ads

Rabu, 16 Mei 2012

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Coretan cuti 4hari berkampung <b>di Johor Bahru</b> - meNuju <b>...</b>

Posted: 01 May 2012 06:14 PM PDT

Assalamualaikum

Selamat Hari Pekerja warga Malaysia (1 Mei) semalam..
Kesempatan cuti aku balik kampung mama aku dekat JB..ktorg bertolak pada sabtu (28/4) -4hari aku berkampung dekat JB.semalam nak balik terasa malas sgt.
Kegembiraan dapat jumpa pokcik,mokcik n sepupu papat mengembirakan aku yelah dh berbulan lamanya tak jumpa mereka.

Sabtu malam just duduk rumah je,weekend sunday jejalan g rumah my cousins ada makan2 sambil2 itu sempat jugak shooping utk majlis......malam pulak kitaorang pergi makan dekat restoran remaja dekat bandar baru uda makan2 sate kira sunday makan sedunia buat kitaorang hahaha.

Isnin rutin cmbiasa duduk rumah,just tghari sempat aku melawat makcik  aku dekat larkin.niat dihati nk berjalan ke plaza angsana tapi disebabkan cuaca pns buat aku letih terpaksa melupakan hasrat ke plaza angsana.malam my cousins ajak makan steamboat dekat Dataran Johor ...sodapppppp weyy sory no pic lak sebab terkasima menjamu selera hahaha

pic pinjam dekat google..
Nampak tak steamboat tue banyak weyy just pilih je yang mana nak...selain itu ada sate,kuey teow,mee rebus dll....duduk2 smbil tgk menara jam..lepas itu my cousins bwak jejalan dekat "Pasar Karat" ini kali ke-2 aku g sini...kali nie banyak sikit aku shooping..beli skirt jeans,teddy.bantal hahahha mcm dekat KL tak dew pulak kan
ESoknya (selasa-1 mei) balik KL,hati rasa sayu je rasa kejap je masa berlalu kalau ada cuti mahu aku ambil seminggu..OTW balik kl sempat jugak aku ngan family singgah Ayer Hitam dekat sini mcm2 barang ada,bunga,pasu,karpet,brg hantaran dll aku servey2 barang hantaran opzzzz terlepas ckp pulak hehe...penuh jugaklah kereta abah aku .lega sbb separuh barang dh beli  kalaulah duit poket nie full mahu aku shooping smpai lebam
Sampai rumah petang,otw balik dekat seremban hujan lebat singgah makan dekar R&R Seremban ..
Kali ini balik johor tak dapat berjalan2 sgt akibat cuaca tak mengizinkan....
Okaylah dah tak larat nk menaip ini sebab mengantok sangat.......letih
note : hari ini half day sbb ada oppment ptg nie...byeeeeee

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


KODIM 0314/INHIL DAN POLRES INHIL MELAKSANAKAN FINE BIKE

Posted: 16 May 2012 06:48 AM PDT

Jum'at, 27 April 2012
TEMBILAHAN – Dalam upaya mensosialisasikan kegiatan penghematan BBM Kodim 0314/Inhil dan Polres Inhil melaksanakan kegiatan Fine Bike yang diikuti oleh Dandim 0314/Inhil Letkol Inf Rudolf TS. Manoppo, S.Sos, Kapolres Inhil AKBP Dedi Rahman Dayan, SIK, Msi, Ketua Pengadilan Negeri Tembilahan, Seluruh Perwira di Jajaran Kodim 0314/Inhil, Perwira di Jajaran Polers Inhil & Anggota Kodim 0314/Inhil serta polres Inhil.

Pada kegiatan ini diikuti 60 sepeda dengan rute Stard dari Polres Inhil, Jalan Letda M. Boya, Jalan Swarna Bumi, Jalan Sei Beringin, Pelabuhan Parit 21 dan kembali melalui Jalan Jendral Sudirman Finish di Makodim 0314/Inhil Jalan Ahmat Yani.

Kegiatan di Makodim 0314/Inhil dilanjutkan Hiburan, serta pertandingan Volly Ball antar Koramil Jajaran Kodim 0314/Inhil dan Para Perwira melaksanakan kegiatan pertandingan Tenis lapangan.

Pada kesempatan itu juga diadakan penilaian pembutan taman di Makodim antar Koramil dan Makodim, dimana bertindak sebagai juri Kapolres inhil, Ketua Pengadilan Negeri Tembilahan serta dibantu oleh Perwira Polres Inhil.

Dari hasil penilaian tim juri yang telah ditunjuk Dandim, dimana tim juri diketuai oleh Kapolres langsung mengumumkan pemenang, hasil nya Juara I di raih Koramil 05/GAS dibawah Pimpinan Kapten Inf Tarmizi, Juara II diraih Koramil 06/Kateman dibawah Pimpinan Kapten Arh Kasno dan Juara III diraih Koramil 01/Tembilahan dibawah Pimpinan Kapten Inf S. Nababan.

 Dimana Dandim telah menyiapkan hadiah berupa Juara I sebesar 2,5 Juta Rupiah, Juara II sebesar 1,5 Juta Rupiah dan Juara III sebesar 1 Juta Rupiah, yang akan dibagikan pada hari Senin tanggal 30 April 2012 yang akan dirangkaikan kegiatan pelepasan Bintara dan Tamtama dan menerima anggota baru Bintara dan Tamtama yang akan mengisi Pos-Pos di Koramil maupun di Makodim.

Pada kesempatan itu Dandim 0314/Inhil dan Kapolres Inhil akan terus menggalakkan kegiatan Fine Bike di wilayah Kabupaten Inhil terutama di tembilahan untuk membawa serta Pemda dan BUMN yang ada di Tembilahan dan sekitarnya serta kegitan ini akan dipadukan dengan kegiatan lain seperti penghijauan untuk memberikan kenyamanan di Kabupaten Inhil serta mengkampanyekan Indonesia Hijau Berseri " Bersih, Sehat, Rapi dan Indah ".( Seno ).

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Gift of Hope – Jelajah <b>di Negeri Johor</b> Darul Takzim

Posted: 19 Mar 2012 02:05 AM PDT

by Shahrir on March 19, 2012

Aktiviti menjelajah "Gift of Hope" kali ini diteruskan lagi dengan jelajah pasukan IRM di negeri selatan Malaysia iaitu Johor. Jelajah dua hari ini telah bermula pada Jumaat, 16 Mac 2012 dan berakhir pada Sabtu, 17 Mac 2012. Destinasi sasaran melibatkan tiga buah daerah iaitu Pontian, Pasir Gudang dan Kempas. Pelbagai kisah masyarakat dapat dirakamkan sepanjang jelajah dua hari itu dan kami akan paparkan kes-kes tertentu dalam satu pos khas di blog ini tidak lama lagi.

Pasukan IRM ingin mengucapkan setinggi-tinggi rasa terima kasih kepada IKRAM Pontian dan IKRAM Bandaraya Johor Bahru (BJB) di atas kerjasama pintar dan perkongsian maklumat bagi melaksanakan jelajah ini. Nantikan jelajah kami yang akan datang.

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Kongsi Berita: <b>Desaru</b> Masih Ada Tarikan

Posted: 12 May 2012 11:24 AM PDT


Suatu ketika dulu, Desaru sering disebut-sebut destinasi pelancongan utama negara setanding dengan pantai per anginan lain seperti Lumut di Perak atau Teluk Cempedak di Pahang.

Malah setiap minggu, ada warga Singapura sanggup me redah kesesakan di Tambak Johor semata-mata untuk me ngunjungi bandar kecil kira-kira 98 kilometer (km) dari ibu negeri paling selatan ini. Itu cerita 15 tahun dulu. Desaru hari ini semakin sepi daripada kunjungan pelancong asing yang beralih dari pulau di perairan Mersing itu.
Namun, pantai yang kian suram populariti ini, masih memiliki pesona tersendiri.

Mungkin atas sebab itu, ia dipilih lokasi kempen percutian domestik 'X-Cape Holidays', baru-baru ini.Program dirasmikan Menteri Pelancongan Datuk Azalina Othman Said, antara lain mempromosikan keunikan Desaru sebagai tarikan pelancongan utama negara.Kelebihan utamanya terletak pada pilihan penginapan. Kini, ada 12 tempat penginapan dengan menawarkan kira-kira 5,000 bilik daripada pusat peranginan terkemuka hingga hotel bajet yang mesra keluarga.

Bagaimanapun, aset utamanya terletak pada persisiran pantai sepanjang kira-kira 25km sesuai untuk sebarang aktiviti rekreasi air dan sukan pantai. Selain itu, Desaru turut memilik tarikan lain termasuk taman tema dan marina dilengkapi kemudahan terkini. Jika anda dari Johor Bahru, jangan lupa singgah di Muzium Nelayan, Tanjung Balau dekat bandar Penawar, sebelum tiba di Desaru. Muzium dibuka Lembaga Kemajuan Johor Teng gara (Kejora) pada 1985.

Bagi mereka yang tidak berasal dari kota, inilah masanya untuk mengenal bubu, rawai atau jala. Kehidupan masyarakat nelayan diterangkan secara terperinci menerusi paparan rumah nelayan, lesung batu dan periuk belanga yang sukar ditemui pada masa kini. Muzium yang terletak di utara Desaru itu sebahagian daripada projek pembangunan di kampung nelayan di Tan jung Balau. Pelbagai bahan pameran dipaparkan termasuk jenis jala ikan, takal memancing serta replika peralatan yang digunakan pada zaman dahulu.

Selain dapat melihat pengangkutan air lampau seperti perahu dan rakit, pengunjung pasti terpesona mendengar pelbagai kisah menarik mengenai teknik memancing yang diamalkan masyarakat dahulu. Penggemar tempat yang sering mendapat kunjungan ramai ialah Desaru Sports Centre yang menyediakan pelbagai kemudahan bersukan termasuk jet ski, ski, paraseling, kayak, bot laju dan memancing.

Bagi mereka yang datang bersama keluarga, boleh mengisi pelbagai permainan di taman tema ala Disnyeland, Desaru Impian. Sementara itu Desaru Leisure Camp pula menyediakan penginapan dan tapak perkhemahan.

TARIKAN LAIN

>SEJARAH

Kunjungi Tanjung Pengelih untuk menyaksikan tinggalan sejarah Perang Dunia Kedua dan Empayar Melayu Johor-Riau di Johor Lama. Kawasan ini bakal dibangunkan sebagai tarikan utama Desaru pada masa hadapan. Manakala Kota Lama Johor masih boleh dilihat di Teluk Sengat.

>LADANG BURUNG UNTA

Ostrich Showfarm di Teluk Ramunia, Kota Tinggi, dibuka sejak 2001 ini menawarkan pengalaman bermesra dengan burung bersaiz gergasi ini. Jurupandu berpengalaman akan membantu anda mengenali hidupan. Pengalaman menung gang burung unta ditawarkan dengan bayaran tambahan.

>LADANG BUAH-BUAHAN DESARU

Pengunjung dapat berkenalan dengan pelbagai buah-bua han tempatan yang ditanam menggunakan teknologi moden tetapi mesra alam. Selain itu, mereka akan dapat melihat penternakan lebah untuk madu secara dekat.

>CARA KE SANA

Mereka yang datang dari Singapura boleh menaiki feri dari Changi, Singapura ke Tanjung Belungkor memulakan operasi setiap hari mulai jam 7.30 pagi.
Empat perkhidmatan disediakan dari Changi iaitu dari jam 7.30 pagi, 11.30 pagi, 6 petang dan 8 malam, sementara dari Tanjung Belungkor mulai jam 9.30 pagi, 1.30 tengah hari, 5.30 petang dan 9.30 malam.

Pengunjung boleh menaiki bas dari Terminal Bas Larkin ke Bandar Penawar atau ke Kota Tinggi. Perjalanan mengambil masa sehingga satu setengah jam. Dari Bandar Penawar, anda boleh mengambil teksi atau bas mini. Perjalanan dari Singapura memakan masa kira-kira dua jam 15 minit. Manakala. pemanduan dari Kuala Lumpur mengambil masa kira-kira empat jam.

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


lamiafamilia (MY FAMILY): <b>Pasir Gudang</b> lokasi kedua UiTM <b>di</b> Johor

Posted: 15 May 2012 08:10 PM PDT

16/5/2012
JOHOR BAHRU 15 Mei - Kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang bakal dibuka di Pasir Gudang pada tahun hadapan akan menjadi cawangan UiTM kedua di negeri ini selepas kampus pertama dibina di Segamat.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, projek UiTM Pasir Gudang yang memakan belanja RM308 juta itu bakal menampung kira-kira 4,000 pelajar peringkat diploma bidang kejuruteraan awam, elektrik, kimia dan mekanikal, di samping peluang praktikal terbaik kerana Pasir Gudang merupakan kawasan perindustrian.
"Melalui kerjasama erat dan perkongsian ilmu dengan pihak industri, UiTM berpeluang memastikan penuntutnya mendapat latihan praktikal terbaik. UiTM dan industri juga dapat bersama berusaha dalam pembangunan dan penyelidikan (R&D) selaras dengan hasrat negara mempelbagai produk tempatan berkualiti tinggi.
"Pembinaan kampus cawangan UiTM Pasir Gudang yang terletak di Bandar Seri Alam dijangka memberikan limpahan ekonomi kepada penduduk setempat dan merangsang pembangunan lebih pesat di Johor Bahru. Lokasinya juga tepat kerana ia merupakan kawasan industri," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melawat tapak UiTM Pasir Gudang yang dalam pembinaan dan penyampaian sumbangan oleh syarikat pembinaan bumiputera terlibat, Damai Abadi Sdn. Bhd., kepada 150 orang penduduk tempatan yang terdiri daripada pelajar miskin, ibu tunggal, warga emas dan orang kurang upaya.
UiTM Pasir Gudang adalah antara 12 projek kampus cawangan UiTM di seluruh negara di bawah projek kerjasama awam swasta (PPP) bagi tahun ini yang kini memberi tumpuan kepada prasarana institusi pengajian tinggi sebagai projek terbesarnya.
Jelas Nor Mohamed, penekanan berterusan akan terus diberikan kepada pendidikan dan pelajaran yang menyaksikan pembinaan berterusan universiti dan sekolah, selain tumpuan kepada kualiti pensyarah dan guru dalam menjayakan Wawasan 2020.

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Pekerja tempatan <b>di Labis</b> meningkat

Posted: 08 Mar 2012 03:07 PM PST

LABIS 8 Mac – Jumlah penduduk tempatan yang bekerja dalam sektor perladangan di daerah ini semakin meningkat ekoran pelbagai inisiatif termasuk menawarkan gaji yang lebih tinggi pada masa ini.

Ahli Parlimen Labis, Datuk Chua Tee Yong berkata, berdasarkan maklum balas dan pertemuannya dengan pihak pengurusan beberapa ladang, terdapat peningkatan ketara jumlah pekerja tempatan dalam bidang itu.

"Sebelum ini, antara punca pekerja tempatan kurang dalam sektor ini kerana kadar gaji yang terlalu rendah.

"Namun selepas kadar minimum gaji dinaikkan serta beberapa kemudahan seperti perubatan dan khidmat penjagaan kanak-kanak diberi secara percuma, terdapat pertambahan penglibatan pekerja tempatan," katanya mengulas isu sektor perladangan di kawasan tersebut dibanjiri pekerja asing.

Dipetik dari Utusan Malaysia

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


indah.com: Ketua Wanita MIC dakwa kena culik, diserang kerana <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 04:30 PM PDT

Polis menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat kes Ketua Wanita MIC Bahagian Pasir Gudang, K.Sundari, yang mendakwa dirinya diculik dan diserang kerana enggan melepaskan jawatan dalam parti itu.

"Ini kesalahan yang serius dan kita akan siasat di bawah Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana menculik," kata Ketua Polis Johor, DCP Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff kepada pemberita di sini semalam.

Beliau berkata pihaknya akan menyiasat kes dari semua sudut.

Sebuah akhbar berbahasa Inggeris melaporkan baru-baru ini bahawa Sundari telah diculik seorang wanita ketika bersembahyang di sebuah kuil di Plentong pada 10.30 malam 5 Mei lalu dan dibawa ke suatu tempat terpencil sebelum dikatakan ditampar, ditendang dan diugut.

Mangsa kemudiannya dikatakan ditinggalkan di sebuah tanah perkuburan Islam di kawasan Cahaya Baru di Masai di sini.

Sundari mendakwa penculik berkenaan yang disertai dua lagi wanita dan seorang lelaki memaksanya menurunkan tandatangan dan nombor kad pengenalan di atas tiga keping kertas bersaiz A4 selain mengambil wang tunai RM170 daripadanya.

Sumber: Bernama.com
Dipetik: Sinarharian.com.my

Dia buat dah: Pasukan khas polis siasat kes culik Ketua Wanita MIC

Posted: 09 May 2012 01:01 AM PDT

Pasukan khas polis siasat kes culik Ketua Wanita MIC - Sinar Harian:
JOHOR BHARU - Polis menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat kes Ketua Wanita MIC Bahagian Pasir Gudang, K.Sundari, yang mendakwa dirinya diculik dan diserang kerana enggan melepaskan jawatan dalam parti itu.
"Ini kesalahan yang serius dan kita akan siasat di bawah Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana menculik," kata Ketua Polis Johor, DCP Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau berkata pihaknya akan menyiasat kes dari semua sudut.
Sebuah akhbar berbahasa Inggeris melaporkan baru-baru ini bahawa Sundari telah diculik seorang wanita ketika bersembahyang di sebuah kuil di Plentong pada 10.30 malam 5 Mei lalu dan dibawa ke suatu tempat terpencil sebelum dikatakan ditampar, ditendang dan diugut.
Mangsa kemudiannya dikatakan ditinggalkan di sebuah tanah perkuburan Islam di kawasan Cahaya Baru di Masai di sini.
Sundari mendakwa penculik berkenaan yang disertai dua lagi wanita dan seorang lelaki memaksanya menurunkan tandatangan dan nombor kad pengenalan di atas tiga keping kertas bersaiz A4 selain mengambil wang tunai RM170 daripadanya. - Bernama

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Pekerja tempatan <b>di Labis</b> meningkat

Posted: 08 Mar 2012 03:07 PM PST

LABIS 8 Mac – Jumlah penduduk tempatan yang bekerja dalam sektor perladangan di daerah ini semakin meningkat ekoran pelbagai inisiatif termasuk menawarkan gaji yang lebih tinggi pada masa ini.

Ahli Parlimen Labis, Datuk Chua Tee Yong berkata, berdasarkan maklum balas dan pertemuannya dengan pihak pengurusan beberapa ladang, terdapat peningkatan ketara jumlah pekerja tempatan dalam bidang itu.

"Sebelum ini, antara punca pekerja tempatan kurang dalam sektor ini kerana kadar gaji yang terlalu rendah.

"Namun selepas kadar minimum gaji dinaikkan serta beberapa kemudahan seperti perubatan dan khidmat penjagaan kanak-kanak diberi secara percuma, terdapat pertambahan penglibatan pekerja tempatan," katanya mengulas isu sektor perladangan di kawasan tersebut dibanjiri pekerja asing.

Dipetik dari Utusan Malaysia

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


PERSATUAN NELAYAN KAWASAN MUAR: Program "COMMUNITY <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2012 04:00 PM PDT


Pengurus dan Pengerusi PNK Muar ketika Program "COMMUNITY POLICING" dianjurkan oleh Pasukan Polis Marin Polis DiRaja Malaysia, Parit Jawa.



 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved