Selasa, 25 Disember 2012

01 di desaru - Google Blog Search

01 di desaru - Google Blog Search


*: CUTI-CUTI <b>DI</b> LOTUS <b>DESARU</b> BEACH RESORT (21-22/12/12)

Posted: 24 Dec 2012 07:26 AM PST


Sepanjang cuti sekolah, ni lah baru aku ada berkesampatan untuk bawa anak-anak pulang ke kampong belah keluarga aku… dalam bulan ni kan banyak sangat aktiviti aku tu yang terbatas pergerakan. Kesihan juga pada anak2 yang sering kali bertanyakan tentang kampongnya…rindu pada sepupu & saudara di kampong agaknya….,

Aku 4 beranak sampai di kampong pada jam 9 malam hari Khamis…dah lama x balik sendiri, my habby x dapat balik sama sbb ada kerja. Sebenarnya x de lah lama sangat x jumpa dia orang lebih kurang 1 bln setangah je…ialah bila keluarga kepala memang best, sempoi, fun ….. sehari x jumpapun pasti terasa rindunya…

Pagi tu bila dah jumpa lain pulaklah jadinya … Apa lagi…tengah hari pedezupppp…go to Lotus Desaru….hehehe bercuti lagi aku …..


 

Kita orang check in jam 2.30 petang…sampai saja apa lagi…..anak2 dan sepupu2nya x sabar2… terus gedebusss… terjun dalam kolam…bukan sebab jakun x pernah mandi kolam renang…tapi happy sangat sebab dapat bercuti lagi bersama saudaranya…

 

 

 

Yang bestnya tengok gelagat ci cilik yang comel tu….wahhhh happy…. seronok sangat..dan yang mengembirakan, aku dapat lihat terpancarnya keriangan di wajah anak2ku….

 

 

Ada lagi yang best & melucukan hati aku….petang tu selesai je mandi aku 3 beranak naik ke bilik, dengan confident dan yakinnya aku tekan bell sambil mata melilau keadaan sekeliling…..bila pintu di buka…….seorang lelaki bersama anaknya terpacul di muka pintu sambil terpinga2 memandang aku yang basah kuyup mendokung si baby …… alamak…minta maaf ye….saya salah bilik…hehehe …malunya…. (Kawasan Resort ni memang besar, banyak blok sama je... klau x ingat no bilik memang tersalah... jangan jadi macam aku ye)


Tempat sarapannya x de lah jauh mana, boleh sangat berjalan kaki….tapi kerana mengada2 nak naik bas yang memang telah disediakan…erm layannnn….
 

Bermacam2 menu ada tersedia pilih je nak yang mana satu…cuba tengok ci baby tu…bukannya makan …habis dibuat main ….bersepah2…suka hatilah nak..

 

Oleh keran kita orang pergi ni musim tengkujuh, maka tak boleh mandi laut…ombak lautnya kurus semangat….takut tengok….sebab tu lah Bendera Merah naik….amaran laut bergelora yang memang susuh nak reda….apakan daya…aku cuma mampu tengok je lah laut yang terbentang luas….cantik, indah sungguh ciptaan Allah….

Kalau kau orang nak bercuti dan santai2…aku rasa tempat ni memang sesuai untuk bercuti bersama family…bukan setakat taman temanya yang menarik, kemudahan hotel dan bilik tersedia lengkap…di samping itu tempatnya memang strategic untuk beristirehat dan bersantai2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads