ads

Jumaat, 8 Februari 2013

01 di endau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


bit by bit: Hari-hari terakhir <b>di Endau</b>

Posted: 13 Dec 2012 08:53 AM PST

Kalau selama ni, perjalanan Batu Pahat ke Endau membuatkan aku rasa sebal, kali ni ada rasa ngilu.. chewahh pemilihan perkataan x boleh blahh huhu..

Lepas ni entah bila nak sampai Endau lagi kan,,
Eh, jangan.. Aku rsa diri aku sendiri tak boleh dijangka.. Lagipun, 4 tahun di Endau, aku dah tau selok belok kawasan ni. Mana nak duduk. Mana nak tidur. Mana nak cari makan minum. Mana tau termengidam nak makan keropok lekor Endau ke.. no hal.. chalet banyak, hotel pun ada,... Tinggal berani dengan tak berani je weh..

Berbalik pada cerita hari-hari terakhir tadi. Penat memang penat travel 3 jam. Biasalah aku kan. Tapi ada rasa sayu jugak.

Sampai je Endau, aku tak terus ke rumah sewa.  Sengaja melajakkan keta ke Tanjung Gemuk, sebab aku tau ada pasar malam. Beli 2 jenis makanan yang aku rasa susah nak cari kat Batu Pahat lepas ni; sata & bubur lambuk (bubur lambuk kat sini diorang letak pucuk paku & lada hitam)

Petang tadi, pegi sekolah. Ada beberapa urusan nak kena diselesaikan. Dapat jumpa kawan2; kakak2 dan abang2 (kerani, par, tukang kebun, pembantu pra).. Mengemas sedikit lagi barang kat bilik guru.. Sekali lagi ada rasa sayu.

Bercampur dengan rasa geram juga, huhu.
Geram sebab aku rasa banyak gila jawatan diorang bagi aku pegang. Hoiii tau tak sebenarnya aku tak la sebagus mana.. Hujung2 macam ni bila nak mengemas barang aku perasan banyak kerja yang aku tak mampu sudahkan.. Silalah sambung ye.. Wah statement macam orang tak bertanggungjawab je kan. Tak tipu ni, memang banyak & aku geram juga sebab ada je orang yang tak banyak jawatan & lebih banyak masa berpoya2 dari aku.
er.. terpesong lagi..

Kemudian tadi, lepas mengemas2, aku decide untuk ronda2 kawasan Felda Endau.. tempat aku berlatih bawak kereta 1 masa dulu.. Kenangan mengajar kat sekolah dalam Felda takkan aku lupakan..huhu

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved