ads

Jumaat, 6 April 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2011 07:22 PM PST


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2011 07:22 PM PST


IsmailDotCom: Rombongan Hantar Pinangan Ke <b>Felda Lok Heng</b>

Posted: 29 Dec 2011 07:30 PM PST

Pada 18 Disember yang lepas, Isz dan isteri telah mengikuti rombongan meminang untuk adik Isz, Cikgu Zulkefli di Felda Lok Heng. Datang untuk merisik dan tunang. Buat simple saja, tiada hantaran. Hanya bawa 2 belah cincin dan kek.

Sempat juga kami beramah mesra bersama keluarga belah perempuan dan berkenalan dengan lebih rapat lagi. Memandangkan tinggal adik Isz yang belum kahwin lagi, memanglah risau juga. Nasib baik dapat bertemu jodoh dengan orang Johor juga. Bila dah kahwin, senang nak balik kampung masa raya nanti. 

Kak Yati (isteri abang Isz), Kak Ngah dan anaknya, Syakirin

adik Izs yang duduk di tengah-tengah ni

mak dan ayah belah perempuan


Di harap ikatan pertunangan ini akan berakhir dengan perkahwinan. Setelah selesai semua urusan, kami pula dihidangkan jamuan makanan dan sedap-sedap belaka masakannya. Alhamdulillah, kenyang....

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Jawatan Kosong Majlis Daerah <b>Tangkak</b> April 2012 - Jawatan <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 09:25 PM PDT

JAWATAN KOSONG MAJLIS DAERAH TANGKAK APRIL 2012
Pemberitahu adalah dipelawa dari Rakyat Negeri Johor / Warganegara Malaysia yang
berkelayakan untuk mengisi jawatan di Majlis Daerah Tangkak, Ledang, Johor.-
1. Penolong Arkitek Lanskap
2. Penolong Pegawai Perancang Bandar
3. Juruteknik (Elektrik)
Tarikh tutup: 16 April 2012

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


TVBERITA: Mobil Sedan Mewah terbalik <b>Di</b> Tol Cipularang, 1 Kritis 1 <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2012 11:17 PM PDT

PURWAKARTA ( TVberita.com)- Diduga pengemudinya mengantuk, mobil sedan terbalik di Kilometer 88, ruas Tol Cipularang. akibat kecelakaan itu, pengemudi yang juga pemilik mobil tersebut kritis, dan seorang penumpangnya luka-luka.

Lokasi kejadian dikampung Citapen, Kecamatan Sukatani, Purwakarta, Jawa Barat, Sebuah mobil sedan Honda City nomor polisi F 2 FW itu, akibat terbalik diruas tol km 88, bemper depannya mengalami rusak parah, atap bagian belakangnya ringsek, banya juga pecah, akibat akibat menabrak pembatas jalan tol.

Akibat kecelakaan tunggal ini, Asep Hasanul Ubed, 55 tahun, pemilik mobil yang mengemudikan itu mengalami kritis, dan belum sadarkan diri. Korban mengalami luka serius di bagian kepalanya akibat membentur atap mobil saat terbalik. sedangkan Rahmat Ramdani, mengalami luka lecet dan memar di wajahnya.

Kecelakaan tunggal itu terjadi ketika mobil korban berjalan dari arah Jakarta menuju arah Bandung, di lokasi kejadian, diduga bos atau pemilik mobil yang menggantikan sopirnya mengemudikan mobil mengantuk, sehingga tak bisa mengendalikan jalannya kendaraan, berikutnya mobil tersebut oleng ke kiri, menabrak pembatas jalan dan langsung terbalik di parit pinggir lajur tol.

Hingga kini kedua korban, masih berada di rumah Sakit Efarina Etaham Purwakarta, belum dijemput keluarganya, sedangkan kasus kecelakaan ini ditangani petugas unit lakalantas Polres Purwakarta. (TVberita.com)

BERITA SEBELUMNYA

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Jawatan Kosong Majlis Daerah <b>Tangkak</b> April 2012 - Jawatan <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 09:25 PM PDT

JAWATAN KOSONG MAJLIS DAERAH TANGKAK APRIL 2012
Pemberitahu adalah dipelawa dari Rakyat Negeri Johor / Warganegara Malaysia yang
berkelayakan untuk mengisi jawatan di Majlis Daerah Tangkak, Ledang, Johor.-
1. Penolong Arkitek Lanskap
2. Penolong Pegawai Perancang Bandar
3. Juruteknik (Elektrik)
Tarikh tutup: 16 April 2012

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Seminar Affiliate <b>Di Johor Bahru</b> | Infonewbie.Com

Posted: 30 Mar 2012 03:42 AM PDT

Wah,, ini peluang terbaik untuk rakyat Johor Bahru khususnya warga yang tinggal berdekatan dengan UTM Skudai. Sebabnya 15 April 2012 nanti Rahman Basri iaitu seorang IM tempatan akan menganjurkan seminar affiliate di sana. Dalam seminar ini korang akan didedahkan tentang ilmu perniagaan internet dan juga ilmu affiliate. Sudah pastinya banyak ilmu akan dicurahkan dalam seminar ini nanti. Rahman Basri nih merupakan seorang pakar affiliate tempatan yang telah mula bergiat dengan perniagaan internet sejak tahun 2009 dan mempunyai banyak pengalaman dan pencapaian yang dicapainya hingga hari ini. Pemasaran affiliate ini bukanlah satu fenomena baru tapi ia telah lama dijalankan oleh masyarakat antarabangsa cuma di Malaysia terdapat masih ramai yang still tak tau berkenaan affiliate ini.

Kebiasaannya affiliate ini melibatkan barangan berbentuk digital. Ia dilakukan antara pemilik produk dan juga penjual. Actually, mesti ramai tak faham apa itu affiliate nih kan? Affiliate merupakan salah satu pemasaran yang melibatkan antara 2 orang individu iaitu pemilik produk dan juga penjual (tukang promosi). Affiliate atau tukang promosi ini akan promosikan produk tersebut dan menikmati hasil keuntungan atau komisyen apabila ada orang yang membeli sesuatu produk yang dipromosikannya. Dalam seminar nih nanti korang akan didedahkan tentang bagaimana untuk jadi affiliate, strategi dalam affiliate dan banyak lagi, segalanya akan dikongsikan di sini. Yang bestnya kita tak perlu buat sendiri produk tapi hanya menikmati keuntungan hasil daripada produk orang lain.

Pemasaran ini jugak boleh dibuat dengan pelbagai cara dan boleh dilakukan secara part time dan juga full time. Hmm dari duduk-duduk saja buka internet apa salahnya buat duit juga kan? Dapat jana wang secara pasif pun dah ok. So jangan lepaskan peluang terbaik nih. Untuk maklumat lanjut berkenaan seminar affiliate ini korang bleh tengok SINI

Related posts:

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Klip Video Wanita Melakukan Onani <b>di Segamat</b> ~ Sah dan Tak Sah

Posted: 20 Mar 2012 08:28 PM PDT

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Pusat Pelaburan <b>Negeri Johor</b> (JSIC)

Posted: 05 Apr 2012 11:46 AM PDT

[KLIK] KONGSIKAN KEPADA RAKAN ANDA DI FACEBOOK

The Johor State Investment Centre (JSIC) was established on the 16th August 2004 under a direct administrative order of the Johor State Government. It comes directly under the purview of the "Menteri Besar" or the Chief Minister.

Permohonan adalah dipelawa daripada rakyat Negeri Johor atau Warganegara Malaysia yang berkelayakan
untuk mengisi jawatan di Pusat Pelaburan Negeri Johor (JSIC) bagi jawatan seperti berikut :-

1. Penolong Pegawai Tadbir

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

DOWNLOAD BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan: 16 April 2012

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Oct 2011 03:30 AM PDT

Lihatlah runtuhan batu-bata konkrit dibawah air hujan.

Dibawah runtuhan batu bata yang ditimbusi tanah inilah mayat Kak Yah dijumpai.

Saya bersama Sdr Salim Abdul Aziz, iaitu tuan rumah tempat saya dan isteri, Taminyin Paiman dan Siti Khalijah Hj Mohamad menginap selepas Majlis Dialog di Balai Raya Felda Kemahang Barat.

Dari kiri: Siti Khalijah, Rebin Birham, Haji Suhaimi, Sdr Mohd Shah, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak dan Sdr Zabidie Abas.

Wak Rabidin Kasmawi sedang memberikan pandangan dan pengalamanya sebagai seorang peneroka Felda

Hadirin yang memenuhi Balai Raya Felda Kemahang Barat

Siti Khalijah, Rebin Birham, Suhaimi Said, Sdr Mohd Shah

Saya dan isteri bertolak dari Temerloh untuk pergi ke Felda Kemahang Barat jam 1.00 tengah hari, Wak Rabidin Kasmawi, Ketua PKR Cabang Rompin bersama-sama Sdr Rahim (bekas calon Parti S.46 DUN Muadzam Shah) menunggu kami di R&R Muadzam.

Sesampai di R&R Muadzam saya mengambil nasi kurang dari 1/4 pinggan, untuk beberapa suap sahaja, kerana saya masih belum berselera untuk makan. Saya ambil seekor udang dan seekor sotong.

Selepas makan perut saya mula memulas. Saya "melepas" dulu di tandas di R&R Muadzam. Wah lega rasanya.

Kemudian kami bertolak menuju Tanjung Gemuk, disana Sdr Nordin, Timbalan Ketua PKR Cabang Rompin sedang menunggu untuk ikut serta ke Kahang Barat. Tetapi perut saya mula buat hal sekali lagi.

Saya melepas sekali lagi di tandas Masjid Tanjung Gemuk, dan kemudian solat Zohor-Asar jamak. Selepas Solat perut saya meragam lagi, maka terpaksa pergi ke tandas sekali lagi.

Di pekan Endau, saya pergi ke Kedai Obatan Cina dan membeli 4 paket Teck-On, towkay kedai itu kata, kalau perut tidak selesa dalam keadaan berat, boleh ambil 2 paket sekali gus. Maka saya makanlah dua paket sekali gus.

Setelah itu, kami bertolak menuju Nitar 2 kerana disana Rahman Kaimi dan 2 orang lagi rakan mahu konvoi bersama kami ke Kahang Barat.

10 minit meninggalkan Endau, Sdr Zabidie menalipon saya melalui handset Kak Hendon, dia kata: "Haji, awak dah tertinggal hand phone kat kedai obat." Mana Zabidie tau ya? Saya tengok memang handphone saya tidak ada dan saya berpatah balik ke Pekan Endau dan bila sampai ke Kedai Obat tu, towkay kedai itu tersengih memandang saya, "Hah..awak tertinggal handphone, ya?" dan dia serahkan handphone itu kepada saya.

Sementara itu Wak Rabidin dan Cik Nordin meneruskan perjalanan ke Mersing. Rupa-rupanya dia menunggu kami di tepi jalan lebih kurang 5 batu lagi dari Mersing.

Saya talipon kepada Zabidie bertanya dia dimana dia tahu handphone saya tertinggal. Dia kata, dia talipon saya tapi yang jawab ialah seorang Cina dan Cina itu katakan bahawa tuan handphone itu tertinggal di kedainya.

Setelah bertemu semula dengan Wak Rabidin, kami meneruskan perjalanan kami ke Nitar 2, dan di sebuah warong di Nitar 2, Rahman sudah sedia menunggu.

Oleh kerana warong itu terlalu ramai, Rahman bawa kami ke warong yang di hadapan. Disana Sdr Roslan dan seorang lagi dari Nitar 2 menyertai kami.

Setelah ahli rombongan kami mengambil sedikit makanan, kami bersedia untuk berangkat ke Kahang Barat. Saya tak berani nak makan apa-apa takut purging lagi.

Rupa-rupanya, walaupun tak makan apa-apa, saya purging lagi, terus saya pergi ke Setesyen Minyak yang berdekatan dan melepas sekali lagi. Tidak ada apa-apa yang keluar kecuali air sahaja. Saya betul-betul tak selesa dengan perut yang meragam begitu.

Sementara itu Sdr Rebin Birham bertolak dari Kuala Lumpur melalui Highway menuju Kluang, dan dari Kluang ke Kahang Barat.

Didalam perjalanan ke Kahang Barat hujan turun tidak berhenti dengan lebatnya, saya betul-betul takut berada di jalanraya. Tak nampak dihadapan, dan di dalam perjalanan itu ada tempat-tempat sudah dinaiki air, banjir kilat.

Kami sampai ke Kahang Barat jam lelbihkurang 8.30 malam. Saya terus pergi ke Masjid, disana saya purging lagi. Kemudian kami pergi ke Balai Raya Kahang Barat yang terletak dihadapan klinik. Didalam hati saya berkata, "Bagus betul pengurus Kahang Barat ni membenarkan PKR mengadakan perjumpaan di Balai Raya." Rupa-rupanya dia tidak tahu akan tujuan perjumpaan itu, kalaulah dia tahu sudah pasti dia tidak benarkan.

Sampai di Balai Raya itu, saya sekali lagi purging, dan melepas didalam tandas di Balai Raya itu. Sepanjang dialog itu saya berasa amat tidak selesa dengan keadaan saya itu. Saya tidak seperti biasa, saya duduk diam-diam sahaja dan hanya bercakap apabila giliran saya untuk bercakap. Alhamdulillah, semasa saya berucap itu, perut saya macam "reti bahasa" dia tidak pruging.

Majlis ucapan dan dialog itu tamat lebih kurang 11.30 malam. Semasa itu Kak Hendon sudah mendapat berita dari Felda Jengka 22 bahawa seorang AJK PKR Wanita Cabang Kuala Krau, Pn Kamariah yang dikenali dengan Kak Yah baru meninggal dunia jam 10.00 malam.

Sdr Mohd Shah, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Peneroka-Peneroka Felda Kahang Barat memberitahu bahawa lebih dari 300 orang peneroka di rancangan itu sudah bersetuju untuk menyaman Felda diatas isu perahan KPG yang telah dimanipulasikan oleh Felda.

Saya beritahu kepada Kak Hendon bahawa "Kita kena balik jugak, supaya sempat solat jenazah dan pengkebumian jenazah". Tetapi saya sendiri tidak berupaya untuk memandu kereta. Saya sangat lemah. Kak Hendon juga tidak berupaya kerana dia pun demam juga.

Sdr Salim Abdul Aziz menawarkan supaya kami tidur di rumahnya di Kahang Barat dan balik ke Temerloh pagi-pagi esuk.

Pagi ini, saya dan Kak Hendon meninggalkan Kahang Barat jam lebihkurang 8.00 pagi; jam 10.30 pagi kami sudah berada di Pekan Rompin, kami singgah untuk "perkena kopi tarik dan roti canai telur."

Kemudian kami meneruskan perjalan ke Felda Jengka 22 melalui Jalan ke Chini, dan melalui Jalan Kg Belimbing menuju Sri Jaya. Dari Sri Jaya kami ambil Highway Pantai Timur ke TOL Chenor, dan keluar dari Tol Chenor menuju ke Felda Jengka 22. Sebelum sampai ke TOL Chenor, kami menerima satu lagi perkhabaran sedih, seroang lagi di Jengka 22 meninggal dunia iaitu nenek kepada Sdr Fuad, seorang Pemuda yang aktif didalam AMK Kuala Krau.

Kami sampai di Felda Jengka 22 jam lebih kurang 2.00 petang. Kak Yah sudah di kebumikan, dan di rumahnya itu, Sdr Ibrahim, suami Kak Yah menunjukkan tempat kejadian dimana Kak Yah meninggal dunia.

Kata Ibrahim: "Pada masa itu hujan sangat lebat, saya berada diluar dan Yah tinggal seorang sahaja di rumah. Apabila saya balik ke rumah jam 10.00 malam, saya tidak berjumpa Kak Yah didalam rumah dan saya laung tetapi tidak ada jawapan. Saya menjangka Yah berada di rumah jiran kerana malam tadi hujan sangat lebat, tetapi dia tidak ada di rumah jiran. Saya cari dia di belakang rumah.

Saya lihat benteng batu-bata di belakang rumah runtuh dibawa air deras. Hati saya sudah tidak sedap, saya mula mengaut tanah-tanah yang menimbusi kawasan belakang rumah saya, tiba-tiba saya ternampak dua kaki, saya terus mengaut tanah-tanah itu, rupa-rupanya Yah telah tertimbus oleh tanah dibawah dua kepingan batu simen yang berat. Yah sudah tidak ada..dengan pertolongan jiran-jiran dapat saya mengeluarkan Yah."

Begitulah diceritakan oleh Ibrahim dengan linangan air mata.

Pemergian Yah ini memang tidak disangka-sangka. Baru hari Ahad lepas beliau menghadiri Mesyuarat bersama Jawatankuasa PKR Cabang Kuala Krau dan sayap wanitanya.

Kak Hendon cukup teperanjat dengan pemergian Kak Yah, mereka sangat akrab. Semasa berada di DUN Jepak. Sarawak, Kak Yah berkempen bersama Kak Hendon di DUN itu di kawasan-kawasan Rumah Panjang. Semasa Kursus di Hulu Selangor anjuran Task Force Felda Selangor, Kak Yah juga turut hadir dan begitu juga semasa kursus Pilihanraya yang diadakan di Kelantan.

Kita merancang tetapi perancangan Allahlah yang mengatasi segala-galanya. Inna Lillah wainna Ilaihi Roji'un.

Selepas di rumah Yah, kami pergi pula ke rumah nenek Sdr Fuad, jenazahnya akan disempurnakan selepas solat Asar.

Setelah itu saya dan Kak Hendon kembali ke Kg Batu 4, Jalan Maran untuk menunggu panggilan talipon dari pejabat saya mengenai kematian ayah kepada Siti, iaitu peguam yang berkhidmat di pejabat saya di Temerloh. Dia meninggal di Bentong kerana kemalangan jalanraya. Tidak tahu samada jenazahnya akan disempurnakan di Temerloh atau Bentong kerana ayah kepada Siti menetap di Bentong.

Sehingga coretan ini ditulis, saya belum mendapat khabar berita dimanakah pengkebumian akan dilangsungkan.

Sementara itu saya balik ke rumah, berehat seketika kerana amat keletihan dengan perut yang tidak selesa dan saya sudah tidak makan nasi untuk beberapa hari kecuali di R&R Muadam itu saya mengambil sedikit nasi kerana amat terliur melihatkan udang dan sotong, dan kemungkinannya perut saya masih tidak boleh menerima makanan yang "kaya dan heavy" begitu.

Full content generated by Get Full RSS.

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


PROGRAM ADUN MAHARANI <b>DI</b> KG <b>PARIT RAJA</b> MUAR

Posted: 19 Mar 2012 08:11 PM PDT

MUAR – Kepakaran sebagai doktor perubatan mendorong wakil rakyat di Dewan Undangan Negeri (Dun) Maharani, Dr Mohamad Taslim untuk berkongsi ilmu melalui khidmat pemeriksaan kesihatan percuma dengan penduduk sekitar Kampung Parit Raja, kelmarin.

Bertempat di pekarangan Bilik Gerakan Pas Parit Raja, Jalan Temenggong Ahmad di sini, seramai 50 penduduk mengambil bahagian untuk menjalani pemeriksaan kesihatan di situ.

Dr Mohamad berkata, perkhidmatan tersebut bertujuan untuk membantu mereka yang kurang berkemampuan menjalani pemeriksaan kesihatan secara percuma.

Menurutnya, ramai di antara mereka tidak menyedari menghidap penyakit kencing manis atau darah tinggi

"Apabila keputusan pemeriksaan mendapati mereka menghidap penyakit ini, barulah mereka terkejut.

"Malahan mereka anggap pening kepala yang kadang-kadang menyerang itu hanya perkara biasa, padahal ialah simptom penyakit darah tinggi," katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, selain dapat bertemu rakyat, peluang tersebut digunakan untuk menasihati mereka supaya menjaga kesihatan dan pemakanan secara konsisten.

"Saya mahu rakyat di sini mengamalkan gaya hidup sihat kerana banyak penyakit berbahaya mudah dihidapi," katanya.

Katanya lagi, program tersebut pernah diadakan tahun lalu dan akan terus dijalankan dibeberapa lokasi yang sudah dikenalpasti.

Pada program tersebut, Dr Mohamad turut menyampaikan sumbangan beras dan barang keperluan dapur kepada 22 penerima melibatkan ibu tunggal, warga emas dan golongan kurang berkemampuan.

www.sinarharian.com.my tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. 

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Tentang Aku: Melawat Pusat Jualan Perodua <b>Plentong</b>

Posted: 05 Mar 2012 02:58 AM PST

Hari ni gi Pusat Jualan Perodua kat Plentong ... adik aku, Tam nak survey kereta ... tengok-tengok dan tanya-tanya ... hehe .. kalau berpuas hati dan mencukupi budget yang ada .. baru buat keputusan .. gituuuu ...
Pusat Jualan Dan Servis Perodua, Plentong ... 

Kami gerak dalam kul 8.00 pagi .. ikut highway Desaru - Cahaya Baru ... naik highway Pasir Gudang .. keluar kat Plentong .. terus jek tuju ke Perodua ... sampai jek terus cari salegirl perodua yang bernama Siti .. sebab dah buat temujanji dengan dia sebelum datang tadi ... tapi Siti tak de pulak ... ada urusan dalaman .. hmm .. tapi dia dah pass kitaorang pada kawan dia .. salesgirl perodua nama Umie ...

Sebelum berbincang kitaorang tengok-tengok kereta dulu ... tengok dari luar jek .. nak bukak-bukak segan pulak .. belum dipelawa gituuuu .. hahaha ... baru jek Umie nak mulakan perbincangan .. Siti dah datang .. alhamdulilah ... senang sikit nak bincang kalau ngan Siti .. ya la .. dah kenal .. jadi rasa selesa sikit nak tanya itu dan ini .. hehe ...

Kereta Myvi 1.3 ezi ... yang display kat ruang legar Pusat Jualan Perodua ... tengok dan belek sahaja .. haha
Tam cuba-cuba duduk kat tempat pemandu .. Nua cakap duduk dengan selesa .. Tam segan-segan nak betulkan kerusi takut kena marah ngan salesman kat situ .. hahaha ...

Sempat bergambar kenangan ngan kereta Myvi yang didisplay kat ruang legar Perodua ..

Aisy pun nak posing kat kereta jugak .. wah .. semua nak posing .. mama pun nak jugak .. hahaha 
Selepas mendengar penjelasan panjang lebar dari Siti mengenai perbezaan kedua-dua kereta Myvi dan Viva .. tentang perbezaan harga .. perbezaan keselesaan pemanduan .. macam-macam la kami tanya ... sampai tuan empunya badan rasa yakin mana satu yang jadi pilihan hatinya .. setelah di kira-kira dan ditimbang-timbang ... Tam ngan Nua sepakat nak amik Myvi 1.3 ezi ... wah .. wah .. best nya .. tapi sebab Tam tak stand by dokumen-dokumen yang diperlukan .. maka urusan tak dapat dilakukan hari ini ... tunggu Tam bagi dokumen-dokumen dulu baru leh proses urusan jual beli kereta tu ...

Siti sedang memberi penerangan tentang kereta-kereta dan harga-harga ... Tam mendengar dengan khusyuk sekali .. Akma pun mendengar dengan penuh minat ... nak jugak ker??? hehe ..

Perbincangan sendiri pulak .. luahkan apa yang diaorang paham dari penerangan Siti tadi .. haha .. muka cam puas hati jek .. puas hati ker???? .. rilex la .. tanya semua sekali .. keluarkan apa yang terbuku dan tanda tanya dalam kepala tu .. Siti tak marah kalau korang tanya banyak-banyak pun .. kannn Siti kannn .. hehe ...
Aisy bosan tengok orang bercakap aje .. dia ajak aku gi teman dia main kat play ground ... hmm .. malas nya .. nak dengo orang berbincang .. tapi kena lah jugak temankan bila dia mula tunjuk perasaan .. hmm .. Aisy ni kacau daun betul laa ... haha

Abis bersepah di buat Aisy ... bukan nak kemas mainan yang dia dah tak nak main .. makin dia tambah ada la .. dia sorang jek yang main kat sini .. tak de bebudak lain .. maklum la hari sekolah .. Aisy tak sekolah .. kannnn ...
Pastu test drive kereta Myvi 1.3 ezi ... Siti suruh Tam bawak .. Tam takut-takut plus gementar .. sebab tak biasa bawak kereta lagi .. dia suruh suami dia yang bawak .. haha .. apa daaaa .. tak pe .. nanti dah bawak balik umah .. leh biasa-biasa kan bawak .. pusing-pusing kat padang .. yakin buleh ... pasti buleh .. Tam buleh .. hehe ...
Deretan kereta test drive .. Myvi, Lagi Best, Lagi Power, Alza, Viva .. pilih aje .. ada bran .. haha

Diaorang gi test drive kereta Myvi 1.3 ezi .. aku tak ikut .. dah penuh kereta .. malas nak bersesak-sesak .. hehe .. bukan jauh pun pusing-pusing .. sekejap jek .. haha
Lepas selesai urusan perbincangan di Perodua .. kami gerak gi The Store Johor Jaya ... nak survey barang baby .. Tam nak survey harga jek dulu .. maklum la dia baru 6 bulan .. tunggu 7 bulan baru nak completekan beli barang ... sebab bila kandungan dah 7 bulan, nurse akan datang umah untuk pastikan segala keperluan untuk melahirkan sudah disediakan .. bukan apa .. dikhuatiri bersalin awal .. barang-barang baby lum stand by .. kalau cam tu alamatnya balut kain pelekat la baby dia nanti .. hahaha ...
Tapi malangnya, bahagian atas The Store Johor Jaya dalam proses pembikinan ... jadi semua bahagian atas dipindahkan ke bangunan yang berhadapan dengan The Store lama ... hmm .. hujan pulak tu .. Tam malas nak meredah hujan ... takut demam pulak nanti .. jadi .. tak jadi nak survey barang baby kat sini ...
Aku cakap jom gi makan .. lum makan sarapan lagi ni .. padahal masa tu dah kul 11.30 pagi ... haha .. nak makan kat mana tanya diaorang .. aku cakap kat KFC .. lama tak makan kat KFC .. semua tak nak .. hampeh tul .. diaorang nak makan pizza .. hmm .. buleh la .. pizza pun sedap jugak .. hahaha
Pizza Hut Johor Jaya .. first time makan kat sini .. huhu ..
Pizza Hut Johor Jaya tak de tempat makan rupanya kat tingkat bawah .. tempat makan semuanya kat tingkat atas ... wah .. best jugak makan kat tingkat atas .. kitaorang pilih meja yang paling ujung .. kat tepi tingkap .. leh tengok pemandangan dari atas ..
Pemandangan dari atas Pizza Hut .. hujan .. nasib baik tak jem jalan .. lum lagi kot .. orang lum kuar lunch lagi ...
Order yang set 4 orang ... plus kepak ayam honey and spicy 4 ketul ... aiskrim untuk Aisy .. dah tu jek .. jangan bebanyak ordernya .. nanti tak habis ...  pembaziran .. huhu ...
Air yang diorder haruslah coca-cola .. cam tak de pilihan lain pulak .. padahal ada jek pilihan air yang lain .. tapi entah kenapa yer .. setiap kali makan pizza .. mesti minum air coca-cola .. memang sejodoh .. air coca-cola ngan pizza ni agaknya .. hahaha

Sup krim cendawan ... dah ditabur dengan serbuk keju ... pastu aku tabur pulak ngan serbuk lada sulah .. hmm .. rasanya jadi lebih sedap dari biasa ... tak semua tempat letak serbuk keju dalam tray sos ... kadang-kadang yang dalam tray tu cuma sos cili, sos tomato ngan serbuk lada sulah jek ... tak best langsung .. kat sini lengkap .. semua ada .. cehhh .. cam promote suh datang makan kat sini pulak .. haha

Aiskrim Aisy .. nama dia double delite kot .. tak perasan sangat .. haha .. sampai-sampai jek terus kena serbu .. tak sempat nak snap pic .. cissss .. korang ni memang geragok la .. haha ...

Kepak ayam sweet & Spicy .. sedappp .. suka sangat niiii ... sekarang kalau makan kat pizza mesti nak makan kepak ayam ni .. dapat seketul pun jadi lah .. wah .. kemaruk namanya tu ... hahaha


Hawaiian Chicken with Cheeze Lava .. Akma yang order ini pizza .. bedal kasi licin yer ...

Yang ni pizza kesukaan aku .. Super Supereme Beef ... paling sedap dalam banyak-banyak menu pizza .. pada selera aku la .. lain orang lain citarasa .. kannnnn ...

Aisy nak makan sup .. tapi aku suruh dia pandang kamera dulu .. geram jek dia pandang aku .. haha .. rilex la dikkk .. tak lari sup tu .. hahaha

Dia tengok orang semua letak .. dia pun nak letak .. banyak pulak tu .. abis la .. tak sedap la rasa sup dia .. tapi sampai licin sup dihirupnya .. ngan mama punya dikebasnya .. aiskrim pun habis dia makan .. wah .. wah .. tapi pizza dia tak sentuh langsung .. kenyang makan sup ngan aiskrim jek .. tak pe la ya dikk .. janji perut kenyang sudah ...

Semalam jadi model iklan sos ngan model iklan dapur gas .. hari ni jadi model iklan kepak ayam pulak .. agak-agak yang mana paling sesuai .. hahaha ..
Siap makan .. gi tengok-tengok cenderahati kat kedai cenderahati .. tengok-tengok jek .. bukan beli pun .. haha .. Akma jek beli hiasan hp .. buleh la .. wat sejuk hati pekedai tu .. penat dia ikut kitaorang ke hulu ke hilir .. ikut jek .. hahaha ...
Itu lah kedai cenderahati nya .. yang ada bantal peluk kecik kat depan kedai .. Akma yang nak gi tengok .. Tam pun suka jugak nak cuci-cuci mata .. aku ikut jek .. suka jugak sebenarnya .. hahaha
Pastu gerak ke Giant plentong .. Tam nak tengok barang baby kat situ .. hmm .. 1 jam duk membelek-belek sambil kalkulator harga barangan baby .. haha .. aku ngan Aisy malas nak ikut dia .. dia ngan suami dia belek barangan baby .. aku ngan Aisy gi merayap .. Aisy tolak troli .. aku takut jek kena orang ke barang ke .. naya jek kena marah nanti .. sambil tengok sambil ambik .. yang perlu jek .. bahan-bahan nak buat biskut batik ngan sudip non lekat ... hmm ... baru tak lekat coklat kat sudip .. haha .. try petang ni .. menjadi tak percubaan aku ni ... haha ...
Haaa .. belek jangan tak belek .. kira jangan tak kira .. haha ... kira betul-betul .. jangan lari budget .. dan jangan beli banyak-banyak .. nanti pembaziran berlaku ... beli sikit-sikit dulu .. dah bersalin nanti leh tambah lagi kalau tak cukup .. sebab baby ni cepat membesar .. karang tak habis lagi stok baju baru dah tak muat .. hehe ..

Keletihan membelek baju dna barangan baby ... sampai terduduk kat rak baju ... alala siannya mak buyung .. kaki dah krem asik berdiri, berjalan aje ... hahaha ..
Siap semuanya .. gerak hantar Akma balik hostel dulu baru kitaorang balik .. adik ipar aku, Nua bawak kereta dengan tenang sekali ... tak seperti selalu .. bawak cam kat litar sepang jek lagaknya .. haha .. mungkin sebab isteri dia pregnant kot .. tu yang slow sikit gelora darah muda dia tu .. hehe ...

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


PAS <b>Gelang Patah</b> Meraikan Kedatangan Tahun Baru Cina ~ Pusat <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 07:39 PM PST

GELANG PATAH, 16 Jan 2012: YDP PAS Kawasan Gelang Patah Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang juga merupakan Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Nusajaya bersama dengan YB Dr Boo Chen Hau (ADUN Skudai) dengan disertai oleh Hj. Musa Wahab (NYDP PAS Gelang Patah) telah membuat edaran buah limau dan kad ucapan Selamat Tahun Baru Cina kepada masyarakat sekitar khususnya kepada masyarakat Cina sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang dalam beberapa hari lagi.


Program edaran ini telah berlangsung selama dua hari. Bermula pada hari Sabtu, 14 Jan 2012, edaran berjalan di sekitar Pasar Teetah, Taman Universiti. Program ini dilihat mendapat sambutan baik daripada peniaga dan juga pengunjung Cina yang tidak putus-putus datang menbanjiri kawasan tapak pasar seawal 8.30 pagi lagi. Selain itu, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad turut mengadakan edaran sambil beramah mesra dengan kaum Tionghua dan masyarakat setempat sekitar kawasan Pasar Taman Universiti, Mutiara Rini dan Lima Kedai meliputi premis-premis perniagaan di dalam pekan. Di sebelah malamnya, edaran berjalan sekitar gerai-gerai makan milik peniaga Cina di kawasan Taman Universiti dan Pulai Utama.


Keesokan harinya pula, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad bersama rombongannya meneruskan lagi edaran buah limau sambil menyantuni masyarakat setempat, sekitar kawasan pasar dan premis-premis perniagaan di Kangkar Pulai dan Ulu Choh. Kelihatan masyarakat setempat khususnya masyarakat Cina gembira dengan kehadiran YDP PAS Kawasan Gelang Patah, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang turut sama meraikan kedatangan Tahun Baru Cina.
Di samping edaran buah limau dan kad ucapan, kalendar 2012 turut diedarkan sempena tahun 2012 yang baru bermula. Diharapkan program tahunan seperti ini akan lebih merapatkan lagi hubungan di antara kaum tanpa mengira fahaman politik dan agama antara kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) Gelang Patah dengan para penduduk kawasan Gelang Patah khususnya di DUN Nusajaya.

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


@razaliibrahim Tidak Gentar Hadapi Salahuddin Ayub <b>di Muar</b> <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 01:22 AM PDT

- Apr 2, 2012 16:22:21.

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Muar, Datuk Razali Ibrahim berkata, beliau tidak gentar untuk berhadapan dengan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yang dikatakan berminat untuk bertanding di kerusi berkenaan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Kalau dia nak bertanding di Muar, saya alu-alukan. Tapi tidak logik sebab kerusi Parlimen Muar untuk pembangkang adalah kerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Adakah Salahuddin nak masuk PKR. Isu ini banyak membuang masa kita. Mereka tidak mempunyai fokus yang jelas," katanya kepada pemberita selepas mengadakan sesi ramah mesra bersama pelajar yang menyertai Program Parlimen Belia di Dewan Negara pada Isnin.

Mengulas lanjut, Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata, Salahuddin bebas untuk bertanding di mana-mana asalkan beliau mahu berkhidmat untuk rakyat bukannya mahu mendapatkan kuasa.

"Saya tidak boleh menguasai rakyat, mereka buatlah pertimbangan. Tapi kalau Salahuddin datang ke Muar, apa pilihan yang saya boleh buat.

"Perkara asas kepada saya kenapa Salahuddin keluar dari Kelantan. Kenapa dia tidak mempertahankan kerusi di Kelantan?," katanya.

Razali berkata, sekiranya Salahuddin hendak bertanding di kerusi Parlimen, beliau tidak boleh menjadi Menteri Besar Johor seperti yang diuar-uarkan sebelum ini.

"Dia (Salahuddin) bertanding kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN). Kalau dia bertanding di kerusi Parlimen dia tak boleh jadi Menteri Besar Johor. Kalau dia bertanding di dua-dua kerusi, dia sendiri tidak yakin dengan kemampuannya.

"Barisan Nasional (BN) tidak akan bertanding di dua kerusi. Kita lebih menumpukan kepada kerja, hendak bertanding satu kerusi pun kita tak cukup tangan. Bagaimana Salahuddin nak bertanding dua kerusi. Dia pun tak berminat hendak jaga rakyat," katanya.

Razali berkata, pengumuman Salahuddin untuk bertanding diJohor hanyalah untuk meluaskan kuasa pembangkang untuk menawan negeri itu daripada BN.

"Ini lebih kepada kuasa. Pengumuman-pengumuman yang dibuat oleh mereka semua mengenai kuasa sama ada untuk mengekalkan kuasa atau merampas kuasa daripada rakyat. BN pun mengalu-alukan Salahuddin sebab saya pun tidak tahu calon BN di Muar.

"Tapi saya akan pastikan jika dia (Salahuddin) bertanding di Muar, saya sendiri akan ketuai jentera BN di sana," katanya.

Jumaat lalu, media melaporkan, Salahuddin yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian telah mengesahkan akan kembali ke Johor, menyertai rancangan Pakatan Rakyat (PR) Johor untuk mengambil alih negeri berkenaan dalam pilihan raya akan datang.

Salahuddin yang mengesahkan dakwaan tersebut bagaimanapun enggan mengulas sama ada beliau akan menjadi menteri besar sekiranya pakatan pembangkang itumenawan Johor dalam PRU13.

Difahamkan barisan kepimpinan PR telah mengadakan satu "perbincangan serius" dengan Salahuddin untuk kekal dinegerinya yang mempunyai kekurangan calon berwibawa untuk mengisi jawatan menteri besar.

Pembangkang di Johor menjangkakan akan memperoleh kemenangan besar dalam pilihan raya akan datang dengan peningkatan sokongan masyarakat Cina, namun kekurangan calon berkelayakan untuk menjawat jawatan menteri besar.

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


Dr MiM: Komplot Pecahkan Kereta Anwar <b>Di Kluang</b>, Johor..

Posted: 23 Feb 2012 06:18 AM PST


Sebelum ini MiM telah menulis mengenai insiden yang berlaku kepada Anwar Ibrahim di Kluang, Johor : Klik Sini

MiM difahamkan bahawa insiden tersebut masih di dalam siasatan pihak polis.

Tetapi yang kelakarnya, sudah ada blogger pro-pembangkang yang membuat andaian sendiri dengan menyalahkan Putera UMNO pula!

Sebelum ini blogger pro-pembangkang itu pernah terkantoi malu isu 'hantu baling tisu' di dalam video kontroversi China doll.

Yang lebih memalukan ialah blogger pro-pembangkang itu turut memfitnah anak perempuan DS Najib Razak yang kononnya belanja besar di Australia tidak berapa lama dulu.

Baca di bawah :


Alasan yang diberi ialah hanya berdasarkan kepada kenyataan yang tertuduh di dalam FB beliau. Sila baca di bawah :


Dengan membaca kenyataan lelaki itu, apakah kita boleh membuat tuduhan beliau yang menyerang ceramah Anwar? Apakah beliau terlibat menyerang merosakkan kenderaan Anwar?

Terdapat satu lagi versi cerita iaitu pencacai-pencacai Anwar sendiri yang sengaja merosakkan kereta Anwar. Jika mereka benar-benar mahu mencederakan Anwar, kenapakah Anwar boleh ke tempat ceramah tanpa tercedera atau dirosakkan motorsikal tersebut?

Dan saksikanlah sendiri keganasan penyokong PAS :

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved