Ahad, 24 Mac 2013

01 di desaru - Google Blog Search

01 di desaru - Google Blog Search


2 lemas <b>di Desaru</b>...benarkah ada penunggu yang haus nyawa

Posted: 10 Mar 2013 11:05 PM PDT

salam dari : Kepale dan Kelape

Akhbar Sinar Harian hari ini (11/3/2013) melaporkan kejadian 2 remaja lemas di pantai Desaru, Johor..


.Pantai Desaru merupakan pantai yang popular dikalangan pelancong asing terutama dari Singapura. Aku berasal dari kawasan berdekatan mengakui sukar mencari pantai seindah desaru (walaupun bagi penduduk tempatan desaru bukanlah pantai terbaik) dengan pasir memutih dan luas mata memandang. Dengan pantai yang landai, pantai desaru dan pantai-pantai sekitar menjadi tarikan pengunjung untuk mandi manda.. namun harus diingat..ombak dipantai-pantai ini juga agak kuat walaupun bukan di musim monson.

Sebenarnya saban tahun kejadian seperti laporan Sinar Harian sering berlaku malah berulang-ulang. (Tanpa niat menyinggung keluarga mangsa)..kadangkala sikap pengunjung bla bla bla ...hmmmm...cuba tengok gambar bawah yang aku amik semasa mengunjungi pantai Tanjung Balau (berhampirran Desaru) baru-baru ini

Larangan mandi dikawasan batu...beserta bendera merah menandakan pantai tak selamat untuk tujuan mandi manda..

iklan nak tengok tudung? atau jubah , telekung? klik jer kat sini GAYA HIJAB COLLECTION iklan
Lihat.. Pengunjung masih mandi di kawasan batu (ingat: dihari biasa larangan mandi dikawasan batu berkuatkuasa..apatah lagi dihari bendera merah dinaikkan)

pengunjung bersantai..bendera merah dimana-mana

Apa-apapun sila berhati-hati ketika bermandi manda di pantai yang menghadap Laut Cina Selatan..lagi 2 minggu sekolah akan bercuti..
Usah biarkan keseronokkan bercuti menjadi tragedi hitam yang menghantui kita sepanjang hayat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads