ads

Jumaat, 31 Mei 2013

01 di tangkak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Makan Sedap <b>di Tangkak</b> : MAMAK TIME - apabila Kakakchinta bicara

Posted: 15 Apr 2013 08:00 PM PDT

Salam Semuanya...........
Bab makan sedap nih..kc memang suka sangat nak cerita..
maklum saja..orang kuat makan la katakan...
alah..makan petang sambil tengok suasana pekan jek...
untuk sesiapa yang tak biasa kat Tangkak nih...
nak cari makan mesti akan jadi satu kesusahan kan??? 
sooo..disinilah kakak Chinta akan membantu anda...hahahaha
Ni stori anak beranak makan kat mamak jek pon...
aktiviti makan kedai mamak nih betol2 kc dan husben dah lama lupakan....
dah sampai terlupe kewujudan kedai mamak nih.
Walhal kita tau mamak nih memang penuh dengan makanan sedap2...
muka boring si manis tunggu order dia sampai... + balik sekolah time nih..
kepenatan agaknya...selalunya dia mintak sup ayam + nasik putih jek untuk makan petang
tapi sekali sekali ubah selera laaa..... ok..kalau ada pertandingan muka anak dan bapak serupa...
kc akan masukkan nama diaorang nih untuk bertanding...
ramai orang tegur muka depa nih sama betol...

kalau orang tegur jek mesti akan keluar dialog nih :
dialog 1 : "eeehhh..muka dengan mak tak sama la....mesti ikut bapak...!!"
dialog 2 : "alaaa...comelnya anak ko nih.....macam muka bapak dia!!!"
dialog 3 : "eeehhhh...sebijik ko dahi dia macam bapak diaaa....!!"

ok..korang pilih nak dialog mana??? ahahahaha....tapi ada la part2 ikut muka kc jugak kan??? ce tengok tang batang hidung tuh...ahahahahahaha...kesitu jek ikutnya...

yang sedap kat mamak nih kalau ikut tekak kc ler...of kos la meggi goreng..
kc kalau ikutkan minggu ni jek dah 2 kali g kedai mamak nih untuk makan meggi goreng..
walhal kat rumah tuh berkoyan2 meggi menunggu masa untuk di goreng....
tapi kesudahannya...ke mamak jugak aku nih....camana la nak kaya gitu...makan kedai jek..hurrrmmm

1 lagi ayam tandori...cukup rasa semua lah..pedas sikit..masam manis sikit....yang tuh husben kc punye okeh....

 untuk bucuk masyam nih....kongsi jek meggi goreng mama dia....tapi air kena khas untuk dia..
petang tuh dia mintak nescafe...airbatu keluarkan sekit jek dalam tuh...
menu husben...nan cheese... 
husben cakap nan cheese sini sedap sebab tak kedekut keju nya..
klu makan kat tempat lain tak rasa pon ada keju....
ok...sila perhatikan dahi mereka berdua...wakakakakakaka...
ayam tandori tuh pon husben cakap sedap...tak berempah sangat...just nice...ada limau untuk diperah kat ayam tuh...so rasanya tak memuakkan..
So..sesape yang singgah Tangkak nih membeli kain jangan la lupe menyinggah kat kedai mamak nih...
Lokasinya : Nasi Kandar Maju Curry....
kedainya kat betol2 Pekan Tangkak ni ha...
kalau dari tol sebelah kiri anda....
sambil mak pak makan..anak2 dara leh la sambung nyopping kedai2 kain yang banyak kat sini...

OK..te jumpe lagi nanti..dalam rancangan jalan2 sambil makan bersama kakakchinta.....taraaa...babai dulu yaaa....
L.O.V.E : lakukan dengan ikhlas semuanya jadi mudah.....

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved