ads

Isnin, 26 Mac 2012

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Angkatan Muda Keadilan <b>Gelang Patah</b>, Johor Darulta&#39;zim <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2012 11:52 PM PDT


 Penyokong Tegar Keadilan
(Uncle Balah & Uncle Tiong)
 AJK Ranting Taman Damai Jaya
(Yusree cukup berpuas hati......)
 AMK Pasir Gudang turut hadir....

 Vany (DAP Taman Nesa) bersama suami tidak sabar menanti air
yang sedang disiapkan oleh Naib Ketua Cabang, Sdr. Azman Idris

Tenaga Utama Majlis BBQ Arif (Pen. Ketua Penerangan), Helmi (Bekas Ketua Penerangan Umno Taman Damai Jaya) dan Zainalhelmi (Naib Ketua AMK Gelang Patah)... Di bahagian belakang kelihatan Ketua AMK Johor Bahru turut hadir memeriahkan majlis.....

Kerjasama Adik dan Abang..... 
Ketua AMK Johor, Sdr. Nazri sedang menyampaikan ucapan alu-aluan.... 
Pelbagai juadah disediakan..... Artis jemputan sedang makan sebelum beraksi... 
Sdr. Syahril sedang menghiburkan tetamu dengan petikan gitarnya.... 

Timbalan Ketua AMK Cabang, Sdr. Ramly Ahmad antara penyumbang pada majlis BBQ bersama 
Chef Helmi Jenglord..... peace yooooooo

Gambar yang bisa membuat Umno Gelang Patah mengigil........

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Crime: Pembunuhan <b>di Johor Bahru</b> | The Blog by Fyzal

Posted: 11 Jan 2012 11:09 PM PST

Keselamatan bukan perkara yang boleh dipandang remeh. Walau kita berada dalam rumah sendiri tidak bererti kita tidak perlu pedulikan keselamatan kita dan keluarga sebab dalam rumah sendiri pun bahaya boleh mendatang. Lebih lebih lagi jika pintu dan tingkap tidak dipastikan betul-betul berkunci, bila-bila sahaja orang tidak dikenali dan tidak diingini boleh masuk ke dalam rumah.

JOHOR BAHRU: Seorang pengendali mesin meraung sejurus terjumpa mayat anak perempuan tunggalnya yang mati disembelih dalam rumah mereka diTaman Kempas di sini, semalam.

Kejadian menimpa pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kempas yang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), C Sivaranjini, 18, itu disedari bapanya sejurus tiba di rumah mereka dekat Jalan Dataran 4/5 Taman Kempas, jam 10 pagi.

... Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, siasatan awal percaya suspek memasuki pintu dapur rumah itu.

Sumber: Berita Harian


01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


mi1: Orang Asli fail semakan pengusiran mereka <b>di Mersing</b>

Posted: 24 Mar 2012 08:17 PM PDT

Pentadbir Tanah Daerah Mersing menggunakan Seksyen 425 Kanun Tanah Negara bagi mengusir orang Ali Peta kerana mendakwa tanah mereka bertindih dengan Taman Negara Endau Rompin.

PETALING JAYA: Seramai 99 orang Asli Peta, Ulu Endau Johor memfailkan permohonan semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi Johor Bahru terhadap keputusan Pentadbir Tanah Daerah Mersing yang memerintahkan mereka keluar dari penempatan mereka.

Pentadbir Tanah Daerah Mersing menggunakan Seksyen 425 Kanun Tanah Negara bagi mengusir orang Ali Peta kerana mendakwa tanah mereka bertindih dengan Taman Negara Endau Rompin.

Satu notis perintah bertarikh 17 Januari dikeluarkan untuk mengarahkan orang Aski berkenaan keluar dari tanah mereka.

Menurut peguam, Yogeswaran Subramaniam, orang Asli mahu keputusan tersebut dikaji semuala dan dibatalkan.

"Mereka juga mahu tanah seluas 10, 000 ekar yang diduduki orang Asli itu diisytiharkan sebagai milik mereka," katanya.

Permohonan semakan kehakiman itu dibuat oleh Sangka bin Chuka, seorang batin Kampung Peta dan Nasir bin Kantan.

Perjalanan 5 jam

Selain Yogeswaran, mereka juga diwakili oleh peguam M. Rajkumar dan K Mohan dari Tetuan Law, Raj and Teh.

Dalam satu kenyataan, Sangka dan Nasir berkata, semua penduduk Orang Asli Kampung Peta memandang berat tentang perkara ini.

"Seramai 51 orang Asli Kampung Peta dan juga perkampungan yang berhampiran mengharungi perjalanan selama lima jam dari pedalaman hulu Sungai Endau ke Johor Bahru semata-mata untuk memperjuangkan hak undang-undang kami.

"Walaupun terpaksa bertolak pada 3 pagi, kami semua bersemangat apabila tiba di kompleks Mahkamah di Johor Bahru," kata mereka.

Permohonan untuk mendapatkan kebenaran untuk semakan kehakiman ditetapkan pada 5 April 2 untuk perbicaraan di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, Gunalan Muniandy.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Oct 2011 03:30 AM PDT

Lihatlah runtuhan batu-bata konkrit dibawah air hujan.

Dibawah runtuhan batu bata yang ditimbusi tanah inilah mayat Kak Yah dijumpai.

Saya bersama Sdr Salim Abdul Aziz, iaitu tuan rumah tempat saya dan isteri, Taminyin Paiman dan Siti Khalijah Hj Mohamad menginap selepas Majlis Dialog di Balai Raya Felda Kemahang Barat.

Dari kiri: Siti Khalijah, Rebin Birham, Haji Suhaimi, Sdr Mohd Shah, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak dan Sdr Zabidie Abas.

Wak Rabidin Kasmawi sedang memberikan pandangan dan pengalamanya sebagai seorang peneroka Felda

Hadirin yang memenuhi Balai Raya Felda Kemahang Barat

Siti Khalijah, Rebin Birham, Suhaimi Said, Sdr Mohd Shah

Saya dan isteri bertolak dari Temerloh untuk pergi ke Felda Kemahang Barat jam 1.00 tengah hari, Wak Rabidin Kasmawi, Ketua PKR Cabang Rompin bersama-sama Sdr Rahim (bekas calon Parti S.46 DUN Muadzam Shah) menunggu kami di R&R Muadzam.

Sesampai di R&R Muadzam saya mengambil nasi kurang dari 1/4 pinggan, untuk beberapa suap sahaja, kerana saya masih belum berselera untuk makan. Saya ambil seekor udang dan seekor sotong.

Selepas makan perut saya mula memulas. Saya "melepas" dulu di tandas di R&R Muadzam. Wah lega rasanya.

Kemudian kami bertolak menuju Tanjung Gemuk, disana Sdr Nordin, Timbalan Ketua PKR Cabang Rompin sedang menunggu untuk ikut serta ke Kahang Barat. Tetapi perut saya mula buat hal sekali lagi.

Saya melepas sekali lagi di tandas Masjid Tanjung Gemuk, dan kemudian solat Zohor-Asar jamak. Selepas Solat perut saya meragam lagi, maka terpaksa pergi ke tandas sekali lagi.

Di pekan Endau, saya pergi ke Kedai Obatan Cina dan membeli 4 paket Teck-On, towkay kedai itu kata, kalau perut tidak selesa dalam keadaan berat, boleh ambil 2 paket sekali gus. Maka saya makanlah dua paket sekali gus.

Setelah itu, kami bertolak menuju Nitar 2 kerana disana Rahman Kaimi dan 2 orang lagi rakan mahu konvoi bersama kami ke Kahang Barat.

10 minit meninggalkan Endau, Sdr Zabidie menalipon saya melalui handset Kak Hendon, dia kata: "Haji, awak dah tertinggal hand phone kat kedai obat." Mana Zabidie tau ya? Saya tengok memang handphone saya tidak ada dan saya berpatah balik ke Pekan Endau dan bila sampai ke Kedai Obat tu, towkay kedai itu tersengih memandang saya, "Hah..awak tertinggal handphone, ya?" dan dia serahkan handphone itu kepada saya.

Sementara itu Wak Rabidin dan Cik Nordin meneruskan perjalanan ke Mersing. Rupa-rupanya dia menunggu kami di tepi jalan lebih kurang 5 batu lagi dari Mersing.

Saya talipon kepada Zabidie bertanya dia dimana dia tahu handphone saya tertinggal. Dia kata, dia talipon saya tapi yang jawab ialah seorang Cina dan Cina itu katakan bahawa tuan handphone itu tertinggal di kedainya.

Setelah bertemu semula dengan Wak Rabidin, kami meneruskan perjalanan kami ke Nitar 2, dan di sebuah warong di Nitar 2, Rahman sudah sedia menunggu.

Oleh kerana warong itu terlalu ramai, Rahman bawa kami ke warong yang di hadapan. Disana Sdr Roslan dan seorang lagi dari Nitar 2 menyertai kami.

Setelah ahli rombongan kami mengambil sedikit makanan, kami bersedia untuk berangkat ke Kahang Barat. Saya tak berani nak makan apa-apa takut purging lagi.

Rupa-rupanya, walaupun tak makan apa-apa, saya purging lagi, terus saya pergi ke Setesyen Minyak yang berdekatan dan melepas sekali lagi. Tidak ada apa-apa yang keluar kecuali air sahaja. Saya betul-betul tak selesa dengan perut yang meragam begitu.

Sementara itu Sdr Rebin Birham bertolak dari Kuala Lumpur melalui Highway menuju Kluang, dan dari Kluang ke Kahang Barat.

Didalam perjalanan ke Kahang Barat hujan turun tidak berhenti dengan lebatnya, saya betul-betul takut berada di jalanraya. Tak nampak dihadapan, dan di dalam perjalanan itu ada tempat-tempat sudah dinaiki air, banjir kilat.

Kami sampai ke Kahang Barat jam lelbihkurang 8.30 malam. Saya terus pergi ke Masjid, disana saya purging lagi. Kemudian kami pergi ke Balai Raya Kahang Barat yang terletak dihadapan klinik. Didalam hati saya berkata, "Bagus betul pengurus Kahang Barat ni membenarkan PKR mengadakan perjumpaan di Balai Raya." Rupa-rupanya dia tidak tahu akan tujuan perjumpaan itu, kalaulah dia tahu sudah pasti dia tidak benarkan.

Sampai di Balai Raya itu, saya sekali lagi purging, dan melepas didalam tandas di Balai Raya itu. Sepanjang dialog itu saya berasa amat tidak selesa dengan keadaan saya itu. Saya tidak seperti biasa, saya duduk diam-diam sahaja dan hanya bercakap apabila giliran saya untuk bercakap. Alhamdulillah, semasa saya berucap itu, perut saya macam "reti bahasa" dia tidak pruging.

Majlis ucapan dan dialog itu tamat lebih kurang 11.30 malam. Semasa itu Kak Hendon sudah mendapat berita dari Felda Jengka 22 bahawa seorang AJK PKR Wanita Cabang Kuala Krau, Pn Kamariah yang dikenali dengan Kak Yah baru meninggal dunia jam 10.00 malam.

Sdr Mohd Shah, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Peneroka-Peneroka Felda Kahang Barat memberitahu bahawa lebih dari 300 orang peneroka di rancangan itu sudah bersetuju untuk menyaman Felda diatas isu perahan KPG yang telah dimanipulasikan oleh Felda.

Saya beritahu kepada Kak Hendon bahawa "Kita kena balik jugak, supaya sempat solat jenazah dan pengkebumian jenazah". Tetapi saya sendiri tidak berupaya untuk memandu kereta. Saya sangat lemah. Kak Hendon juga tidak berupaya kerana dia pun demam juga.

Sdr Salim Abdul Aziz menawarkan supaya kami tidur di rumahnya di Kahang Barat dan balik ke Temerloh pagi-pagi esuk.

Pagi ini, saya dan Kak Hendon meninggalkan Kahang Barat jam lebihkurang 8.00 pagi; jam 10.30 pagi kami sudah berada di Pekan Rompin, kami singgah untuk "perkena kopi tarik dan roti canai telur."

Kemudian kami meneruskan perjalan ke Felda Jengka 22 melalui Jalan ke Chini, dan melalui Jalan Kg Belimbing menuju Sri Jaya. Dari Sri Jaya kami ambil Highway Pantai Timur ke TOL Chenor, dan keluar dari Tol Chenor menuju ke Felda Jengka 22. Sebelum sampai ke TOL Chenor, kami menerima satu lagi perkhabaran sedih, seroang lagi di Jengka 22 meninggal dunia iaitu nenek kepada Sdr Fuad, seorang Pemuda yang aktif didalam AMK Kuala Krau.

Kami sampai di Felda Jengka 22 jam lebih kurang 2.00 petang. Kak Yah sudah di kebumikan, dan di rumahnya itu, Sdr Ibrahim, suami Kak Yah menunjukkan tempat kejadian dimana Kak Yah meninggal dunia.

Kata Ibrahim: "Pada masa itu hujan sangat lebat, saya berada diluar dan Yah tinggal seorang sahaja di rumah. Apabila saya balik ke rumah jam 10.00 malam, saya tidak berjumpa Kak Yah didalam rumah dan saya laung tetapi tidak ada jawapan. Saya menjangka Yah berada di rumah jiran kerana malam tadi hujan sangat lebat, tetapi dia tidak ada di rumah jiran. Saya cari dia di belakang rumah.

Saya lihat benteng batu-bata di belakang rumah runtuh dibawa air deras. Hati saya sudah tidak sedap, saya mula mengaut tanah-tanah yang menimbusi kawasan belakang rumah saya, tiba-tiba saya ternampak dua kaki, saya terus mengaut tanah-tanah itu, rupa-rupanya Yah telah tertimbus oleh tanah dibawah dua kepingan batu simen yang berat. Yah sudah tidak ada..dengan pertolongan jiran-jiran dapat saya mengeluarkan Yah."

Begitulah diceritakan oleh Ibrahim dengan linangan air mata.

Pemergian Yah ini memang tidak disangka-sangka. Baru hari Ahad lepas beliau menghadiri Mesyuarat bersama Jawatankuasa PKR Cabang Kuala Krau dan sayap wanitanya.

Kak Hendon cukup teperanjat dengan pemergian Kak Yah, mereka sangat akrab. Semasa berada di DUN Jepak. Sarawak, Kak Yah berkempen bersama Kak Hendon di DUN itu di kawasan-kawasan Rumah Panjang. Semasa Kursus di Hulu Selangor anjuran Task Force Felda Selangor, Kak Yah juga turut hadir dan begitu juga semasa kursus Pilihanraya yang diadakan di Kelantan.

Kita merancang tetapi perancangan Allahlah yang mengatasi segala-galanya. Inna Lillah wainna Ilaihi Roji'un.

Selepas di rumah Yah, kami pergi pula ke rumah nenek Sdr Fuad, jenazahnya akan disempurnakan selepas solat Asar.

Setelah itu saya dan Kak Hendon kembali ke Kg Batu 4, Jalan Maran untuk menunggu panggilan talipon dari pejabat saya mengenai kematian ayah kepada Siti, iaitu peguam yang berkhidmat di pejabat saya di Temerloh. Dia meninggal di Bentong kerana kemalangan jalanraya. Tidak tahu samada jenazahnya akan disempurnakan di Temerloh atau Bentong kerana ayah kepada Siti menetap di Bentong.

Sehingga coretan ini ditulis, saya belum mendapat khabar berita dimanakah pengkebumian akan dilangsungkan.

Sementara itu saya balik ke rumah, berehat seketika kerana amat keletihan dengan perut yang tidak selesa dan saya sudah tidak makan nasi untuk beberapa hari kecuali di R&R Muadam itu saya mengambil sedikit nasi kerana amat terliur melihatkan udang dan sotong, dan kemungkinannya perut saya masih tidak boleh menerima makanan yang "kaya dan heavy" begitu.

Full content generated by Get Full RSS.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


ADUAN RAKYAT: PENIPUAN PEMBANGKANG <b>DI PENGERANG</b> <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2012 07:16 PM PDT

Email diterima dari pengirim yang tidak mahu dikenali dan dipaparkan di sini kedua-duanya untuk kita menilai dan menafsir sendiri.

 

KISAH PENGERANG JOHOR DAN LYNAS PAHANG. APA KENA MENGENA ANTARA KEDUANYA ?

 

Daerah kecil Pengerang yang selama ini terkenal dengan makanan laut telah dikejutkan  dengan beberapa isu ekoran dari keputusan kerajaan persekutuan dengan kerjasama kerajaan negeri Johor untuk membangunkan kawasan itu dengan pembinaan Hab Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID) Petronas Loji yang diumumkan oleh YAB Perdana Menteri tidak berapa lama dahulu.

 

Projek yang di anggarkan bernilai hampir 60 billion itu, adalah merupakan salah satu  dari program pembangunan di bawah Pelan Transformasi Ekonomi (ETP) yang terbesar dan termoden di rantau ini. Perdana Menteri ketika menyampaikan amanatnya kepada 10,000 warga kampus sempena Majlis Pelancaran Yayasan Sukarelawan Siswa di Universiti Teknologi MARA baru-baru ini, juga mengatakan selain dari menjana pendapatan ekonomi negara ia antara lainnya, mampu menjana lebih banyak peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan.

 

Setiausaha UMNO Bahagian Pengerang, Haji Ghazali Abas ketika di hubungi mengatakan majoriti penduduk mengalu-alukan projek pembangunan ini. Selain menjana pendapatan penduduk yang selama ini bergantung hidup dengan hasil tangkapan ikan dan pertanian ia juga dilihat mampu untuk memberikan kehidupan yang lebih selesa dan teratur kepada penduduk kampung yang terlibat.

 

"Ia merupakan satu rahmat kepada penduduk Pengerang dan kepada rakyat Johor secara keseluruhanya. Pembangkang dilihat cuba mengambil kesempatan di atas isu ini untuk mewujudkan sentimen  kebencian di kalangan rakyat dengan mengaitkan pembangunan ini dengan isu Lynas di Pahang. Mereka juga turut mengaitkan projek dengan kesan radioaktif dan bakal menyebabkan lelah dan penyakit, khasnya kanak-kanak dan orang tua yang akan hilang imuniti secara perlahan-lahan dan sebagainya"

 

Ini kerana menurut beliau pembangunan ini bukanlah yang pertama kali ingin dilakukan oleh kerajaan. Sebelum ini negara telah mempunyai hub simpanan minyak di Terengganu, Melaka dan Johor. Malahan negara jiran seperti Singapura juga mempunyai hub simpanan minyak seperti ini katanya lagi ketika mengulas kenyataan yang dikeluarkan Naib Presiden Keadilan merangkap Ketua PKR Johor, Datuk Dr Chua Jui Meng.

 

"Kalau betul projek ini bahaya, secara logiknya sudah tentu rakyat di negeri Terengganu, Melaka dan Johor telah tercemar dengan kesan radioaktif dan mengalami simptom-simptom  seperti yang dinyatakan tadi. Namun ini tidak berlaku. Oleh itu saya melihat kenyataan itu hanya merupakan sangkaan jahat untuk mengagalkan projek pembangunan ini" katanya lagi.

 

Menurut beliau lagi, baru-baru ini hampir 700 orang wakil kepimpinan dan NGO di kawasan Pengerang seperti persatuan belia, ketua-ketua blok dari kawasan Felda, wakil persatuan nelayan, penghulu mukim, ketua-ketua kampung, pertubuhan wanita dan sebagainya telah hadir untuk berhimpun secara aman bagi menyatakan sokongan penduduk terhadap pembangunan ini sekaligus menolak perhimpunan yang mereka adakan pada minggu lalu yang mana menurut beliau hanya dihadiri sekitar 200 orang.

 

Beliau juga mengulas kenyataan yang dibuat oleh Kasran Abdullah yang di siarkan oleh portal Malaysiakini, kononnya mewakili Jawatankuasa Bertindak Penduduk-penduduk Pengerang yang mengatakan hampir 96% penduduk kampung menolak projek ini. Beliau menolak dengan sekeras-kerasnya kenyataan itu dengan mengatakan ia tidak masuk akal sama sekali.

 

Ini kerana menurut beliau majoriti penduduk yang ditemui langsung tidak mengetahui atau dimaklumkan mengenai kajian yang kononnya dijalankan itu. Oleh yang demikian kenyataan itu tidak boleh diterima sama sekali. Hasil pemeriksaan yang dijalankan juga, mengatakan persatuan yang dikatakan itu juga adalah merupakan persatuan yang haram kerana tidak pernah berdaftar secara sah.

 

Penghulu Mukim Pantai Timur, Mohamad Khaidir Ismail ketika dihubungi juga memberikan maklumbalas yang senada dan hampir sama. Beliau menolak dakwaan yang mengatakan hampir 1600 tandatangan telah berjaya dikumpul sebagai tanda bantahan untuk menolak projek pembangunan ini.

 

"Mungkin ada beberapa isu yang berbangkit yang disuarakan oleh orang kampung, namun untuk mengatakan majoriti penduduk menolak tidak boleh diterima sama sekali" katanya lagi.

 

Beliau turut menegaskan, ada terbaca mengenai laporan berita dan rakaman perbualan yang dikeluarkan oleh portal yang sama berkenaan kesediaan penduduk kampung dan nelayan untuk berpindah sekiranya tawaran harga yang diberikan memuaskan. Kenyataan itu sekaligus menolak  dakwaan majoriti penduduk menolak pembangunan.

 

Katanya lagi isu ini harus dilihat dari sudut yang lebih luas dan positif. Dengan kehadiran projek pembangunan ini ia sekaligus akan dapat mengurangkan isu kawasan Pengerang yang sering digunakan oleh pendatang asing tanpa izin sebagai laluan pintu keluar masuk dan aktiviti-aktiviti penyeludupan dan sebagainya.

 

Beberapa laporan polis juga telah dibuat oleh wakil-wakil kepimpinan kampung dan NGO sebagai tanda bantahan dan menolak pendekatan yang digunakan oleh pembangkang untuk memburuk-burukkan kerajaan dan menghasut penduduk kampung semata-mata untuk meraih simpati bagi meraih undi, tegas beliau lagi.

 

Sumber : http://sinismalaysia.blogspot.com/2012/03/aduan-rakyat-penipuan-pembangkang-di.html

 

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Projek terusan elak banjir <b>di Segamat</b> | N9 Kini - Portal Berita Negeri <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2012 05:54 PM PDT

SEGAMAT: 26 Mac – Sebuah terusan yang menghubungkan Sungai Segamat dengan Sungai Genuang akan dibina bagi mengurangkan tekanan air di Sungai Segamat yang tidak dapat menampung air pada musim tengkujuh dan mengakibatkan banjir.

Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman, berkata dengan pembinaan terusan terbabit, air dari sungai itu akan dialirkan ke Sungai Muar melalui Sungai Chodan sebelum ke laut Selat Melaka.

"Apabila projek ini siap kelak, barulah projek tebatan banjir selanjutnya yang membabitkan Ledang dan Pagoh di Muar akan dimulakan," katanya ketika berucap pada perjumpaan bersama pemimpin badan bukan kerajaan (NGO) kawasan Parlimen Sekijang di Jalan Genuang di sini, semalam.

Katanya, sebahagian daripada projek tebatan banjir bernilai RM200 juta yang sedang dilaksanakan di Sungai Muar sekarang akan siap tidak lama lagi.

Selain itu, katanya, landasan berkembar kereta api antara Gemas-Johor yang sedang dibina juga akan ditinggikan supaya tidak terjejas dengan masalah banjir.

Sebelum ini, katanya, landasan itu menjadi penghalang kepada pengaliran air daripada sebelah hilir Sungai Segamat dan Genuang menyebabkan air melimpah dan merosakkan landasan pada banjir besar 2006 dan 2007.

Katanya, fasa pertama projek pembinaan jalan empat lorong antara Segamat dengan Lebuh Raya Utara-Selatan di Tangkak sudah dimulakan beberapa bulan lalu.

Projek itu sebagai menunaikan janji beliau untuk menyelesaikan masalah perhubungan di daerah Segamat pada pilihan raya umum 2008.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Angkatan Muda Keadilan <b>Gelang Patah</b>, Johor Darulta&#39;zim <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2012 11:52 PM PDT


 Penyokong Tegar Keadilan
(Uncle Balah & Uncle Tiong)
 AJK Ranting Taman Damai Jaya
(Yusree cukup berpuas hati......)
 AMK Pasir Gudang turut hadir....

 Vany (DAP Taman Nesa) bersama suami tidak sabar menanti air
yang sedang disiapkan oleh Naib Ketua Cabang, Sdr. Azman Idris

Tenaga Utama Majlis BBQ Arif (Pen. Ketua Penerangan), Helmi (Bekas Ketua Penerangan Umno Taman Damai Jaya) dan Zainalhelmi (Naib Ketua AMK Gelang Patah)... Di bahagian belakang kelihatan Ketua AMK Johor Bahru turut hadir memeriahkan majlis.....

Kerjasama Adik dan Abang..... 
Ketua AMK Johor, Sdr. Nazri sedang menyampaikan ucapan alu-aluan.... 
Pelbagai juadah disediakan..... Artis jemputan sedang makan sebelum beraksi... 
Sdr. Syahril sedang menghiburkan tetamu dengan petikan gitarnya.... 

Timbalan Ketua AMK Cabang, Sdr. Ramly Ahmad antara penyumbang pada majlis BBQ bersama 
Chef Helmi Jenglord..... peace yooooooo

Gambar yang bisa membuat Umno Gelang Patah mengigil........

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Gathering #2 <b>di DESARU</b>…. Jom join!!!! | Kelab Kembar Malaysia

Posted: 25 Mar 2012 05:34 PM PDT

Jom beramai-ramai daftarkan diri untuk join gathering ke dua Kelab Kembar Malaysia. 

Kepada yang berminat sila update bilangan ahli keluarga yang ingin menyertai gathering KKM ini di facebook atau Website KKM…

Pembayaran sebanyak 50% diperlukan untuk pembayaran deposit ke pihak Hotelselewat-lewatnya sebelum 05 April 2012.

Pelbagai aktiviti serta lebih kenal mengenali antara satu sama lain merupakan agenda utama dalam membina empayar KKM yang lebih besar di Malaysia. 

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Selatan Online - Pengundi Muda Pencetus Perubahan <b>Di Batu Pahat</b>

Posted: 23 Mar 2012 05:41 AM PDT


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at abujihad98(at)gmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 69.162.77.2
Client IP: none
Forwarded For: none

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Pantai <b>Kukup</b>, Melodi Alam Gunungkidul | Kagome_Aries

Posted: 15 Mar 2012 10:17 PM PDT



Pantai Kukup terletak di Desa Kemadang Kecamatan Tanjungsari Gunungkidul Yogyakarta. Dengan hamparan pasir putih yang merupakan ciri khas pantai-pantai di pesisir selatan pulau jawa, pantai Kukup menyajikan suatu pemandangan yang begitu asri. Hembusan angin pantai yang sepoi-sepoi membuat para pengunjung merasa nyaman berada di sini. Duduk bersantai di karang-karang yang kokoh berdiri menikmati irama debur ombak yang mendamaikan kalbu.

Di pantai Kukup ada sebuah karang yang menjorok ke laut terpisah dari daratan dengan jembatan yang terbentang. Jalan mendaki yang sengaja di buat sebagai akses ke karang tersebut semakin memanjakan para pengunjung.
Beberapa fasilitas yang terdapat di pantai Kukup antara lain : tempat parkir yang luas, sehingga para pengunjung tidak kebingungan untuk memarkir kendaraannya. Parkir ini terletak di pintu masuk agak jauh dari pantai sehingga pengunjung harus berjalan kaki untuk sampai di pinggir laut. Di kiri kanan jalan memasuki pantai kukup berjajar para pedagang yang menawarkan berbagai souvenir khas pantai, makanan-makanan laut dan ada juga biota laut termasuk ikan hias yang dapat dibeli dengan harga yang wajar.
Untuk menjamin keselamatan para pengunjung, pihak pengelola menyiapkan armada SAR untuk memberikan pertolongan kepada yang membutuhkan sekaligus menginformasikan kondisi pantai, ombak dan datangnya biota laut berbahaya. Perlu diketahui dan diwaspadai oleh para pengunjung, bahwa di pantai ini kadang datang ubur-ubur di kawasan pantai yang jika menggigit akan menyebabkan keracunan. Tapi jangan khawatir, tim SAR akan menginformasikan datangnya ubur-ubur dan siap membantu jika ada pengunjung yang terlanjur terkena ubur-ubur. Sebenarnya ada cara pengobatan yang manjur, yaitu dengan mengoleskan bekas gigitan dengan getah kerang-kerangan yang banyak di jual di sana. Kemudian minum kopi pahit untuk mempercepat netralisasi racun. Jadi, jangan merasa takut bermain ombak di pantai kukup selama masih mematuhi peraturan yang di sampaikan oleh tim SAR melalui pengeras suara.
Untuk para pengunjung yang ingin bermalam di Pantai Kukup tak usah binggung. Di kawasan obyek wisata Pantai Kukup, ada penginapan PONDOK WISATA yang akan melayani para wisatawan yang ingin merasakan pemandangan malam di Kukup dengan harga terjangkau.

Selamat bersantai di Pantai Kukup, membangun istana pasir putih, merasakan gulungan ombak ramah kukup atau sekedar duduk menatap hamparan luas laut sambil mendengarkan alunan orkestra alam pantai Kukup.

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


Dia buat dah: Dua beradik rentung dalam kebakaran <b>di Pontian</b>

Posted: 23 Mar 2012 01:55 AM PDT


JOHOR BAHRU: Dua adik beradi rentung dalam kebakaran sembilan rumah kedai sederet di Pekan Ayer Baloi, Pontian, dekat sini, awal pagi ini.

Setakat ini mangsa dikenali sebagai Khusnul Khotimah, 13, dan Rohman, 12 tahun.

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


KedahLanie.info: Apa jadi jika Anwar Ibrahim mengail <b>di Endau</b>?

Posted: 09 Feb 2012 01:15 AM PST

Surat Pembaca Oleh 21Halim

"Betulkah Anwar Ibrahim akan turun ke Endau pada 19 Februari 2012 nanti? Adakah beliau ingin berehat shttp://1.bp.blogspot.com/-O5HS99l8gX0/TaPPmKco0qI/AAAAAAAACjY/G4iq-L3gV28/s1600/Video+Anwar+ibrahim.jpgambil memancing di sana? Entahlah. Elok juga berehat. Main politik memang penat. Laluan ke Putra Jaya amat sendat.

Berita ini menimbulkan dua reaksi berbeza. Penyokong PR pasti gembira. Mereka tahu Anwar akan ambil ruang menemui rakyat di kawasan Dato' Zainal Abidin, Exco Agama Kerajaan Johor. Pimpinan UMNOBN tempatan pasti tidak ceria meskipun penyokong BN mungkin tidak ambil pot dengan kehadiran tokoh yang bebas dari tuduhan liwat kedua.

Biarlah Anwar memancing di laut. Laut banyak ikan dan ikan tidak boleh mengundi. Apa kata jika Anwar tidak suka mabuk 'free'. Tentu dia ingin mengail di Sungai Endau walaupun udangnya payah digagau jika bukan pakar air payau. Lebih baik Anwar terus ke hulu. Selain memancing boleh jumpa Orang Asal. Orang Asal sebelah Endau sana bukan tidak ada isu. Mereka bukan bisu. Ertinya Anwar boleh juga memancing undi di darat.

Anwar tidak perlu bimbang jika aktiviti beliau dirancang lebih awal. Macam-macam beliau boleh buat. Ikan, dapat. Bercakap, dapat. Sokongan rakyat, juga beliau akan dapat. Syaratnya, aktiviti dianjurkan oleh Pakatan Rakyat. PAS Mersing sedang kerja kuat. DAP pula sedang bersemangat. PKR juga ingin terlibat. Mereka ingin lihat kehadiran Anwar berehat benar-benar memberi manfaat kepada semua rakyat.

Sudah pasti Anwar tidak akan hadir sendiri. Barangkali pimpinan PAS dan DAP pusat akan sama-sama menyertai aktiviti ini. Bot nelayan banyak. Tambahan pula ramai nelayan di Endau diam-diam menyokong Pakatan Rakyat..

Penulis percaya, Zainal Abidin payah tidur malam. Sudahlah desas-desus beliau tidak dicalonkan lagi makin kuah, tambah pula cerita Pakatan Rakyat buat aktiviti memancing di laut dan di darat.

Dr Latif juga mungkin rasa hendak demam. Sudahlah bingung memikir bagaimana hendak bertanding di DUN Tenggaroh, tambah pula cerita Anwar hendak menangguk undi tidak kira air jernih atau keruh.

Pihak Polis juga mungkin geram. Tengah sedap duduk diam aman tenteram, Anwar pula datang buat ragam. OCPD resah gelisah. Luluskan permit, susah. UMNOBN khasnya Dr Latif naik darah. Tidak beri permit pun susah. Cikgu Roslan dan Ustaz Azam pula marah. Anggota Polis yang malas buat kerja setuju permit tidak diluluskan sebab menurut khabarnya Anwar akan berceramah di Dewan China yang terletak dalam premis tok kong. Ada pula anggota Polis yang di samping jalankan tugas dapat dengar ceramah Anwar secara 'life'.

PAS Mersing dan rakan pakatan mesti bijak ambil kesempatan. Ini masa bagus untuk menggerakkan petugas PRU. Kena buat mesyuarat seberapa banyak dan bincang hingga masak. Buat aktiviti sampingan biar gempak.

Jika kena cara dan elok gaya, kehadiran pimpinan Pakatan Rakyat bawa bahagia kepada semua. Para peniaga suka sebab ramai orang. Peminat Anwar bukan hendak buat kacau di Endau. Di antara mereka tentu yang syok makan pau Endau. Sebelum pulang cari oleh-oleh.

Akhir kalam, jangan lupa pelan B. Percayalah, UMNOBN Mersing yang sedang bergolak tidak akan berdiam diri. Jika cincai-cincai sahaja merancang aktiviti, nanti ramai yang tidak puas hati.

Apa kata jika ramai-ramai kita turun ke Endau 19 Februari ini.

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Gerakan &#39;TANAH&#39; Bakal Dilancarkan | Nusajaya Kini

Posted: 21 Mar 2012 06:20 PM PDT

SIMPANG RENGGAM – Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) membayangkan satu organisasi bakal dibentuk bagi menyuarakan masalah tanah yang dihadapi rakyat negeri ini dalam jangka masa terdekat ini.

Menurut Ketuanya, Suhaizan Kaiat, masalah tanah merupakan isu yang bersifat merata dan di semua daerah dalam negeri ini tidak terlepas dari berhadapan dengan situasi sedemikian.

"Ia meliputi isu pemilikan, isu penguatkuasaan isu salah guna kuasa, isu rasuah, isu pembangunan tanah dan lain-lain.

"Gerakan yang dipanggil nama Gabungan Selamatkan Tanah Johor (TANAH) akan dibentuk bagi melaksanakan agenda tersebut," ujarnya lagi.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat khas berhubung isu tanah Johor di pejabat Dewan Pemuda PAS Negeri Johor, di Taman Renggam Jaya, dekat sini, malam tadi.

Hadir sama, Ustaz Azam Abdul Razak, Timbalan Ketua Pemuda Negeri, Mohd Faizul, Naib Ketua Pemuda Negeri dan Mahadzir Mat Zili, Setiausaha Pemuda Negeri.

Sementara itu, jelasnya lagi banyak isu yang membabitkan tanah telahpun disuarakan oleh pihaknya mahupun pimpinan tertinggi PAS negeri nyata memberi respon yang baik daripada mangsa yang ditindas.

Malah, pelbagai usaha telah dilakukan selain turun padang untuk mengenal pasti permasalahan sehinggalah ke peringkat menghantar memorandum kepada Menteri Besar Johor di pejabatnya di bangunan Dato' Jaafar Muhammad, Kota Iskandar, Nusajaya.

"Banyak isu di Johor ini yang membabitkan tanah seperti di Pasir Gudang, di Kampung Plentong Tengah. Di Pulai yang membabitkan tanah SEDC, di Muar, Tanah laut di Sungai Balang dan banyak lagi berjaya diketengahkan.

"Justeru, saya mengharapkan kepada Ketua-ketua Pemuda di peringkat Kawasan supaya dapat mengumpulkan maklumat berkaitan. Kemudian kita akan aturkan satu pertemuan besar-besaran, mungkin hujung bulan ini dengan mengumpulkan mangsa-mangsa yang tertindas dalam satu tempat," ujarnya lagi.


Baucar Buku RM5,300 PTS@PBAKL2012 Untuk Dimenangi!
** Iklan Text Produk dan Blog Anda Disini **

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


Angkatan Muda Keadilan <b>Gelang Patah</b>, Johor Darulta&#39;zim <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2012 11:52 PM PDT


 Penyokong Tegar Keadilan
(Uncle Balah & Uncle Tiong)
 AJK Ranting Taman Damai Jaya
(Yusree cukup berpuas hati......)
 AMK Pasir Gudang turut hadir....

 Vany (DAP Taman Nesa) bersama suami tidak sabar menanti air
yang sedang disiapkan oleh Naib Ketua Cabang, Sdr. Azman Idris

Tenaga Utama Majlis BBQ Arif (Pen. Ketua Penerangan), Helmi (Bekas Ketua Penerangan Umno Taman Damai Jaya) dan Zainalhelmi (Naib Ketua AMK Gelang Patah)... Di bahagian belakang kelihatan Ketua AMK Johor Bahru turut hadir memeriahkan majlis.....

Kerjasama Adik dan Abang..... 
Ketua AMK Johor, Sdr. Nazri sedang menyampaikan ucapan alu-aluan.... 
Pelbagai juadah disediakan..... Artis jemputan sedang makan sebelum beraksi... 
Sdr. Syahril sedang menghiburkan tetamu dengan petikan gitarnya.... 

Timbalan Ketua AMK Cabang, Sdr. Ramly Ahmad antara penyumbang pada majlis BBQ bersama 
Chef Helmi Jenglord..... peace yooooooo

Gambar yang bisa membuat Umno Gelang Patah mengigil........

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


Asam Pedas <b>Parit Jawa</b>, Muar. Johor. Terbaik... | terajubintang7

Posted: 25 Dec 2011 08:12 PM PST

Parit Jawa, Muar. Johor. Apa yang ada di Parit Jawa? haa... sebenarnaya banyak.sampai ada yang membuat telemovie berjudul Parit Jawa yang akan ditayangkan di Astro Box Office Movie Tayangan Hebat saluran 952 pada bulan Disember ini.

Antara perkara yang terkenal dan sinonim dengan nama Parit Jawa adalah Asam Pedas Parit Jawa. Memang banyak kedai-kedai, warung-warung yang menjual Asam Pedas ini sama ada pagi, tengahari mahupun malam. kalau tak percaya. kawan-kawan pergilah sendiri. Ada Medan Asam Pedas Parit Jawa, Asam Pedas Mak Ngah, Asam Pedas Ani, dan macam-macam lagi. kebiasaannya kami makan di Asam Pedas Ani, bersebelahan Jeti Parit Jawa.

Dalam banyak-banyak kedai yang menjual Asam Pedas, kali ini kami nak berkongsi pengalaman makan di kedai seperti gambar di bawah (Maaf, kami tak tau nama kedai ni.) tapi ianya terletak di Parit Jawa/Parit Lapis. Kami makan di sini pada Sabtu, 17 Disember 2011 jam 8.00malam. nanti kalau kami makan di kedai lain, kami buat entry berkenaan kedai tu pula ye...
 Kebiasaannya, di kedai ini ada ikan Cencaru,Pari,Sembilang dan Merah. Yang kami order ialah 2 ekor Cencaru, 2 potong Pari dan sepotong Sembilang bahagian ekor.Nasi 5 pinggan dan air pelbagai 5 glass. Harga keseluruhan RM.39.00. Amacam? berbaloi tak?
Jadi, kami ada ambil beberapa keping gambar untuk dikongsi bersama. Jom kira tengok gambar dibawah.
Macam Mana nak ke kedai Asam Pedas Ini?
Ni kami dah lukis peta simple Parit Jawa & kedai Asam Pedas yang terdapat di sekitar Parit Jawa untuk rujukan kawan-kawan.
Sekian sahaja entry kami kali ini, kalau kawan-kawan outstation atau jalan-jalan di sekitar Muar atau Batu Pahat, Singgah lah di Parit Jawa untuk menikmati Asam Pedasnya. tak kira pagi, tengah hagi mahupun malam, ada sahaja kedai yang menjualnya, kenar rajin tanya orang di situ. Sekian, Terima Kasih.

Kawan-kawan mungkin meminati entry terdahulu berkenaan asam pedas. Klik dibawah.  

Asam Pedas Ikan Parang, Melaka

Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


Pengalaman pertama <b>di</b> Oral Surgery, <b>Muar</b>. | Bila Aku Membebel...

Posted: 13 Mar 2012 03:49 AM PDT

Hello my dear readers,
Wow, after a long time. more than a month without blogging. What a hectic life. Ini baru permulaan. Segalanya bermula di sini. Di MUAR. Terlalu panjang lagi liku-liku nak ditempuh. Pendapat? Pengalaman? Ramai sangat yang bertanya macam mana kehidupan bila dah mula bekerja sebagai DOKTOR GIGI @ PEGAWAI PERGIGIAN U 41 ni kan. Ramai sangat tanya kenapa tak update blog lagi. Cerita life sebagai FYDO. Memang nak cerita, terlalu banyak sampaikan tak terkata. hehe. Tetapi dek terlalu penat sampai tak mampu nak menaip. haha. over kan?
Posting pertama, aku ditempatkan ke JABATAN BEDAH MULUT, Muar. Omputeh kata, Oral surgery. Awal-awal lagi orang kata, duk kat surgery ni kene tabah. Nak tempuh pelbagai kes-kes yang ngeri. Nak rawat macam-macam jenis luka, koyak dan macam-macam istilah lagi weh. 
Ya Allah, aku memang tak pernah bayangkan aku akan tempuh semua ini. Cabaran yang sangat hebat. Terus-terang aku katakan, pertama kali tengok senior cabut gigi masa di India memang aku hampir pitam. Tapi Alhamdulillah pengalaman banyak mengajar aku, menguatkan aku untuk terus berbakti kepada masyarakat. Memang kami di India tak terlalu didedahkan sangat dengan pesakit MVA (motor vehicle accident) atau senang cakap mangsa kemalanganlah. 
Kiranya, di Malaysia ni masuk-masuk terus ke surgerykan. Agak terperanjat dan terkujat sikitlah. hahahaha. Tapi nasib baik sudah adapt. Memanglah macam-macam jenis kes eksiden yang datang. Koyak sana sini, luka besar, luka kecil.. Memang menjahit itu adalah satu rutin. Doktor Pakar, doktor senior, rakan-rakan FYDO serta tak dilupakan DSA yang sangat-sangat baik, ramah dan sedia membantu dalam apa jua keadaan banyak sangat membantu aku. 
Paling aku tak boleh nak lupa, ada sekali tu waktu OT (pesakit dibedah di bilik bedah) semua doktor senior dan doktor pakar ke bilik bedah. Hanya tinggal aku dan seorang lagi rakan FYDO stand by di OS. Tiba-tiba dapat panggilan untuk refer satu kes. Kami terima refer tersebut. Pesakit ditolak masuk ke dalam. Alangkah terperanjatnya aku melihat betapa parahnya luka pesakit tersebut di bahagian muka. Mungkin bagi aku yang baru saja bertugas kat OS, ini adalah satu kejutan. Aku dan rakan kuatkan semangat. Aku membantu rakan FYDO yang sedang menjahit luka-luka tersebut. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar apabila dibantu oleh doktor-doktor senior selepas itu. Tapi, mungkin Allah lagi sayangkan dia. Selepas beberapa minggu dalam keadaan kritikal, pesakit itu meninggal dunia akibat kecederaan yang teruk pada saraf tunjang. 
Bila dah berada di bedah mulut ni, jangan sangkakan kerjanya asyik nak menjahit mulut orang. huhu. Kami ada juga buat gigi palsu, rawatan saraf akar, crown, scaling, cabut gigi selain dari review pesakit-pesakit dari wad yang di refer ke jab. bedah mulut ni. huhu. Tapi rawatan-rawatan lain tu khas untuk post accident case la.
itu memang tak dapat lepaslah. sudah menjadi satu rutin. Oncall kat sini pasif call. Selama 1 minggu. Aku tak mula oncall lagi, tapi dah start tagging dengan beberapa orang dental officer lain. Tagging ni kiranya macam kita ikut sekali DO pergi oncall lah. Untuk belajar dan menimba ilmukan. 
Paling terbaik bila aku ikut kawan FYDO aku tagging last week. Memang superb! haha. Banyak gilaaaa kesss. Ada yang lepas office hour tu dah keluar pagar hospital, dapat call oncall. Pusing balik masuk hospital. Terus sampai pukul 11 malam. Kene jahit luka pesakit di wad memang perkara yang agak kurang selesa dan sedikit rumit. Tapi tugas tetap tugas kena juga tempuh! Fighting! Kalau dapat call 3-4 pagi, adeh. Ngantuklah den. Kene minum kopi satu jug. hehe. =P exaggerate sikit.lol Walaupun penat, tapi best pun ada. Banyak sangat dapat aku belajar.
Next time bebel lagi ye =D
p/s: tipulah kalau tak penatkan! Ada tu rasa macam nak cuti sebulan je. weee.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved