ads

Khamis, 18 Oktober 2012

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


TENGGARA is SOUTHEAST: CIKGU MALA HAMPA <b>DI KOTA TINGGI</b>

Posted: 14 Oct 2012 10:04 AM PDT

Kelmarin Cikgu Mala dan rakan-rakannya ada ke Kota Tinggi. Malamnya berceramah dan siangnya "konon" menyampaikan bantuan kepada orang susah.
Kesian Cikgu Mala dan rakan-rakannya. Di Kota Tinggi terpaksa beri bantuan kepada kaum Tionghua. Maka susah le sikit PAS nak masuk jarum kat orang Melayu di Kota Tinggi ni. Maklumlah, di Kota Tinggi ni tak ada orang Melayu yang betul-betul susah. Majoritinya adalah warga Felda yang dah mewah, dah hidup senang, makmur serta sejahtera hasil wawasan pemimpin UMNO terdahulu.
Sewaktu Felda mula bukak dulu, ramai juga yang dapat jadi peneroka balik semula ke kampong kerana tak yakin dengan wawasan pemimpin UMNO terdahulu. Kini bila melihat rakan-rakan yang dah berjaya, baru rasa menyesal.
Begitu juga dengan wawasan transformasi Felda pada hari ini. Hasilnya bukan esok lusa dapat dilihat, tetapi dalam suatu jangka masa nanti, mereka yang menentang pasti akan menyesal. Percayalah...akal pemimpin BN dan UMNO lebih panjang untuk memakmur dan mensejahterakan rakyat dari akal pemimpin PAS dan Pakatan yang sinting!

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Misteri Kemayan City <b>Di Johor Bahru</b> | nizarazu.com

Posted: 14 Sep 2012 08:04 AM PDT

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, Kisah kali ini adalah di kawasan Johor Bahru. Orang Johor Bahru terutama yang di sebelah Tampoi, Skudai, Kulai dan sebagainya tentunya mengenali Kemayan City. Kemayan City adalah sebuah kompleks yang terbengkalai mangsa kegawatan ekonomi tahun 1998. Ia dikenali ramai kerana gahnya semasa pelancarannya dahulu juga jalan Overheadnya yang menjadi tempat U-turn ke Skudai atau Tampoi. Tak taulah status jalan tersebut samada diiktiraf atau tidak tetapi memang jem di situ terutama semasa waktu petang.

Tetapi kini Kemayan City menjadi tempat yang misteri dan dipercayai menjadi port Mat gian. Namun ada juga yang mengatakan Kemayan City berhantu terutama oleh warga Singapura seperti yang diceritakan oleh Ustaz JAIJ, Ustaz Hanafiah Abdul Razak.

JOHOR BAHRU: Mall berpuaka! Itulah gelaran diberi kepada kompleks beli-belah terbengkalai Kemayan City di Tampoiapabila beberapa keluarga rakyat Singapura terjebak membeli-belah di situ sebelum pulang ke negara asal mereka dengan membawa daun kering atau barangan dibeli lenyap begitu saja.

Cerita pelik dan menyeramkan berkaitan aktiviti paranormal di kompleks Kemayan City bukan lagi asing di kalangan masyarakat bandar raya ini, malah misteri alam ghaib di pusat beli-belah terbengkalai lebih 10 tahun lalu itu menjadi buah mulut penduduk Singapura. .

Bagaikan badi kepada warga Singapura, cerita menggerunkan di Kemayan City dikatakan popular kalangan warga republik berkenaan yang mendakwa mengalami peristiwa dianggap susah diterima akal seperti berbelanja dan makan di pusat beli-belah yang sebenarnya tidak pernah beroperasi selepas projek itu terhenti pada 1998.

Kejadian menyeramkan di pusat beli-belah berkenaan pernah dialami sekeluarga rakyat Singapura dari kawasan perumahan di Woodland pada Jun tahun lalu. Semuanya bermula apabila keluarga terbabit dikatakan mengunjungi pusat beli-belah terbengkalai terletak di tepi Jalan Johor Bahru-Air Hitam pada satu malam, ketika mereka dalam perjalanan pulang menghadiri majlis kenduri kahwin saudara di Melaka.

Sebaik tiba di Kilometer 13 Jalan Johor Bahru-Air Hitam menghala pusat bandar raya kira-kira jam 9 malam, keluarga terbabit tertarik ke arah bangunan di sebelah kiri jalan berkenaan yang bergemerlapan dengan lampu aneka warna dan meriah dengan kunjungan orang ramai. Tarikan itu menyebabkan keluarga terbabit membuat keputusan singgah dan mendapati kemeriahan itu adalah majlis pembukaan pusat beli-belah yang diadakan secara besar-besaran. Menyangkakan Kemayan City dipulih dan memulakan operasinya, keluarga berkenaan tidak melepaskan peluang singgah memandangkan malam masih awal.

Selepas berada lebih setengah jam di situ, keluarga berkenaan beredar kerana mempunyai satu lagi destinasi yang perlu singgah sebelum balik ke Singapura. Mereka menuju rumah saudara di Kampung Pasir yang terletak tidak jauh dari pusat beli-belah berkenaan. .

Ketika berada di rumah saudara, seorang ahli keluarga terbabit bercerita mengenai kehebatan majlis pembukaan Kemayan City ketika singgah di situ. Sungguh mengejutkan apabila keluarga malang itu mendapat berita daripada saudara mereka bahawa bangunan yang didakwa beroperasi sebenarnya masih terbengkalai sehingga kini, bahkan semakin usang. .

Pengalaman yang ditempuhi keluarga terbabit diceritakan sendiri mangsa kepada pegawai di Unit Falaq Syarie Jabatan Mufti Johor, Hanafiah Abdul Razak. Menurut Hanafiah, beliau dihampiri mangsa ketika menyampaikan kuliah agama bulanan di kawasan perumahan berkenaan, beberapa hari selepas kejadian menyeramkan itu. "Lelaki itu sering mengikuti kuliah agama saya dan pada satu hari dia bertanyakan kepada saya apakah yang berlaku di Kemayan City kerana ada ahli keluarganya mendakwa berbelanja di pusat beli-belah itu. .

"Namun, semua barangan dibeli itu termasuk pakaian, didapati hilang sebaik mereka tiba di rumah dan keadaan itu menimbulkan gangguan emosi kepada keluarga berkenaan selepas melalui detik dianggap pelik dan menyeramkan itu," katanya. Menurut Hanafiah, beliau turut pernah diajukan soalan yang meminta penjelasan berhubung alam ghaib oleh orang ramai yang mengikuti kuliah agamanya di negara republik itu, terutama berkaitan kejadian aneh di Kemayan City.

"Dari segi pandangan Islam, kejadian dialami segelintir pihak di bangunan terbengkalai itu angkara syaitan yang sentiasa mencari jalan untuk memperdaya dan menyesatkan umat Nabi Adam. "Imam An-Nawawi dalam kitab Al-Adzkar menerangkan beberapa jenis syaitan termasuk bernama Zalanbur berkeliaran di bandar untuk melalai dan melekakan manusia termasuk mendalangi kejadian individu yang pernah tersesat ke bangunan terbengkalai Kemayan City itu" katanya. Katanya, dalam hadis yang diriwayatkan Imam Ahmad ada menerangkan bahawa rumah atau bangunan yang dibiarkan kosong dan kotor untuk satu tempoh lama akan menjadi kediaman syaitan kerana lumrah makhluk yang dilaknat Allah itu menyukai benda kotor dan busuk.

"Namun, umat manusia amat bertuah kerana dikurniakan hadiah yang tidak ternilai oleh Allah iaitu al-Quran mengandungi ayat yang boleh dijadikan pendinding dari diganggu mahkluk halus seperti jin dan syaitan iaitu ayat Kursi" katanya.

Via – LamanKongsi

VN:D [1.9.20_1166]

Rating: 8.1/10 (8 votes cast)

VN:D [1.9.20_1166]

Rating: +2 (from 2 votes)

Misteri Kemayan City Di Johor Bahru, 8.1 out of 10 based on 8 ratings

Incoming search terms:

  • 7 misteri di johor
  • kejadian pelik di johor
  • pusat snooker di johor baharu
  • tempat di hujung dunia di johor

Korang mungkin minat ni jugak

 

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2012 01:44 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Gelang Patah</b>, Johor « Adnin Naim&#39;s Blog

Posted: 04 Sep 2012 10:59 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Perjalanan kami bersembilan selama 5 hari dari Kelantan melalui Pahang – Kuala Lumpur – Negeri Sembilan – Melaka dan Johor mengeratkan ukhuwwah kami. Maklumlah apabila sudah memasuki fasa bekerja, kami jarang berbual-bual mengenai hal selain KERJA! KERJA dan KERJA JAJAJAJAJAJA !!!!!

Alhamdulillah dikesempatan ini, kami manfaatkan bersama-sama. Makan bersama, tidur bersama dan bermusafir bersama-sama membuatkan kita lebih mengenali teman yang selalu disamping kita. Pelbagai ragam, karenah dan banyak cerita lucu yang kami kongsi. Bahkan sehingga ke hari ini (hari kedua selepas pulang), kami hanya berkesempatan berkongsi satu cerita, satu hari kerna terlalu banyak plot yang berlaku terutama kisah "Yasmin masuk bilik bedah". MasyaAllah, tak pernah kami semua bergelak ketawa sebegitu, maklumlah di hari-hari biasa, kerut di kening mengalahkan Ziana Zain!

***

Saya sudah lama tidak ke Johor. Kali terakhir saya ke Johor kerana mengikuti Misi Banjir di Johor pada tahun 2007. Sebelum tu, saya ke sana bersama projek Anjung Selatan di Skudai, UTM bersama teman-teman MSK termasuklah Izzah Hayati dan Hurhull Aein pada tahun 2004. Lapan tahun sebelum itu, saya ke Johor menemani Allahyarham Che Su bekerja sebagai kerani sekolah menengah di Gelang Patah (saya lupa nama sekolah tu) pada musim cuti sekolah. Maklumlah sekolah cuti, kerani sekolah lah yang paling setia menjaga sekolah selain pak guard.

Banyak kenangan saya bersama arwah berkumpul selama sepanjang cuti sekolah akhir tahun 1996. Banyak pengalaman  pertama saya lalui di sana:

Teman-teman selalu bertanya, siapakah dalam keluarga saya yang mempunyai persamaan seperti saya? Mereka takkan dapat melihatnya lagi sehingga dikumpulkan semula di Syurga Allah nanti. Arwah meninggal dunia pada hari Wukuf di Arafah 9 Zulhijjah 1420H bersamaan 15 Mac 2000, beberapa minggu sebelum keputusan SPM saya diumumkan. Terima kasih Che Su kerna mengenalkan banyak pengalaman yang berharga walaupun tak sempat melihat saya masuk Universiti. Semoga roh arwah dicucuri rahmat. Ameen. Al Fatihah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cafe Awana Restoran Kopitiam, <b>Gelang Patah</b>, Nusajaya « Makan <b>...</b>

Posted: 11 Jun 2012 04:59 PM PDT

Cafe Awana kat pekan Gelang Patah, Johor Bahru ni adalah satu-satunya cafe ala-ala kopitiam Melayu yang terdapat di sini. Sebelum kita tengok keunikan Cafe Awana mari kita selami dulu latarbelakang Gelang Patah ni dulu ye…

cafe-awana-gelang-patahGelang Patah ni sebenarnya terletak sebelah je dengan Nusajaya yakni Nusajaya yang mengandungi Kota Iskandar- pusat pentadbiran baru Kerajaan Negeri Johor -JSNAC. Nusajaya nilah juga yang terdapat Bandar Medini yang juga menempatkan Legoland Malaysia. Legoland Malaysia kini sedang dalam pembinaan dan akan dibuka pada bulan September nanti.

Malangnya Gelang Patah ni tak dibangunkan seiring dengan pembangunan mega yang dijalankan di sebelahnya iaitu Nusajaya. Kalau kita pergi ke Gelang Patah ni macam pekan koboi je (cowboy town kalau yang kat Air Keroh tu best juge..) Suasana sekitarnya juga amat biasa-biasa jer , landskapnya juga biasa-biasa je..kemudahan pejalan kaki dahlah amat menyedihkan , tak mesra pejalan kaki (disable) dan tak mesra OKU.

Wakil Rakyatnya iaitu ADUN Bahagian Nusajaya digesa agar bangunkan lah pekan Gelang Patah supaya jgn jadi pekan koboi sedangkan Legoland Malaysia akan dibuka kepada pelancong dari seluruh dunia pada bulan September 2012 ni. Banyak perkara boleh dibuat oleh ADUN Nusajaya ni  antaranya:

1.Yang paling utama-bangunkan Food Court Berpusat supaya nasib gerai-gerai anak bangsa yang bertaburan dan keadaan gerai-gerai usang yang menyedihkan tu dinaikkan taraf sekurang-kurangnya macam Food Court yang diuruskan oleh Projek Lebuhraya Utara-Selatan ( PLUS Berhad ). Harap jangan lah jadikan peniaga anak-anak bangsa kita tu sebagai  peniaga-peniaga kelas bawahan yang tercicir dari pembangunan mega projek 1Malaysia. Jangan biarkan mereka dipandang dan diperlekehkan sebagai peniaga-peniaga kelas bawahan ataupun peniaga-peniaga gerai yang hanya layak berniaga di sudut-sudut jalan, sudut-sudut padang kawasan lapang atau peniaga-peniaga nasi lemak  tepian jalan yang sungguh menyedihkan  .

2. Yang Kedua -Suasana persekitaran pekan koboi Gelang Patah – upgradekan lah pekan tu , bina walkway yang mesra pejalan kaki dan OKU macam kat Melaka ke Singapore, YAB ADUN Nusajaya boleh pergi ke Singapore kalau nak dapatkan idea, bukannya jauh pun 40 minit naik SUV Mewah, Besar dan Laju tu dah sampai Orchard Road – Singapore dengan melalui Second Link Bridge ke Tuas Singapore. Tanam lah pokok-pokok dan pokok-pokok renek yang cantik-cantik. Kalau pelancong-pelancong dari Jepun, Taiwan , China, Singapore datang singgah ke Gelang Patah tak de la malu dengan suasana koboi pekan Gelang Patah sekarang ni. Apalagi la kalo pelancong dari Jerman, Nederland, Spain, USA, Uk datang lagi la malu

3. Yang Ketiga- pelancong asing Eropah dan Asia yang maju suka berjalan kaki, jadi jadikan pejalan kaki tu lebar dan boleh disampaikan ke seluruh pekan koboi Gelang Patah tu, jadi rangkaian pejalan kaki (pedestrian walkways network) perlulah dirangkaikan dengan pokok-pokok yang redup dan dihiasi dengan pokok-pokok renek yang cantik mata memandang. Harap YB ADUN Nusajaya dapat ambil perhatian terhadap perkara ni. Takkanlah sampai Perdana Menteri Najib Tun Abd Razak pun nak settle isu-isu macam ni. Kalau Tun Mahathir tengok ni dan dia jadi PM lagi sekarang ni mesti dah kena tegur.

4.Yang Kempat-kebersihan pekan koboi ni mohon YAB Adun Nusajaya ambil perhatian, rumah kedai-kedai yang atasnya didiami oleh pekerja-pekerja asing Bangla, Nepal dan Vietnam ni memang agak kotor, diorang buang sampah sesuka hati jer dari atas tempat tinggal diorang ni, Astagfirullah bersepah dengan sampah kat bawah-bawah rumah-rumah  kedai ni.

Kalau kita tengok seakan-akan pekan ni dianak-tirikan oleh Kerajaan Negeri Johor sedangkan Legoland Malaysia, Medini Nusajaya, Indoor Theme Park di Puteri Harbour dan Kota Iskandar yang bertaraf kota Metropolitan Antarabangsa cuma 5 minit jer naik kereta. Lebih kurang macam pekan koboi Kajang dengan Putrajaya.

Dalam Kota Iskandar pula terdapat Puteri Harbour  ala-ala Mediterranean yang menempatkan pelabuhan kapal-kapal layar yang akan menerima kedatangan kapal-kapal layar dari seluruh dunia.

Banyak nak diceritakan pasal nasib malang Gelang Patah yang sedihnya ketinggalan dari segi pembangunan fizikalnya yang tersepit antara pembangunan Metropolitan disekelilingnya.

cafe-awana-gelang-patah2Walaupun begitu Cafe Awana ni dapat meredakan sedikit kepedihan suasana terbiar bandar Gelang Patah ni. Paling membanggakan restoran ni berjaya dapatkan kebersihan Taraf A dari Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah.

Klik untuk Zoom

01 di senai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di senai - Google Blog Search


The Another Side Of Me...: dah ada TEMAN PENGGANTI <b>DI SENAI</b> <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2012 07:18 PM PDT

semalam dari kampung terus balik ke johor menempuh sesak sesak lebuh raya aku diteman dengan halwa telinga yang aku dengar ulang-ulang, loop mode. exit jasin terus ke exit senai. tak berhenti ulang putar. tak tahu mana sedapnya, tak semena aku juga terbuai dengan indah puisi kata karya malique ni. 
rapnya sungguh melayu. bahasa dan susun katanya cantik. maksud mendalam. eh sedap la!

NICE ONE!

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 03:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kulaan Niring: Puaka Niring : Misteri Kipmai <b>Masai Johor</b>...

Posted: 02 Sep 2012 05:04 AM PDT

Kipmart Masai, di sinilah dulu terdapat sebuah surau lama yang di katakan 'berpenghuni'
Tahukah korang bahawa setiap surau 'berpenghuni'? Apatah lagi jika surau tersebut dah lama tak digunakan? Maka terjadilah tempat-tempat jin melepak.. Jangan disangka rumah kosong yang dibiarkan lama je 'berpenghuni'.. heh heh..
Surau sepi ini berdekatan dengan pekan Masai.. Surau tu dibuat persinggahan atau pun rumah tumpangan untuk pekerja kontrak MSE pada masa itu sekitar tahun 1980an. Kalau surau tu di guna sekalipun, cuma untuk beberapa kerap sahaja.. Sehinggalah datang seorang ustaz untuk mengajar kuliah di surau berkenaan..
Yang anehnya setiap kali mengikuti kuliahnya pasti apa yang diajar pada hari itu adalah perkara atau masalah yang dihadapi pada hari itu walau pun pengikut kuliahnya tidak menyuarakan apa-apa pertanyaan.. Ustaz itu sepertinya mengetahui masalah mereka..
Ustaz ini amat daif kehidupannya dari segi harta. Semua kenderaan yang digunakan adalah sumbangan dari anak muridnya. Dia tinggal di rumah setingan & mempunyai anak yang ramai.. Berulang alik menaiki motor dari Kota Tinggi ke Masai untuk membuat kuliah agama. Masyallah hebatnya ustaz nih.. Tetapi begitulah rupanya Allah lebih sayang kepadanya... Dia telah kembali ke rahmutullah pada tahun 1990an.
Tahukah di mana lokasi surau itu sekarang? Bangunan surau ini telah pun dirobohkan oleh PBTPG (kini dikenali sebagai Majlis Perbandaran Pasir Gudang) dengan alasan untuk menggantikan surau yang baru.. Tetapi sampai sekarang habuk pun tak ada.. Sekarang ni tapak tersebut telah didirikan sebuah pasaraya KIPMART..! ya KIPMART MASAI..!

Sebelum dirobohkan dulu, ada juga penduduk setempat yang mengatakan bahawa ternampak kelibat orang bersembahyang dikala Maghrib & Isyak.. Lampu terang benderang.. tetapi bila diperiksa pada siang hari, tiada pula kesan bekas tayar kereta, motosikal mahupun basikal.. Lagipun surau berkenaan dah lama tiada bekalan elektrik..! Dari segi cerita ini kita dapat tahu bahawa yang menumpang sembahyang itu adalah jin-jin Islam..

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2012 03:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2012 03:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 03:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kulaan Niring: Puaka Niring : Misteri Kipmai <b>Masai Johor</b>...

Posted: 02 Sep 2012 05:04 AM PDT

Kipmart Masai, di sinilah dulu terdapat sebuah surau lama yang di katakan 'berpenghuni'
Tahukah korang bahawa setiap surau 'berpenghuni'? Apatah lagi jika surau tersebut dah lama tak digunakan? Maka terjadilah tempat-tempat jin melepak.. Jangan disangka rumah kosong yang dibiarkan lama je 'berpenghuni'.. heh heh..
Surau sepi ini berdekatan dengan pekan Masai.. Surau tu dibuat persinggahan atau pun rumah tumpangan untuk pekerja kontrak MSE pada masa itu sekitar tahun 1980an. Kalau surau tu di guna sekalipun, cuma untuk beberapa kerap sahaja.. Sehinggalah datang seorang ustaz untuk mengajar kuliah di surau berkenaan..
Yang anehnya setiap kali mengikuti kuliahnya pasti apa yang diajar pada hari itu adalah perkara atau masalah yang dihadapi pada hari itu walau pun pengikut kuliahnya tidak menyuarakan apa-apa pertanyaan.. Ustaz itu sepertinya mengetahui masalah mereka..
Ustaz ini amat daif kehidupannya dari segi harta. Semua kenderaan yang digunakan adalah sumbangan dari anak muridnya. Dia tinggal di rumah setingan & mempunyai anak yang ramai.. Berulang alik menaiki motor dari Kota Tinggi ke Masai untuk membuat kuliah agama. Masyallah hebatnya ustaz nih.. Tetapi begitulah rupanya Allah lebih sayang kepadanya... Dia telah kembali ke rahmutullah pada tahun 1990an.
Tahukah di mana lokasi surau itu sekarang? Bangunan surau ini telah pun dirobohkan oleh PBTPG (kini dikenali sebagai Majlis Perbandaran Pasir Gudang) dengan alasan untuk menggantikan surau yang baru.. Tetapi sampai sekarang habuk pun tak ada.. Sekarang ni tapak tersebut telah didirikan sebuah pasaraya KIPMART..! ya KIPMART MASAI..!

Sebelum dirobohkan dulu, ada juga penduduk setempat yang mengatakan bahawa ternampak kelibat orang bersembahyang dikala Maghrib & Isyak.. Lampu terang benderang.. tetapi bila diperiksa pada siang hari, tiada pula kesan bekas tayar kereta, motosikal mahupun basikal.. Lagipun surau berkenaan dah lama tiada bekalan elektrik..! Dari segi cerita ini kita dapat tahu bahawa yang menumpang sembahyang itu adalah jin-jin Islam..

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 04:46 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Tembikai 27, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2012 04:46 AM PDT

Nota: Laman web ini diadakan untuk menolong pembeli rumah mencari rumah lelongan awam johor / rumah lelong johor / hartanah lelong oleh bank bank di Malaysia. Semua maklumat disediakan boleh diubahsuai tanpa sebarang notis selanjutnya, sila hubungi kami untuk maklumat terkini.  

By accessing, using or browsing on this Site you agree that you have read,understood and agree to be bound by these Privacy Policy and to comply with all applicable laws, rules and regulations. 

Rumah Lelong Bank Johor
Reviewed by Lelong Bank on July 17 2012
Rating: 4.5

Best viewed using FireFox 3.0+, Internet Explorer 8.0+, Chrome 7.0+, a resolution of 1024 x 768 or higher.

End Lot | Jalan Delima 19, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 01:15 AM PDT

Nota: Laman web ini diadakan untuk menolong pembeli rumah mencari rumah lelongan awam johor / rumah lelong johor / hartanah lelong oleh bank bank di Malaysia. Semua maklumat disediakan boleh diubahsuai tanpa sebarang notis selanjutnya, sila hubungi kami untuk maklumat terkini.  

By accessing, using or browsing on this Site you agree that you have read,understood and agree to be bound by these Privacy Policy and to comply with all applicable laws, rules and regulations. 

Rumah Lelong Bank Johor
Reviewed by Lelong Bank on July 17 2012
Rating: 4.5

Best viewed using FireFox 3.0+, Internet Explorer 8.0+, Chrome 7.0+, a resolution of 1024 x 768 or higher.

(GAMBAR) Kilang terbakar <b>di</b> Taman Megah Ria <b>Masai Johor</b> | Blog <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2012 04:42 AM PDT

Sebuah kilang memproses minyak pelincir kenderaan musnah dalam kebakaran di Taman Perindustrian Kota Puteri, Masai, di Pasir Gudang hari ini.

Kejadian pada pukul 4.19 petang tersebut dipercayai berpunca dari bahagian bawah premis dua tingkat tersebut.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Johor, Hamid Suari berkata, pihaknya terpaksa menggunakan semburan air buih untuk mengawal kebakaran, namun sehingga pukul 8 malam ini, api masih lagi marak.

"Ia kerana bahan yang terdapat dalam kilang itu merupakan minyak pelincir yang likat dan susah untuk dipadamkan apabila terbakar.

"Bomba juga menghadapi masalah tekanan air rendah yang turut menjejaskan operasi memadam," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Hamid menjelaskan, ketika pihak bomba tiba pada pukul 4.30 petang, api sedang marak dan kesemua pekerja kilang berkenaan termasuk pemiliknya, Voon Lin Yau, 62, berjaya menyelamatkan diri.

Tambah beliau, kebakaran itu turut menyebabkan berlaku beberapa letupan kecil.

"Setakat ini, anggaran kemusnahan dan kerugian belum dapat dipastikan," ujarnya.

Beliau menambah, sebanyak enam buah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Johor Bahru, Johor Jaya dan Pasir Gudang bersama 38 anggota terlibat dalam operasi tersebut.




Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Lebih 3,000 bantah Rapid <b>di Pengerang</b>

Posted: 29 Sep 2012 08:27 PM PDT


Perhimpunan kumpulan peserta Himpunan Hijau Lestari Pengerang di Johor yang dirancang bagi membantah projek petrokimia Rapid dijadual bermula sekitar jam 10 pagi.


pengerang himpunan hijau 300912 start marching 05Penduduk di perkampungan nelayan itu, diketuai satu gabungan NGO, mendakwa mereka tidak dirunding dan bimbang projek besar bernilai RM60 bilion itu akan menjejaskan alam sekitar, kesihatan dan punca ekonomi mereka.

Mereka akan berkumpul di dua lokasi – sejauh kira-kira satu kilometer dari tempat perhimpunan, sebelum berarak ke Dataran Sungai Rengit di Pengerang.

Kumpulan peserta perhimpunan itu akan membawa maskot udang besar sebagai lambang hasil pengeluaran utama kawasan itu.

LAPORAN LANGSUNG

pengerang himpunan hijau 300912 start marching 0710.45am: Jumlah peserta perhimpunan meningkat kepada 3,000 orang.
Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Mazlan Aliman menyenaraikan sebab mengapa Pengerang dipilih untuk projek Rapid, yang disambut dengan laungan "boo" dari peserta perhimpunan.

10.15am: Wakil dari pelbagai NGO diberi peluang untuk berucap, seorang demi seorang.

Para jurugambar mengadu tidak cukup masa untuk merakam gambar.

10am: Himpunan Hijau Lestari Pengerang dimulakan dengan bacaan doa.
Sementara itu, seorang wartawan
Citizen Journalist Malaysiakini mendakwa  keretanya disimbah asid pagi ini.

"Saya tidak tahu mengapa saya jadi sasaran," katanya.

Beliau berada di Pengerang sejak jam 3 pagi semalam bersama beberapa orang untuk merakam satu video mengenai serangan sama ke atas kereta Lim Hwee Seng - seorang bekas guru dan penduduk lama kawasan itu.

Kejadian itu dipercayai berlaku di kediaman Lim yang terletak kira-kira lima minit perjalanan daripada lokasi perhimpunan.

pengerang himpunan hijau 300912 start marching 049.55am: Seramai kira-kira 1,500 orang mula berarak dari Tokong Bao An ke lokasi perhimpunan yang terletak sejauh kira-kira 1km.

Mereka melaungkan slogan "Hidup rakyat", "Tolak Rapid", "Tolak BN" ketika beregerak ke arah Dataran Sungai Rengot di Pengerang.

Kebanyakan daripadanya merupakan penyokong pembangkang dari seluruh negara. Seramai kira-kira 40 anggota unit amal PAS membantu mengawal trafik dan keselamatan.

9.30am: Peserta di Tokong Bao An meningkat kepada kira-kira 500 orang.

Kumpulan peserta itu membawa kain rentang dengan slogan bantahan ke atas projek penapisan minnyak dan ramai yang mengambil peluang untuk merakam gambar.

Salah satu kumpulan dari Pagoh melaungkan "Turun Muhyiddin" dalam bahasa Cina - yang merujuk kepada Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Salah satu kumpulan lagi dari Segamat melaungkan: "Kami sokonga Pengerang".

pengerang himpunan hijau 300912 supporter 039.05am: Penganjur meminta peserta berusia bawah 15 tahun meninggalkan lokasi sebelum perhimpunan bermula jam 10 pagi, selari dengan Akta Perhimpunan Aman 2012.

Pengumuman melalui sistem siar raya itu juga meminta individu yang bertopeng supaya menanggalkannya.

8.45am: Jumlah peserta di Dataran Sungai Rengit meningkat kepada kira-kira 300 – kebanyakan daripada mereka berteduh di bawah rimbunan pokok atau di bawah bumbung kedai.

7.50am: Lebih 120 orang diketuai CEO Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor Tang Ah Chai tiba dengan tiga bas dan menyertai kumpulan Jawatankuasa Haramkan Sianida Bukit Koman yang menaiki satu bas lain.

pengerang himpunan hijau 300912 supporter 05Pengerusi Jawatankuasa Haramkan Sianida Bukit Koman Wong Him Hoong memberitahu Malaysiakini bahawa pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan menahan sebuah bas daripada memasuki lebuhraya dalam perjalanan ke Pengerang.

"Ini memaksa kami menggunakan jalan lama ke Pengerang," kata Wong.

Menurut ketua pergerakan pemumuda sosialis DAP Tan Hong Pin, polis membuat sekatan di plaza tol Ulu Tiram di Lebuhraya Desaru.

~ Malaysiakini

PR Bantah Pembinaan Hab Petrokimia <b>Di Pengerang</b> Dan <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 10:12 PM PDT

                             
Minggu lalu ada dua perhimpunan dianjurkan oleh pakatan pembangkang, kedua-duanya kebetulan bersangkut paut dengan perkara yang sama yakni membabitkan isu petrokimia. Perhimpunan pertama berlaku di Pengerang, Johor dan satu lagi himpunan berlangsung di Shah Alam, Selangor. Ironinya, dalam isu petrokimia di Pengerang, para pemimpin parti pembangkang dan NGO proksi mereka membantah pembangunan Hab Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID) manakala di Shah Alam pakatan pembangkang dan NGO proksinya beria-ia menuntut pembinaan kemudahan loji petrokimia yang sama di Bachok Kelantan.
Dalam perhimpunan di Shah Alam itu, kira-kira 2000 orang penyokong pakatan pembangkang termasuk dua tiga ratus orang peserta konvoi dari Kelantan telah berkumpul di Dataran Kemerdekaan Shah Alam sempena penganjuran program Ceramah Mega Royalti Kelantan. Program tersebut adalah anjuran Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Hak Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan ataupun dikenali dengan singkatan nama ROYALTI, sebuah NGO proksi kepada PAS Kelantan.
Selain daripada menuntut pembinaan kompleks dan loji petrokimia, mereka juga mahukan pembayaran royalti daripada Petronas atas alasan wujudnya carigali gas dan minyak dalam kawasan perairan Kelantan serta menuntut supaya semua hasil gas dan petroleum di daratkan di Pantai Senok Bachok, Kelantan. Mengikut janji kerajaan PAS Kelantan pada 2003, sebuah kompleks yang mengandungi kemudahan simpanan gas dan minyak atau dikenali juga sebaga loji petrokimia akan dibina di tanah seluas 2000 hektar yang turut membabitkan pengambilan tanah penduduk setempat di Pantai Senok, Bachok.
Jika asas bantahan rakan mereka di Pengerang di ambil kira, terutama dalam soal projek petrokimia RAPID konon membahayakan nyawa dan memberi kesan buruk pada alam sekitar serta merugikan penduduk setempat dari segi pendapatan dan hartanah, timbul persoalan menarik apakah pembangunan projek loji petrokimia di Bachok Kelantan memberi impak berlainan? Alang-alang PR dan NGO mereka membantah projek petrokimia RAPID maka sepatutnya di masa yang sama PAS Kelantan dan NGO proksinya, ROYALTI juga sewajarnya menolak idea mendaratkan hasil gas atau minyak ke Pantai Senok Kelantan.
Tapi ia tidak berlaku sedemikian kerana parti pembangkang sama ada PAS, PKR mahupun DAP serta semua NGO proksi mereka tahu hakikat sebenar, tidak wujud pun bahaya atau kesan buruk pada manusia mahupun alam sekitar. Bantahan di Pengerang tapi dimasa yang sama menuntut pembinaan kompleks dan petrokimia serta meminta pendaratan hasil gas di Bachok Kelantan cukup untuk membuktikan wayang pembangkang berkaitan bahaya RAPID Pengerang hanyalah propaganda politik untuk mengabui mata rakyat sahaja. 
Logiknya, jika kompleks dan loji petrokimia RAPID di Pengerang benar-benar mengancan nyawa penduduk dan alam sekitar, bermakna tuntutan kerajaan PAS Kelantan dan NGO ROYALTI seumpama sengaja mahu membahayakan nyawa penduduknya. Bukankah begitu?

Published with Blogger-droid v2.0.9

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Laporan audit <b>negeri Johor</b> dedah bekalan peralatan <b>di</b> pasang <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 08:43 PM PDT

Solidariti Anak Muda Malaysia Negeri Johor (SAMM Johor) mengucapkan tahniah kepada Kerajaan Negeri Johor atas keupayaan menjalankan pemerintahan berdasarkan perbelanjaan berhemat sehingga menyebabkan Kerajaan Negeri Johor Berjaya mendapat surplus berjumlah RM 6.40 juta bagi tahun 2011 berdasarkan kepada Laporan Ketua Audit Negara bagi negeri Johor.

Walaupun begitu, SAMM Johor melihat beberapa kelemahan dalam aspek pungutan hasil Kerajaan Negeri pada tahun 2011 sehinggakan hasil Kerajaan Negeri pada tahun tersebut menurun sejumlah RM 181.40 juta atau 17.7% berbanding tahun 2010 iaitu sejumlah RM 1,023.17 juta menjadi hanya RM 841.77 juta.

SAMM Johor berharap agar agensi-agensi Kerajaan Negeri terus proaktif dalam memungut hasil Kerajaan Negeri terutamanya tunggakan hasil yang berjulah RM 160.80 juta pada tahun 2011.

SAMM Johor turut ingin menarik persoalan mengenai bagaimana 39 bekalan peralatan bernilai RM 55,360 telah ditempatkan atau dipasang di rumah beberapa individu dan bukannya di premis-premis persatuan atau pertubuhan.

Perkara ini secara jelas telah melanggar Perenggan 4 Garis Panduan Rancangan Pembangunan Kerja-Kerja Kecil, yang mana ia menyatakan bahawa kelulusan projek/bekalan atas kegunaan individu adalah tidak dibenarkan. Bagaimanakah set penyaman udara yang menggunakan peruntukan Kerajaan Negeri boleh dipasang di rumah individu seperti di dalam gambar yang dilampirkan?

SAMM Johor dengan ini mendesak Menteri Besar memberikan penjelasan berikutan daripada perkara ini tertakluk di dalam perihal Pejabat Menteri Besar seperti yang dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2011. Apakah justifikasi dan pedoman Pejabat Menteri Besar dalam menghalalkan tindakan melanggar Garis Panduan tersebut?

Apakah sebabnya individu-individu ini mendapat bekalan peralatan untuk kegunaan peribadi mereka? Siapakah individu-individu istimewa yang mendapat bekalan peralatan ini?

Mungkin Pejabat Menteri Besar terlepas pandang akan perbekalan peralatan ini kepada rumah-rumah individu terpilih seperti mana Kerajaan Negeri Johor terlepas pandang mengenai pengeksportan pasir ke Singapura satu ketika dulu.

Walaupun, jumlahnya hanyalah sekitar RM 55, 360 sahaja, namun ia tetap melibatkan perbelanjaan Kerajaan Negeri dan seharusnya perbelanjaan peralatan ini harus dimanfaatkan kepada kumpulan sasaran iaitu rakyat Johor dan bukannya kepada sekelompok individu semata-mata. Sekiranya, peralatan ini sememangnya melanggar garis panduan tersebut, SAMM Johor dengan tegas mendesak Kerajaan Negeri untuk segera mengambil tindakan terhadap mereka-mereka yang terlibat.

Lihat kepada gambar yang dilampirkan jelas tertera set penyaman udara yang diletakkan di rumah milik individu di Taman Wira, Simpang Renggam dan Taman Bukit Kangkar, Ledang, Set Kerusi dan meja antik di rumah individu di Jalan Ong Siong, Tangkak dan set kabinet dapur diletakkan di rumah individu di Jalan Ledang Emas 1, Taman Ledang Emas, Tangkak.

Adakah Pejabat Menteri Besar Johor sememangnya menyediakan bantuan atau geran membeli perabot dan peralatan rumah kepada rakyat Johor? Menteri Besar harus memberikan penjelasan mengapa ada segelintir kecil rakyat yang sebegitu istimewa hingga mendapat peralatan dan perabot rumah menggunakan peruntukan Kerajaan Negeri?

SAMM Johor ingin menuntut penjelasan daripada pihak Perbadanan Johor mengenai anak syarikat 100% miliknya iaitu JCorp Hotels And Resorts Sdn. Bhd. (JHRSB). Walaupun JHRSB Berjaya mencatatkan keuntungan namun, itu hanyalah bersandarkan kepada operasi perladangan kelapa sawit. JHRSB mempunyai 6 syarikat subsidiary namun hanya 1 syarikat yang membayar dividen kepada JHRSB.

Apakah yang terjadi kepada 5 syarikat yang lain? Kesemua syarikat subsidiary dalam bidang perhotelan dan perlancongan telah mengalami kerugian semasa antara RM 0.39 juta hingga RM 10.16 juta dan menyebabkan kerugian terkumpul kesemua syarikat tersebut meningkat antara RM 6.99 juta hingga RM 114.15 juta.

Mengapakah sejak dari tahun 2008 kadar hutang syarikat-syarikat subsidiary ini terus meningkat? Apakah pelan Perbadanan Johor untuk membantu syarikat-syarikat ini dalam melangsaikan segala hutang-hutang mereka? Apakah sebab hotel-hotel milik JHRSB tidak berjaya mencapai sasaran penyewaan bilik?

Adakah Johor hanya dijadikan tempat transit oleh pelancong-pelancong ini sama ada sebelum ke Singapura atau tempat transit dari Singapura terus ke destinasi lain? Apakah tindakan Kerajaan Negeri dalam membantu JHRSB dalam mencapai sasaran penyewaan bilik sementelah ia adalah syarikat subsidiari milik 100% Perbadanan Johor?

Isu Sekolah Agama yang terpaksa menyewa di bangunan rumah kedai yang sempit, tidak mempunyai peralatan keselamatan yang mencukupi, infrastruktur dan peralatan sekolah yang uzur dan bilik darjah yang sempit dengan bilangan murid yang ramai turut menarik perhatian SAMM Johor.

Sekolah Agama merupakan tempat anak-anak kecil diasuh dan diberikan ilmu agama untuk mengisi jiwa bagi membataskan mereka dari dihinggapi penyakit sosial. Sekiranya keadaan dan persekitaran sekolah yang tidak kondusif dan sesuai untuk mereka menerima ilmu, bagaimana anak-anak ini akan merasa tertarik untuk ke sekolah dan apakah jaminan terhadap keselamatan mereka dan juga guru-guru?

Bagaimanakah Kerajaan Negeri boleh terlepas pandang dalam menyediakan peruntukan yang mencukupi kepada Sekolah Agama ini? Laporan Audit secara jelas menyatakan kekangan kewangan sehinggakan kemudahan infrastruktur ini tidak dapat memenuhi keadaan memuaskan.

SAMM Johor amat berharap agar Kerajaan Negeri Johor terus menjalankan pentadbiran berdasarkan perbelanjaan berhemah dan pemantauan berterusan terhadap agensi-agensi Kerajaan Negeri agar segala ketirisan dan ketidakupayaan dalam menjalankan perlaksanaan tugas dapat diatasi.

Adalah sesuatu yang amat menyedihkan dan malang sekiranya belanjawan surplus ini tidak dapat dioptimumkan kepada mensejahterakan rakyat. Apatah lagi sekiranya system penyampaian dan perlaksanaan Kerajaan Negeri itu hanya sekadar memelihara dan memuaskan sekelompok individu yang ingin meraih kekayaan melalui jalan mudah, bergantung hayat kepada talian politik dan berselindung di sebalik aparat parti pemerintah.

Ahmad Anwar Asyraf
Penyelaras
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=38125

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 03:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Persaingan sengit antara Menteri dan bekas Menteri <b>di Segamat</b> <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2012 03:12 AM PDT

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

Persaingan sengit antara Menteri dan bekas Menteri <b>di Segamat</b> <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2012 03:12 AM PDT

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved