ads

Selasa, 10 April 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


SK (F) <b>LOK HENG</b> SELATAN: Panitia-panitia

Posted: 05 Apr 2012 05:41 PM PDT

Berikut panitia-panitia di SK (F) Lok Heng Selatan.
  1. Panitia Pendidikan Islam
  2. Panitia Bahasa Melayu
  3. Panitia Bahasa Inggeris
  4. Panitia Matematik
  5. Panitia Sains
  6. Panitia Kajian Tempatan
  7. Panitia Pendidikan Seni Visual
  8. Panitia Pendidikan Muzik
  9. Panitia Kemahiran Hidup
  10. Panitia Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan
  11. Panitia Pemulihan Khas
  12. Panitia Pra Sekolah
  13. Panitia Sivik Dan Kewarganegaraan
  14. Panitia Inovasi

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


SiaPaLaH aKu: Asam Pedas <b>Parit</b> Jawa

Posted: 09 Apr 2012 10:57 PM PDT

Hari ke 2 odit kt batu pahat nie,miss lim ajak kami pekena asam pedas parit jawa..utk kwsn parit jawa neh..yg mengetop asam pedasnye adalah asam pedas mak ngah..kebetulan saya smp,gerai mak ngah nie tutup plak..oleh itu,kami mencuba rasa asam pedas berhadapan gerai mak ngah nie..
Lihat itu bhgn tgh isi ikan jenahak..sedap weh! isi ikan yg segar dr laut..tepi gerai neh..tmbh plak x de byk tulang kan..mmg feel tue lebih ckit..saya siap request kuah tambahan okeh..mau hirup kuahnye secara maksimum..x mau kongsi2 ngan kwn2 yg lain..la3..
Antara hidangan asam pedas yg dorg sediakan..ada pelbagai jenis ikan sbnrnye kalu kita nak..yg paling digemari adalah ikan pari..tuk mlm tue,kami order ikan jenahak,ikan kembung,telo goreng + kangkung masak belacan..makan tuk 5 org..alhamduillah..x membazir pon lauk..sbb ada 2 org yg giler2 kaw makan asam pedas nie..
Nie adalah insan yg giler suka makan asam pedas walau br cuba kali pertama..peluh2 okeh mamat nie makan walau cuaca sejuk pas hujan lebat + kipas besar kt atas kepala..kami sumer gigil sejuk..dia sensorg mintak nyawa sbb kepanasan..
Insan kedua adalah yg meratah ikan kembung nie secara rakus..hua3..marliana mokhtar pon layan asam pedas nie weh! ermm..sedap2..pakej makan malam kami mlm itu hanya RM48.00..saya belanja sblm kena pau yg mahal2 lagik..la3..
Pewut dah kenyang..jom balik naik perahu!

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Romantika <b>Di Tampoi</b> – Abang Jem / Salih Yaacob | Anak Melayu <b>...</b>

Posted: 05 Aug 2011 05:00 PM PDT

j.mp Lagu yang tidak jemu-jemu untuk di dengar bagi segala peringkat umur lawak lucu mandi junub kawin lari belajar buat laman web percuma gadis perawan bogel telanjang bulat bola sepak rogol perkosa jelas terang lawak lucu mandi junub kawin lari belajar buat laman web percuma gadis perawan…

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


My Rojak Lyfe Best Gyla: Detik Terakhir <b>Di Segamat</b>..

Posted: 21 Mar 2012 08:04 AM PDT

Hye! Salam!

Memandangkan tinggal saki baki hidup jer dekat Uitm Segamat nie.. Lagi seminggu je..Rasa macam cepat gyla kan? Dengan aku yang every sem update pasal kolej aku.. Merengek bilik tinggi bagai.. Cuaca Segamat lah ape lah.. Hehe.. Banyak yang berlaku sepanjang 6 sem dekat sini.. I mean like REALLY BANYAK LU PUN X MAMPU KIRA! Hehe..

I admit dulu I really hate Segamat for making my life miserable.. Every day its like a battle field for me.. Ya know when things go wrong and I felt like dying.. Its like time is bullying me saying Im gonna suffer up till sem 6.. I did by the way.. I was once not that happy when it comes to Segamat.. Sebut je Segamat rasa nak marah.. Sebut je Segamat rasa nak nanges.. Babis punya feeling kan.. Oke blah perasaan blah! Hehe!

Sekarang nie Im having the detik terakhir with my beloved friends.. We're having this kinda fun like crazy.. Pergi Sagil or known as Gunung Ledang and mandi air terjun kat sana.. BBQ and kenakan semua orang.. Salah cakap je kena menganjeng.. Karok sampai hilang suara.. Moments dekat kolej baru Suluk Belingkong SB nie.. Dak2 lelaki jerit mcm orang gyla meroyan sbb stress final sem punya exam.. Haha.. Sumpah lawak! Random outing with my friends.. Oh oh! Gonna miss all this badly! Semua orang duduk jauh jauh.. Nanti susah nak jumpa.. Nanti Nadd kawen jemput datang oke? Hehe.. Gatal*

Sekian sekian dari anak dara yang nak abes sem dah! Hehe!


01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Rio Azzaro: Jalan-Jalan Nak Makan : Nasi Goreng Seafood <b>Stulang</b> <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2012 12:35 AM PDT

Entah tetiba aku teringin sangat nak makan Nasi Goreng Makanan Laut di belakang Komplek Stulang Laut tu.Lama jugak aku tak jejakkan kaki aku kat sana.Mana tak nya tiap kali nak ke sana mesti tempat letak kereta penuh atau meja di restaurantnya selalu penuh.Dulu harga Nasi Goreng ini RM6,tapi sekarang dah naik harga ke RM8 sepinggan.Cara masak dia memang lain daripada yang lain,banyak rencah dan paling penting sedap.Malam hari Jumaat yang lepas aku berkesempatan makan di sana bersama teman-teman aku.Aku order 4bungkus Nasi Goreang dengan Ikan Pari bakar.
Semua bersetuju dengan Nasi Goreng kat sini.Memang menyelerakan dan sedap.Padat dengan rencah,udang , sotong dan sayur-sayurannya.Kedai dia betul-betul terletak di sebelah kedai runcit yang berdekatan dengan 7-Eleven komplek Stulang Laut.Dekat dengan tangga dan kedai bundel kasut.

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


andrina&#39;s Stuff: Land of <b>Labis</b>

Posted: 10 Apr 2012 02:05 AM PDT

I barely smell for the past 5 days, thanks to the generous viruses. So, you might as well imagining me, stuffing my nose with plenty of tissue paper all day long and that's with the physical uneasiness. 
And then, my mind cant help thinking of the 10tonnes of assignments queuing here and nagging at me for ignoring them for this long. That's with the mental interruption. 
Despite all the unwanted and unexpected things that came along, I still went to a place which is much alike the wai po's house back in Kuching. Surprisingly, the 3 days, 3 nights trip turned out to be good and of course this is with the spiritual regeneration. 
Labis is a very small town with beautiful people, delicious foods, peaceful environment and it's only about 2  hours drive from Skudai. 
This is a view taken from the residential area. Look at the beautiful mountains you can see from this angle. Imagine waking up to see all these.....life should be very stress-free and relaxing... 
Sarapan 1 Malaysia (RM2) Teh tarik with roti canai telur. I had always love drinks with high level of caffeine for breakfast. hehehe! 
Random pictures taken while they were fighting over the dunno-what-issue that worth a few shots by Ixus. 
Finally a picture of me! and the picture on the right is the scribble I found on the wall. I love vandalism on walls! kinda artistic sometimes. and actually both pictures are not linked and its just that I feel like combining it together. 
Mission of the day: To promote our one-day-camp. 
Very cute doggie that iz very guai! and doesn't bark at all! Soooo cuteeeeeee! 
Lunch time! and this rice is heavenly niceeee! In chinese, it's called "yu tou fan" 
How I wish I'm the one sitting on the back! LOL! provided the bicycle can sustain my weight. 
The mist was very thick for the next morning and very cold at the same time. It's like staying in Genting! 
The familiar childhood play. Preparations for station games.
The participants! and of course there are more than this. and crap. Im lazy again. haha.so, I just posted this up!

The cross captured in Kampung Bekok. Another village but it is slightly smaller than Labis.
 the kindergarten inside!
 And this is pastor's house la! haha.the wooden house with lotsa kuno-kuno details inside. 
And that's it for now. Hopes the pictures do most of the explanation than me typing it out again. Hehehe. Bye! AND Kuching, see ya tomorrow!! *excited mode*

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Malaysia Zoom » 29 buah sekolah <b>di Labis</b> terima RM35 juta

Posted: 06 Jan 2012 03:07 PM PST

LABIS 6 Jan. – Sebanyak RM35 juta telah diagihkan kepada 29 buah sekolah di daerah kecil Labis dalam tempoh 2008 hingga tahun lalu bagi pembangunan infrastruktur dan kemudahan lain demi memastikan keadaan pembelajaran lebih selesa untuk para pelajar.

Ahli Parlimen Labis, Datuk Chua Tee Yong berkata, ia melibatkan 22 sekolah rendah dan tujuh sekolah menengah dengan Sekolah Kebangsaan Seri Bali Chaah mendapat peruntukan tertinggi berjumlah RM15 juta untuk pembinaan bangunan baru yang telah pun digunakan bermula sesi persekolahan tahun lalu.

"Sekolah rendah antara yang paling banyak menerima manfaat daripada peruntukan tersebut dengan beberapa buah sekolah mendapat bangunan baru antaranya SK Sri Labis dan SK Pekan Air Panas yang masing-masing mendapat bangunan baharu tiga tingkat untuk keselesaan pembelajaran dan pengajaran.

"Diharap dengan peruntukan dan perkembangan terbaru itu, pelajar dan guru di dalam kawasan Parlimen Labis akan melipatgandakan usaha bagi memperbaiki pencapaian kecemerlangan pendidikan yang sedia ada pada masa akan datang," katanya ketika meninjau sesi persekolahan baru Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Labis di sini semalam.

Sementara itu, Tee Yong turut mengambil inisiatif mencari dan mengedar borang permohonan wang sumbangan kerajaan sebanyak RM3,000 kepada Konstabel Khas (SC) dan Home Guard yang menjaga keamanan kampung di zaman darurat seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Jelasnya, tumpuan diberikan bagi mereka yang menetap di kawasan Labis dan perjumpaan dengan Ahli Majlis Daerah Labis, ketua kampung dan pemimpin masyarakat telah diadakan bagi mencapai kata sepakat untuk membantu golongan itu mendapat hak mereka.

Dipetik dari Utusan Malaysia

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


Forum Perdana Ehwal Islam <b>di Kluang</b> Bersama Dato - Kadi Kluang

Posted: 09 Apr 2012 07:58 AM PDT

Semua dijemput mengikuti ForumPerdana Ehwal Islam di Dataran Tasek, Kluang, pada Sabtu 14 April 2012, jam 8.45 malam.
Panel terdiri dari Dato' Nooh bin Gadut, Penasihat MAIJ,  Dr Redhuan Tee bin Abdullah, pensyarah Universiti Pertahanan Nasional dan Ustaz Mohd Khalil bin Mohd Noor, Kadi Kluang.

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


PRU13: Razali tunggu Salahuddin <b>di Muar</b> | Mai Tengok! Portal

Posted: 02 Apr 2012 08:13 PM PDT

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Muar, Datuk Razali Ibrahim sedia berhadapan dengan Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub yang dikatakan berminat bertanding di kerusi yang disandang beliau pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Katanya, beliau sama sekali tidak gentar untuk berhadapan dengan Ahli Parlimen Kubang Kerian itu.

"Banyak ura-ura didengar, sekejap di kerusi itu dan kini di Muar. Kalau dia nak bertanding di Muar pun saya alu-alukan, tapi tidak logik sebab kerusi Parlimen Muar untuk pembangkang adalah kerusi PKR.

"Adakah Salahuddin nak masuk PKR. Isu ini banyak membuang masa kita. Mereka tidak mempunyai fokus jelas," katanya.

Minggu lalu, Salahuddin mengesahkan akan bertanding di Johor pada pilihan raya akan datang dan sedang mempertimbangkan tiga bahagian Parlimen untuk dipilih - sama ada bertanding di peringkat pusat atau negeri.

Razali berkata, pengumuman Salahuddin untuk bertanding di Johor hanyalah untuk meluaskan kuasa pembangkang menawan negeri itu daripada Barisan Nasional (BN).

"Apa yang dikatakan itu lebih kepada kuasa. Pengumuman dibuat mereka semua mengenai kuasa sama ada untuk mengekalkan kuasa atau merampas kuasa daripada rakyat. BN pun mengalu-alukan Salahuddin sebab saya pun tidak tahu siapa calon BN di Muar.

"Tapi saya akan pastikan jika dia (Salahuddin) bertanding di Muar, saya sendiri akan ketuai jentera BN di sana," katanya.

Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata, tiada halangan untuk Salahuddin bertanding di mana-mana, asalkan beliau mahu berkhidmat untuk rakyat bukannya mahu mendapatkan kuasa.

"Saya tidak boleh menguasai rakyat, mereka buatlah pertimbangan. Tapi kalau Salahuddin datang ke Muar, apa pilihan yang saya boleh buat.

"Perkara asas kepada saya kenapa Salahuddin keluar dari Kelantan. Kenapa dia tidak mempertahankan kerusi di Kelantan?," katanya.

Difahamkan barisan kepimpinan Pakatan Rakyat telah mengadakan satu perbincangan serius dengan Salahuddin untuk kekal di negerinya yang mempunyai kekurangan calon berwibawa untuk mengisi jawatan menteri besar.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved