ads

Selasa, 23 Oktober 2012

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2012 09:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2012 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

huhuhahaYANTIE: Picture:Induksi part 1 <b>di bekok</b>!

Posted: 16 Jul 2012 06:49 AM PDT

Semalam aku dah update pasal cerite di bekok kan?hari ni seperti di janjikan, marilah kita layan gambar..baru amik kat zira..nasib baik lah sebelum handphone aku rosak, sempat bluetooth gambar kat handphone zira..sekarang?layanzzz
kat admin mase nak tunggu bas
yay, naim pendek dari kitorang!=p

bersama timbalan presiden...
akibat kehujanan barang-barang terpakse dipindahkan ke gazebo

adik-adik part 1 yang bertungkus lumus menyiapkan menara..
   Saya di hiasi latar semak samun..haha
 al nur hidayat yang sudah bertukar menjadi zombieee~~
 Kami puteri kambing..ahaks(kambing kan tak boleh kene hujan..=p)
 mr presiden dan gel rambutnya yang terbaru!!...
Mr L..yang bersemangat bagi talk..

OK stop..nampak ye muka kepenatan di situ....
maka berakhirlah update ku pasal induksi part 1...until then see ya next post!

Maaf, jika ayat aku agak kasar.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 2 <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 08:47 PM PDT

Ok dah masuk part ke-2...hehehe;p
Sampai saja kat sne masa on the way nak pergi naek atas air terjun, kitorang terjumpa batu berdiri
Alamak hebatnye...terpegun seketika tengok batu boleh berdiri nih.
Yelah benda baru tengok kan..entah sapa la yang rajin p dirikan batu atas batu ni.
Maybe pengunjung kat situ tak tahu nak wat apa dah, tu yang pi cari batu duk susun2 atas batu.
Tapi ok gak..ada daya penarik kat situ..

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 2 <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 08:47 PM PDT

Ok dah masuk part ke-2...hehehe;p
Sampai saja kat sne masa on the way nak pergi naek atas air terjun, kitorang terjumpa batu berdiri
Alamak hebatnye...terpegun seketika tengok batu boleh berdiri nih.
Yelah benda baru tengok kan..entah sapa la yang rajin p dirikan batu atas batu ni.
Maybe pengunjung kat situ tak tahu nak wat apa dah, tu yang pi cari batu duk susun2 atas batu.
Tapi ok gak..ada daya penarik kat situ..

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Remaja Maut jatuh tingkat empat <b>di Johor Bahru</b> | boyzonne <b>...</b>

Posted: 04 Oct 2012 01:20 AM PDT

JOHOR BAHRU – Seorang remaja maut selepas terjatuh dari tingkat empat sebuah bangunan institusi pengajian tinggi (IPT), di sini dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Superintendan Beh Eng Lai berkata, mangsa yang berumur 16 tahun bersama dua rakannya sedang membuat
pemasangan alat penghawa dingin di bangunan berkenaan.

Menurutnya, mangsa yang merupakan pekerja teknikal pada mulanya mengadu sakit kepala sebelum disedari rakan terjatuh dari tingkat empat bangunan tersebut.

"Rakan mangsa menyuruhnya berehat selepas mengadu sakit kepala sementara rakannya meneruskan kerja pemasangan alat penghawa dingin di bangunan itu.

"Bagaimanapun sebaik rakannya menoleh, dia mendapati mangsa telah tiada dan ditemui terbaring di tingkat bawah," katanya ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam.

Eng Lai berkata, mangsa telah dikejarkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) untuk mendapatkan rawatan kecemasan, tetapi menghembuskan nafas terakhir kira-kira jam 12.45 petang, semalam.

Menurutnya, hasil siasatan dan bedah siasat yang dijalankan mengesahkan kematian mangsa yang beralamat di Tampoi itu tidak melibatkan sebarang unsur jenayah.

"Hasil bedah siasat yang dijalankan menunjukkan punca kematian mangsa disebabkan kecederaan parah di bahagian kepala dan tidak melibatkan unsur jenayah.

"Mayat mangsa telah dituntut keluarga petang tadi (semalam) untuk urusan pengebumian," katanya.

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 03:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Bacang 23, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 08:27 PM PDT

  • Street: No 4, Jalan Bacang 23, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor
  • Auction Date: 25 Julai 2012
  • Property Description: Rumah Teres Satu Tingkat Lot Pertengahan
  • Land/Floor Area ( in sqft ): 1,400
  • Tenure: Freehold
  • City: Pasir Gudang
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 10, 2012 11:27 am
  • Expires: 170 days, 5 hours

Description

For Booking Hotline: 011-19737060 Rashid

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 284ffba095c762a

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2012 06:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Pulasan 23, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 08:58 AM PDT

  • Street: No 28, Jalan Pulasan 23, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor
  • Auction Date: 26 Julai 2012
  • Property Description: Rumah Teres Dua Tingkat Lot Pertengahan
  • Land/Floor Area ( in sqft ): 882
  • Tenure: Freehold
  • City: Pasir Gudang
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 9, 2012 11:58 pm
  • Expires: 176 days, 17 hours

Description

For Booking Hotline: 011-19737060 Rashid

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 5804ffaff2f7c28a

Jalan Bacang 2, Taman Kota <b>Masai</b> | Rumah Lelong Bank <b>Johor</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jul 2012 06:49 PM PDT

  • Street: No. 22, Jalan Bacang 2, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang, Johor.
  • Auction Date: 30/7/2012
  • Property Description: An intermediate single storey terrace house
  • Land/Floor Area ( in sqft ): --
  • Tenure: Freehold
  • City: Johor Bahru
  • State: Johor
  • Zip/Postal Code: 81700
  • Listed: July 6, 2012 9:49 am
  • Expires: 173 days, 3 hours

Description

For Booking Hotline : 014-2789061 Suhaimi

Bookmark and Share

Lelongbank Reference ID: 9394ff6439b472e1

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


masam manis: NASI BERIANI GAM <b>BATU PAHAT</b>

Posted: 21 Oct 2012 07:45 PM PDT

Assalamualaikum Nasi Beriani Gam atau masakan nasi beriani Melayu dibawa ke Semenanjung Tanah Melayu oleh pedagang-pedagang Arab melalui Singapura. Nasi beriani dimasak menggunakan beras panjang bersama rempah ratus yang digoreng sebelum ditanak berasnya.
Nasi beriani asal usulnya dari perkataan Parsi 'baria' bermaksud memasak atau merebus makanan. Masakan ini dikatakan berkembang dari Parsi ke Timur Tengah dan mendapat tempat istimewa di India oleh kerajaan Mogul.

Nasi Beriani Gam, juga dinamakan Nasi Beriani Dam atau Dum, di masak dengan memasukkan ketulan daging yang telah diperap semalaman di dalam periuk bersama 'lapisan' beras. Hasilnya, nasi beriani gam berasa herba rempah, dan berpati lemak dan 'manis' daging. Mungkin disebabkan oleh kemasukkan resipi ini melalui Singapura, rakyat Melayu Negeri Johor memperbaharui resipi ke selera Melayu maka terciptalah Beriani Gam Johor

Pada masa sekarang, Nasi Beriani atau Nasi Beriani Gam mendapat tempat di Malaysia sebagai makanan istimewa untuk keluarga ataupun untuk keraian seperti majlis perkahwinan, majlis keraian atau majlis kenduri-kendara.
Kalau sebut Nasi Beriani, pasti negeri Johor adalah destinasi utama untuk melepaskan selera. Orang Johor ni sebenarnya dah lali dengan nasi beriani ni, sebab setiap hujung minggu pasti akan dapat menikmati beriani di rumah kenduri khawin. ^_^

Destinasi utama untuk menikmati nasi beriani yang di katakan 'power' adalah di Batu Pahat. Kalau sebut Batu Pahat pasti dah terbau-bau aroma beriani memanggil-manggil.
Sebenarnya ita bukanlah peminat tegar nasi beriani. Tak boleh makan selalu sebab kandungan kolestrolnya sangat tinggi terutamanya berlaukkan kambing.. pengsann..!!
Penggunaan minyak sapi atau minyak Gee dalam penyediaan nasi beriani ni lah yang membuatkan ita tak berapa suka sangat makan nasi beriani. Kalau kerap makan keraplah sakit kepala ita menyerang..


Tapi, dah banyak juga restoran nasi beriani yang ita kunjungi untuk merasakan keenakannya. Sebab nasi beriani ni bukan calan-calang orang yang boleh menyediakannya sesedap rasa. 
Nasi beriani yang enak pada ita bergantung pada berasnya yang panjang dan dimasak dengan lembut. Aroma nasinya pula mestilah lemak manis sebab nasi ni di masak bersekali dengan lauknya, yang paling utama lauknya mestilah penuh dengan rasa rempah beriani yang memukau dan daging yang lembut dan enak di makan.
Nasi beriani ni tak sama cara penyediaannya seperti nasi minyak. Walapun rupanya seakan-akan tapi bagi warga Johor pasti dapat membezakan antara nasi beriani dan nasi minyak.

Apa yang ita tau, nasi beriani ni untuk memasaknya biasanya lauknya di masak terlebih dahulu. Kemudian lauk itu akan di masukkan kedalam periuk kukus yang di sebelah bawah. Nasik pula di tanak di atas periuk lauk tadi dan di antara nasi dan lauk itu pula di alaskan dengan kain yang di salutkan dengan kanji atau gam, kerana itulah di panggil nasi beriani gam.

Cara menghidangnya juga sedikit berbeza, kerana lauk di letakkan didalam nasi dan di kambus atau di tutup dengan nasi briani semula.
Seperti nasi minyak, nasik beriani juga di makan bersama lauk beriani, kuah dal dan acar.


Kunjungan ita ke Batu Pahat baru-baru ini, tidak ita sia-siakan untuk merasa atau menikmati sepinggan nasi beriani yang dikatakan 'power'. Oleh itu ita sekeluarga mengunjungi restoran Beriani Mohd Shah yang telah terkenal dikalangan peminat nasi beriani,  yang terletak di Gerai Niaga Peserai, Jalan Muar, Batu Pahat, Johor.
Ita sampai sekitar pukul 2 petang tapi.. banyak lauk yang dah habis, yang tinggal hanya lauk ayam sahaja. Kuah dal pun dah habis.. waaa... bayangkan baru pukul 2 dah habis dah lauk briani ni.. pasti pelanggan yang tak putus-putus buatkan lauknya sekejap aje dah selesai..
Restoran yang di usahakan anak beranak Mohd Shah ni dah dikenali bukan saja oleh peminat-peminat nasi beriani gam penduduk tempatan malah  dari daerah lain berhampiran seperti Muar, Kluang dan Pontian, juga Johor Bahru dan Singapura. Di buka setiap hari kecuali hari Jumaat.
Di sebabkan ita dah kerap makan Nasi Beriani gum, ita rasa resepi nasi beriani Pak Cik Mohd Shah ni biasa sahaja, tapi ok la... kalau sesekali nak bertukar selera. Yang paling ita suka air asam boi ni.. aduhh.. sedapnyaaa.. sampai 2 gelas ita minum.. hehe

Tapi pada ita yang paling menarik nasi briani gum Mohd Shah ni adalah pada harganya yang sangat murah berbanding dengan tempat lain. Bayangkan sepinggan nasi briani baru berharga RM 5.50 untuk lauk ayam dan RM 6.00 untuk kambing.. murah kan..???  kalau kat JB dah RM 9 ~ RM 10 sepinggan.


Selain itu acar buah dan acar jeruk limaunya juga merupakan satu lagi keistimewaan gerai Mohd Shah ni.

Kepada mereka yang belum berkesempatan untuk menikmati keenakan Nasi Briani gum, kalau turun ke Batu Pahat jangan lupa untuk singgah di Restoran Mohd Shah.

Restoran Nasi Briyani Gam Mohd Shah
Waktu Perniagaan: 8.00am - 10.00pm ~ ditutup pada hari Jumaat
Alamat : No. 13-14, Medan Selera Benteng Peserai, Batu Pahat Johor, Malaysia

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: TAMAN NEGARA JOHOR-PULAU <b>KUKUP</b>

Posted: 29 Sep 2012 12:09 PM PDT

Minggu lepas ana menerima SMSlah daripada sahabat ana, Sheikh Imam Mursalin, imam Mesjid bandar Pontian, menjemput ana ke majlis kenduri keberangkatan beliau ke Tanah Suci Mekah. Ana pun fikir-fikirlah, nak pergi, tidak, nak pergi,tidak. Ana pun buat keputusan....pergilah.Tuan imam sudah tiga kali datang ke rumah ana,tak patutlah tak pergi, lagi pun ana tak pernah pergi ke rumahnya. Sebagai sahabat yang baik, jangan menghampakan jemputannya....    
Aku tunjukkan peta di atas ni, supaya kalian tahu, bahawa Pulau Kukup itu berbeza dengan pekan Kukup. Jarak antara Pontian ke Kukup ialah 21.4 km. 
 TShirt Kukup...antara yang dijual dipekan Kukup...ole-ole untuk saudara-mara dan sahabat anda.
Dari jeti Kukup ke Pulau Kukup kita naik bot besar. Tambang untuk dewasa RM 5, Kanak-kanak RM2.50.Baby freelah. Tu anak aku 2 tahun tak kena tambanglah.
 Tiba di jeti Pulau Kukup...tauke bot bagi no hpdia....nanti kalau mau balik,call wa cepat ma...Lu jalan-jalan sini 2 jam,3 jam ok...OK Bossss....
 Untuk masuk ke Pulau Kukup ini pula ada kauter Taman  Negara Johor. Bayaran masuk dewasa RM 5.00 kanak-kanak 3.00...oklah tu, tak mahal...duit ni untuk kerajaan...
 Matsomherbs, memang suka yang hijau-hijau. Apabila jumpa suasana hijau, hati pun gumbira sangatlah.
ILI-96 Salah seorang anak yang akan mewarisi dunia kebloggeran aku
JAMBATAN GANTUNG PULAU KUKUP 
Yang besar-besar pucat lesi lalu jambatan gantung ni, tapi Aliff Iskandar tak rasa apa-apa pun
 Tengok tu dua beranak menggeletar lutut......gekgekgek 
 Nampak Arina dah mula berani, Puan Hamidahnya macam gayat aje!
 Ili macam stedy, berlakon berani kut?

 Sesiapa yang suka menggedik, tempat ni sesuai untuk berfotografi dengan pakaian baru
 MENARA PEMERHATI PULAU KUKUP
Aku sangat teruja dengan kehijauan di Pulau Kukup ini....dan terasa masa beredar bagitu cepat...

 Arina dah mula berani di tempat tinggi...
 Sesi naik bot, tambang bot untuk menelusuri sungai di Pulau Kukup ni RM 3.00 seorang...
 Yang bawa bot ini bernama abang Zainal.
 Yaaaa hi he hoooooooooo....lupakan syilibus sekolah kejap
 Penerangan tentang jenis-jenis ikan di Kelong.....

Antara hidangan di rumah Tuan Imam Mursalin 

 Pukul 4.00 petang barulah ke Pontian, jumpa Imam Mursalin, walaupun ramai tetamu, imam Mursalin tetap melayan kami dengan begitu mesra....Pak Imam kita ni seorang yang sangat peramah. Aku cuma mintak satu, sampai Mekah nanti doakan aku supaya aku akan segera menyusulnya ke sana.   

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2012 07:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tukar Tiub: MARI KITA SEMUA BERLAKU JUJUR <b>DI</b> BULAN <b>...</b>

Posted: 21 Jul 2012 01:05 PM PDT

ADAKAH MUKA INI MUKA MELAYU?


NOTA:
hari baik bukan baik ini
mari kita berlaku jujur
jangn tipu diri sendiri

perhatikan gambar ini tepat tepat
perhatikan gambar ini elok elok

apakah ini muka melayu?
apakah ini ada iras melayu?

macam ini ini jadi melayu?
apakah ini yang dikatakan ketuanan melayu?

USAH POLITIKAN KETUANAN MELAYU - meloya

Istilah ketuanan Melayu tidak harus diputarbelitkan semata-mata untuk mendapatkan keuntungan politik.

Ahmad Zahid Hamidi berkata, istilah tersebut sering menimbulkan salah faham dalam kalangan rakyat negara ini berikutan tindakan tidak bertanggungjawab pihak-pihak tertentu.

"Istilah ini bukanlah perkara baru, ia bagi menggambarkan orang Melayu adalah etnik asal dan seharusnya mendapat hak-hak istimewa berbanding kaum lain seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

"Sebenarnya isu ketuanan Melayu digunakan pihak tertentu untuk menghapuskan hak-hak istimewa orang Melayu dengan harapan selepas ini tidak ada lagi satu kaum yang mempunyai kelebihan atau keutamaan," katanya.

Menurut Ahmad Zahid, apa yang diperjuangkan oleh kelompok tersebut ialah mahu memastikan setiap rakyat mendapatkan hak yang sama.

"Apabila wujud keadaan ini, seperti sedia maklum, orang Melayu dan bumiputera masih belum mencapai tahap yang disasarkan. Akhirnya, siapakah yang mendapat keuntungan besar?.

"Justeru, sudah sampai masa kita tidak terlalu berpolitik sesama sendiri sehingga melupakan kepentingan masa depan negara," jelasnya.

Istilah ketuanan Melayu kata beliau, masih relevan jika ia bermatlamat untuk membantu meningkatkan taraf hidup masyarakat itu secara keseluruhan dan bukan segelintir sahaja.

MELAYU KENA TIPU BULAT BULAT

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... JANGAN SILAP FAHAM....JANGAN KENA KELENTONG... kah kah kah..

kah kah kah..KETUANAN MELAYU DI KATAKAN SUDAH 54 TAHUN... kah kah kah

woit... INI SEMUA TIPU... MANA ADA KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah... 54 TAHUN BUKAN KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

woit... KALAU 54 TAHUN ADA KETUANAN MELAYU... TAK KAN MELAYU MEREMPAT...kah ah kah...

kah kah akh... KALAU KETUANAN MELAYU KENAPA MELAYU DI KG BEREMBANG TANAH KENA REMBAT?..... kah kah kah..

kah kah akh....KALAU KETUANAN MELAYU KENAPA TANAH DI PLENTONG KENA JUAL... kah kah kah...

kah kah akh..KALAU KETUANAN MELAYU...KENAPA TANAH KERETAPI TANAH MELAYU JUAL MURAH PADA SINGAPURA...kah kah kah..

woit...AJENDA KETUANAN MELAYU INI HANYA NAK TIPU MELAYU...kah kah kah...

kah kah akh...TAK ADA KETUANAN MELAYU... TAK WUJUD KETUANAN MELAYU... kah kah kah..

woit...YANG ADA KETUAN GEROMBOLAN MELAYU JUAL TANAH MELAYU....kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH AKH

woit...TAK PERCAYA?.... jkah kah kah...

NOTA:
beri kad pengenalan segera
pada mat bangla
pada mat indon
pada mat burma
pada mat pilipina
ertinya juakl tanah melayu

hanya radio bangsar yang tidak mengenal bangsa:

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 03:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Aug 2012 03:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2012 07:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Its always About Me, MySelf & I: Tersentuh nonton <b>Parit Jawa</b>.. -iki <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2012 07:02 PM PDT

semalam dalam jam 10.00mlm waktu yang gua nantikan..citer Parit Jawa.. iklan dia dah banyak kali gua tengok n rezeki semalam gua dapat nengok..citer ni terlalu halus.. jalan cerita, plot, cinematography (betul ke ayat tu ada ke dlm term perfeleman)?? gua tabik spring kt pengarah dia.. 
Sedikit pasal telemovie nie..
Drama/Filem : Parit Jawa
Arahan: Tunku Mona Riza
Pelakon: Zahiril Adzim, Eman Manan, Ruminah Sidek, Jalil Hamid, Safura, Nam Ron dan Ghazali Abu Noh
SINOPSIS TELEMOVIE PARIT JAWA
Parit Jawa yang dipersembahkan dalam Bahasa Melayu dan Jawa ini mengisahkan kehidupan sebuah keluarga berketurunan Jawa yang telah menetap di Parit Jawa, Muar berkurun lamanya. Penonton berpeluang untuk menyorot perasaan Tuminah dan Sapian yang mengimpikan kehidupan bahagia di usia tua mereka bersama anak-anak.
Setelah Sapian meninggal dunia, Tuminah menjadi semakin risau akan keluarga mereka yang semakin kucar-kacir. Anaknya hanya ingin merebutkan hak tanah pusaka peninggalan keluarga mereka dengan setiap daripada mereka memasang strategi dan agenda sendiri tanpa mepedulikan ibunya yang masih hidup.
well tu dah biasa lah pasal rebutan harta pusaka nie.. memang apa yang berlaku dalam drama ni dah biasa nampak.. tapi gua punye la tacing, geram semua ada.. kenapa la macm gitu?? bangsa kita siapa lagi nak bela kalau bukan diri sendiri.. ada tanah semua nak jual pastu bukan dapat dekat orang melayu pon tapi kat bangsa lain.. penyudah nye kita juga yang rugi..
pasal amanat, pasal adik beradik.. whuaa gua memang takleh nengok or dengar citer mcm gini memang gua tacing sangat.. wa layan sorang2 citer nie.. memang meleleh gak air mata gua ar.. maklumla sejak jadi remaja purba ni ati gua memang halus beb.. 
walaupon darah dlm badan gua ni ada lah tempias2 jawa bugis tapi tak bpe nk sangat la sebab dah tak serumpun dlm keturunan tu..ini pon arwah atok gua yang cakap.. bila tanye mama gua haha dia ckp dia bukan jowo so gua pon tak bape nk pasti..klu org ngumpat dlm bahasa jawa memang gua pakat senyum jerlah.... semangat jawa ni lain skit.. so orang2 jawa mesti sedia maklum.. takde dakwa dakwi kan.. 
hehe gua tau bahasa melaka jer.. ulau melengaku atas pagau.. :)

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

CT: PEKAN <b>PARIT JAWA</b>, MUAR

Posted: 17 May 2012 06:33 AM PDT

Wah! Kembali bersua kisah jalan2 bulan April...hahaha. Macam laukku sudah basi tapi nak share jugak...kuikuikui. Kisah jalan2 di Parit Jawa, Muar...yihaaaa. Ala yang pernah keluar kat Majalah 3 beberapa tahun yang lepas.

Memandangkan kat sini memang dijadikan kawasan pelancongan reakrasi dan tempat2 untuk kanak2 bermain pun banyak, kita ambil kesempatan meluangkan sekejap di sini atas tujuan utama nak lunch bersama keluarga. Biasalah pekena asam pedas Parit Jawa yang orang suka dok sebut2 tuh.Ntah ya bagi kita biasa2 je, kalau anak2 kita suka nyebut "ibu masak lagi sedap"...huhuhu
Namun bagi kaki makan lebih-lebih lagi peminat masakan itu, keistimewaan asam pedas sembilang, pari, mayong, jenahak dan merah, apatah lagi dijamu dengan nasi panas  mengatasi segalanya, mak mentua lalu pun tak nampak you! Alahai...hahaha
Yang sudah terkena penangan asam pedas Parit Jawa, jarak beratus batu bukan lagi penghalang untuk mengulangi kunjungan ke jeti nelayan ini.
Pekan Parit Jawa nih masih terpelihara seperti zaman dolu2, bangunan pun masih kekal lama tapi kita suka tengok sebab kalau di Johor Bahru nih semua bangunan lama dah tak wujud. Kalau nak tengok bangunan lama suka kesini. 
Kalau tak silap kita pekan Parit Jawa nih pernah di jadikan sebuah telefilem bertajuk Parit Jawa, yang mana mengisahkan sisi hidup masyarakat Jawa oleh pihak Astro. 
Parit Jawa menyingkap kisah hidup satu keluarga yang berketurunan Jawa dan telah duduk di Parit Jawa, Muar berkurun lamanya, disampaikan di dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Jawa, dan ia menyingkap tentang Tuminah dan Sapian yang telah berumur dan mahukan anak-anaknya bersama seperti keluarga lain. Eh! Dah cite filem lak...hahaha. Hentikan!
Suasana kuala sungai yang cukup jelas sebagai pangkalan nelayan dipenuhi bot dan sampan, disertai kehangatan angin laut menambah selera tidak kira di waktu matahari tegak di atas kepala tapi kita tetap nak datang sini...huhuhu
Memandangkan tempat ini tak jauh dari rumah bapa mentua kita, makanya kita kerap juga ke sini. Untunglah hidup haku...hahaha
Pengunjung pasti terpesona melihat keindahan kawasan bot nelayan berkenaan, di samping menghirup udara segar dan desiran ombak dari Selat Melaka, namun kini mereka hanya dapat menyaksikan lumpur yang memenuhi kawasan persekitaran.
Tapi sayang keadaan pantai yang tidak terurus itu menjadikan kawasan yang pernah popular sebagai tempat bersantai dan berkelah pada satu ketika dulu, kini menjadi semakin lengang dan hampir dilupakan. Harap ada pihak yang sudi memgurus tempat ini.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved