ads

Jumaat, 6 Julai 2012

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


My Lovely Cakes: Biskut Raya 2012 <b>di Kota Tinggi</b>

Posted: 03 Jul 2012 07:53 AM PDT

As salam
bertemu kembali setelah sekian lama..
berikut adalah biskut2 raya 2012 yg dlam proses pembikinan..
Segala tempahan adalah melalui agen2 yg telah di lantik bg kawasan Pahang, Johor, Kuala Lumpur dan Seremban.
Sebarang pertanyaan boleh di hubungi melalui email sy @ fb sy.
Terima kasih..
 Jenis-jenis biskut bg tahun ni..7 jenis semuanya.






Mudah2an semuanya berjalan dgn lancar dgn redha dr Allah swt...aminnn

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> Terkini 2012

Posted: 16 Apr 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Rakyat Negeri Johor / Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan-jawatan kosong di Majlis Daerah Tangkak, Ledang,Johor : 1. Penolong Arkitek Lanskap. 2. Penolong Pegawai Perancang ...

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Isamuddin Isa: Harga Air yang dikenakan <b>Negeri Johor</b>..

Posted: 05 Jul 2012 09:15 PM PDT

1. Di Selangor kerajaan negeri mereka memberikan air percuma kepada rakyatnya untuk setiap 20 meter padu kegunaan air. Bagimana pula dengan negeri Johor.

2. Aku ada melihat rakan senegeri aku yang kata air di Johor ni mahal, walaubagaimanapun dia tidak pula menyatakan kadar air yang dikatakan mahal tu.

3. Di sini aku ingin berkongsi kadar air di Negeri Johor dibawah seliaan SAJ Holdings Sdn Bhd. Terdapat 2 jenis kadar yang dikenakan:

  • Kadar bagi tiap-tiap satu meter padu sebulan
  • Kadar minimum untuk sebulan

4. Selain itu harga-harga yang dikenakan juga berdasarkan jenis-jenis kegunaan iaitu:-
  • Domestik (orang ramai)
  • Komersial (perniagaan mungkin)
  • Kerajaan
  • Perkapalan
  • Kuartets estet - pukal
  • Rumah pangsa - pukal

5. Berikut adalah kadar harga air untuk negeri Johor berdasarkan jenis-jenis kegunaannya:

Domestik 

  1.  Kadar tiap-tiap 1 meter padu:
  • 0 - 20 meter padu = RM 0.60
  • > 20 - 35 meter padu = RM 1.65
  • > 35 meter padu = RM 2.96
Kadar Minimum setiap bulan : RM5.00

Komersial 

  1. Kadar tiap-tiap satu meter padu:
  •  0 - 35 meter padu = RM 2.60
  • > 35 meter padu = RM2.96
Kadar Minimum setiap bulan : RM 25.00

Kerajaan : Kadar Rata (RM 2.80) , Kadar Min (RM25.00)
Perkapalan : Kadar Rata (RM7.00), Kadar Min (RM30.00)
Kuarters Estet -Pukal : Kadar Rata (RM 1.15), Kadar Min (RM 10.00)
Rumah Pangsa- Pukal : Kadar Rata (RM 1.35) , Kadar Min (RM15.00)

6. Baiklah mungkin ada yang pening dengan kadar-kadar tu kan, aku bagi contoh kiraan Bil Air rumah aku untuk bulan lepas. Untuk rumah-rumah kita ni kita terus tengok kepada kadar DOMESTIK tu ok. Contoh rumah aku:-

Pengunaan 22 Meter padu :
= (20 meter padu x RM 0.60) + (2 meter padu x RM 1.65)
= RM 15 . 30
[Bil Air rumah aku untuk bulan lepas adalah sebanyak RM 15.30]


7. Tapi apa pula maksud kadar minima sebulan tu. Ok kadar minima tu macam ni, aku ada satu lagi rumah yang aku jarang duduk situ, penggunaan air di rumah lagi satu tu cuma 2 meter padu sahaja.

8. Jika diikutkan kadar biasa patutnya bil air rumah aku lagi satu tu cuma RM1.20 (2 Meter padu x RM 0.60) , tapi dengan kadar minima ni aku tetap kena bayar RM5.00 walaupun hanya guna 2 meter padu air.

9. Semoga dengan penerangan ini, orang-orang Johor tahu kadar yang dicaj untuk penggunaan air mereka, jangan komplain lebih, tapi tak tahu pape sebenarnya.. hehe opss.. (maaf terkasar bahasa)

10. Salam Jumaat..



01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Menikmati Sore <b>Di</b> Pantai <b>Kukup</b> | Blog Sigit

Posted: 24 May 2012 11:14 AM PDT

Sambil nunggu baju kering, gara-gara habis main air di curug sri gethuk. Gue ngobrol sama Agung, bahan obrolannya sih berkisar kisah-kisah traveling kami berdelapan, salah satunya saat ngetrip ke Jawa Timur. Di sela obrolan kami, gue sedikit berpikir untuk lanjut ke pantai untuk menikmati sore.

"Habis ini mau kemana, Gung? pulang apa ke tempat yang lain, mumpung di Gunung Kidul nih" kata gue. Oh iya, kabupaten Gunung Kidul merupakan suatu daerah di Jogja yang kaya akan pantai-pantai indah.

"Terserah git, emang mau kemana?"

"Ke pantai kukup yuk"

"berangkat"

Dari Curug Sri Gethuk, kami ngegas motor ke Pantai Kukup yang mana terletak di Desa Kemadang, Kec. Tanjungsari, Kab. Gunung Kidul, Yogyakarta. Untuk perjalanan ke pantai ini, kami diberikan sensasi jalanan berkelok-kelok dan naik-turun. Tapi, tenang, kondisi jalanannya bagus banget dengan kanan-kiri jalan dihiasi rimbunnya pohon-pohon tropis. Kalau kalian yang ingin mengunjungi pantai ini dan start dari kota Yogyakarta, silahkan lewat jalan Jogja-Wonosari, terus sampai Kota Wonosari, kalian ke arah selatan, kurang lebih 25 km lagi.

Sebelum sampai di pantai, kami ketemu pos pembelian tiket, harga tiketnya 4000/orang. Sebenarnya, harga tiket itu murah, karena dengan hanya membayar 4000 bisa memasuki 6 pantai yang jaraknya berdekatan, yaitu Pantai Baron, Pantai Kukup, Pantai Sepanjang, Pantai Drini, Pantai Krakal, dan Pantai Sundak. Sesampai di Pantai Kukup, kami parkir motor dengan biaya 2000 dan langsung ke warung makan di sekitar pantai buat ngisi perut yang udah keroncongan selama perjalanan.

Habis makan, kami dihadiahi oleh pemandangan hamparan air laut dan langit yang biru dari pantai ini. Pemandangan yang membawa kesegaran buat mata dan obat pereda stres gue, yang benar-benar penat dengan urusan skripsi, kerjaan dan percintaan (woy git, inget, lo tuh jomblo, camkan itu).

Di pantai ini, terdapat juga pulau karang yang dihubungkan dengan jembatan. Di atas pulau karang ini, gue bisa melihat hamparan pantai yang luas dan indah, cuma anginnya kenceng banget. Di tepi pantai, ada akuarium laut, yang menjual berbagai macam biota laut, seperti ikan hias, bintang laut, anak hiu, dan lain-lain. Kalau nggak mau beli, bisa ngambil sendiri di pantai, dengan hanya membeli jaring kecil yang banyak dijual di pinggir pantai.

Ngomong-ngomong soal pinggir pantai, di sini juga ada goa-goa karang yang sangat cocok buat berteduh dari teriknya sinar matahari. Jadi, yang takut kulitnya hitam, nggak perlu bawa sunblok, payung, atau apalah, buat melindungi kulitnya. Kalau yang ingin berenang di pantai ini, hati-hati aja, banyak karang, karena pantainya cukup dangkal. Dan jangan lupa, pake sendal, kemaren gue nggak sengaja nginjek bulu babi kecil. Salah gue juga sih, nggak hati-hati, padahal airnya jernih banget.

Pantai ini juga cocok buat foto prawed. Karena, pas gue datang ke sini, ada pasangan dari Thailand yang lagi foto prawed. Iya..dari Thailand, mereka jauh-jauh datang ke Indonesia cuma buat foto prawed di pantai-pantai Indonesia, salah satunya di Pantai Kukup. Kata mereka, ada yang istimewa di pantai-pantai Indonesia, dibandingkan dengan pantai di negara mereka. Jadi, yang mau foto prawed ke luar negeri, dipikirkan lagi, orang luar aja pada foto prawed di sini.

Hari makin sore alias menjelang malam, gue dan Agung memutuskan untuk pulang. Karena harus ke jalan Jogja-Wonosari sebelum gelap banget, yah ini juga gara-gara lampu motornya Agung yang kurang terang. Ngetrip yang membuat refresh, dari memasuki Goa Rancang Kencono, bermain air di Curug Sri Gethuk, sampai menikmati sedikit senja dan hamparan air laut yang biru di Pantai Kukup. Satu lagi, selain bikin refresh, ini ngetrip yang menurut gue murah, bensin aja cuma beli 10.000 untuk pulang-pergi, itu juga patungan, untuk makan cuma habis 8000/orang. Kalau di totalin, nggak nyampe 50.000 untuk 2 orang.

Baca Juga:

Bersepeda Ke Pantai Kuwaru

Main Air Di Curug Sri Gethuk

Mendaki Gunung Nglanggeran

Menikmati Sore Di Pantai Parangtritis

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


:: oh ! LASSIE ::: Menikmati Nasi Goreng Seafood <b>Stulang</b> Laut !

Posted: 28 Apr 2012 04:48 AM PDT

Assalamualaikum

Hi semua :)


Sudah agak lama lassie tak buat segmen jalan-jalan cari makan . Kan ? Sejak bergelar student, memang tiada masa untuk berjalan mencari kedai/gerai/restoran makanan yang sedakkk . Busy katanya . Busy study . Phuiiiii . Haha ! Anyway ini kisah masa sem break yang lepas . Baru nak masuk belog ? Okay cerita sudah basi . Tapi baru teringat belum update lah . Jangan lah marah =.=" 

Kali ini lassie pergi satu kedai di Stulang Laut yang popular dengan Nasi Goreng Seafood nya . Tempatnya agak tersorok di bawah tangga . Memula lassie tak notice ade kedai makan di situ . Nasib baik my friend pernah makan di situ . Kedainya bersebelahan dengan kedai makan Sayam belakang kedai makan Zorro . Anduu gagal bagi direction  :( . Senang cite area kedai makan di Stulang Laut lah . Gituu .
Yang menarik disini ialah cara masaknya agak unik dimana nasi seafood tersebut digoreng di atas kuali rata seakan kuali burger . If teruja nak tahu macam mane digoreng boleh tengok disini yek . Okay now let's makan ! Nomnomnom :D

Nasi Goreng Seafood dibungkus dengan daun pisang .

Banyak kan nasinya ? Dua orang punya makan ni aww .

Erkkk . Kenyang . Alhamdulillah . About harga pula sebungkus Nasi Goreng Seafood around RM6.00 . If tak silap lah . Hihihi . Tak sure lah . Adesh . So far rasa nasi goreng tersebut bolehlah . Cuma tidak berapa in lah . Bagi tekak lassie lah . Jika diberi pilihan, lassie lagi prefer Nasi goreng seafood  my mom . Ops ! Kbai . Haha ! 
After makan sudah kenyang, mari kita ambil angin di benteng Stulang Laut . Lovely view aw di situ . Boleh nampak negara jiran di sini . Sangat chill . Love Johorku . Eh tetiba . K bye uolls ! Hihihi

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved