ads

Jumaat, 26 Julai 2013

01 di pagoh - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di pagoh - Google Blog Search


Suara Simpang Kiri: BANDAR UNIVERSITI <b>PAGOH</b>

Posted: 12 Jul 2013 04:23 AM PDT



Selamat berpuasa semua! Alhamdulillah aku masih bernafas lagi. Akhir-akhir ini aku hilang semangat nak menulis entri. Ini disebabkan netbook aku ni ada masalah certificate entah apa bendalah tu. Dah hantar kedai pun tak  boleh setle. Nak berblog dan berfacebook kena guna laptop anak. Mereka pun busy dengan kerja-kerja sekolah yang mengalahkan budak universiti. Yang peliknya boleh pulak aku buka Yahoo. Siapalah dengki kat aku ni. Tak apalah, asal jangan tembak aku di depan sekolah sudahlah.

Gambar di atas tu, aku ambil ketika aku membuat lawatan mengejut ke Bukit Gambir. Memang terkejut aku apabila signboard besar tertulis BANDAR UNIVERSITI PAGOH sedang giat dibangunkan. Beratus-ratus jentera berat sedang meratakan kawasan yang dahulunya ladang kelapa sawit itu.

Lokasinya adalah tidak jauh dari simpang Pagoh ke Panchor....Kalau orang-orang kampung aku Seri Medan ternampak akan ia, maka kecemburuan mereka semakin tinggi, kerana hendak meminta sebuah bank didirikann di pekan Seri Medan pun, ibarat menunggu bulan jatuh ke riba.

Orang-orang Seri Medan....kalian kena ada tokoh yang boleh ditonjolkan.....jika boleh ke tahap TPM, barulah Seri Medan yang indah itu dapat dimajukan. Jangan mengharapkan orang luar, kerana mereka semua ada agenda sendiri. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved