ads

Selasa, 19 Mac 2013

01 di tampoi - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 08:47 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 07:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BUAH <b>TAMPOI</b> « YAN ML

Posted: 05 Jan 2013 04:55 AM PST

hari ini….

dalam perjalanan balik dari majlis perkahwinan Jasmin Jamirun di Kuala Pilah, Negeri Sembilan…

aku singgah ke sebuah gerai buah di tepi jalan…terdapat buah yg agak pelik tergantung di situ…

apabila ditanya….katanya BUAH TAMPOI….

ooooo….rupanya ini buah tampoi….

buah tampoi

memang aku pernah dengar sebelum ni yang tampoi ialah nama sejenis pokok….tapi tidak la pula aku tahu bahawa buahnya boleh dimakan…

menarik kan…?!…

apabila dibuka…begini rupa isinya…

buah tampoi

sekali tengok….seakan-akan buah duku di bahagian kulitnya yg tebal…

setelah dirasa…seperti rasa buah rambai tapi manis….

ini lah kali pertama tengok dan rasa buah tampoi….

sedap juga….dan aku kongsikan di alam maya ini untuk pemberitahuan kepada yang lain….

kongsi ilmu itukan amalan mulia….

insyaAllah…moga bermanfaat…

SURIA AMANDA: Ini La Buah <b>Tampoi</b>...

Posted: 12 Mar 2013 05:19 PM PDT

Assalammualaikum  u olls,semalam rush balik Seremban after work...semata2 nak pi amik stok PMC,nasib baik dekat...kalau jauh x kuasa aku nak balik...tgok kat dapur..eh eh...macam tau2 jer aku tgh mencari buah ni nak tunjuk kat kengkawan opis...
 ni la rupa paras buah tampoi...sekarang tgh banyak di jual kat sepanjang jalan nak ke Seri Menanti
 berikat ngan tali...senang nak gantung kot...
ni la rupa paras isi di dalam....rasanya?sedap... masam2 manis..kalau dah masak sgt lagi manis...
isi dia lebih kurang sama ngan buah rambai...rasa pun lebih kurang....
aku makan buah ni malam tadi kul 10 mlm....kul 2 pagi dah berlari ke toilet...giler lawas...sedap rasa perut..
Haaa..jgn ada lak kata x kenal buah Tampoi....jgn plak takut nak makan buah ni...mana tau leh terikir kalau mkn buah ni boleh masuk tampoi plak kan....hahahaha....
but utk pengetahuan korang...buah ni sedang di komersilkan tanamannya di area Kuala Pilah...
cara tanaman aku x tau..x pernah pi ladang tu...kalau ter pergi nanti aku up citer kat sini ok?
today Mak Jemah agak bz sikit..kalau sempat Mak Jemah up citer lain eh....

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved