Isnin, 4 Mac 2013

01 di permas jaya - Google Blog Search

01 di permas jaya - Google Blog Search


Bekas Pegawai Kanan Felcra sertai PAS

Posted: 19 Feb 2013 07:37 PM PST

PARIT SULONG : Walaupun media arus perdana proUmno-BNterus menggembar-gemburkan kononnya orang Melayu di negeri ini masih setia kepada Umno-BN namun hakikatnya semakin ramai orang Melayu meninggalkan parti tersebut mutakhir ini.

Tindakan berani bekas Pengurus Kanan Felcra Berhad,Selamat Paimin, menyertai PAS, baru-baru ini, bukan sahaja bakal memberi tamparan hebat kepada Umno negeri ini malahan tindakan beliau ini membuktikan Umno-BN semakin ditolak oleh orang Melayu di negeri ini.

Penyertaan beliau ke dalam PAS bersama penduduk Kampung Batu 22 Jalan MuarParit Sulong, baru-baru ini, membuktikan dakwaan UmnoBN ini tidak benar sama sekali melainkan bersifat propaganda semata-mata lebih-lebih lagi di saat Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 sudah begitu hampir.

Beliau yang kecewa disebabkan kegagalan Umno mendaulatkan Islam di negara ini telah mendorongnya meninggalkan parti yang telah dianggotai sejak 1978.

Pada majlis ceramah yang julung-julung kalinya diadakan di Parit Gantung, dekat sini, 15 Februari lalu, dua cawangan penaja PAS berjaya ditubuhkan serentak di kawasan Parit Sulong iaitu cawangan penaja Batu 22 Jalan Muar-Parit Sulong dan cawangan Kampung Parit Gantung Parit Sulong.

Pada majlis ini Selamat yang mewakili cawangan penaja Batu 22 Jalan Muar-Parit Sulong dan Rizuan Abdan yang mewakili cawangan penaja Kampung Parit Gantung, telah menerima replika penubuhan PAS cawangan masing-masing daripada Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri, Mazlan Aliman.

Turut hadir sama, Yang Dipertua PAS Parit Sulong, Ir. Khairuddin Abd Rahim dan Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Seri Medan, Ustaz Ahmad Rosdi Bahari.Selamat, 60, ketika ditemui memberitahu, orang Islam perlu mencari wadah perjuangan Islam yang betul bukan sekadar pada nama sahaja.

"Sebagai orang Islam, kita perlu memilih wadah yang benarbenar berjuang untuk Islam, selama ini Umno pun mendakwa memperjuangkan Islam tetapi Selamat (tiga dari kanan) dan Rizuan (tiga dari kiri) menerima replika penubuhan PAS cawangan Batu 22 Jalan Muar-Parit Sulong dan cawangan Parit Gantung Parit Sulong daripada Mazlan (kanan).apa yang mereka lakukan sama sekali tidak mencerminkan kehendak Islam yang sebenar bahkan mereka tidak pernah sekali-kali bercita-cita untuk mendaulatkan Islam di negara ini.

"Sebaliknya tindak tanduk mereka hanya bertopengkan Islam semata-mata untuk mengaburi mata orang Melayu/Islam supaya terus menyokong mereka tetapi sampai bila penipuan mereka ini boleh bertahan, lambat laun orang Melayu/Islam akan menyedari tipu helah mereka.

"Buktinya hari ini orang Melayu/Islam berbondongbondong menyertai PAS kerana percaya parti ini lebih komited untuk memperjuang dan mendaulatkan Islam berbanding Umno," jelas beliau.

Pakej Andaman | Perkahwinan Rumah Ekslusif - <b>Di Parit Sulong</b> <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2012 08:46 PM PST

Lokasi : Parit Haji Rasul, Parit Sulong, Batu Pahat.
Pasangan Mempelai : Fairuz Nurr & Sulaiman





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads