Rabu, 19 September 2012

01 di muar - Google Blog Search

01 di muar - Google Blog Search


Cerita Sebelum Raya <b>di Muar</b> Part2 - Ini Blog <b>...</b>

Posted: 27 Aug 2012 09:43 PM PDT

Sambungan cerita sebelum raya.. Masih di Muar, Johor.
Pagi tu pas bangun tido (kul 10 pagi baru bangun..hehehe..Mak mertua i sporting, x kisah pun), siapkan baju anak2 lepas mandi.. Ayah gi keluar ngan mak mertua sbb nak belikan baju raya tuk emak. Malas nak ikut sekali sbb cam keletihan lagi. Padahal bukan saya yang drive tp keletihan over ko.. So anak2 main ngan sepupu2 (anak adik ipar). Ada 4 orang, sorang tua setahun dari kakak,yg kedua sebaya kembar, yg ke3 sebaya Pqa, dan ni baru lahir.. Dalam hari lagi ni..So mengelek baby jer la pagi tu sementara tunggu ayah balik nak keluar lagi.. Sajer nak gi jalan kat muar tengok2 kalo ada baju2 nak yang berkenan. Seluar jeans bebudak ni lom cari lagi, sbb saya nak padankan ngan baju biru yang beli kat kedai hentian kajang. Nak cari tudung tuk baju hijau mama lagi..Nak cari kot2 ada kasut yg best2 ker tuk mama..So pas balik jenjalan tu singgah bazar kat parit jawa, bli la pape yg menarik.. X byk pilihan pun..Sbb  kat umah mak dah masak soto.. So beli just wat tambah2 jer.. Pastu ssampai mane ntah nampak ada bazar lagi, ayah singgah jap beli cucur udang dan tambahan kuih muih lagi..Ye la...Semua adik beradik ayah ada kat umah tu, campur budak2 lagi.. Mestilah meriah makan kang..So kalo tak cukup kesian la kang..Sampai umah dalam kul 6 lebih.. Siapkan apa yang patut tuk berbuka.. Saya tak nolong pun, sibuk gelek baby Eya jor. Nolong makan jer.. Aci tak?Sebab kalo kat kampung tu ayah rajin tolong kat dapur.. Dia tak pernah la suh saya buat2 tu ker buat ni, terpulang kalo saya rasa nak buat, saya buatlah.. Sebabnya baru nak tolong basuh pinggan kang baby Eya dah wek2 wek..nak susu.. Kalo dia tido saya tolong la wat pape.. Idaklah nampak sgt menantu pemalas (walaupun mmg hakikatnya..hehehe)...Lepas siap berbuka relax2 skit.. Dalam kul 10 mlm plak kami nak gerak balik ke Tanjong Karang pula.. Sebab tahun ni raya pertama kat sana.. Tanjong Karang, tunggu kepulangan kami anak beranak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads