ads

Ahad, 1 September 2013

01 di parit jawa - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


acuila: Suatu pagi <b>di Parit Jawa</b>...

Posted: 19 Mar 2013 04:54 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]2013 (22). ▻ August (1). ▻ June (3). ▻ May (4). ▻ April (1). ▽ March (12). Mersing 2012 · Geng Lawatan SKKM - Terengganu 2012 · I miss this moment! Love! 3 bulan di SK Parit No.5 · Kedah 2012 · Comeiii jugakkk!!!! comei ...

burung botak pantai leka <b>parit jawa</b> - Saya Dan Kamera Saya

Posted: 15 Aug 2013 05:31 PM PDT

.

.

.

.

Petang-petang Raya

Panas wehhh kat Muar petang-petang raya hari tuu..

Dah tak panas .. kami ke pantai..

Kau ada..

Raya kat pantai ..?

Kami ke Pantai Leka , Parit Jawa

Muara untuk mudik sampan nelayan Parit Jawa

Kenapa panggil Pantai Leka..

Dulu-dulu cantik pantai ni..

Leka mereka kat sini..

Sekarang …

Pantai bakau sebenarnya kat sini

Bila surut.. hambik kau .. nampak semua selut .. akar bakau .. sampah sarap ..

1.

.

Pernah dengar tentang Burung Botak Parit Jawa ?

Parit Jawa merupakan antara destinasi persinggahan dalam penghijrahan burung-burung dari seluruh dunia pada setiap tahun, termasuk spesis Burung Botak yang amat terkenal

Nama glamernya .. Lesser Adjutant (Leptoptilos javanicus)

Ketika berjalan di tanah, ia memiliki langkah berbaris macam askar … sebab itulah dipanggil "adjutant"

IMG_8902.

.

.

Ramai jugak pencinta dan pemerhati burung migrasi yang datang ke sini dengan segala bagai kamera dan teropong untuk Burung Botak ini

IMG_8903.

.

.

Perkampungan dan pelabuhan nelayan

Ikan segar-segar

Hujung minggu ikan mahal sikit kat sini

Sebab anak-anak balik dari bandar .. mak-mak ramai cari ikan udang sotong kat sini nak masakkan anak-anak..

2.

.

.

3.

.

.

7.

.

.

IMG_8882.

.

.

Ni lah pesen dia kalau ambik gambar sekarang..

Haishhhh …..

20130816-074050

.

.

.

Aiskrim seringgit satu di Pantai Leka

IMG_8894.

.

.

Kami memanjat Menara Tinjau itu..

Ada curahan hati..

Gatal sangat tangan tu nyonteng sana sini

Mak Bapak tak ajar eh..?

20130816-074023

.

.

Senja kat sini tak secantik di Tanjung Emas

Masih cantik tapi.

20130816-074108

.

.

.

Pagi sebelum nya…

Pasar Parit Jawa

Dah berjaman saya tak ke pasar basah

Pasar Besar Muar jem… ramai benor nak ke pasar

Maka kami ke sini pagi tu..

20130816-073846.

.

.

Ada putu piring warna kuning

Yang tak kedekut … gula melakanya seketul-seketul besar!!

20130816-074001.

.

Gambar Raya sekeluarga sedondon tak pernahnya ada yang semenggah dan cukup sekeluarga

Ini lah gambar masa raya saya ..

.

.

.

.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved