ads

Ahad, 27 Mei 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


SK (F) <b>Lok Heng</b> Selatan: Keciciran pelajar Orang Asli <b>di</b> sekolah <b>...</b>

Posted: 22 May 2012 07:06 PM PDT

ROMPIN 22 Mei - Kadar keciciran pelajar Orang Asli di sekolah di negara ini menunjukkan penurunan iaitu daripada 29 peratus pada tahun lalu kepada 26 peratus bagi tahun ini.
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, kerajaan amat memandang serius pembangunan pendidikan di kawasan luar bandar dan pedalaman khususnya pelajar Orang Asli.
"Justeru fokus utama kementerian melalui Jabatan Kemajuan Orang Asli (Jakoa) ialah penurunan kadar keciciran terutamanya dari sekolah rendah ke sekolah menengah dengan menyasarkan sehingga 15 peratus pada 2015.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 1 : PLAN <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 10:17 AM PDT

Semalam aku dan beberapa classmate aku pergi manda mandi kat Air Terjun Bekok
Memang tak rancang pon nak pergi kat situ
Tapi disebabkan rasa bosan melampau kitorang pon pergi sana
Dekat satu jam gak la nak sampai sana dari batu pahat
Beberapa KM lagi nak sampai sana kitorang singgah gerai tepi jalan jap sarapan pagi
Habis je makan terus merempit pergi air terjun untuk mandi manda...best








p/s: Disebabkan gambar terlalu banyak..so aku buat beberapa part untuk entry bercanda di air terjun bekok ni. So, korang tunggu part yg seterusnya yer.

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 2: BATU <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 08:47 PM PDT

Ok dah masuk part ke-2...hehehe;p
Sampai saja kat sne masa on the way nak pergi naek atas air terjun, kitorang terjumpa batu berdiri
Alamak hebatnye...terpegun seketika tengok batu boleh berdiri nih.
Yelah benda baru tengok kan..entah sapa la yang rajin p dirikan batu atas batu ni.
Maybe pengunjung kat situ tak tahu nak wat apa dah, tu yang pi cari batu duk susun2 atas batu.
Tapi ok gak..ada daya penarik kat situ..




01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


335 <b>di</b> tanjung agas: <b>tangkak</b>

Posted: 27 May 2012 07:04 AM PDT

tak lama lagi keraplah aku myinggah di sana...

semoga dia berjaya

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


335 <b>di</b> tanjung agas: <b>tangkak</b>

Posted: 27 May 2012 07:04 AM PDT

tak lama lagi keraplah aku myinggah di sana...

semoga dia berjaya

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


Rohani Property Management: Bilik <b>di</b> Tmn Pasir Putih, <b>Masai Johor</b>

Posted: 05 Mar 2012 12:31 AM PST

Bilik untuk di sewakan di jalan Seluang, Tmn Pasir Putih, kekosongan untuk lelaki (diutamakan). Rumah jenis Double stry 3 bilik. Rumah siap barang ada katil, tilam, meja makan, sofa dan dapur. Lokasi berdekatan dengan tg puteri resort, tg langsat, mmhe, sime darby, johor port dll. Sewa RM250 sebulan termasuk air dan api. Kemasukan segera. Berminat, sila buat tempahan di talian 016-734 7120.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


NASIB TENAGA PENGAJAR SEK. AGAMA ISLAM <b>NEGERI JOHOR</b>

Posted: 05 Jan 2012 12:00 AM PST

PAS Johor Khasnya dan PAS pusat amnya terkunci mulut dengan usaha berterusan dan Istiqamah seorang wakil Rakyat dari UMNO untuk memperkasakan Institusi pendidikan Agama Islam di Negeri Johor. Bukti yang menunjukkan perjuangan Islam UMNO lebih baik dari PAS, UMNO berusaha berterusan untuk memperbaiki Syariat demi untuk Syiar Islam berbeza dengan PAS yang hanya melaungkan Syiar Islam tanpa usaha-usaha untuk memertabatkan syariat Islam terlebih dahulu.

Datuk Zainal Abidin Othman (Adun Endau) yang juga Exco Agama Islam Negeri Johor dalam komennya berkenaan 426 orang guru agama negeri Johor yang di serap ke gred GDA 29 yang di siarkan akhbar Berita Harian , memberitahu bahawa kerajaan BN sebenarnya tidak pernah meminggirkan tenaga pengajar atau guru-guru Agama Islam kerajaan Johor malah sentiasa menjaga kebajikan mereka. Antara yg dilaksanakan: 1) menghantar 1,500 guru yg memenuhi kelayakkan ke Instutut Perguruan samada milik KPM/UTM untuk mendapatkan Diploma Pendidikan. Dengan demikian, mereka layak mendapat gaji ikut tahap Diploma. 2) Kerajaan telah bersetuju melaksanakan sistem kenaikkan pangkat menggunakan konsep 'time-based'. Justeru, setelah berkhidmat 10 tahun berpeluang naik pangkat. 3) Guru2 yg mengajar di pendalaman/pulau menerima elaun tambahan sehingga RM1,000. Inilah Kerajaan Kebajikan yg baik yang menjaga kebajikan guru yg mencurahkan bakti kepada anak bangsa.

Menurut beliau lagi, bukan sahaja guru-guru sekolah agama kerajaan Johor, guru-guru dan sekolah SAR juga dibantu samada melalui Majlis Agama Islam Johor atau Kerajaan Pusat melalui Kementerian Pelajaran Malaysia(KPM). Kita sedang berusaha, sekiranya dapat izin untuk mendaftar sekolah rakyat dengan KPM melalui Sekolah Agama Bantuan Kerajaan(SABK). Sekiranya berjaya, ini satu lagi pembelaan kepada SAR dimana mereka iaitu sekolah, guru dan murid akan memperolehi segala kemudahan yg di nikmati oleh sekolah dibawah KPM.

Masalah sekolah Agama negeri Johor ini pernah di keluarkan dalam blog ini Memperkasa Sek.Agama Negeri Johor

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Kek tempahan Maz untuk Emak dan Abang Long untuk diraikan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 22 May 2012 08:54 AM PDT


Emak buat kenduri jadi ambil kesempatan raikan hari jadi Emak dan Abg long kebetulan pada bulan yg sama. Emak terperanjat besarnya kek siap 2 tgkt.Maz kata sesekali. kebetulan ramai yg datang.Kek memang sedap kata Maz.Bila dia kata untuk emak saya memang plan dalam kepala buat kek butter.Orang tua2 tak suka kek coklat.Memang terbukti terbaek memang mereka sukakannya.Lain kali order lagi yea..

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


<b>Pasir Gudang</b>: Pidato Perdana Merdeka Rakyat - CJMY - Citizen <b>...</b>

Posted: 26 May 2012 03:41 PM PDT

Pakatan Rakyat Johor telah mengadakan satu sesi pidato perdana yang bertajuk "Merdeka Rakyat" di Taman Kota Masai, Pasir Gudang, baru baru ini.

Lebih kurang 1,000 orang telah menghadiri sesi pidato yang terdiri daripada orang tempatan.

Antara penceramah yang berhujah pada malam itu termasuk, bekas ahli jawatankuasa tertinggi pusat PKR Chegu Bard, ahli parlimen Batu  Tian Chua, ketua pembangkang Dewan Undangan negeri Johor Dr Boo Cheng Hau, ketua PKR Johor Chua Jui Meng dan ketua umum PKR Anwar Ibrahim.

Pelbagai isu semasa telah dibangkitkan oleh para penceramah termasuk isu insiden keganasan polis semasa himpunan aman Bersih 3.0, isu jawatan mentri besar yang dipegang terlalu lama, harga air yang tinggi, pembinaan logi petrokimia gergasi di Pengerang, isu kerakyatan, penurunan harga minyak serta pembatalan PTPTN.

Sesi pidato telah berlangsung secara teratur tanpa sebarang gangguan dan kekecohan.

Kelihatan lebih kurang seramai 20 anggota polis berada di sekeliling kawasan untuk menjaga ketenteraman awam.

Sesi pidato tamat pada jam 11 malam sepertimana yang diluluskan oleh pihak polis.

Taman Kota Masai, Pasir Gudang

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Pekerja tempatan <b>di Labis</b> meningkat

Posted: 08 Mar 2012 03:07 PM PST

LABIS 8 Mac – Jumlah penduduk tempatan yang bekerja dalam sektor perladangan di daerah ini semakin meningkat ekoran pelbagai inisiatif termasuk menawarkan gaji yang lebih tinggi pada masa ini.

Ahli Parlimen Labis, Datuk Chua Tee Yong berkata, berdasarkan maklum balas dan pertemuannya dengan pihak pengurusan beberapa ladang, terdapat peningkatan ketara jumlah pekerja tempatan dalam bidang itu.

"Sebelum ini, antara punca pekerja tempatan kurang dalam sektor ini kerana kadar gaji yang terlalu rendah.

"Namun selepas kadar minimum gaji dinaikkan serta beberapa kemudahan seperti perubatan dan khidmat penjagaan kanak-kanak diberi secara percuma, terdapat pertambahan penglibatan pekerja tempatan," katanya mengulas isu sektor perladangan di kawasan tersebut dibanjiri pekerja asing.

Dipetik dari Utusan Malaysia

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


(GAMBAR) Kemalangan maut <b>di Kluang</b>…kaki bayi putus | Blog <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 08:49 PM PDT

Tiga sekeluarga maut, manakala seorang parah, apabila kereta mereka naiki bertembung treler muatan sawit sebelum dirempuh kenderaan pacuan empat roda di Kilometer 70, Jalan Kota Tinggi-Kluang, pagi semalam.

http://3.bp.blogspot.com/-JLJBEUai26w/T78VeNtNXeI/AAAAAAAAJHk/LDub24yPqX8/s1600/ngeri.png

Dalam kejadian jam 10.15 pagi berhampiran Ladang Tabung Haji itu, mangsa, Marlisa Mansor, 25, yang memandu Perodua Kancil, bersama anaknya, Sharmila Jumadi, 2, serta adiknya, Mariana, 22, mati di tempat kejadian.

Seorang lagi anak Marlisa, Sofea Balqis, 5, parah dan dihantar ke Hospital Kluang, sebelum dipindahkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru untuk rawatan lanjut.

Pemandu lori muatan sawit berusia 44 tahun dan pemandu kenderaan pacuan empat roda berusia 29 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan, manakala treler terbabit terperosok ke bawah cerun berdekatan tempat kejadian.

Mayat ketiga-tiga mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Kluang untuk bedah siasat sebelum dituntut anggota keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam FELDA Bukit Tongkat.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali, berkata siasatan awal mendapati Perodua Kancil yang dipandu mangsa dalam perjalanan dari arah Kluang ke Kota Tinggi.

"Ketika tiba di laluan terbabit, mangsa cuba memotong Toyota Hilux, tetapi bertembung dengan treler membawa muatan sawit daripada arah bertentangan.

"Sejurus pertembungan itu, Toyota Hilux turut merempuh Perodua Kancil terbabit menyebabkannya kenderaan itu remuk teruk di bahagian kanan.

"Kemalangan membabitkan tiga kenderaan itu menyebabkan tiga sekeluarga meninggal dunia di tempat kejadian, manakala seorang lagi kanak-kanak berusia lima tahun dilaporkan dalam keadaan kritikal," katanya.

Katanya, punca sebenar kemalangan masih dalam siasatan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Saudara mangsa, Sharifah Saad, 62, berkata kemalangan itu berlaku ketika empat beranak terbabit dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di FELDA Bukit Tongkat, selepas menghantar adik mangsa ke Terminal Bas Kluang, yang mahu pulang ke rumahnya di Johor Bahru.

Beliau berkata, anak sulung Marlisa, Sofea Ameera, 7, tidak mengikut ibunya kerana belajar di Sekolah Kebangsaan Ulu Belitong.

"Marlisa dan Mariana baru saja menamatkan syif kerja malam di sebuah kilang elektronik dekat Tenggara, sebelum mereka bersama-sama menghantar adik mereka, Norafidah ke stesen bas," katanya.

Sementara itu, suami Marlisa, Jumadi Sim, 30-an, masih dalam keadaan terkejut enggan ditemu bual dan difahamkan beberapa kali pengsan ketika menunggu di Unit Kecemasan Hospital Kluang.

Incoming search terms:

Kemalangan Maut <b>Di Kluang</b> | BoyzzoNNe Hijau RimBa PaGe

Posted: 25 May 2012 12:13 AM PDT

Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun maut bersama ibu dan ibu saudaranya dalam kemalangan di KM70, Jalan Kota Tinggi-Kluang, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kluang ACP Abdul Majid Mohd Ali berkata Sharmila Jumadi, 2, ibunya Marlisa Mansor, 25, serta ibu saudaranya, Maryana Mansor, 22, meninggal dunia di tempat kejadian manakala kakaknya Sofea Balqis Jumadi, 4, cedera parah.

"Kemalangan berhampiran Ladang Tabung Haji itu berlaku kira-kira pukul 10.15 pagi tadi apabila kereta Perodua Kancil yang dipandu Marlisa dari arah bandar Kluang menuju arah Bandar Tenggara cuba memotong sebuah kereta Toyota Hilux di depannya.

"Dipercayai wanita berkenaan gagal memotong kenderaan terbabit lalu berlanggar dengan sebuah lori dari arah bertentangan sebelum berpusing dan kemudiannya dilanggar oleh Toyota Hilux yang tidak sempat mengelak.

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Pekerja tempatan <b>di Labis</b> meningkat

Posted: 08 Mar 2012 03:07 PM PST

LABIS 8 Mac – Jumlah penduduk tempatan yang bekerja dalam sektor perladangan di daerah ini semakin meningkat ekoran pelbagai inisiatif termasuk menawarkan gaji yang lebih tinggi pada masa ini.

Ahli Parlimen Labis, Datuk Chua Tee Yong berkata, berdasarkan maklum balas dan pertemuannya dengan pihak pengurusan beberapa ladang, terdapat peningkatan ketara jumlah pekerja tempatan dalam bidang itu.

"Sebelum ini, antara punca pekerja tempatan kurang dalam sektor ini kerana kadar gaji yang terlalu rendah.

"Namun selepas kadar minimum gaji dinaikkan serta beberapa kemudahan seperti perubatan dan khidmat penjagaan kanak-kanak diberi secara percuma, terdapat pertambahan penglibatan pekerja tempatan," katanya mengulas isu sektor perladangan di kawasan tersebut dibanjiri pekerja asing.

Dipetik dari Utusan Malaysia

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved