dan Asia yang maju suka berjalan kaki, jadi jadikan pejalan kaki tu lebar dan boleh disampaikan ke seluruh pekan koboi Gelang Patah tu, jadi rangkaian pejalan kaki (pedestrian walkways network) perlulah dirangkaikan dengan pokok-pokok yang redup dan dihiasi dengan pokok-pokok renek yang cantik mata memandang. Harap YB ADUN Nusajaya dapat ambil perhatian terhadap perkara ni. Takkanlah sampai Perdana Menteri Najib Tun Abd Razak pun nak settle isu-isu macam ni. Kalau Tun Mahathir tengok ni dan dia jadi PM lagi sekarang ni mesti dah kena tegur.

4.Yang Kempat-kebersihan pekan koboi ni mohon YAB Adun Nusajaya ambil perhatian, rumah kedai-kedai yang atasnya didiami oleh pekerja-pekerja asing Bangla, Nepal dan Vietnam ni memang agak kotor, diorang buang sampah sesuka hati jer dari atas tempat tinggal diorang ni, Astagfirullah bersepah dengan sampah kat bawah-bawah rumah-rumah  kedai ni.

Kalau kita tengok seakan-akan pekan ni dianak-tirikan oleh Kerajaan Negeri Johor sedangkan Legoland Malaysia, Medini Nusajaya, Indoor Theme Park di Puteri Harbour dan Kota Iskandar yang bertaraf kota Metropolitan Antarabangsa cuma 5 minit jer naik kereta. Lebih kurang macam pekan koboi Kajang dengan Putrajaya.

Dalam Kota Iskandar pula terdapat Puteri Harbour  ala-ala Mediterranean yang menempatkan pelabuhan kapal-kapal layar yang akan menerima kedatangan kapal-kapal layar dari seluruh dunia.

Banyak nak diceritakan pasal nasib malang Gelang Patah yang sedihnya ketinggalan dari segi pembangunan fizikalnya yang tersepit antara pembangunan Metropolitan disekelilingnya.

cafe-awana-gelang-patah2Walaupun begitu Cafe Awana ni dapat meredakan sedikit kepedihan suasana terbiar bandar Gelang Patah ni. Paling membanggakan restoran ni berjaya dapatkan kebersihan Taraf A dari Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah.

Klik untuk Zoom

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Lebih 3,000 bantah Rapid <b>di Pengerang</b>

Posted: 29 Sep 2012 08:27 PM PDT


Perhimpunan kumpulan peserta Himpunan Hijau Lestari Pengerang di Johor yang dirancang bagi membantah projek petrokimia Rapid dijadual bermula sekitar jam 10 pagi.


pengerang himpunan hijau 300912 start marching 05Penduduk di perkampungan nelayan itu, diketuai satu gabungan NGO, mendakwa mereka tidak dirunding dan bimbang projek besar bernilai RM60 bilion itu akan menjejaskan alam sekitar, kesihatan dan punca ekonomi mereka.

Mereka akan berkumpul di dua lokasi – sejauh kira-kira satu kilometer dari tempat perhimpunan, sebelum berarak ke Dataran Sungai Rengit di Pengerang.

Kumpulan peserta perhimpunan itu akan membawa maskot udang besar sebagai lambang hasil pengeluaran utama kawasan itu.

LAPORAN LANGSUNG

pengerang himpunan hijau 300912 start marching 0710.45am: Jumlah peserta perhimpunan meningkat kepada 3,000 orang.
Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Mazlan Aliman menyenaraikan sebab mengapa Pengerang dipilih untuk projek Rapid, yang disambut dengan laungan "boo" dari peserta perhimpunan.

10.15am: Wakil dari pelbagai NGO diberi peluang untuk berucap, seorang demi seorang.

Para jurugambar mengadu tidak cukup masa untuk merakam gambar.

10am: Himpunan Hijau Lestari Pengerang dimulakan dengan bacaan doa.
Sementara itu, seorang wartawan
Citizen Journalist Malaysiakini mendakwa  keretanya disimbah asid pagi ini.

"Saya tidak tahu mengapa saya jadi sasaran," katanya.

Beliau berada di Pengerang sejak jam 3 pagi semalam bersama beberapa orang untuk merakam satu video mengenai serangan sama ke atas kereta Lim Hwee Seng - seorang bekas guru dan penduduk lama kawasan itu.

Kejadian itu dipercayai berlaku di kediaman Lim yang terletak kira-kira lima minit perjalanan daripada lokasi perhimpunan.

pengerang himpunan hijau 300912 start marching 049.55am: Seramai kira-kira 1,500 orang mula berarak dari Tokong Bao An ke lokasi perhimpunan yang terletak sejauh kira-kira 1km.

Mereka melaungkan slogan "Hidup rakyat", "Tolak Rapid", "Tolak BN" ketika beregerak ke arah Dataran Sungai Rengot di Pengerang.

Kebanyakan daripadanya merupakan penyokong pembangkang dari seluruh negara. Seramai kira-kira 40 anggota unit amal PAS membantu mengawal trafik dan keselamatan.

9.30am: Peserta di Tokong Bao An meningkat kepada kira-kira 500 orang.

Kumpulan peserta itu membawa kain rentang dengan slogan bantahan ke atas projek penapisan minnyak dan ramai yang mengambil peluang untuk merakam gambar.

Salah satu kumpulan dari Pagoh melaungkan "Turun Muhyiddin" dalam bahasa Cina - yang merujuk kepada Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Salah satu kumpulan lagi dari Segamat melaungkan: "Kami sokonga Pengerang".

pengerang himpunan hijau 300912 supporter 039.05am: Penganjur meminta peserta berusia bawah 15 tahun meninggalkan lokasi sebelum perhimpunan bermula jam 10 pagi, selari dengan Akta Perhimpunan Aman 2012.

Pengumuman melalui sistem siar raya itu juga meminta individu yang bertopeng supaya menanggalkannya.

8.45am: Jumlah peserta di Dataran Sungai Rengit meningkat kepada kira-kira 300 – kebanyakan daripada mereka berteduh di bawah rimbunan pokok atau di bawah bumbung kedai.

7.50am: Lebih 120 orang diketuai CEO Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor Tang Ah Chai tiba dengan tiga bas dan menyertai kumpulan Jawatankuasa Haramkan Sianida Bukit Koman yang menaiki satu bas lain.

pengerang himpunan hijau 300912 supporter 05Pengerusi Jawatankuasa Haramkan Sianida Bukit Koman Wong Him Hoong memberitahu Malaysiakini bahawa pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan menahan sebuah bas daripada memasuki lebuhraya dalam perjalanan ke Pengerang.

"Ini memaksa kami menggunakan jalan lama ke Pengerang," kata Wong.

Menurut ketua pergerakan pemumuda sosialis DAP Tan Hong Pin, polis membuat sekatan di plaza tol Ulu Tiram di Lebuhraya Desaru.

~ Malaysiakini

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Hari-Hari Mau: Pagi itu <b>di segamat</b>

Posted: 26 Sep 2012 04:58 PM PDT

Malam sebelum tido semua dah pesan-pesan bangun awal sebab kena keluar awal sebab nak pegi sarapan dulu sebelum pegi masjid. Nikahnya kul 10 pagi. Dalam mesyuarat wasap ritu pun dah diskas pasal kena bangun awal.

Malam tu jugak nisa dengan anoi menangis tak henti-henti. Anoi memang dah tahu dah. Kalau tido bukan dekat rumah atau dengan kata lain tempat yang dia rasa asing memang dia akan menangis sebelum tido paling kejap pun sejam. Phewwwwwwww.

Malam tu jugak nak di jadikan cerita nisa mengigau berjalan turun dari kerusi lalu terhantuk kat bucu meja. lalu menangis dengan kuat sekali.

Boleh bayangkan keadaan itu?

Bergegar banglo mewah tu HAHAHA. So kitorang pun sebab rasa kesian orang lain tak boleh tido. Terus masuk dalam kereta. Tidokan budak2 dalam kereta dulu. Pasangkan ekon semua. Bila dah ok sikit baru masuk rumah semula. Bila la anoi nak besar ni hehe :p

Badang bangun terpaling awal. 5 lebih kot. Pastu berkicau sebelah telinga saya suh bangun siap hehehe. Saya pulak lepas tu jadi speaker pecah la gerak yang lain-lain bangun. Pakej dengan membebel sekali dengan anak-anak buah secara tak pasal-pasal HAHAHA. Nasib la uolsss.

"bangun... korang tu kalau bersiap cepat takpe jugak, mandi pun dah berejam... bla bla"

HAHAHA... nasib...

Sementara tunggu yang lain siap. Ini kan hobi keluarga saya hikhik. Snap gambar disini sana. Pastu update instagram kennnnnnn. Ini kaklong ika, anak buah sulung saya. Dah belajar kolej dah uols. Besar dah kan. Cantik pulak tu.


Cubaan buat muka kurus :p


Kaklang dengan anak bujang dia, ajoi.

Kitorang lepak makan al mashur. Kitorang kan ramai. Satu kedai makan tu keluarga noh je.

Pasangan romantik abad ini. Balang dan kaklang

Seorang order sama, teh tarik dengan roti canai. Nasib sedap dan servis cepat. Bagusssssss

geng anak dara dengan warden dia hujung sekali HAHA



uteh ni boleh di katakan geng saya dari kecik. semorang adik beradik la tahu macam mana rapat saya dengan dia. selalu kongsi cerita dengan dia macam-macam. tentang perasaan, tentang tak puas hati. Eh macam2 sangat la. tetiba dia kawen kan. rasa lain macam plak dia nak kawen kan. selalu rasa dia kecik lagi :p

sambung lagi nanti

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

TAK TAHU NAK KOMEN APA? TAKPE... LIKE AJE PUN BOLEH 

Follow Me @ www.twitter.com/viruspadu
www.facebook.com/viruspadu

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng? « ibn_bacoks

Posted: 12 Sep 2012 05:25 PM PDT

GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

Ura-ura peletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato` Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

"Apabila ditanya terhadap isu alocasi kerusi Gelang Patah, Dato' Jui Meng Chua
berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab orang sana "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan".

"Dato' Jui Meng Chua dianggap salah satu calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

"salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenang oleh PR di Malaysia barat.

"Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan mula dari Sabah dan
merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatupadu dan sudah mencapai consensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

Salahuddin Ayub berkata demikian dalam sidang media selepas Menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi PKR Johor Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Full of Thoughts: <b>Desaru</b> Yg Mendamaikan [151111]

Posted: 20 Sep 2012 09:08 AM PDT

Sedikit perkongsian percutian sambil bekerja di Desaru, Johor pada tahun 2011. Desaru sebuah tempat yang indah tapi kurang sambutan rakyat Malaysia memandangkan lokasinya yang terletak berhampiran Kota Tinggi. Kalau tak silap bersebelahan dengan Tg Pelepas berhampiran Singapura.  Disebabkan itu ramai tetamunya datang dari Singapura pada hujung minggu
Kami bermalam di Desaru Damai Resort. Dari luar resort ini seakan-akan bangunan asrama sekolah. Sebenarnya bayaran untuk kebanyakkan resort agak mahal sekitar ini kerana mungkin kurang kehadiran tetamu. Namun kami terpaksa menetap di Damai Resort kerana tiada resort yang lain semurah ini. Kemudahan resort agak kurang memberangsangkan ditambah lagi dengan persiapan makan pagi yang kurang baik. Bayangkan anda disediakan dengan bekas air plastik yang berfungsi sebagai gelas. Itu tidak termasuk lagi makanan bihun yang tiada daging dan hanya penuh taugeh. Mohon maaf kalau keberatan untuk membaca tapi inilah realitinya.
Kehidupan malamnya agak mati memandangkan tiada tetamu pada hari bekerja. Sudah untuk mendapatkan masakan malam kerana tidak banyak kedai yang buka. Kami pada mulanya membayangkan Desaru seperti Batu Feringghi yang penuh kedai-kedai malam yang hidup tetapi sebaliknya. Kepada mereka yang berminat untuk hadir ke sini kami cadangkan anda datang untuk berbengkel kerana suasana menyamankan tapi kalau ingin datang untuk percutian mungkin perlu difikirkan dua kali.
 [Pemandangan atas Desaru Damai Resort]
[Esok nak berceramah Undang-Undang Juvana] 
[Teman setia yang tak putus2 untuk memberikan sokongan] 
 [Pantai yang cantik tapi ada amaran untuk mandi manda suka hati]
 [Suasana yang mengasyikkan]
 [Ala2 padang pasir skit]

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Suara Simpang Kiri: TAMAN NEGARA JOHOR-PULAU <b>KUKUP</b>

Posted: 29 Sep 2012 12:09 PM PDT

Minggu lepas ana menerima SMSlah daripada sahabat ana, Sheikh Imam Mursalin, imam Mesjid bandar Pontian, menjemput ana ke majlis kenduri keberangkatan beliau ke Tanah Suci Mekah. Ana pun fikir-fikirlah, nak pergi, tidak, nak pergi,tidak. Ana pun buat keputusan....pergilah.Tuan imam sudah tiga kali datang ke rumah ana,tak patutlah tak pergi, lagi pun ana tak pernah pergi ke rumahnya. Sebagai sahabat yang baik, jangan menghampakan jemputannya....    
Aku tunjukkan peta di atas ni, supaya kalian tahu, bahawa Pulau Kukup itu berbeza dengan pekan Kukup. Jarak antara Pontian ke Kukup ialah 21.4 km. 
 TShirt Kukup...antara yang dijual dipekan Kukup...ole-ole untuk saudara-mara dan sahabat anda.
Dari jeti Kukup ke Pulau Kukup kita naik bot besar. Tambang untuk dewasa RM 5, Kanak-kanak RM2.50.Baby freelah. Tu anak aku 2 tahun tak kena tambanglah.
 Tiba di jeti Pulau Kukup...tauke bot bagi no hpdia....nanti kalau mau balik,call wa cepat ma...Lu jalan-jalan sini 2 jam,3 jam ok...OK Bossss....
 Untuk masuk ke Pulau Kukup ini pula ada kauter Taman  Negara Johor. Bayaran masuk dewasa RM 5.00 kanak-kanak 3.00...oklah tu, tak mahal...duit ni untuk kerajaan...
 Matsomherbs, memang suka yang hijau-hijau. Apabila jumpa suasana hijau, hati pun gumbira sangatlah.
ILI-96 Salah seorang anak yang akan mewarisi dunia kebloggeran aku
JAMBATAN GANTUNG PULAU KUKUP 
Yang besar-besar pucat lesi lalu jambatan gantung ni, tapi Aliff Iskandar tak rasa apa-apa pun
 Tengok tu dua beranak menggeletar lutut......gekgekgek 
 Nampak Arina dah mula berani, Puan Hamidahnya macam gayat aje!
 Ili macam stedy, berlakon berani kut?

 Sesiapa yang suka menggedik, tempat ni sesuai untuk berfotografi dengan pakaian baru



 MENARA PEMERHATI PULAU KUKUP
Aku sangat teruja dengan kehijauan di Pulau Kukup ini....dan terasa masa beredar bagitu cepat...

 Arina dah mula berani di tempat tinggi...
 Sesi naik bot, tambang bot untuk menelusuri sungai di Pulau Kukup ni RM 3.00 seorang...
 Yang bawa bot ini bernama abang Zainal.
 Yaaaa hi he hoooooooooo....lupakan syilibus sekolah kejap
 Penerangan tentang jenis-jenis ikan di Kelong.....

Antara hidangan di rumah Tuan Imam Mursalin 

 Pukul 4.00 petang barulah ke Pontian, jumpa Imam Mursalin, walaupun ramai tetamu, imam Mursalin tetap melayan kami dengan begitu mesra....Pak Imam kita ni seorang yang sangat peramah. Aku cuma mintak satu, sampai Mekah nanti doakan aku supaya aku akan segera menyusulnya ke sana.   

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 09:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jul 2012 09:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Laman Rasmi: TIGA PROGRAM DATO&#39; FAUZI <b>DI</b> ROMPIN DAN <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2012 10:08 AM PDT

Pengerusi MPN KEADILAN Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman telah menghadiri tiga program bersama rakyat di sekitar Rompin dan Endau pada 06 Jul 2012 baru-baru ini.  
Program pertama beliau adalah menghadiri jamuan makan malam bersama masyarakat Cina sekitar Rompin di sebuah restoren Cina berhampiran Pekan Rompin.  Turut menjadi tetamu adalah YB Tian Chua (MP Batu) dan YB Zuraidah (MP Ampang) bersama pimpinan DAP dan PAS kawasan Rompin.  Hadir bersama juga adalah Ketua Cabang KEADILAN Rompin, Sdr Rabidin (Wak Rabidin).
Sambutan masyarakat Cina amat memuaskan dan ini merupakan satu sejarah di Rompin di mana satu majlis makan malam diadakan bersama dengan dihadiri oleh berbagai kaum termasuk kaum Orang Asal di Rompin.  Dato' Fauzi, YB Tian Chua, YB Zuraidah dan pemimpin PAS turut berucap ringkas pada jamuan makan malam tersebut.  Dato' Fauzi berjaya menarik perhatian kaum Cina apabila beliau berucap di dalam bahasa Mandarin dan mendapat tepukan gemuruh dari mereka yang hadir.
Selepas jamuan makan malam, Dato' Fauzi bergegas ke Markas PAS Tanjung Endau pula untuk berceramah.  Turut berceramah di sana juga adalah YB Zuraidah dan YB Tian Chua.  Kehadiran orang ramai di Tanjung Endau iaitu satu kawasan kubu kuat Umno di Johor itu boleh dibanggakan.  Dato' Fauzi banyak mengimbas kembali sejarah perjuangan pemimpin Umno dahulu yang sanggup berkorban harta mereka demi memperjuangkan nasib rakyat.  Pemimpin Umno mula mengira harta benda dan kepentingan diri serta keluarga dan kroni masing-masing bermula di zaman Tun Mahathir hinggalah sekarang.
Walaupun agak kelewatan untuk Dato' Fauzi berceramah di Dataran Rompin selepas itu, beliau tetap hadir ke sana untuk menemui masyarakat setempat yang ramai hadir di situ.  Di Dataran Rompin, YB Tian Chua dan YB Zuraidah juga berkesempatan berucap sebelum ketibaan Dato' Fauzi.  Di kesempatan itu, beliau mengambil masa yang agak panjang untuk berbual mesra bersama masyarakat dan pimpinan setempat di sebuah kedai makan berhampiran Dataran Rompin. 
Keseluruhannya, program yang diadakan di Rompin dan Endau amat berjaya di mana semua program yang diadakan mendapat sambutan yang baik.  Satu petanda bahawa Rompin bukan lagi kawasan selamat buat Umno/Bn.  Melihat kepada sambutan rakyat setempat di Endau pula, memang benarlah seperti yang didakwa, Johor juga kini terancam dengan kemaraan Pakatan Rakyat.  InsyaAllah, Pahang dan Johor bukan negeri yang didakwa oleh Daim Zainuddin sebagai di antara negeri yang kekal di bawah Umno/Bn.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved