ads

Selasa, 9 Julai 2013

01 di tangkak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Makan Sedap <b>di Tangkak</b> : MAMAK TIME - apabila Kakakchinta bicara

Posted: 15 Apr 2013 08:00 PM PDT

Salam Semuanya...........
Bab makan sedap nih..kc memang suka sangat nak cerita..
maklum saja..orang kuat makan la katakan...
alah..makan petang sambil tengok suasana pekan jek...
untuk sesiapa yang tak biasa kat Tangkak nih...
nak cari makan mesti akan jadi satu kesusahan kan??? 
sooo..disinilah kakak Chinta akan membantu anda...hahahaha
Ni stori anak beranak makan kat mamak jek pon...
aktiviti makan kedai mamak nih betol2 kc dan husben dah lama lupakan....
dah sampai terlupe kewujudan kedai mamak nih.
Walhal kita tau mamak nih memang penuh dengan makanan sedap2...
muka boring si manis tunggu order dia sampai... + balik sekolah time nih..
kepenatan agaknya...selalunya dia mintak sup ayam + nasik putih jek untuk makan petang
tapi sekali sekali ubah selera laaa..... ok..kalau ada pertandingan muka anak dan bapak serupa...
kc akan masukkan nama diaorang nih untuk bertanding...
ramai orang tegur muka depa nih sama betol...

kalau orang tegur jek mesti akan keluar dialog nih :
dialog 1 : "eeehhh..muka dengan mak tak sama la....mesti ikut bapak...!!"
dialog 2 : "alaaa...comelnya anak ko nih.....macam muka bapak dia!!!"
dialog 3 : "eeehhhh...sebijik ko dahi dia macam bapak diaaa....!!"

ok..korang pilih nak dialog mana??? ahahahaha....tapi ada la part2 ikut muka kc jugak kan??? ce tengok tang batang hidung tuh...ahahahahahaha...kesitu jek ikutnya...

yang sedap kat mamak nih kalau ikut tekak kc ler...of kos la meggi goreng..
kc kalau ikutkan minggu ni jek dah 2 kali g kedai mamak nih untuk makan meggi goreng..
walhal kat rumah tuh berkoyan2 meggi menunggu masa untuk di goreng....
tapi kesudahannya...ke mamak jugak aku nih....camana la nak kaya gitu...makan kedai jek..hurrrmmm

1 lagi ayam tandori...cukup rasa semua lah..pedas sikit..masam manis sikit....yang tuh husben kc punye okeh....

 untuk bucuk masyam nih....kongsi jek meggi goreng mama dia....tapi air kena khas untuk dia..
petang tuh dia mintak nescafe...airbatu keluarkan sekit jek dalam tuh...
menu husben...nan cheese... 
husben cakap nan cheese sini sedap sebab tak kedekut keju nya..
klu makan kat tempat lain tak rasa pon ada keju....
ok...sila perhatikan dahi mereka berdua...wakakakakakaka...
ayam tandori tuh pon husben cakap sedap...tak berempah sangat...just nice...ada limau untuk diperah kat ayam tuh...so rasanya tak memuakkan..
So..sesape yang singgah Tangkak nih membeli kain jangan la lupe menyinggah kat kedai mamak nih...
Lokasinya : Nasi Kandar Maju Curry....
kedainya kat betol2 Pekan Tangkak ni ha...
kalau dari tol sebelah kiri anda....
sambil mak pak makan..anak2 dara leh la sambung nyopping kedai2 kain yang banyak kat sini...

OK..te jumpe lagi nanti..dalam rancangan jalan2 sambil makan bersama kakakchinta.....taraaa...babai dulu yaaa....
L.O.V.E : lakukan dengan ikhlas semuanya jadi mudah.....

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2013 07:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2013 07:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2013 07:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2013 07:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Herba Tihara: Jalan-jalan <b>Tangkak</b>, Johor..

Posted: 28 May 2013 06:40 AM PDT

Apa khabar kawan-kawan saya kat sini?
rasa macam dah setahun tak ngadap blog nih..

Semalam, alhamdulillah saya dan hubby ke Tangkak Johor..
kami hantar anak saudara hubby ke Matrikulasi di situ..
saya tak biasa sangat dengan daerah-daerah  di Johor ni..
daerah-daerah di Pahang pun saya belum habis explore lagi..
tetapi disebabkan kami menuju ke Tangkak ni,
secara automatiknya kami dapatlah explore daerah-daerah di Pahang,
Negeri Sembilan dan Johor sekaligus..

bla..bla...bla..banyaknya saya bebel kan,
ini baru intronya...

Ada tempat yang saya dah familiar dan unfamiliar..
suatu pengalaman yang baru..
sebelum ini saya pernah ke Majidi dan UTM Skudai,
tapi ke Tangkak ni adalah pertama kali bagi saya..

Pusat Matriks ni pun betul-betul dekat dengan ladang sawit..
pemandangan biasa bagi anak felda macam saya.
tetapi di sini kawasan plantation dan bukanlah felda.
ada sebuah pekan kecil..
mungkin bandar berhampiran adalah Segamat,
saya tak arif ni, sebab saya tak sempat pun singgah Segamat...
ia sangat hampir dengan Taman Negara Gunung Ledang dan
air terjun Tangkak..

sempatlah saya jalan-jalan ke sana dengan caj RM7 satu kereta..
ada resort, gerai jualan dan cafe..
sempat beli keychain Gunung Ledang, sape nak?
heheh..

kami selamat sampai di sini pada jam 11.30 pagi..
jalan jem manjang, mamapapa pakat anto anak nak masuk matriks..
so hubby ajak makan nasik dulu..

kitorang makan kat gerai bawah pokok .
haih, lupa pulak nak snap gambar masa ni..
saya suka ler dengan akak dan adik yang meniaga di sini, 
mereka ni ramah-ramah orangnya..
saya makan ayam masak kicap dan sayur tempe.
huih sedapnya orang Johor masak :)
Mula-mula  jumpa gerai jualan t-shirt Gunung Ledang, keychain dan makanan
Ini Gunung Ledang Resort~
Puteri Gunung Ledang dari Pahang..hins
 sambil baca ni sambil snap kat tepi cafe menuju ke air terjun..

Setelah  selesai urusan anak saudara, kami pun pulang..
sempat singgah stesen keretapi Gemas..


  Sejarah tentang Stesen ini~

kami pun merentas sempadan Johor,Negeri Sembilan dan akhirnya Pahang..

GEMPAR!!!!!... RIBUAN RAKYAT JOHOR BERDEMO <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 14 May 2013 03:13 AM PDT

Dianggarkan tidak kurang 2000 warga Johor yang terdiri dari pelbagai lapisan masyarakat, NGO, guru-guru Agama telah berkumpul di perkarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Tangkak, Johor  bagi membantah kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Johor bagi Perhimpunan Kebangkitan Rakyat Membantah Penipuan PRU 13 yang dijadualkan akan berlangsung malam Rabu ini.

Maka amat wajar para pengajur terutamanya DSAI sendiri untuk memikirkan sama ada mau meneruskan atau batal terus Perhimpunan tersebut memandangkan bantahan dari rakyat Tangkak amatlah kuat sekali.

Lagi pun bukankah Johor negeri UMNO paling kuat gagah perkasa sekali dalam dunia...PRU 13 yang lalu membuktikan UMNO tetap teguh dan tiada kawasan pun UMNO tumpas.

Kalau tak percaya cuba tanya Ahmad Maslan dan Puad Zakarshi.

PENGEDAR HERBALIFE <b>DI TANGKAK</b>, MUAR DAN SEGAMAT

Posted: 07 Mar 2013 03:42 AM PST

Berita baik kepada mereka yang berada di sekitar kawasan Tangkak, Muar dan Segamat hubungi pengedar Herbalife di kawasan tersebut di talian : Suzana - 01115393409

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved