Sabtu, 8 Disember 2012

01 di mersing - Google Blog Search

01 di mersing - Google Blog Search


UMNO MERSING SUDAH GAGAL MEMBELA MELAYU <b>DI MERSING</b>

Posted: 05 Dec 2012 12:50 AM PST

Dalam lawatan ke Mersing juga PAR permas sempat menziarahi seorang wanita yang kesempitan hidupnya.Par permas bersama PAR Endau menziarahi Puan Marsiah bte Ramli 44 tahun dan menyumbangkan sedikit keperluan asas untuk beliau sekeluarga.

Menurut katanya rumah beliau tiada bekalan elekterik sudah hampir 17 tahun kerana tidak mampu.suami beliau berkerja kampung mengambil upah kadangkala tidak berkerja kerana tiada kerja yang nak dilakukan.Mempunyai 3 orang anak lelaki,2 daripadanya sudah berhenti kerana tidak mampu nak menyekolahkan mereka dan hanya tinggal yang bongsu masih beresekolah dalam darjah 6.

Katanya lagi mereka sekeluarga kadang-kadang tidak menjamah nasi dan lauk kerana tidak mempunyai wang untuk membeli makanan.

Atas perihatinan PAR Endau melalui penyelianya Ust Azam Razak akan berusaha untuk  membantu keluarga beliau dan cuba sedaya upaya untuk membantu semampunya.

Inilah realiti Negeri yang diperintah oleh UMNO....siapa kata negeri yang diperintah oleh UMNO tiada orang miskin....siapa kata negeri diperintah oleh UMNO rakyatnya terbela,silap!!!!...lagi Malang sekiranya WAKIL RAKYATnya BERTARAF MENTERI tidak mampu untuk membantu!!!!

Ayat yang padan disebut ... disitu UMNO memerintah,disitulah melayu merempat....

abusiraj almuner
setiausaha PAR permas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads