Jumaat, 15 Mac 2013

01 di pasir gudang - Google Blog Search

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Pasir Gudang</b> - 28 Februari <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2013 12:00 AM PST

Majlis Perbandaran Pasir Gudang mempelawa individu warganegara Malaysia berumur tidak kurang 18 tahun dari tarikh tutup permohonan (keutamaan anak kelahiran Johor) untuk mengisi kekosongan jawatan sebagai:-

1. Penolong Akauntan Gred W27

2. Pembantu Penguatkuasa Gred N17

3. Pembantu Kesihatan Awam Gred U17



Klik Disini Untuk Maklumat Lanjut

Tarikh Tutup Permohonan: 28 Februari 2013
Lokasi Johor
Sektor: Kerajaan



Cuci Mata <b>Di</b> Festival Layang-layang, <b>Pasir Gudang</b> - Ailyl Rozanna

Posted: 24 Feb 2013 06:13 PM PST

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })(); Festival Layang-Layang Sedunia kali ke-13, berlangsung di Bukit Layang-Layang Pasir Gudang beberapa hari yang lepas dan semalam adalah hari terakhirnya. Tak tahu dan tak teringat langsung pun pasal festival ini padahal tepi jalan nak menghala ke rumah, bunting tentang festival bersepah-sepah tergantung pada tiang lampu. Sehingga ada seorang kawan tanya "tak jalan-jalan tengok layang-layang ke?" Bhaha. Kenapa pula tanya layang-layang ni. Sekali alamak yelah festival layang-layang tu! Sebelum ini pernah pergi sekali beberapa tahun yang lepas. Memang kalau tak silap bulan Februari setiap tahun rasanya ada festival ini kat sana. Ada macam-macam jenis layang-layang dari pelbagai negara yang ambil bahagian.
Lokasi memang berhampiran Muzium Layang-layang Pasir Gudang. Ramainya orang petang semalam. Kiterang bertiga tenggelam dalam lautan manusia. Blerghhh. Berhimpit-himpit je rasanya disepanjang laluan yang ada gerai-gerai kecil. Kat tempat lain lapang je. Memandangkan lokasi sebijik taman rekreasi keluarga maka ramailah bawa tikar masing-masing dari rumah dan bersantai tepi tasik manakala kaum-kaum emak yang ada anak kecil membawa buaian bayi dan gantung kat pondok rehat sambil mendodoikan anak masing-masing. Pehh macam kat rumah sangat dah. Whateverlah. Tapi macam kesianlah tengok pada baby.. kan cuaca panas dengan bunyi bising lagi even Danish sendiri marah dan masam dan takut tengok suasana macam itu. Nampak bersepah-sepah orang jual belon helium bentuk kartun pun takut siap paling muka peluk dedi kuat-kuat. Kahkahh anak manja betul.
Tak ada nampak pun banyak mana layang-layang besar. Adalah dalam 6 7 biji macam itu. Mungkin datang dah terlalu lambat petang semalam. Selain dari gambar layang-layang di bawah, yang lain semua layang-layang kecil je. Eh betul ke? Atau mungkin layang-layang kecil tu sebenarnya adalah lagi besar memandangkan semua berada jauh berterbangan nun kat atas tu! Tu yang nampak kecil. Menarik perhatian dan agak pelik ok mungkin pada aku sorang je yang imaginasi terlampau tinggi. Ape seh layang-layang sperma berterbangan?? Ok fikir positif. Fikir positif. Mungkin itu berudu yang akan bertukar menjadi seekor katak tak lama lagi. Hahahah. Fyi. Tak dapat snap pun layang-layang tersebut tunjuk bukti kat korang. Duh. Sorry.
Ok jadilah dapat tengok layang-layang besar depan mata walaupun sekejap. Tak boleh tunggu lama sebab cuaca memang semakin redup tapi sumpah melekit dan rimas satu badan. Apa tunggu lagi. Baliklah...

Labels:


| MY SWEET FUTURE >>>

umno <b>pasir gudang</b> jadikan majlis penyerahan br1m didewan

Posted: 23 Feb 2013 09:04 PM PST


Pagi tadi diadakan majlis menyampaian BR1M kepada Masyarakat marhaen sekitar Dun Johor jaya di dewan serbaguna plentong.Dikatakan hampir 3 ribu penerima telah diraikan dan berbagai acara telah diadakan seperti pemeriksaan kesihatan,pertandingan melukis untuk kanak-kanak dan booth-booth dari kolej serta hospital swasta selain gerai menjual pakaian juga didirikan di perkarangan dewan.

Dalam kesibukan itu Jentera UMNO BN  pasir gudang mengambil kesempatan berkempen sepanjang majlis berkenaan.Bendera besar dacing telah dipasang dihadapan pintu masuk dewan seolah-olah mengambarkan duit BR1M itu hasil dari kantong parti UMNO BN bukan dari duit rakyat sendiri.


Selain itu risalah janji ditepati UMNO pasir gudang juga diedarkan bagi memaklumkan apa yang selama ini Umno Bn berjaya lakukan terhadap masyarakat di pasir gudang.Apa yang menarik isu  hak milik tanah Melayu setinggan  pasir gudang juga dimuatkan didalamnya dengan ditulis masih dalam proses untuk diselesaikan walaupun sudah hampir 45 tahun dan 4 kali PRU tidak diselesaikan lagi dan yang lainnya kononnya sudah  berjaya ditepati.

Satu risalah menburukkan pas dan pakatan rakyat bertajuk 'SEBELUM DAN SELEPAS"juga diedarkan kepada penerima BR1M.Ada juga pertugas UMNO kelihatan semacam peraih undi meminta penerima BR1M mengundi UMNO dan BN pada PRU13.

Nyata segerombolan pencacai UMNO BN dimana saja seantero Malaya mengunakan kesempatan seperti ini untuk meraih undi.Nampak terlalu terdesak pelakuan  UMNO BN  hingga sanggup mengunakan jentera kerajaan,harta kerajaan maupun wang kerajaan untuk kepentingan mereka.Mereka umpama tidak boleh membezakan mana menjadi hak rakyat dan menjadi hak mereka.

Majlis seumpama ini juga tidak seharusnya menjadi medan untuk mengaih undi kerena wang yang diagihkan itu adalah wang rakyat sendiri bukan dari kantong UMNO BN.Sekiranya wang yang diberi itu datangnya dari kantong UMNO BN maka mereka boleh anjur apa saja cara mengikut citarasa mereka,tiada siapa nak ambil peduli!!!Kalau ia datang dari pembayar cukai.....sudah pasti ia milik semua orang termasuk penyokong pakatan rakyat!!!!

abusiraj almuner
setiausaha PAR permas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads