ads

Khamis, 28 Februari 2013

01 di kluang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kluang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2013 03:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kluang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 03:09 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kluang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 03:32 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kenyataan Media : Banjir Kilat <b>di Kluang</b> | Khairul Faizi

Posted: 15 Oct 2012 03:49 AM PDT

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera,
Saya telah mendapat aduan daripada penduduk di Kluang berkaitan dengan satu banjir kilat yang berlaku di Kluang petang semalam (14 Oktober 2012). Lokasi kejadian tersebut adalah di simpang empat berdekatan dengan pasaraya Econsave.
Saya telah ke tempat kejadian lebih kurang pada pukul 5.30 petang dan mendapati bahawa keadaan di sana sesak dengan kenderaan yang terpaksa mengharungi limpahan air di jalan raya dan ada kereta yang terpaksa di tarik keluar daripada kawasan takungan air.
Hujat lebat yang berlaku dalam masa satu jam telah menyebabkan air hujan yang mengalir daripada kawasan Taman Majupadu dan taman-taman sekitar mengalir ke dalam parit untuk menuju ke Sungai berdekatan. Begitu juga dengan air hujan yang mengalir daripada sepanjang Jalan Mersing mengalir ke arah yang sama sehingga menyebabkan laluan air yang sempit dan kecil tidak mampu untuk mengalirkan air mengikut laluan tersebut.
Masalah banjir kilat ini telah banyak kali berlaku namun tindakan untuk membesarkan laluan air oleh pihak berkuasa tempatan masih belum berjaya dilakukan. Sedangkan, kawasan perumahan dan premis perniagaan semakin pesat dibangunkan. Jika ia tidak ditangani dengan baik, saya bimbang ia akan menyebabkan banjir kilat akan berterusan berlaku dan akhirnya akan membahayakan pengguna jalanraya dan penduduk di sekitarnya.
Satu laporan berkaitan dengan perkara ini akan diserahkan kepada pihak berkuasa tempatan dalam masa terdekat.
Khairul Faizi bin Ahmad Kamil
Yang Di Pertua PAS Kawasan Kluang
Penyelia Pusat Aduan Rakyat Mahkota, Kluang
019-7701830
twitter : khairulfaizi73

Kursus Bekam <b>di Kluang</b> - persatuan pengubatan islam darul ansar <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 06:44 PM PST


PENGAJIAN PENGUBATAN DAN RAWATAN ISLAM KE-8
TAJUK:"Kelebihan Bekam Sunnah Nabawiyah
& Ijazah Musalsal Bil Hijamah (Bekam)
AL-MUSNID SYEIKH MUHAMMAD RAJAB AKMAL BIN ABD. HALIM AL-IDRISI
Taman Seri Menanti, Kluang.
11 DIS. 2012 (HARI SELASA), JAM 9:00 MALAM.
PENYERTAAN ADALAH TERHAD & YURAN HANYA RM50.00.
(Buku Bekam + Sijil Penyertaan + Sijil Ijazah Musalsal)
* Sila sediakan Alat Bekam atau dapatkan dengan segera daripada urusetia.
* Sila bawa gambar berukuran passport.
Untuk Pendaftaran Sila Hubungi:
Sdr. Mohd Yasin (019-715 8888)             Erwan (017-959 4056)

Gadis Semasa :): Percutian tahun baru cina <b>di KLUANG</b> JOHOR

Posted: 18 Feb 2013 02:02 AM PST

Aceceh , title blog aku bukan main kan? macam pergi bercuti kan paris pulak , tapi kan walaupun dekat Kluang je , ia memberi impak yang bermakna bagi aku sebab aku dapat jumpa kawan baik dan mak angkat kesayangan aku. Rasa bersyukur sangat sebab dapat jumpa dorang tau. Masa stay sana aku sempat pergi jalan-jalan dengan dorang seriously rasa seronok sangat. Masa aku form 1 aku penah stay KUATERS PENJARA KLUANG tu selama sebulan, aku dapat ramai kawan kt sana tp sekarang bila aku pergi masing-masing dah pindah. :/ Tapi takpelah yang penting cuti aku bermakna sangat. Alhamdulillah.
My bestie! Comel kan? Thanks ina sebab tak pernah lupakan persahabatan kita dan terima kasih sebab menghargai persahabatan kita. Wany mintak maaf sangat-sangat masa ina tunang tu wany tak dapat pergi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan tp masa ina kawin nanti wany janji, wany akan pergi jugak. hehe. BFF ever.
Ina belanja pavlova. sedap sangat!
Gambar ni kabur sikit lah , tapi ni kenangan aku,kak elin & ibu kat pizza hut..Gonna miss them :'(

Kursus Bekam <b>di Kluang</b> - persatuan pengubatan islam darul ansar <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 06:44 PM PST


PENGAJIAN PENGUBATAN DAN RAWATAN ISLAM KE-8
TAJUK:"Kelebihan Bekam Sunnah Nabawiyah
& Ijazah Musalsal Bil Hijamah (Bekam)
AL-MUSNID SYEIKH MUHAMMAD RAJAB AKMAL BIN ABD. HALIM AL-IDRISI
Taman Seri Menanti, Kluang.
11 DIS. 2012 (HARI SELASA), JAM 9:00 MALAM.
PENYERTAAN ADALAH TERHAD & YURAN HANYA RM50.00.
(Buku Bekam + Sijil Penyertaan + Sijil Ijazah Musalsal)
* Sila sediakan Alat Bekam atau dapatkan dengan segera daripada urusetia.
* Sila bawa gambar berukuran passport.
Untuk Pendaftaran Sila Hubungi:
Sdr. Mohd Yasin (019-715 8888)             Erwan (017-959 4056)

Karangan Leiya Leiy: Kursus Bantu Kak Ana <b>di Kluang</b> Johor

Posted: 19 Feb 2013 02:11 AM PST

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Mande kabar? (Apa Khabar)
Jawabnya Kabar Elok ( Khabar baik)
saya belajar dari masayakat orang asli suku semelai
Hari ini, saya maw share satu Video. Video yang saya jumpa dari seorang blogger yang bertajuk Diari Seorang Penuntut Ilmu. Pertama kali saya tengok video ini terus bergetar hati. 
Apa yang akan menenangkan hati kita itu bukanlah harta. Dan apapun seisi dunia ini. 
Ketenangan itu adalah milik Allah S.W.T.
Allah lah yang memberikan ketenangan itu kepada hambanya.
Dan antara salah satu cara untuk mendapatkan ketenangan itu adalah dengan selalu berselawat kepada baginda Rasulullah S.A.W..
Sedangkan Allah S.W.T juga berselawat keatas Rasulullah S.A.W.. jadi kenapa kita tidak berselawat kepada baginda? Subahanallah..Bertapa pentingnya mencintai Rasulullah S.A.W.
Mengikuti Sunnah baginda. 
Cintai Baginda Rasulullah S.A.W maka Allah juga akan mencintai Kita. :)
Video ini dalam versi bahasa Indonesia. Tapi apa yang penting ada isinya kan? :)
Lagi satu Video dari beliau yang saya suka mendengarnya. Membuat saya berfikiran lebih terbuka dan optimis. Ustaz Syafiq Basalmah :
Tajuk Video : Setengah Isi, Setengah Kosong.
Apa yang setengah isi dan setengah kosong?
Cuba klik dan tengok video ini.
Semoga Bermanfaat buat kita semua.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved