Isnin, 14 Januari 2013

01 di parit raja - Google Blog Search

01 di parit raja - Google Blog Search


Seloka sinikal Anwar <b>di Parit Raja</b> « ibn_bacoks

Posted: 01 Dec 2012 08:31 PM PST

Rumah > Uncategorized > Seloka sinikal Anwar di Parit Raja

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/64682_341157582648322_873491394_n.jpg

SRI GADING – "Tanya sama Najib, apa sebab goyang, nanti jawab Najib, Sabah nak hilang," demikian seloka bernada sinikal yang dinyanyikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang Malaysia ketika menyampaikan ucapannya pada malam Himpunan Kebangkitan Rakyat Johor, di Dataran Rakyat, Parit Salleh Ros, Parit Raja, dekat sini, semalam.

Anwar berkata, dahulu negeri berjolokan Darul UMNO ini terlalu kuat buat parti itu, sebaliknya kini mentaliti itu telah dibenamkan dengan buktinya kehadiran lebih 20,000 manusia ke tapak program.

"Johor yang saya tahu kubu Umno. Itu dulu. Maknanya apa yang disaksikan sekarang (Himpunan malam ini) sukar dimengertikan dalam Perhimpunan Agung UMNO. Tapi ditukar Perhimpunan Agung Anwar (kena hentam).

"Tapi dia tak faham. Ini dia (himpunan) ada Taurah kebangkitan rakyat. Ini bukan soal tokoh ini kesedaran rakyat, tuntut hak mereka.

"Malam ini (begitu ramai) di Johor. (kalau) Kedah, Kota Bharu tak heran. Ini Johor. Apa nak jadi ni. Alhamdulillah, ada fenomena kebangkitan rakyat. Ia di mana-mana. Tak (saya bersama) masyarakat India. Ingat tak ramai. 5-6 ribu berkumpul di Ulu Tiram," katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads